kuonopanta vai

vedonestovaljaat

onko kokemuksia siitä kummat on paremmat keskikokoselle koiralle.kuonopanta vai vedonestovaljaat.

10

700

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täysin koirasta,toisella valjaat ei auta,toisella taas ei kuonopanta.halvempi vaihtoehto on koittaa lainata joltain tai ostaa ensin kuonopanta..muuta en osaa sanoa.

• PoliceGirl82

Suosittelen tapausta näkemättä kuonopantaa. Ainakin lyhytturkkisilla tuntuvat nuo valjaat aiheuttavan hankaumia ja jopa haavoja. Toisaalta e toimivat kyllä iihan oikein, eli veto loppuu. Kunopannan kanssa kannattaa tehdä sivullakulkemisharjotuksia ja palkita kunnolla oikeanlaisesta toiminnasta. Voi olla, että pystyt sitten käyttämään ihan kaulapantaakin.

Kunopanta ei kumminkaan ole mikään huono valinta, onhan hevosillakin käytetty päitsiä ikuisuuden ajan. Miksi ei siis suurilla koirilla vastavaa viritystä? Tai pienemmälläkin, jos ongelmia on.

• on mielestäni hyvä ja sallittu,toimii yleensä.halvat valjaat on huonoja ja siksi ensin kuonopantaa suosittelin kun kunnon valjaat maksaa maltaita,eivät sitten hinkkaa ja hankaa.

• mindetys

ei meillä vaan tehonnut vedonestovaljaat..

• Meillä käytetään kuonopantaa,ja toimii! Kannattaa tosiaan lainata joltain ja katsoa kumpi on se teidän juttu!:)

• mun rotikka aikoinaa ei suostunu noi valjaat päällä kävelemään ollenkaan Eipähän tietty vfetänyt mut ei kyl liikkunut muutenkaa. Kun hinasin sen perässäni metsän reunaan ja päästin irti niin herra jäi istumaan eikä liikunu ennenkuin otin valjaat pois, johan oli ilo ylimmillään. Siirryttiin kuonopantaan jota käytettiin sit loppu elämä. Oikein hyvä esim liukkaalla kun olen selkävaivainen.

• Tupu

Olen kyllä sitä mieltä et toi kuonopannan käyttö on eläinrääkkäystä. Okei, toki jos sitä käytetään ihan hetkittäin tai vain koulutus tilanteessa.
      Mut surukseni huomaan, ihmisten käyttävän niitä ympäri vuoden ja monta vuotta. Huh-huh.
      Vedonesto valjaat koulutuskäytössä on kans oiva apu.
      Eihän niitä tarvi koko ajan käyttää.
      Mut nää oli mun mielipiteitä. Itse käytän isoilla koirillani, joskus vedonesto valjaita, eikä ole tullut hankaumia. Mut kyl ne yleensä tottelee, ihan peruspannassakin.

• minä

että mitenkä kuonopanta on eläinrääkkäystä?

• moona69

itse suosittelisin kuonopantaa...=)Vedonestovaljaista olen kuullut paljon etteivät olisikaan toimineet,mutta omaa kokemusta ei kyllä löydy....Ehkä voisit vaikka lainata joltakin näitä ja kokeilla kumpi tuntuu paremmalta....

• neuvoista

koklaan tota kuonapantaa.ei se kyl mitää rääkkäystä oo.koiran vetäminen pikemminkin . ;P

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      56
      7207
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      719
      3370
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      148
      1650
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      278
      1530
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1355
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1351
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1240
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1217
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      233
      1173
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1134
    Aihe