Auton kuulu olla takavetoinen

Perästä kuuluu

Etuvetoa käytetään vain edullisuuden takia.

Kaikki arvostetuimmat ja parhaimmat autot ovat takavetoisia. mm BMW, MB, Rolls Royce, Porche, Ferrari, Bentley...ym.

42

5391

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Perästä kuuluu

      Kuinka typerältä näyttääkään, kun joku teini tai muuten typerä keski-ikäinen sudittaa kierrokset 5:ssä tonnissa etuvetoisella corollallaan.

      Josko toi sudittaminen on muutenkin typerää, mutta kyllä paljon hienommalta näyttää, kun on takatuuppari kyseessä. Esim joku camaro tms.

      • kardaani mies

        Itse olen takaveto miehiä , mutta älkää menkö tähän typerään provoon ja ruvetko väitteleen ton alaikäsen amis hepun kanssa sillä se on sen ainoo tavote saada typerä väittely aikaan, sama ku rupeisiin väittämään että kitkarenkaat on ainoat oikeat, jokainen ajakoon millä itse parhaakseen katsoo ja mikä omaan käyttötarkoitukseen tuntuu parhaalta.


      • Perästä kuuluu
        kardaani mies kirjoitti:

        Itse olen takaveto miehiä , mutta älkää menkö tähän typerään provoon ja ruvetko väitteleen ton alaikäsen amis hepun kanssa sillä se on sen ainoo tavote saada typerä väittely aikaan, sama ku rupeisiin väittämään että kitkarenkaat on ainoat oikeat, jokainen ajakoon millä itse parhaakseen katsoo ja mikä omaan käyttötarkoitukseen tuntuu parhaalta.

        ... mihinkään käyttötarkoitukseen takavetoa paremmin. Itse omistan yhden TV:n ja yhden EV:n. Tuo EV tuli yhdessä kaupassa kylkiäisenä ja tarkoitus on hankkiutua siitä eroon mahdollisimman pian.


    • Taunus

      Onko se siis huippuauto? Ilmeisesti.

    • vetopeli

      Mieluummin kaksi vetävää pyörää kuin yksi työntävä...

      Muuten: Mikä on "Porche"?

      • Perästä kuuluu

        ...toisin kuin etuvedossa. Eli etuvetoinen on edelleen ja aina ollut yksivetoinen


      • siltikään
        Perästä kuuluu kirjoitti:

        ...toisin kuin etuvedossa. Eli etuvetoinen on edelleen ja aina ollut yksivetoinen

        pääse mihinkään.


      • Mersumän
        siltikään kirjoitti:

        pääse mihinkään.

        Eikö esim. mersulla pääse mihinkään.


      • Mersulla
        Mersumän kirjoitti:

        Eikö esim. mersulla pääse mihinkään.

        liikkuminen kesämökkitiellä. En todellakaan omista Toyotaa (hyi olkoon). Takavetoinen on kesällä OK ja ralliautossa myös.


      • pidä
        Perästä kuuluu kirjoitti:

        ...toisin kuin etuvedossa. Eli etuvetoinen on edelleen ja aina ollut yksivetoinen

        paikkaansa!


      • ;;;;;;;;
        Perästä kuuluu kirjoitti:

        ...toisin kuin etuvedossa. Eli etuvetoinen on edelleen ja aina ollut yksivetoinen

        Mulla on ajoneuvona uusi tähtikeulainen saksalaistuote eikä tässä ainakaan lukkoa ole. Takaveto ja ajonvakautus kuitenkin löytyy.


    • sergei

      mosse ovat tosiaan takavetoisia!

      • kanttilada

        ohan tuo kanttilargokin takatuuppari:)


    • Perästä kuuluu

      ... automerkeistä/malleista olisi tarjolla etu- ja takavetoinen versio, niin kukaan täysijärkinen ei varmasti valitsisi etuvetoista.

      • Sp€d€

        Yhtälailla etuvedolla ja takavedolla pääsee paikasta A paikkaan B. Mitä väliä mikä pyörä vetää, ei niitä ole tarkoitus sudittaa!


    • traktorienkin

      Traktoreissakin takaveto jyrää.

      • Perästä kuuluu

        Kuka tarvitsee etuvetoista traktoria tai rekkaa.


    • meni

      neliveto on paras. Taka-veto huonoin. Itse ajelin 15 vuotta takavetoisilla ennenkuin älysin ostaa nelivedon. Toinen auto on etuvetoinen. Ei vaan pääse meidän mökkitietä takavetoisella.

      Takavetoinen menisi vielä jos Suomessa ei olisi talvea.

      • Perästä kuuluu

        ... ellei ole koneessa 800 hv. Hyvin riittää takaveto 400 hv asti, jos auto painaa yli 1000 kg.

        Tosiasiahan on, että vain yksi pyörä riittää liikuttamaan autoa. Muut jarruttavat ja lisäävät kitkaa sekä kulutusta.

        Tokihan tuo pohjoisessa, talvella on aivan loistava. Ei etelän mies suolateillä tarvitse nelivetoa.


      • PekkaS

        Jos neliveto on parempi niin miksi nelivetoisia mersuja ja bemareita myydään niin paljon vähemmän kun takatuuppareita?
        Hintaero on merkityksetön esim. 5-sarjan bemarissa.


      • hinnaneroa
        PekkaS kirjoitti:

        Jos neliveto on parempi niin miksi nelivetoisia mersuja ja bemareita myydään niin paljon vähemmän kun takatuuppareita?
        Hintaero on merkityksetön esim. 5-sarjan bemarissa.

        ihan jonkunverran. Ehkä kaikki ihmiset ei tiedä miten paljon parempi neliveto on. Lisää suuntavakautta myös kesällä asvaltilla.


      • Perästä kuuluu
        hinnaneroa kirjoitti:

        ihan jonkunverran. Ehkä kaikki ihmiset ei tiedä miten paljon parempi neliveto on. Lisää suuntavakautta myös kesällä asvaltilla.

        ...tuo suuntavakavuus, mutta kulutus on varmasti paljon suurempi, mikäli neliveto ei ole pois kytkettävissä.


      • Peku.
        Perästä kuuluu kirjoitti:

        ...tuo suuntavakavuus, mutta kulutus on varmasti paljon suurempi, mikäli neliveto ei ole pois kytkettävissä.

        Ei luulisi kulutuksen nousun haittaavan jos se raha ei kerran ratkaise...


      • mnakke
        Perästä kuuluu kirjoitti:

        ... ellei ole koneessa 800 hv. Hyvin riittää takaveto 400 hv asti, jos auto painaa yli 1000 kg.

        Tosiasiahan on, että vain yksi pyörä riittää liikuttamaan autoa. Muut jarruttavat ja lisäävät kitkaa sekä kulutusta.

        Tokihan tuo pohjoisessa, talvella on aivan loistava. Ei etelän mies suolateillä tarvitse nelivetoa.

        samaa kuin takavedolla alle 200 hevosvoiman tehoilla eli ei mitään


    • <<<

      On etuvetoisessakin puolensa. Esim paremmat sisätilat, kulkee lumessa tai muuten pehmeällä/liukkaalla paremmin, ja useimmille sillä hinnallakin on merkitystä...

    • Iltalehdestä

      Jyrki Järvilehdon kommentti takavetoisesta autosta Suomen talvessa.

    • liukkailla nähdään

      Joo olihan tuota kiva jokunen talvi ajella takavetoisella, mutta eipä tuossa mitään hyviä puolia ole muuta kuin sen on hauska.

      Huonot puolet:
      Mutkateillä ei pysynyt etuvetoisten perässä vaikka tehoja oli enemmän. Valoista kaikki Micran kokoiset kirputkin pötki liukkaalla pakoon. Perse aina irti vähänkin liukkaammalla.

      Hyvät puolet:
      Hauska ajaa. Perseen sai aina irti sladiin. Oli ehkä hieman etuvetoista loogisempi luistoja ajaessa.

      No nykyisin etuveto taas alla. Kiva taas talvella kyykyttää noita takavetoja vuorostaan. Ei sen puoleen kyllä tuolla etuvedolla jätättää kesälläkin suuren osan takavedoista.

      PS. Kumia voi sitten polttaa millä tahansa romulla. Nopeat rata-autot aina takavetoisina kiitos.

    • sitten...

      kummanko puolen näkkileipä kuuluu voidella

      • adetdtykdtk

        Tämän keskustelun perusteella: Näkkileipä kuuluu ehdottomasti voidella toiselta puolelta. Kohta joku sanoo: Molemmilta puolilta voideltu näkkileipä kitkarenkailla on paras.


    • on tuttunut paskaan

      Eihän joku Corollalla ajava voi ymmärtää autojen päälle. Menisi koeajamaan Bemarin tai Mersun, niin jo muuttuisi käsitys autoilusta. Suorastaan naurettavia nämä etuvetoiset Japanin romukasat AUTOIHIN verrattuna, jotka vetävät takaa.

      • Paskaan ei totu

        Corollat oli kyllä ennen takavetoisia.

        Kaikki mopot taitaa myös olla takavetoisia. Siksi te mopopojat ette pääse siitä takavedosta irti.

        Koeajamalla Corollan kokoisen Bemarin Corolla-kuski huomaa että Bemarin ajettavuus on keskinkertainen, se voi tosiaan muuttaa käsitystä autoilusta, monethan luulevat että bemari on jotenkin erityisen hyvä ajaa.


      • vetäähän 70-luvun corollatkin takaa:D


      • Euromies2005
        Paskaan ei totu kirjoitti:

        Corollat oli kyllä ennen takavetoisia.

        Kaikki mopot taitaa myös olla takavetoisia. Siksi te mopopojat ette pääse siitä takavedosta irti.

        Koeajamalla Corollan kokoisen Bemarin Corolla-kuski huomaa että Bemarin ajettavuus on keskinkertainen, se voi tosiaan muuttaa käsitystä autoilusta, monethan luulevat että bemari on jotenkin erityisen hyvä ajaa.

        Japsisäilyketölkit eivät voi olla yhtä hyviä kuin mikä hyvänsä eurooppalaisperäinen brändi.


      • jt.
        Paskaan ei totu kirjoitti:

        Corollat oli kyllä ennen takavetoisia.

        Kaikki mopot taitaa myös olla takavetoisia. Siksi te mopopojat ette pääse siitä takavedosta irti.

        Koeajamalla Corollan kokoisen Bemarin Corolla-kuski huomaa että Bemarin ajettavuus on keskinkertainen, se voi tosiaan muuttaa käsitystä autoilusta, monethan luulevat että bemari on jotenkin erityisen hyvä ajaa.

        no ainakin omien ajokokemusten mukaan ero on todella huomattava. Aika surkea ajettava toi corolla vaikka viimeaikoina autolehdet sitä kehunu...
        (mutta on varmaan halvat huollot, sehän on autossa ainoa tärkeä ominaisuus) :)))


    • on paras

      mutta yksikään kunnon merkki ei taida tehdä nykyisin nelivetohenkilöautoja.

      • Ainakin BMW ja Audi tekee nelareita, siis kunnon merkkejä:)

        Oikeasti, neliveto on neliveto vasta kun tasauspyörästöt on lukittu;)


      • Pekka.

        Mitkä on kunnon merkkejä?


      • näissä on?

      • "A4"

        Et viittis katsoa http://www.audi.fi/
        ja tsekkaa Audi quattro 25 vuotta osio, niin tulet tietävämmäksi, auotojen suhteen.


      • "kunnon merkeistä"
        "A4" kirjoitti:

        Et viittis katsoa http://www.audi.fi/
        ja tsekkaa Audi quattro 25 vuotta osio, niin tulet tietävämmäksi, auotojen suhteen.

        ja Audia tai Volkkaria niihin en lue. Ostaisin heti nelarin jos joku hyvä merkki niitä alkaa valmistamaan.


    • sano.....

      "Perästä kuuluu" sano torven tekijä,onko taka vetoinen auto "torvi" vai kysyjä Perästä kuuluu?
      Isoin osa luettelemistasi autojen ostajista on patavanhoillisia ja elävät vielä vanhaa vuosisataa.Heti hoppa Fordista periytyvää aikaa.Kehitys kehittyy ja kuussakin on käyty siis miksi takaveto?

      • vaan näin.

        "Perästä kuuluu sano tortun vääntäjä."


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

      Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3053
    2. Nyt se sit loppuu

      Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2715
    3. Kuoleman pelko katosi

      Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2325
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

      tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2178
    5. Jos sitä keittelis teetä

      Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1996
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

      tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      54
      1896
    7. Huomenta ........

      Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1576
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

      Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1537
    9. Ei mun tunteet

      ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1370
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

      Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1339
    Aihe