1.espanjanmastiffi
2.pitkäkarvainen bernhardinkoira
3.nöffi
4.leonberger
mitä mieltä porukat on näistä roduista
30
1408
Vastaukset
ovathan ne kaikki varmasti hienoja rotuja niistä pitäville. Kaikkia varmasti yhdistää isoina ja raskaina rotuina lonkkavika.
davalyan kirjoitti:
harvoin onneksi vika vaikka vaikka D paljon onkin :)on tietty niitäkin.
tässä se nyt nähdään, olen pudonnut lonkka junasta. Milloin, äläkä yritä kertoa, että just kapinan loputtua, vika sana on muuttunut luokitukseksi?
PÖÖ- snaku
umalehtinen kirjoitti:
tässä se nyt nähdään, olen pudonnut lonkka junasta. Milloin, äläkä yritä kertoa, että just kapinan loputtua, vika sana on muuttunut luokitukseksi?
PÖÖAinoatakaan espanjanmastiffia ei kuulu minunkaan tuttavapiiriini, muita sen sijaan olen tavannut.
Mikä hellyttävintä agilityn alkeisissa meillä on hervoton nöffi-poika ;) Ihana! umalehtinen kirjoitti:
PÖÖviisain,kai skutnab,entinen kennelliiton lonkkakuvien tarkastaja sanoo(80-luvulta) lähtien.lonkkavikainen on koira,jonka lonkissa on rikkoa tai joka muutoin kivuliaasti oirehtii.muutoin puhukaamme vaikka D ja E lonkkien kohdalla luokitus-asteesta.ja näin on,minun jäteillä on ollut D lonkkia ilman oireita,eikä kukaan tuomari,lääkäri tai maallikko ole sitä päällepäin nähnyt :)
- FAU
davalyan kirjoitti:
viisain,kai skutnab,entinen kennelliiton lonkkakuvien tarkastaja sanoo(80-luvulta) lähtien.lonkkavikainen on koira,jonka lonkissa on rikkoa tai joka muutoin kivuliaasti oirehtii.muutoin puhukaamme vaikka D ja E lonkkien kohdalla luokitus-asteesta.ja näin on,minun jäteillä on ollut D lonkkia ilman oireita,eikä kukaan tuomari,lääkäri tai maallikko ole sitä päällepäin nähnyt :)
samaa mieltä,koira on sairas vasta kun sillä on jotain oireita.
Siihen saakka se lonkkalausunto on vaan kirjain rekisterinumeron perässä. Ja se kirjainkin voi kokea kummia vaihteluita käydessään uudelleen arvioitavana paneelissa,samalla koiralla kun voi se lausunto loikata Dstä Bksi noin vain.
Sillä perusteellahan se sama elikko oli eilen sairas ja tänään terve,jos pelkkiä kirjaimia tuijotetaan. FAU kirjoitti:
samaa mieltä,koira on sairas vasta kun sillä on jotain oireita.
Siihen saakka se lonkkalausunto on vaan kirjain rekisterinumeron perässä. Ja se kirjainkin voi kokea kummia vaihteluita käydessään uudelleen arvioitavana paneelissa,samalla koiralla kun voi se lausunto loikata Dstä Bksi noin vain.
Sillä perusteellahan se sama elikko oli eilen sairas ja tänään terve,jos pelkkiä kirjaimia tuijotetaan.omituisia muutoksia lausunnoissa olen huomannut minäkin ja sanoisin,että nykyinen systeemi yhden limanin varassa on aika peestä.
- !!!!
davalyan kirjoitti:
omituisia muutoksia lausunnoissa olen huomannut minäkin ja sanoisin,että nykyinen systeemi yhden limanin varassa on aika peestä.
saki Paatsama,nyt Liiman,pöyristyttäviä vastauksia,pöyristyttäviä muutoksia,muut lääkärit täysin ammattitaidottomia,jos ajatellaan kuvaavan lääkärin lausuntoa ja sitten "jumalan"virallista sanaa...sitten kuvaat koiran muualla,tulos täysin eri.
Minulla on onni omistaa Saksassa asuva sisko,jonka nimissä kuvaan koirani siellä,eipä heittele tulokset.
Ei oo muista kun bernhardinkoirista kokemusta,ne on kyllä ihania nallekarhuja..:)
- blackmagictiger
nöffi.leonberger ja bernh nähtyjä,.mutta onks esp mastiffi harvinainen
- Satu***
blackmagictiger kirjoitti:
nöffi.leonberger ja bernh nähtyjä,.mutta onks esp mastiffi harvinainen
ööh, muistaakseni silloin kun meidän poika vielä eli, oli suomessa rekisterissä olevia espanjanmastiffeja kait 21. eli on aika harvinainen rotu ainaki suomessa ja olikohan se jonkin maan kiellettyjen listalla, jostaki olen tommosenkin päähäni saanut..voi olla että siitäkin kun mummot silloin aikoinaan kielsivät lenkkeilemästä tietyillä alueilla joissa itse viihtyivät ;) FUN ;)
- Satu***
no kaikki on aivan ihania, isoja ja vaativia kuitenki. espanjanmastiffihan mulla on itsellä ollu ja muut koirat muuten tuttuja.
tossa kuva meidän "espanjoolista" ja papillonista...
http://www.hauhau.com/kuvat.php?sivu=nayta_kuva&id=6864
kuva ei kyllä ole mikään paras, huonolla kameralla otettu :)- Satu***
davalyan kirjoitti:
kuva on suosittu,olisiko sivulla 2 :)
siis mitä? nyt en käsittäny *ööh, olenkohan tyhmä*
Satu*** kirjoitti:
siis mitä? nyt en käsittäny *ööh, olenkohan tyhmä*
koirastasi on jo tällä palstalla,mutta varmaan jo sivu kakkosella,en vaan muista otsikon nimeä,suloiset yhdessä tai jotain :)
- Satu***
davalyan kirjoitti:
koirastasi on jo tällä palstalla,mutta varmaan jo sivu kakkosella,en vaan muista otsikon nimeä,suloiset yhdessä tai jotain :)
huomasin, kävin katsomassa. siinähän ne seisoskeli. Zorro on kyllä mennyt jo sateenkaarisillan tuolle puolelle. oli5v kuollessaan, mahalaukunkiertymään..eläinlääkärikin oli voimaton auttamaan pojua :( mutta nyt papillonin rinnalla seisoo saksanpaimenkoira.
ja muuten tuossa oli tuota lonkka keskustelua, meillä oli E-lonkat kun koira täytti 5 :( Satu*** kirjoitti:
huomasin, kävin katsomassa. siinähän ne seisoskeli. Zorro on kyllä mennyt jo sateenkaarisillan tuolle puolelle. oli5v kuollessaan, mahalaukunkiertymään..eläinlääkärikin oli voimaton auttamaan pojua :( mutta nyt papillonin rinnalla seisoo saksanpaimenkoira.
ja muuten tuossa oli tuota lonkka keskustelua, meillä oli E-lonkat kun koira täytti 5 :(uskallatko mainita oiken nimen?kuullosti niin tutulta :)lonkkavikoja?meilläkin,jäteillä kaikkea A-D,ei ole onneksi vaivanneet mitenkään,entä teillä?kohtuullisuuden nimissä,rotuni on pyreneittenmastiffi.
- Satu***
davalyan kirjoitti:
uskallatko mainita oiken nimen?kuullosti niin tutulta :)lonkkavikoja?meilläkin,jäteillä kaikkea A-D,ei ole onneksi vaivanneet mitenkään,entä teillä?kohtuullisuuden nimissä,rotuni on pyreneittenmastiffi.
nimihän näkyy (muistaakseni) siinä kuvassa missä minun pojat poseeraa.. kai..
joo ei meilläkään vaivannu sinäänsä nuo lonkat..ku ei se poika ollu mikään hirveen aktiivinen liikkuja *mötkylä se oli*..toki leikki välillä, mutta oli rauhallinen..ehkä sen takia ei vaivannu..annettiin kyllä jotain eläinlääkäriltä saatua nivelrikko lääkettä, mutta eipä se varmaan hirveesti tossa vaiheessa enää auttanu.. :) Satu*** kirjoitti:
nimihän näkyy (muistaakseni) siinä kuvassa missä minun pojat poseeraa.. kai..
joo ei meilläkään vaivannu sinäänsä nuo lonkat..ku ei se poika ollu mikään hirveen aktiivinen liikkuja *mötkylä se oli*..toki leikki välillä, mutta oli rauhallinen..ehkä sen takia ei vaivannu..annettiin kyllä jotain eläinlääkäriltä saatua nivelrikko lääkettä, mutta eipä se varmaan hirveesti tossa vaiheessa enää auttanu.. :)ole vaivannu mitenkään vielä.espanjanmastiffi on yksi haaveistani ollut pitkään,mutta en halua enää suomalaisia,eivät ole nykyisin sellaisia kuin pitäisi.espanjasta haku/tuottaminen tulee taas kalliiksi.ei sitten koiran nimeä,mutta please,oliko oika bull alkuinen :) ?
- Satu***
davalyan kirjoitti:
ole vaivannu mitenkään vielä.espanjanmastiffi on yksi haaveistani ollut pitkään,mutta en halua enää suomalaisia,eivät ole nykyisin sellaisia kuin pitäisi.espanjasta haku/tuottaminen tulee taas kalliiksi.ei sitten koiran nimeä,mutta please,oliko oika bull alkuinen :) ?
ei ollut bull alkuinen...
kalliiksi tulisi haku, olen itse miettinyt ja suunnitellutkin hakua. suomesta en ole oikein tahtonut enää pentuja löytää ja sitten kun kuitenkin suomalainen on hieman erilainen kun espanjalainen. kyllä minä vielä espanjanmastiffin laitan, oli se sen arvonen koira,ihana... Satu*** kirjoitti:
ei ollut bull alkuinen...
kalliiksi tulisi haku, olen itse miettinyt ja suunnitellutkin hakua. suomesta en ole oikein tahtonut enää pentuja löytää ja sitten kun kuitenkin suomalainen on hieman erilainen kun espanjalainen. kyllä minä vielä espanjanmastiffin laitan, oli se sen arvonen koira,ihana...mieltä,uskon että on vaivan arvoinen,suomessa ovat vaan jo sellaisia...että rehellisesti sanoen ei vinttikoirasta erota.ihania espanjooleja on kotimaassa.kallista ja niinkuin sukulaispoika pyreneittenmastiffissa todettua,ei aina edes vaivan väärtiä.onnea matkaan jos joskus hommaan ryhdyt.
davalyan kirjoitti:
ole vaivannu mitenkään vielä.espanjanmastiffi on yksi haaveistani ollut pitkään,mutta en halua enää suomalaisia,eivät ole nykyisin sellaisia kuin pitäisi.espanjasta haku/tuottaminen tulee taas kalliiksi.ei sitten koiran nimeä,mutta please,oliko oika bull alkuinen :) ?
sitä mitä meinasit sillä alulla ja lopulla, niistä espanjan........ ainoa maailmassa jonka kolkkaisin vaikka heti noin kuvaannollisesti ja ottaisin kaikki nelijalkaiset pois.
- blackmagictiger
davalyan kirjoitti:
mun suosikkeja ainakin leonberger.nöffi.bernhardilainen ja espanjanmastiffi.joka on aika upea rotu, sekä doggo canaria.
- jassuli
umalehtinen kirjoitti:
sitä mitä meinasit sillä alulla ja lopulla, niistä espanjan........ ainoa maailmassa jonka kolkkaisin vaikka heti noin kuvaannollisesti ja ottaisin kaikki nelijalkaiset pois.
mitähän uma mahtaa nyt vaahdota? en kyllä ymmärrä mistä nyt ei saa kirjottaa ja mitä..
- tyttö
jassuli kirjoitti:
mitähän uma mahtaa nyt vaahdota? en kyllä ymmärrä mistä nyt ei saa kirjottaa ja mitä..
kirjoiyyaa,vain samaa mieltä olevat.Siinä se noin lyhykäisyydessään.
- omat suoikit
tyttö kirjoitti:
kirjoiyyaa,vain samaa mieltä olevat.Siinä se noin lyhykäisyydessään.
bernhk pk.leonberger.espanjanmastiffi ja nöffi
- mindetys
leonberginkoiraa olen miettinyt itsellekin.
Käytiin kaverin kanssa hakemassa leon pentu sipoosta todella hyvältä kasvattajalta. Hänellä oli niitä itsellään viisi. Todella mahtava rotu. Upea luonne ja aivan ihana turre muutenkin. Turkin kanssa olis varmaan tekemistä:) - Koirakko
1. espanjanmastiffi, en ole ainuttakaan livenä nähnyt, ei tietoa
2. pitkäkarvainen b, löytyy naapurista, lempeä perhekoira, luusto-ongelmia ainakin tällä tytöllä, vaatii terveenä liikuntaa ja tilaa, turkki vaativa
3. nöffi on minulle outo
4. leonb tavannut yhden puhtaan ja toisen, joka oli sekarotuinen, lempeitä lällyköitä nämäkin, en tosin tiedä, kuinka paljon ja tiiviisti näitä pitää kouluttaa, että koira on mieleinen. Kuulemani mukaan ainakin yksi yksilö on "tyhmä", eli kulkee vähän hitaalla ja on jääräpäinen.
Em. roduissa en ole asiantuntija lainkaan, mielipiteitä vain ilmaisin. - moona69
Bernhardilaisella on aina paikka sydämessäni,itselläkin ollut,hän oli minun suuri rakkauteni....Aivan ihana koiruus!=)
Muista ei olekaan muuta kokemusta kun rapsutellut vastaan tullessa mutta tuohon espanjanmastiffiin olen kyllä vähän tykästynytkin,saattasin vaikka voida ottaakin....=)- blackmagictiger
MUN SUOSIKKEJA NÄÄ KAIKKI 4
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih557187Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7143343Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1441630Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2601481- 841355
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841351- 891230
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631217Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321165- 811124