Vietätkö Halloween-juhlia?
Entä miten suhtaudut "Karkki tai kepponen" -ryhmiin?
Minusta mikä tahansa juhlan syy, on hyvä järjestää juhlat ystäville. Pieniä pääsiäistrullejakin suorastaan odotan, vaikka tiedän senkin perinteen olevan meille vieras. Tämä amerikkailainen perinne on minulle vieras, jostain syystä suorastaan vastenmielinen, enkä haluaisi olla sen yleistymistä tukemassa.
Pääsiäisnoidat ovat askarrelleet virpomavitsoja ja he käyvät toivottamassa hyvää onnea tulevalle vuodelle.
Näistä Haloween-kerjäläisistä tulee mieleeni melkein suojelurahaa pyytävät rikolliset. *liioittelee ja virnistää ilkikurisen ilkeästi* Olenkohan hirveän väärässä, kun minusta lapset käyvät pyytämässä karkkeja ja uhkaavat kepposilla, ellei karkkia antaisi.
Jään avoimin mielin odottamaan valistusta asiaan. - Saatan todellakin olla asennevammainen tässä asiassa.
Pidätkö Halloween'ista
7
293
Vastaukset
- irma-1
Ovella kävi kyllä juuri kolme pikkutyttöä,jonkun heistä isä odotti autossa,annoin heille laivasta ostamani suklaarasian,en luullut että tänne syrjäkylillekin olisi jo Halloween löytänyt!
- sityasukas
ei täällä vielä ole kukaan halloveenin aikaan karkkeja keräillyt-en olisi moista edes tiennyt-vain trullit kevään korvalla ovat oven takana-ei mulla juhlimista vastaan mitään ole-jos vain hauskaa pidetään-sitä hauskuutta tarvitaan välillä,kunhan ei sekoiteta sitä kirkollisiin asioihin-sitä vois verrata vaikka vappuun.....taitaa olla enempi nuorison hulluttelua
näillä pituusasteilla on sitä "halloo venia" juhlia, puutarhajuhla muodossa..:)) voisiko siitä kehitellä suomettuneen Halloo minua -juhlan..:/
Ihan irvimättä, kyllähän leikkiä pitää mahtua elämään...ei tämä muuten niin leikkiä aina ole..:)
Olen kiinnittynyt ortodoksiseen perinteeseen mieheni suvun ansiosta...myös lapsemme ovat ortodokseja ja en ymmärrä tuota nykyisenlaista pääsiäisnoitaperinnettä ollenkaan...siitä huolimatta varasin aikoinaan näille kiertäville "noidille" palkat ja annoin heille ne heti, vaikka ne perinteisesti pitäisi antaa vasta pääsiäisaamuna.- j-virta
Pidä mistään Jenkkien (Amerikkalaisten) höpötyksistä
joita yritetään syöttää yli maailman- keskiyonkehraaja
Kaikenlaista ystävän päivää vietetään ja vaan sen takia kun jenkeissäkin.
Voi meitä Suomalaisia..
kannattais pysyä omissa perinteissä eikä lähtee tohon älyttömään markkinahumuun..
- Pirre*
Halloween ole sielä amerikoissa sellainen sadonkorjuu juhla..., täällä voisimme järjestää vastaavat, mutta aikaisemmin syssyllä...sen voisi nimetä vaikka Hallawei -juhlaksi.:/
- mä kannatan
hallawei juhlaa, voisha sillonki vetää naamarin naamaansa tai sukkahousut päähänsä ja käyrä naapurissa vaikka omenavarkaissa:-DD
Omppu tai kepponen :-DD
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih516976Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6883039Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831300Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981281- 841275
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611164- 891160
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371130- 721022
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.210999