Kuinka selvitä TÄYSIN YKSIN pienen vastasyntyneen kanssa?

Redyn

Mulla on 2 lasta, jotka on tämän masussa vielä olevan syntyessä 3-v ja 6-v, itse olen 25-v yksinhuoltaja äiti.

Varmasti on muitakin, jotka on tällasessa tilanteessa? miten ootte selvinny?

9

2836

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaksin lapsen kanssa

Tiukka paikka, mutta kyllä sinä selviät. Niin minäkin. Eikä ole isää enää, hän on kuollut. Täysin yksin tarkoittaa ainankin minun kohdalla sitä, ettei ole edes sitä joka toista viikonloppua omaa aikaa... Kuitenkin elämä kuljettaa ja vie mukanaan. Tsemppiä:)

• olen ollut yksinhuoltajana. Erosin 2-viikkoa ennen tyttären syntymää. Enkä ole ikinä katunut sitä.Poika oli sillon 1.5 vuotias. Hyvin olen selvinnyt vaikka tottakai välillä iski tosi väsymys ja tuntu ettei enää jaksa. Lasten isä ei ole koskaan ottanut lapsia luokseen että minun oli pärjättävä yksin, mutta onneksi lapset olivat kilttejä sillon ja yö-unille laitoin jo 19.00 että mulle jäi ilta aikaa siivota, pyykätä ja touhuta muutaki. Äitini oli jokin verran apuna. Nythän mulla on lapsukaiset jo niin isoja että nehän auttavat jo kaikissa kotitöissä. Uutta miestä en ole ottanut enkä aio ottaakkaan.

Tsemppiä sulle ja jaksamisia. Kyllä sinä pärjäät ja onnea elämässäsi.

• g-83

Kannattaa vaan ajatella positiiivisesti. Miestä en kehottaisi etsimään, koska sulla on tulossa kolmas lapsi, sinulla tulee olemaan kädet täynnä, nyt olisi hyvä aika antaa kaikkesi vain lapsillesi, kyllä ne miehet ehtii kuvioon myöhemminkin.
        Itse oon ollut aina yksin, tosin minulla on "vain" yksi lapsi, mutta hyvin ollaan pärjätty kun oon tähän tottunut. Nautin tästä enkä vaihtaisi pois.
        Ole vain lastesi kanssa, mene hissuksiin eteenpäin ja nauti. :)
        Apuja saa jos tarvitsee.

• Redyn

Mun poika oli 9kk ja toinen vähän vanhempi kun jäin yksinhuoltajaksi, kyllä sen ikäisen kanssa jo pärjääkin mut vauva valvottaa yöllä ja oma kroppa ei oo vielä sitten toipunut.

• mamitsu

Hajoo todellakin sit siihen arkeen vaan. Ei sinua kukaan ole pakottanu panemaa kaikkea mikä liikkuu. Eikö niitä lapsia voida tehdä kunnolliseen perheeseen missä rakkautta riittää ja kummatkin vanhemmat ovat läsnä. Hohhoi.. ala vielä kohta itkemään miksi isä ei maksa elatusmaksuja ja tunnusta isyyttä!

• Redyn

En mä tämän isältä aio vaatia isyyden tunnustamista enkä elareita.
        Etkö oo koskaan itse tehnyt virheitä elämässäs vai koitatko provosoida muutenkin tarpeeks paskaa elämää nähnyttä? sä oot varmaan täydellinen ja kaikki asiat menee niinku sä tahdot

• nuottiavain

hyvä mieli kun pääsit tietämään?

• lissu
        Redyn kirjoitti:

En mä tämän isältä aio vaatia isyyden tunnustamista enkä elareita.
        Etkö oo koskaan itse tehnyt virheitä elämässäs vai koitatko provosoida muutenkin tarpeeks paskaa elämää nähnyttä? sä oot varmaan täydellinen ja kaikki asiat menee niinku sä tahdot

Tyhmä oot jos et vaadi tunnustamaan.
        Tottakai sen pitää tunnustaa se lapsi, ootko vähän tyhmä vai??
        Pitäähän lapsenki tietää kuka sen isä on. Oppiipa samalla panee kaikkee mikä liikkuu ku ruokkoja maksaa.

• Sini78

eli eli.. aivan sama tilanne kuin miulla..:D Tosin neiti on jo 3 kk. Isänsä on kerran nähnyt tytön, totes että mikä toi on. :(

Edelliset lapseni ovat 6 ja 7 vuotiaat, ja täällä tätä rumbaa pyöritetään. Nuorimman isältä en penniäkään ole pyytänyt, ja kävin kirjoittamassa paperit että isyyttä EI vahvisteta. Itse päätin pienen pitää ja kasvattaa, eipähän pääse kundi ainakaan sotkemaan meidän elämää millään tavoin. =)

Voimia sulle, kyllä sitä kummasti jotenkin asiast loksahtelee paikoilleen.. Aikaa ei kyllä muulle jää kuin lapsille, mutta nuoriahan tässä vielä ollaan. :)

Ps: Toi mitä Timppa lässytti et miehille kelpaa tiineet naiset ni älä usko... *nauraa*

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      123
      3440
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2266
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1935
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      411
      1877
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1691
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1507
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      124
      1408
    8. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      30
      1323
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1271
    10. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      14
      1226
    Aihe