Renkaat puhkee

yhtenään

Kesällä vielä renkaat kesti mutta syksystä lähtien
on täytynyt paikkailla yhtenään. Aina jokin terävä kivi tai lasi puhkaissut. Ei taida olla pelkästä huonosta tuurista kiinni? Kulutuspintaa on
vielä jäljellä mutta kilometrejä yli 4000.
Alkaako olla gummi jo muuten haurasta ja väsynyttä
niin että uutta varmuutta saa vain hankkimalla uudet renkaat?

10

3047

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • supertele

Varmaankin on sitten kumi sanonut työsuhteensa irti ja on aika siirtyä uuteen XD jos ajo-olosuhteet eivät ole muuten muuttuneet.

Ittelläni muuten ei ole koskaan rengas puhjennut, ja siitä olen hyvin ylpeä. Uudellakin pyörällä ja samoilla kumeilla olen nyt kolme tai neljä vuotta huristellut maastossa ja kadulla portaita pitkin.

• paljon

lähes kaikilla pyöräteillä. Toi talvi joka oli
        tuossa välillä jätti hiekotuksen jota ei enää
        siivota kuin kesällä. On teräviä kiviä mukana ja
        noita lasinsiruja siellä seassa niin ettei syksyisen märästä pinnasta pysty erottamaan. Paha homma kun
        kesälläkin hajottavat noita pulloja jokapuolelle ja varsinkin keskustassa saa usein väistellä laajalle levinneitä lasinsirpaleita!

• Ossi

Olen ajanut tänä vuonna 23-millisiillä maantierenkalla 4600 km löhinnä asfaltilla.
        Rengasrikkoja tulee noin 1/1000 km.
        Kaksi on ollut omaa hölmöyttä, kun olen ajanut kuoppaan. Yksi tuli tietyömaalla. Siinä oli terävää soraa. Kahden syy on selvittämättä.

• Mänttööri
        Ossi kirjoitti:

Olen ajanut tänä vuonna 23-millisiillä maantierenkalla 4600 km löhinnä asfaltilla.
        Rengasrikkoja tulee noin 1/1000 km.
        Kaksi on ollut omaa hölmöyttä, kun olen ajanut kuoppaan. Yksi tuli tietyömaalla. Siinä oli terävää soraa. Kahden syy on selvittämättä.

Tänä vuonna maantiellä n. 8500 km eikä yhtään rengasrikkoa. Varmasti onnellakin on oma osuutensa, mutta Misukan Axial Carbonit taitavat olla parhaimmaista päästä kestämään pikku reikien syntymistä. Tosin olen usein "kaivanut" nuppineulalla pikkukivet pois renkaasta, joten eivät ole päässeet kaivautumaan syvälle, sekä 3-4 donan jälkeen vaihtanut renkaat keskenään. Nyt ensi kaudelle on hommattava jo uudet, sillä aika slicksit alkavat olla !

• Nyt syksyllä kun viikon minitalven jälkeen lähdin taas maantiepyörälläni liikkeelle (Malmi - Pasila välillä Helsingissä) niin eturengas meni sekä tulo- että menomatkalla puhki.

Michelin Pro Race 23mm ajettu n. 6000km. Taakse olen jo kerran vaihtanut ja se kestikin. Reilusti alle 1000km on puhkeamisen frekvenssi keskimäärin jos ei joka kuukausi vaihda uutta alle, siis näitä kilparenkaita.

Vähän painavammat varmaan kestäisivät

Hiekoitushiekan seassa on teräviä kiven- tai jopa lasinsiruja. Nyt täytyy harkita toisen pyörän käyttöönottoa viimeiseksi viikoksi, kun pidän pidemmän paussin; keväällä jatkuu taas.

• Gontinental

Osta kevlar-vahvistetut renkaat. Pitäisi alkaa paremmin kestämään.Ainakin itselläni rupesi kestämään.

• hjhjh

Laita kaksi pistosuojattua kumia päällekkäin.

• repe

Minkä merkkiset renkaat pitäisi ostaa poikani invamopoon, kun nyt tammikuussa tuli tänään viides rengasrikko. Miettikää miten käy niille invaliideille, joilla ei renkaan paikkaajaa ole omasta takaa. Koko mopo on lähetettävä invataxilla huoltoon, jossa se viipyy parikin päivää. Sen ajan sitten istut kotona, etkä liiku mihinkään. Lisäksi maksat omavastuu osuuden jokaisesta korjausreissusta. Mielestäni tällaisen hiekotushiekan käyttö on verrattavissa ilkivaltaan, eikä sen seurauksia ole syytä kenenkään tosipyöräilijän syytä vähätellä.

• Kiki

UMpikumirenkaat, ei puhkee enää, ja ajomukavuus ei kärsi yhtään

• Juha

Bilteman sivuilta www.biltema.fi löytyy todennäköisesti edullisia piston kestäviä renkaita
      kun laittaa HAE kohtaan sanan flatfighter.
      Itse ajattelin seuraavaksi ostaa sellaisen renkaan kun hintakaan ei näytä olevan kuin 6-7euroa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      67
      2801
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      46
      2554
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      431
      2217
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2128
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1956
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      32
      1692
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1526
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1477
    9. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      26
      1283
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      18
      1165
    Aihe