Kesällä vielä renkaat kesti mutta syksystä lähtien
on täytynyt paikkailla yhtenään. Aina jokin terävä kivi tai lasi puhkaissut. Ei taida olla pelkästä huonosta tuurista kiinni? Kulutuspintaa on
vielä jäljellä mutta kilometrejä yli 4000.
Alkaako olla gummi jo muuten haurasta ja väsynyttä
niin että uutta varmuutta saa vain hankkimalla uudet renkaat?
Renkaat puhkee
10
3047
Vastaukset
- supertele
Varmaankin on sitten kumi sanonut työsuhteensa irti ja on aika siirtyä uuteen XD jos ajo-olosuhteet eivät ole muuten muuttuneet.
Ittelläni muuten ei ole koskaan rengas puhjennut, ja siitä olen hyvin ylpeä. Uudellakin pyörällä ja samoilla kumeilla olen nyt kolme tai neljä vuotta huristellut maastossa ja kadulla portaita pitkin.- paljon
lähes kaikilla pyöräteillä. Toi talvi joka oli
tuossa välillä jätti hiekotuksen jota ei enää
siivota kuin kesällä. On teräviä kiviä mukana ja
noita lasinsiruja siellä seassa niin ettei syksyisen märästä pinnasta pysty erottamaan. Paha homma kun
kesälläkin hajottavat noita pulloja jokapuolelle ja varsinkin keskustassa saa usein väistellä laajalle levinneitä lasinsirpaleita! - Ossi
Olen ajanut tänä vuonna 23-millisiillä maantierenkalla 4600 km löhinnä asfaltilla.
Rengasrikkoja tulee noin 1/1000 km.
Kaksi on ollut omaa hölmöyttä, kun olen ajanut kuoppaan. Yksi tuli tietyömaalla. Siinä oli terävää soraa. Kahden syy on selvittämättä. - Mänttööri
Ossi kirjoitti:
Olen ajanut tänä vuonna 23-millisiillä maantierenkalla 4600 km löhinnä asfaltilla.
Rengasrikkoja tulee noin 1/1000 km.
Kaksi on ollut omaa hölmöyttä, kun olen ajanut kuoppaan. Yksi tuli tietyömaalla. Siinä oli terävää soraa. Kahden syy on selvittämättä.Tänä vuonna maantiellä n. 8500 km eikä yhtään rengasrikkoa. Varmasti onnellakin on oma osuutensa, mutta Misukan Axial Carbonit taitavat olla parhaimmaista päästä kestämään pikku reikien syntymistä. Tosin olen usein "kaivanut" nuppineulalla pikkukivet pois renkaasta, joten eivät ole päässeet kaivautumaan syvälle, sekä 3-4 donan jälkeen vaihtanut renkaat keskenään. Nyt ensi kaudelle on hommattava jo uudet, sillä aika slicksit alkavat olla !
Nyt syksyllä kun viikon minitalven jälkeen lähdin taas maantiepyörälläni liikkeelle (Malmi - Pasila välillä Helsingissä) niin eturengas meni sekä tulo- että menomatkalla puhki.
Michelin Pro Race 23mm ajettu n. 6000km. Taakse olen jo kerran vaihtanut ja se kestikin. Reilusti alle 1000km on puhkeamisen frekvenssi keskimäärin jos ei joka kuukausi vaihda uutta alle, siis näitä kilparenkaita.
Vähän painavammat varmaan kestäisivät
Hiekoitushiekan seassa on teräviä kiven- tai jopa lasinsiruja. Nyt täytyy harkita toisen pyörän käyttöönottoa viimeiseksi viikoksi, kun pidän pidemmän paussin; keväällä jatkuu taas.- Gontinental
Osta kevlar-vahvistetut renkaat. Pitäisi alkaa paremmin kestämään.Ainakin itselläni rupesi kestämään.
- hjhjh
Laita kaksi pistosuojattua kumia päällekkäin.
- repe
Minkä merkkiset renkaat pitäisi ostaa poikani invamopoon, kun nyt tammikuussa tuli tänään viides rengasrikko. Miettikää miten käy niille invaliideille, joilla ei renkaan paikkaajaa ole omasta takaa. Koko mopo on lähetettävä invataxilla huoltoon, jossa se viipyy parikin päivää. Sen ajan sitten istut kotona, etkä liiku mihinkään. Lisäksi maksat omavastuu osuuden jokaisesta korjausreissusta. Mielestäni tällaisen hiekotushiekan käyttö on verrattavissa ilkivaltaan, eikä sen seurauksia ole syytä kenenkään tosipyöräilijän syytä vähätellä.
- Kiki
UMpikumirenkaat, ei puhkee enää, ja ajomukavuus ei kärsi yhtään
- Juha
Bilteman sivuilta www.biltema.fi löytyy todennäköisesti edullisia piston kestäviä renkaita
kun laittaa HAE kohtaan sanan flatfighter.
Itse ajattelin seuraavaksi ostaa sellaisen renkaan kun hintakaan ei näytä olevan kuin 6-7euroa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 672801
- 462554
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4312217- 792128
- 951956
- 321692
- 121526
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171477Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?261283Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil181165