Pitäis keksiä yritykselle nimi, aika vaikeeta. Voisko joku antaa hyvän neuvon..
Pitäis keksiä nimi?
4
715
Vastaukset
kävisikö tämä: Vaapsajalkaisen Eto-ölliäisen Yrjöämpärin Valmistus Oy
- jooshandernar
Toiminimi Rattopojat
- hyvä.
pieksämäen lasi ja nyrkkeily oyj
- Kari
Nimen pitää olla lyhyt, mielellään yksi sana. Pitkä nimi on hankala jo puhelimeen vastatessa.
Nimen olisi hyvä jollain tavoin ilmaista toimialaa. Ei kuitenkaan mitenkään välttämättömästi.
Jos haluat liittää oman nimesi yrityksen nimeen voi nimi olla vähän pidempikin, Esim "Pekan Siivous ja Konsultointi"
Paikkakunta tai alue nimen yhteydessä on mielestäni turha, mutta käytännöllinen silloin jos yrityksen nimi ei mene läpi rekisteröintivaiheessa. Voit yksilöidä firman, jos esimerkiksi yritysnimi "Paskasepot" on jo käytössä, saattaa nimi "Keskipohjanmaan Paskasepot" mennä läpi. Nyt nimestä tosin tulee turhan pitkä. Esimerkin nimi ei tosin taida mennä läpi, taitaa olla hyvien tapojen vastainen.
Nimen ei välttämättä tarvitse merkitä mitään, Sonera, Eniro, Nordea, Etera, yms. Nimeää voi käyttää myös "käänteisessä järjestyksessä": Orion -Noiro
Oletkin varmaan jo käynyt yritystietojärjestelmää katsomassa? www.ytj.fi
Sieltä löydät paljon hienoa tietoa.
Katso tähtikartasta sanoja ja tarkasta YTJ:tä ovatko ne rekisteröity yrityksen nimiksi. Kannattaa tarkastaa myös tavaramerkkirekisteri, netti-osoitetta en muista mutta löytyy hakukoneella.
Näin saattaa löytyä hieno nimi jota on kiva perustella korkeilla tavoitteilla.
Myös latinan sanakirja on kätevä "nimiarkisto"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1203287- 122116
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371905Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4061826Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211671Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681487- 1221353
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101241- 141216
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4421116