Mikä sinua koskettaa?

Silleen aidosti?
Saa esim. kyyneleet silmiin..
Omakohtaisesti, ei välttämättä voi
'paikallistaa' jotain tiettyä tapausta..

28

1488

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tanevaan

Yksi asia on varmasti lasten hätä ja kärsimys.

• Loistava.polku

...ja sitten jos esim. tv:ssä joku vanhempi kertoo lapsestaan jolle on käynyt kaltoin, mä parun kuin Niagara, samaistun jotenkin niin vahvasti.

• jpntar1

..hätä..!

• mirham

Joka tosissaan kosketti oli tv-ohjelma joka käsitteli erään nuoren huumeaineitten käyttäjän selviytymistä kuiville elämässään...

• piti
        mirham kirjoitti:

Joka tosissaan kosketti oli tv-ohjelma joka käsitteli erään nuoren huumeaineitten käyttäjän selviytymistä kuiville elämässään...

väärinkäyttö kaikissa muodoissa ihmisiä,eläimiä ja asioita kohtaan...sattuu syvältä

• Zaria

pahuus ja epäoikeudenmukaisuus saavat minut joskus kyynelehtimään, yleensä kylläkin kyyneleiden ja suremisen sijasta myös toimimaan.

Jossakin mielentilassa myös kaunis laulu, joku ystävällinen sana tuntemattomalta ihmiseltä ja lasten höpötykset saavat kyyneleet kihahtamaan silmiin.

• jou.m

Paha mikä kohdistuu lapsiin tai eläimiin yleensäkin ihmisen hätä,viimeksi itkin kun katsoin 4D-dokumentin Chloen tarina, oli aika koskettava kertoi tytöstä joka sairasti leukemiaa!

• (.)Y(.)

Tarina oli koskettava.

• (.)Y(.) kirjoitti:

Tarina oli koskettava.

Pisti ajattelemaan miten sitä välillä vouhottaa turhista asiosta!!

• Animus

...pääsääntöisesti.

Kuka muistaa kun ekan kerran tuli dokkari näistä Romanian kauhulastenkodeista? Mä olin jotain 25v, bailaamaan lähdössä, kun vahingossa aloin kattoo telkkaa. En unohda sitä ikinä. Järkyttyneenä suu auki katoin maailmaa joka ei sitä ennen ollut päässyt suodattimesta läpi.

Toinen paha on nää kotimaiset vanhukset. Tiedättekö, et joka toinen päivä suomalainen vanhus tekee itsarin? Tarttis varmaan niinku tehdä jotain....? Mut eipä me ehditä tässä kiireessä...

• (.)Y(.)

dokkarin..
        Järkyttävää kateltavaa, kuinka siel
        kohdeltiin lapsia.. :(

Nykyisin ei luulisi, vanhuksia kohdeltavan noin
        yliolkaisesti.. :(
        Moni vanhus valitsee, kuoleman yksinäisyyden sijasta.. :(
        Edes lapset ei käy, katsomassa omia vanhempiaan...

• Näistä vanhuksista :((
        Raaka miete, mutta onkohan ne ihan 'selviä tapauksia',
        vaiko lääke ehkä alkoholikin mukana? Että osa vois vahinkojakin olla;
        paitsi, ettei se itse asiaa muuta :(

• Animus
        Sanin kirjoitti:

Näistä vanhuksista :((
        Raaka miete, mutta onkohan ne ihan 'selviä tapauksia',
        vaiko lääke ehkä alkoholikin mukana? Että osa vois vahinkojakin olla;
        paitsi, ettei se itse asiaa muuta :(

Tietty joukossa on liikalääkityksiä, joita ei voi jälkikäteen todistaa vahingoksi, mutta määrä on kuitenkin suuri - hälyyttävän suuri!

Että seuraavan kerran kun näät sen saman vanhan mummelin joka heittää pullanmuruja puluille puistossa joka iltapäivä, seisahdu hetkeksi kiireeltäs ja mene juttelemaan. Itsemurhaehdokkaan voi pelastaa yks tuikituntemattoman hymy!

• kyyneleet silmiin

ja edellinen kerta oli koiran kuolema. Ikää yli 40v ja tuntuu, että ei asiat kosketa enää niinkuin nuorempana. Tulee kyynisemmäksi - valitettavasti.

• ..niin.
        Vastauksesi kosketti..

• mä vaa

edellä mainut kyllä kosettaa,mutta nyt just tällä hetkellä koskettaa se,mun puolivuotta seurustelu suhde päättyi ,ja vielä puhelin soitolla

• mä vaan

edellä mainitut, mutta jus tällä hetkellä koskettaa ,kun mun puolivuotinen seurustelu suhde päättyi ja viä yhdellä puhelin soitolla.

• ..edes jotain asioita selvisi puhelussa?
        Ettet ihan ilman selityksiä joudu ihmettelemään mitä tapahtui.

• yökyöpeli

vanhuksiin ja eläimiin kohdistettu väkivalta ja heidän kaltoin kohtelu!
      joskus jopa tv-uutiset myrkyistä ym. monien ihmisten kuolemisesta, vaikken heitä tunnekaan.
      romattiset tv-sarjat oli loppu sitten odottamattoman onnelinen tai ei onnellinen. draama elokuvat.
      lapsen välitön ilo jostain aivan pienestä asiasta saa minulle myös kyyneleen silmiin, en tiedä miksi niin. :)
      -G-

• Oiskohan se, kun aikuisena ei välttämättä aina osaa niistä ihan pienistä asioista iloita..
        Siksi on hellyttävää, kun lapsi vielä osaa, ja olla välitön :)
        Ellei häntä ole piloille hemmoteltu.

• tuffe

Mun on ihan turha mennä leffaan katsomaan jotain draamaa, punanenäisenä -silmäisenä tulen kuitenkin ulos sieltä :( Enkä telkkaristakaan voi katsoa leffoja missä tehdään pahaa lapsille tai eläimille. En vaan ymmärrä miksi sellaisia pitää edes tehdä :(((

Mulle tulee aina tippa linssiin kun joku tuttava esiintyy. Viimeksi tais olla lasten esiintyminen eskarin kevätjuhlissa... ja delfiininäytös :/ Että sellaisia tuttavia ;))

Julmuudet ja vääryydet vihastuttaa, ne ei mua itketä.

• Sani

..siinä ihan pääasiaksi ollu meinattukaan, yx esimerkki vain.
        Kyllä vihakin käy, tunne muiden joukossa..

• Ilo.N

epäinhimillinen.

• Laahustava

Kaikella tavalla.Saa silmiin ilonkyyneleet jos saa rakkautta ja yhtä helposti myös surunkyyneleet jos vaan jää ilman rakkautta.

Tuosta itse päätellen olisikin paljon helpompaa elää jos ei olisi tunteita ollenkaan,mut olisko silloin edes tarvetta elää.

• olisi, että ilman rakkautta/tunteita olis jotenkin 'helpompaa' elää..
        Mutta mitä kaikkea jäis vaille, kenen kanssa jakaa kokemukset, ilot ja surut. Arkipäivän tapahtumat.
        Eikös jossain vanhanssa laulussa sanotakin että.: "yksi jos jättää niin toinen jo ottaa".
        Kait se huolettomassa/suruttomassa saattoi vähän noin joskus mennäkin..

• Sanin kirjoitti:

olisi, että ilman rakkautta/tunteita olis jotenkin 'helpompaa' elää..
        Mutta mitä kaikkea jäis vaille, kenen kanssa jakaa kokemukset, ilot ja surut. Arkipäivän tapahtumat.
        Eikös jossain vanhanssa laulussa sanotakin että.: "yksi jos jättää niin toinen jo ottaa".
        Kait se huolettomassa/suruttomassa saattoi vähän noin joskus mennäkin..

huolettomassa nuoruudessa.. :)

• tosi-jorma

Mua koskettaa aika monikin asia, koska olen aika herkkä ja tunteellinen mies. (Minkä moni mies jättääkin tunnustamatta) Sillä... niin ilot, kun surutkin saavat minut ajoittain kyynelehtimään...

On se sitten tv:stä nähty urheilu-kilpailun voitto... kovan kilpailun ja taistelun jälkeen... tai elokuva... joka kertoo vaikka oman puolisonsa menettämisestä tai jostakin muusta ikävästä.

• Taidanpa uskoakin sua kamu.. ;)
        Ei sillä, että täällä muutkaan puhuis muunneltua totuutta :)
        Hyvä kun sinä, ja myös laahustava toitte miehinä selkeesti esiin myös nuo ilon kyyneleet. Nehän voi olla vähintään yhtä iso osa liikuttumista, osoitusta siitä että jokin asia koskettaa. Ei se aina tarvii olla surusta itkua tuhertamista, tai edes itkemistä lainkaan :))
        Muuten, oli kiva kuulla pitkästä aikaa :))

Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      49
      6315
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      642
      2611
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1209
    4. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      82
      1123
    5. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      79
      1087
    6. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      301
      1074
    7. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      60
      1068
    8. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      78
      983
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      66