rauhallinen ja kiltti..?

nikka

onko kultaiset noutajat luonteeltaa kilttejä?
olen tuntenut monta sellaista ja ystävillä on ollut ja minusta ne tuntuvat oikein rauhallisilta
eikä kovin tuhmilta,villeiltä tai kiukkuisilta!!
olisiko tälläinen kultainen noutaja hyvä työtä käyvälle ihmiselle? ja tarvitseeko kultainen noutaja aikaa? olen kova lenkkeilemään ajattelen noin 1-6km matkoja koiran kanssa mitäs onko se hyvää vai väsyykö helposti...?

8

1361

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllähän kultainennoutaja on ystävällinen koira,ja liikunnastakin tykkää,niin saa mainion lenkkikaverin..:)

• Dude

tosiaan kultainennoutaja on todella kiltti, ihmisrakas, ystävällinen ja niin lutuinen ja luotettava kaveri, ettei parempaa frendiä ja elämänkumppania voi muualta löytää. Ne koirat tarvitsevat liikuntaa, mutta täytyy muistaa se, ettei kuluta oiraansa loppuun heti. ja jos (ihan kaikilla koirilla tämä juttu!!) jos pentuna on kovin raskasta työtä tietätetty, sen sydän alkaa laajenemaan ja voi jo kuolla "ei niin vanhana".. Että mitään koiraa ei pie kuluttaa loppuun jo heti pentuna!

Mutta kyllä ne tykkää lenkkeilystä ja ovat oikein sosiaalisia haukkuja! :)

• minä vain

Kyllä,monet kultaiset ovat vanhemmiten rauhallisia,mutta pennut ja nuoret koirat eivät todellakaan ole.
      Noutajat ihan yleisesti ovat melko ihmisrakkaita ja sosiaalisia.
      Jokainen koira tarvitsee aikaa ja muutakin tekemistä kuin lenkkeilyä.Edes minun edesmennyt cavalieerini ei väsynyt 6km lenkistä,mutta oli tyytyväinen:)
      Suosittelisin nyt ottamaan kuitenkin hieman enemmän selvää koirista ihan yleensä ja käymään rotujärjestöjen sivuilla yms.
      Googlettamalla löydät paljon tietoa.

• Dude

muuten kaikki ei olis ihan kondiksessa.. :) kyllä ne kultsit hihnoissa pysyy. sellaisia suloisia lutuisia otuksia ovat! :)

• ...
        Dude kirjoitti:

muuten kaikki ei olis ihan kondiksessa.. :) kyllä ne kultsit hihnoissa pysyy. sellaisia suloisia lutuisia otuksia ovat! :)

Osaattekos sanoa, missä vaiheessa kultsut yleensä "rauhoittuvat"? Noutajat taitavat kaikki olla oikeita terminaattoreita pienenä, mutta vanhempaa villikkoa en muista tavanneeni kultaisten joukosta. Itsellänikin on vakavasti harkinnassa tämä rotu, ainoa epäilykseni on tässä vaiheessa, että josko se sittenkin olisi ns. liian rauhallinen... Pidän myös pitkistä lenkeistä ja ryteikössä tarpomisesta, joten haussa olisi tosiaan kaveri joka ei pelkää mutaa ja on innostunut samasta touhusta.:)

Tästä "pentuna rasitettu liikaa" -jutusta olen kuullut jonkun verran, taitaa koskea kaikkia rotuja, eikös? Olen käsittänyt, että pentu on hyvä kantaa raput ja ottaa alku rauhallisesti jne, mutta missähän vaiheessa ne "oikeat lenkit" sitten tukisivat kysymykseen, ja miten muutenkin varmistaa ettei pentu rasitu, jos joku osaisi kertoa?

• IHANIA KOIRIA
        ... kirjoitti:

Osaattekos sanoa, missä vaiheessa kultsut yleensä "rauhoittuvat"? Noutajat taitavat kaikki olla oikeita terminaattoreita pienenä, mutta vanhempaa villikkoa en muista tavanneeni kultaisten joukosta. Itsellänikin on vakavasti harkinnassa tämä rotu, ainoa epäilykseni on tässä vaiheessa, että josko se sittenkin olisi ns. liian rauhallinen... Pidän myös pitkistä lenkeistä ja ryteikössä tarpomisesta, joten haussa olisi tosiaan kaveri joka ei pelkää mutaa ja on innostunut samasta touhusta.:)

Tästä "pentuna rasitettu liikaa" -jutusta olen kuullut jonkun verran, taitaa koskea kaikkia rotuja, eikös? Olen käsittänyt, että pentu on hyvä kantaa raput ja ottaa alku rauhallisesti jne, mutta missähän vaiheessa ne "oikeat lenkit" sitten tukisivat kysymykseen, ja miten muutenkin varmistaa ettei pentu rasitu, jos joku osaisi kertoa?

KULTSUT OVAT VALLOITTAVIA PERSOONIA!!!
        Oma herra jo 13 ja touhua riittää.Itse huolehdin ekan vuoden liikkumisesta,rapuista ja ravinnosta 110 tarkkuudella,ja lopputulos on hyvä!Meidän kultsulla nyt on nivelet jäykät, ravintolisä auttaa vaivaan.
        Lenkkejä, metsää,ojia lunta ja yleistä rapaa ja kuraa rakastaa tää kooira- vesi sateessa voi kölliä ja uimaan voi mennä aina kun on mahdollisuus(jää on ainoa este!!)Meiilä on niin ihania muistoja kultsun kanssa,päivääkään en vaihtais pois.
        Kannattaa käydä golden ringin sivuilla tutustumassa ja keräilemässä kasvattajien tietoja.
        NAUTITAAN KULTAISISTAMME:)

• Olds

Mulla on 3kk ikäinen noutajauros ja se on oikeen energinen, mutta ei mikään termiitti sinänsä. Se kyllä on ihan rauhallinenkin monesti. Tosi nopee oppimaan!!! Yhden seinän se on syönyt, mutta on oppinut jo ettei sitä saa tehdä. Luulin että kaikki hupnekalut hajoo, ku otin sen, mutta hyvin on menny. Koirathan tarttee aikaa ylipäätänsä ja se oppii kaikki jutut nopeemmin, ku on sen kans koko ajan tai mahd. paljon. Kultainennoutaja on ehkä paras koira siihen metsässä rämpimiseen/uintiin/mutaan kaveriksi. Kultainennoutaja on helppo kouluttaa ja se on luonteeltaan rauhallinen ja ihmisystävällinen.

• kultsu

söi seiniä ja listoja pienenä. kun torui ja kertoi ettei sitä listaa saa syödä, niin ymmärsi kyllä ja söi seuraavasta paikasta. onnex ei kestänyt kovin kauaa toi vaihe. vixu otus on kuitenkin...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      55
      7187
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      714
      3343
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      144
      1630
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      260
      1481
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1355
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1351
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1230
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1217
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      232
      1165
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1124
    Aihe