Kertokaa minulle syitä, kun en tätä tajua. Itse olen ns. suunnitelmallinen yh, alusta asti tiesin hankkivani ja kasvattavani lapsen yksin. (No hieman siihen tarvittiin miestä, siittiön verran, mutta suotakoon tuo hyväksikäyttö minulle anteeksi.) En tunne muita yksinhuoltajia, joten minulla ei ole minkäänlaista kuvaa ns. keskiverto yksinhuoltajasta. Minäkin tosin saan lapsilisän yh-korotuksen sekä kunnan elatustuen, mutta tekeekö se minusta loisen? Maksan kuitenkin päivähoitomaksua lähes 200€ kuukaudessa, että eiköhän siinä kunta saa omansa samantien takaisin. Miksi sana yksinhuoltaja on kuin kirosana? Minä ainakin olen ylpeä itsestäni onnistuessani kasvattajana yksin.
Kertokaa minulle niitä tekijöitä, jotka tekevät yksinhuoltajista pohjasakkaa? En halua kiistellä aiheesta, kiinnostaa vaan ne perusteet, kun ihmetyttää ihmisten asenteet yksinhuoltajia kohtaan.
Miksi yh:t ovat loisia?
61
4378
Vastaukset
- vain on
Pelkkä kateus! Ei niistä kannata välittää. Se joka ei tunne yh: elämää, on vain kateellinen ja riidan haluinen. Ne itse ovat pohjasakkaa pahimmasta päästä.
Kun he joutuvat yksin huolehtimaan lapsistaan ja toimeentulosta, niin ääni muuttuu. Tietämätöömyys on puute, eikä sillon kannata edes arvostella ellei ymmärrä. - -mies-
Useimmiten yksinhuoltajat vaativat tuon lisäksi mieheltä parin vuoden palkan verran elatusmaksuja. Ja sen myös saavat.
Sinullakin tuo "kunnan elatustuki" on elatusmaksun korvike, kuntamaksaa sitä jos isää ei tunneta tai se on maksukyvytön.
Jotkut yksinhuoltajat ovat kehittäneet tuosta ihan taiteen: Kolme lasta eri miehille, sitten kirjoille johonkin opistoon. Elatusmaksujen ja erilaisten tukien yhdistelmällä elää paremmin kuin muut ihmiset työssäkäynnillä.- TommyG
Minkälainen roolimalli on yh, joka tietoisesti repii rahaa sieltä ja täältä? Minkälainen roolimalli rehellisestä elämästä? Lapsihan mallioppii käyttämään hyväksi toisia ihmisiä. En pysty käsittämään moista kieroilua tärkeiden asioiden kanssa.
- YyHoo
Jotkut tekevät niin ja heidän vuoksi sitten leimataan kaikki. Mutta tähän kai on sovellettavissa sananlaskua: Ketju on juuri niin vahva, kuin sen heikoin lenkki - ymmärätte varmaan ajatuksen. Ryhmän yhden jäsenen on helppo vetää perässään lokaan kaikki muut.
Mielestäni tuo ei kuitenkaan ole oikein ja tekisi mieli nostattaa vaikka kansanliike, joka puhdistaa yksinhuoltajien maineen. En usko, että suurin osa olisi kuitenkaan ns. hyväksikäyttäjiä. Eräs ystäväni on eroamassa ja liittymässä yksinhuoltajien joukkoon, eikä hänkään ole luonteeltaan sellainen, vaan on työssäkäyvä ihminen ja varsin reilusti tekee mielestäni, kun hän kerta halusi eroa, jättää talon miehelleen ja muuttaa lapsensa kanssa vuokralle jne. - ei itsekään yh.
Jaa-a, kuultaako katkeruus tekstissäsi. :O
- -mies-
ei itsekään yh. kirjoitti:
Jaa-a, kuultaako katkeruus tekstissäsi. :O
Itse olen lapseni elättänyt ja ihan mielelläni.
Vastaan on vaan tullut useampikin kappale tuollaisia elämäntaiteilijoita, jotka lisäksi ovat olleet kovin kiinnostuneita lompakon sisällöstä ja olisivat halunneet hypätä sänkyyn ilman ehkäisyä tosi lyhyen tuttavuuden jälkeen. - Kukaan ei syyllinen yksinään
-mies- kirjoitti:
Itse olen lapseni elättänyt ja ihan mielelläni.
Vastaan on vaan tullut useampikin kappale tuollaisia elämäntaiteilijoita, jotka lisäksi ovat olleet kovin kiinnostuneita lompakon sisällöstä ja olisivat halunneet hypätä sänkyyn ilman ehkäisyä tosi lyhyen tuttavuuden jälkeen.Pitköön äijät paremmin munat housuissaan, älköönkö langetko joka kiusaukseen. Jos ei maksumieheksi joutuminen tai esimerkit siitä opeta niin ei auta valittaa jos noin tyhmä on että ei tiedä mitä maimisesta voi seurata.
- -mies-
Kukaan ei syyllinen yksinään kirjoitti:
Pitköön äijät paremmin munat housuissaan, älköönkö langetko joka kiusaukseen. Jos ei maksumieheksi joutuminen tai esimerkit siitä opeta niin ei auta valittaa jos noin tyhmä on että ei tiedä mitä maimisesta voi seurata.
Jos tekee lapsen niin pitäähän siitä huolehtia.
Arveluttaa vaan lähteä kuvioon mukaan, jos huomaa että vastapuolen elanto on sosiaalitukien varassa ja pieni lisätienesti enemmän kuin tervetullutta.
Etenkin jos sen saamiseksi ei tarvitse tehdä töitä, riittää että levittää jalkansa muutaman kerran. - Karporaatilla asian tynkää
-mies- kirjoitti:
Arveluttaa vaan lähteä kuvioon mukaan, jos huomaa että vastapuolen elanto on sosiaalitukien varassa ja pieni lisätienesti enemmän kuin tervetullutta.
Etenkin jos sen saamiseksi ei tarvitse tehdä töitä, riittää että levittää jalkansa muutaman kerran.Joku naikkonen oli hakenut kortsun sisällön roskiksesta ja tyhjentänyt itseensä.
Jos te mies parat ette osaa olla varuillanne niin syyttäkää vaan itseenne. Siitäs saatte paskiaiset kun uitatte munianne missä lystää. Maksakaa perkeleet siitä naimisen hyvästä jos lankaan olette menneet. Älkää valittako, vaan kantakaa vastuunne sitten kuin mies kantaa.
Kuviotoita ei voi ennustaa minkään perusteella vaan varmin keino on pitää munansa housuissa! ÄÄLIÖ, ennustajilla käy köpelösti. - -mies-
Karporaatilla asian tynkää kirjoitti:
Joku naikkonen oli hakenut kortsun sisällön roskiksesta ja tyhjentänyt itseensä.
Jos te mies parat ette osaa olla varuillanne niin syyttäkää vaan itseenne. Siitäs saatte paskiaiset kun uitatte munianne missä lystää. Maksakaa perkeleet siitä naimisen hyvästä jos lankaan olette menneet. Älkää valittako, vaan kantakaa vastuunne sitten kuin mies kantaa.
Kuviotoita ei voi ennustaa minkään perusteella vaan varmin keino on pitää munansa housuissa! ÄÄLIÖ, ennustajilla käy köpelösti.Pussit voi ihan hyvin tyhjentää yksinhuoltajaksi haluavaan naiseen. Se on jopa kivaa, paljon hauskempaa kuin normaaliseksi.
Eri asia on, jos naisella on ennestään isoja ongelmia tai historiaa rahojen lypsämisestä.
En halua käyttää elämääni jonkun muun ongelmien selvittelyyn. - vaan..
-mies- kirjoitti:
Pussit voi ihan hyvin tyhjentää yksinhuoltajaksi haluavaan naiseen. Se on jopa kivaa, paljon hauskempaa kuin normaaliseksi.
Eri asia on, jos naisella on ennestään isoja ongelmia tai historiaa rahojen lypsämisestä.
En halua käyttää elämääni jonkun muun ongelmien selvittelyyn.olisi siellä Timppa äänessä? :D
- -mies-
vaan.. kirjoitti:
olisi siellä Timppa äänessä? :D
En ole koskaan käyttänyt tuota nimmaria eikä ole myöskään nimeni.
Pyrin kirjoittelemaan yhdellä nimmarilla vain muutaman kerran, turha luoda profiilia. - näkökanta
-mies- kirjoitti:
Pussit voi ihan hyvin tyhjentää yksinhuoltajaksi haluavaan naiseen. Se on jopa kivaa, paljon hauskempaa kuin normaaliseksi.
En halua käyttää elämääni jonkun muun ongelmien selvittelyyn.Niin et tietenkään halua käyttää aikaasi muitten ongelmiin kun sinulla on niitä enemmän kun tarpeeksi. Riittää vaan kun nai niin siitähän ne helpottaa...tyhjää päätä on vaikee täyttää muulla kuin alapään tyhjentämisellä.
Kukaan kunnollinen nainen ei edes vilkaise tuollaiseen ongelma pesäkkeeseen. Tuollaisen idiootin tuntee jo kaukaa joten et saa ikinä itseesi parempaa seuraa. Joten älä valita! - -mies-
näkökanta kirjoitti:
Niin et tietenkään halua käyttää aikaasi muitten ongelmiin kun sinulla on niitä enemmän kun tarpeeksi. Riittää vaan kun nai niin siitähän ne helpottaa...tyhjää päätä on vaikee täyttää muulla kuin alapään tyhjentämisellä.
Kukaan kunnollinen nainen ei edes vilkaise tuollaiseen ongelma pesäkkeeseen. Tuollaisen idiootin tuntee jo kaukaa joten et saa ikinä itseesi parempaa seuraa. Joten älä valita!Tässä vaan on pari vaihtoehtoa:
Joko tehdä elämässään kaikenlaista hienoa mikä hyödyttää muitakin ja mistä saa mainetta ja kunniaa.
Tai sitten käyttää elämä jonkun itse elämänsä sotkeneen ongelmien selvittelyyn.
Kiitos, annan sossutätien huolehtia ongelmatapauksista. Siitähän ne palkkansa saavat. - tässäkin eräs
Minä puolestani olen aivan vakavissani ajatellut, että jäisin kotiin ansiosidonnaiselle päivärahalle nyt, kun määräaikainen työsuhteeni on taas kerran päättymässä. Kas, kun oikein lasken, niin työttömänäkin pärjää paremmin kuin työssä ollessa!
Ja saan vielä lapsikorotuksenkin päivärahaani! Mulla on pari lasta, samalle isälle kylläkin (sinun pettymykseksesi), ja hän maksaa heistä alle minimin.
En ole koskaan enempää tarvinnutkaan. Että alapas nyt vihata sitten minuakin! - ellikellimelli
ole ollut ihan mieluisaa se lapsenteko. Jos ei käytetä ehkäisyä, niin tulee lapsia, syy on siis molemmissa, ei vain äidissä. Joka haluaa opiskella, sille nostan hattua, siinä kun ei ole mitään moittimisen aihetta siinäkään.
Taitaa -mies- olla joutunut maksamaan omista huvituksistaan nyt, kun tuollaista elämää täällä pitää. ;)) - että .
-mies- kirjoitti:
Etenkin jos sen saamiseksi ei tarvitse tehdä töitä, riittää että levittää jalkansa muutaman kerran.olet törkeä ihminen suustas ja ajatusmaailmaltas.
Sääliks käy sun lapsias, kun on tuollaisella ajatusmaailmalla varustettu isä!
T: isä - äiti myös
tässäkin eräs kirjoitti:
Minä puolestani olen aivan vakavissani ajatellut, että jäisin kotiin ansiosidonnaiselle päivärahalle nyt, kun määräaikainen työsuhteeni on taas kerran päättymässä. Kas, kun oikein lasken, niin työttömänäkin pärjää paremmin kuin työssä ollessa!
Ja saan vielä lapsikorotuksenkin päivärahaani! Mulla on pari lasta, samalle isälle kylläkin (sinun pettymykseksesi), ja hän maksaa heistä alle minimin.
En ole koskaan enempää tarvinnutkaan. Että alapas nyt vihata sitten minuakin!Minua! Mulla on niin suuret elatusmaksut ynnä muut etuudet, ettei mun tarvi töihin mennä ku kymmenen vuoden päästä, mut sittenhän mä varmaan pääsenkin jo jollekin yhteikunnan maksamalle eläkkeelle... hehheh! (tosi on)
- TommyG
Äitien määrä ei korvaa puuttuvaa isää. Siinä on syy, miksei yh äitejä siedetä. Lapsen edun laiminlyöminen on se syy. Ei nainen voi muuttua mieheksi eli isäksi.
- YyHoo
käsittänyt asiat jossain vaiheessa väärin.. Ei yksinhuoltaja ole synonyymi yksinhuoltajaäidille. Yksinhuoltaja voi olla myös mies. Sinä hyökkäät varsin asiattomilla kommenteilla vain äitejä kohtaan. Onko lapsen etu, jos nainen roikkuu esim. väkivaltaisessa alkoholistimiehessä? Vai onko naisen vika, jos mies lyö? Jos mies lyö lapsiaankin?
- TommyG
YyHoo kirjoitti:
käsittänyt asiat jossain vaiheessa väärin.. Ei yksinhuoltaja ole synonyymi yksinhuoltajaäidille. Yksinhuoltaja voi olla myös mies. Sinä hyökkäät varsin asiattomilla kommenteilla vain äitejä kohtaan. Onko lapsen etu, jos nainen roikkuu esim. väkivaltaisessa alkoholistimiehessä? Vai onko naisen vika, jos mies lyö? Jos mies lyö lapsiaankin?
..yksinhuoltajista on naisia..ja olen painottanut, että kritisoin sellaisia yksinhuoltajia, jotka ovat tietoisesti evänneet lapselta isän..en siis puhu eron tai kuolemantapauksen takia sille uralle ryhtyneistä naisista..kannattaisi sitten vähän enemmän aikaa harkita lapsentekoa tietyn miehen kanssa, että tuntee sen vahvuudet ja heikkoudet - samoin toisinpäin. En voi käsittää, että joku oikesti käyttää hyväkseen sitä, että on yh ja repii kaikki mahd. tuet ja rahat. Aika paatunut omatunto täytyy olla, ettei rehellisellä työllä halua elättää lastaan ja antaa rehtiä roolimallia, että miten elämä on elettävä. Aikamoista selkärangattomutta moinen käytös.
- YyHoo
TommyG kirjoitti:
..yksinhuoltajista on naisia..ja olen painottanut, että kritisoin sellaisia yksinhuoltajia, jotka ovat tietoisesti evänneet lapselta isän..en siis puhu eron tai kuolemantapauksen takia sille uralle ryhtyneistä naisista..kannattaisi sitten vähän enemmän aikaa harkita lapsentekoa tietyn miehen kanssa, että tuntee sen vahvuudet ja heikkoudet - samoin toisinpäin. En voi käsittää, että joku oikesti käyttää hyväkseen sitä, että on yh ja repii kaikki mahd. tuet ja rahat. Aika paatunut omatunto täytyy olla, ettei rehellisellä työllä halua elättää lastaan ja antaa rehtiä roolimallia, että miten elämä on elettävä. Aikamoista selkärangattomutta moinen käytös.
mutta yhtälösi ei toteudu ainakaan kohdallani. En revi tukia sieltä ja täältä, ihan rehellisellä työllä itseni ja lapseni elätän. Enkä minäkään voi käsittää sellaista, että käytetään hyväksi lapsia tavoiteltaessa omaa etua ja hyvinvointia. Lastentekoa tulisi tosiaan harkita etukäteen ja punnita omia mahdollisuuksi elatuksen ja muun suhteen. Olet periaatteessa ihan oikeilla jäljillä, mutta koska kritiikkisi omien sanojesi mukaan on kohdistettu vain pieneen marginaaliryhmään, miksi sitten lokaat kaikki yksinhuoltajat? Tai naiset? Asiallisesti ilmaistulla mielipiteellä on huomattavasti enemmän painoarvoa, kuin agressiivisella hyökkäyksellä ja asiattomalla kielenkäytöllä.
- YyHoo
Tuo Räsäsen lausuma koskee lesbopareja, ei yh-äitejä. Tarkoittaen lesbosuhteisiin syntyviä lapsia, johon viitataan äitien määrällä. Sekin sinänsä harhaanjohtavaa, koska tuskin lapsen päätä sekoitetaan jättämällä tekemättä selväksi, kumpi on äiti. Muutenkin mikä tahansa Päivi Räsäsen suusta tullut lausuma on vähintäänkin kyseenalainen hänen vääristyneen maailmankuvansa ja äärikonservatiivisten, kiihkofundamentalististen näkemystensä vuoksi.
Ei siis liene oikein sanoa, että tuo olisi syy, miksi yh-äitejä "ei siedetä"? Et toki ole sitä mieltä, että olisimme kaikki lesboja? - ymmärrä sitä
pointtia nyt että kaikki yh't eivät ole vapaaehtoisesti yh'ta. Yh'ta vihataan sen takia kun ei oo pitänyt kynsinhampain esim. juoposta tai pettävästä ukostaan kiinni? Halloo, mietihän vähä!!
- lisääkin...
-Puhut täyttä sontaa,ensinnäkin isyys on selvitetty
vaikka pakkokeinoilla ja joka euro menee isälle ulosottoon mikäli hän on töissä.
-Mikäli olet ilmoittanut ettet tiedä isää josta ei ole kyse koska sanoit isyyden olevan kiistetty.
-Puhut täyttä paskaa etkä ymmärrä asiasta näemmä yhtään mitään.
-Voiko joku olla noin naivi.
-Oli niin tai näin niin me kannamme yhteiskuntana vastuuta sinun lelustasi, sietäisit hävetä.
-Ota selvää asioista ennenkuin tulet tänne satuilemaan. - vastaa tähän..
-Teit lapsen kun tiesit saavasi elatustukia.
SIKSI torvi.- aaargh
joo,toi oli paras..sen 118,50 takia kannttaakin lapsi tehdä..musta tuleekin kohta miljonääri niitten ansiosta..vituttaako?????
- vielä..
aaargh kirjoitti:
joo,toi oli paras..sen 118,50 takia kannttaakin lapsi tehdä..musta tuleekin kohta miljonääri niitten ansiosta..vituttaako?????
lapsilisää lapsesi lisäksi.??
- aaargh
vielä.. kirjoitti:
lapsilisää lapsesi lisäksi.??
ja vielä yh korotuksen ja asumistuen,ja mikä pahinta,käy lapsi ihan kouluakin mikä on verovaroin kustannettu,ja terveyskeskuksessakin käydään..ja kun joskus tuosta kasvaa,saa opintotukea sun muita..eikö olekkin kammottavaa??
perhanan hyvinvointivaltio..ai niin,sain jopa äitiyspakkauksen ja ilmaiset rokotukset..kylläpä onkin tullut kamalasti saatua.on se kamalaa ku valtio huolehtii kansalaisista,ja jos sua nyt niin ketuttaa nuo mun elatusmaksut,ni kuule pistä tilinro niin voin kyllä ne un tililles ohjata joka kuukausi,muuttaisiko se kenties suhtautumises minuun tai muihin yh äiteihin?tuskin.. - YyHoo
Eli 118€ kuukaudessa 18 vuoden ajan motivoi minua sitoutumaan loppuelämäksi vanhemman tehtävään, niinkö?
Jos sitten pohdit, mitä kaikkea vanhemmuus pitää sisällään ja mietit asiaa muutaman kerran uudestaan. Jos minulla ei olisi lasta, voisin hyvin tehdä vaikka muutaman tunnin enemmän töitä silloin tällöin ja tienata tuon summan moninkertaisena siinä ajassa. Sen lisäksi välttämättömät taloudelliset menoni olisivat huomattavasti pienemmät. Kyllä minun mieestäni vanhemmuus yksinhuoltajana tarkoittaa ennemminkin luopumista joistain omista eduista, hyödyistä ja mukavuuksista, kuin että tavoittelisin taloudellista hyötyä lapsen kautta. Myisitkö sinä kaiken vapaa-aikasi 118€ kuukaudessa? Kyllä se, mitä lapsestani saan, on puhtaasti emotionaalista. Enkä todellakaan ajattele lapsen kasvatusta rahakysymyksenä. Vanhemmuus on jotain aivan muuta.
keskustelu aiheessa käy tunteet kuumina.
- ollikolli-63
Hehhee..Kaikki paha tulee paljosta suun aukomisesta..
Antaa tuulen huulia heilutella, huutakoon kuka jaksaa..:))
- omituista...
eikös ennemmin sellainen ole lois yh joka tietoisesti valitsee isäksi mahdollisimman rikkaan miehen ja vaatii sitten mahdollisimman korkeita elareita..
ja ap et ole loinen,täällä vaan miehiä ketuttaa ku eivät voi käsittää etteivät olekkaan niin erinomaisia ja ihania et joku voi tulla toimeen ilman niitä.- ehkäisystä huolehtimatta
Kärsiköön nahoissaan jokainen joka töppäilee vastuuttomasti. Oppirahat maksaa jokainen varmasti tässä elämässä jostain väärin tehdystä ratkaisusta. Ei varmasti tule olemaan niillä yyhoillakaan helppoo jotka ovat vasten miehen tahtoo lapsen hankkineet. Jokainen löytää edestään sen minkä on taakseen jättänyt.
Riski on sekin tehdä rikkaalle miehelle lasta, koska varallisuuden voi ns. hukata ja hävittää taivaan tuuliin. Mikään ei ole tässä elämässä varmaa.
Pitäisikin tutustua kumppaniinsa ensin paremmin ennen kuin hyppää sänkyyn ja/tai käyttää maksullisten palveluja jos ei halua "elinkautista"!
- Herroista narreihin
Elämässä voi tehdä valintoja kukin sen mukaan miten haluaa omantuntonsa kolkuttavan. On sydämmettömyyttä, pahuutta, toisesta ihmisestä piittaamattomuutta tehdä lasta sellaiselle joka ei sitä ole suunnitellut ja halunnut. Mutta sellaisen teon tehnyt tulee tuskin koskaan oleen onnellinen elämässään. Sellainen ihminen ei kykene rakastaan aidosti eikä aidosti välittään kenestäkään muusta kuin itsestään. Lapsi on vaan joku tyhjyyden poistaja ja joka tuo lisätuloo tyhjään elämään. Ei käy kateeksi. Se on totta että usein sellaisen lapsestakin tulee yhtä kylmä muita ihmisiä kohtaan ja elää elämää vaan jatkaen hyväksikäyttö perinnettä.
- aaargh
minustakin on ihanaa että olet olemassa,maailma olisi turhan tylsä paikka jos kaikki oltaisiin samanlaisia = )
pahus vaan ku mulle lapsi itsestään on rakastamisen arvoinen,ei sen isän tai muun suvun takia..
ei ollut sunniteltu,ja minustako tuli sydämetön siinä vaiheessa ku mies lähti selittelemättä ja katos ku pieru saharaan..sydämetönkö kun en halunnut lapselleni taakaksi isää joka ei lasta kyennyt rakastamaan..ja itsekäs paska,kun en elatusmaksuja isältä vaadi..no,meillä ehkä eri käsitys sydämettömyydestä = ) - sitten kadonnut
aaargh kirjoitti:
minustakin on ihanaa että olet olemassa,maailma olisi turhan tylsä paikka jos kaikki oltaisiin samanlaisia = )
pahus vaan ku mulle lapsi itsestään on rakastamisen arvoinen,ei sen isän tai muun suvun takia..
ei ollut sunniteltu,ja minustako tuli sydämetön siinä vaiheessa ku mies lähti selittelemättä ja katos ku pieru saharaan..sydämetönkö kun en halunnut lapselleni taakaksi isää joka ei lasta kyennyt rakastamaan..ja itsekäs paska,kun en elatusmaksuja isältä vaadi..no,meillä ehkä eri käsitys sydämettömyydestä = )Niin sydämmetönhän et silloin ole vaan syytön tapahtumiin. Ymmärsitkö väärin viestini? Sorry!
Yh perheen lapsena en halua syyttömiä loukata. En ilmeisesti osaa oikein sanoja sitten laittaa.
- ^o^
200 eur ei riitä kattamaan lapsen kustannuksia kunnan kokopäivähoidossa.
- _mutta_
se on maksukatto. Sitä korkeampaa maksua ei peritä kunnallisesta päivähoidosta edes miljonääreiltä. Ei edes Aatos Erkolta.
- aaargh
lapsillekko sitten riittää?kyse nyt oli siitä et onko yh äiti loinen..
- koulutytön äiti
tulevaisuudessa tavalla tai toisella ovatpa lapset saaneet alkunsa ns. ydinperheissä tai ei. Luin jokin aika sitten lehdestä tutkimuksen, että suomalaiset kuolevat sukupuuttoon synkimmän ennusteen mukaan parissa sadassa vuodessa, siis pikkuhiljaa jos lasten syntyvyys jatkuu tällä menolla - vähäisenä kuten on tapahtunut.
Uudet tulevat veronmaksajat tervetuloa elpymään Suomen taloutta ja suomalaiset kunniaan ! :)
( Kaikki maksavat veroa, vähemmän tai enemmän, myös loisiksi haukkumat yh:t. )- Perinnölliset sairaudet
Onks tää nyt mikään ihmeellinen rotu? Suomalaiset ovat liikaa sukua keskenään ja kuolevat perinnöllisiin sairauksiinkin. Tänne tarvitaan uutta verta. Kyllä ulkomaalaisistakin löytyy kunnollisia veronmaksajia ja työllistäjiä niin kuin suomalaisistakin. Kunnottomia loisia löytyy niin suomalaisistakin kuin ulkomaalaisistakin. Ei pidä tuomita ja yleistää.
- koulutytön äiti
Perinnölliset sairaudet kirjoitti:
Onks tää nyt mikään ihmeellinen rotu? Suomalaiset ovat liikaa sukua keskenään ja kuolevat perinnöllisiin sairauksiinkin. Tänne tarvitaan uutta verta. Kyllä ulkomaalaisistakin löytyy kunnollisia veronmaksajia ja työllistäjiä niin kuin suomalaisistakin. Kunnottomia loisia löytyy niin suomalaisistakin kuin ulkomaalaisistakin. Ei pidä tuomita ja yleistää.
Tiedätkö mitä?
En kertonut, että lapseni on puoliksi ulkomaalainen, hänen isä on kotoisin Etelä-Euroopasta joten en tuominnut saati yleistänyt koko juttua.
Kehoitin vain lisääntymään tavalla TAI toisella kunhan veronmaksajat eivät Suomesta lopu. :)
- muita viestejä
Kysyn vaan, Kuka meidät on nimennyt loiseläjiksi, pohjasakaksi ? Ei minulle niin ole kukaan sanonut, täällä kyllä kirjoitellaan kaikenlaista, mutta sillä ei ole mitään merkitystä. Täällä nykyajan kaatopaikalla haukutaan, solvataan ja kirjoitellaan ties mitä. Ja niitä kirjoituksia ei kai kukaan todesta ota ?
Onneksi olemme saaneet asiallisiakin keskusteluja aikaiseksi, jatketaan samaan malliin.- Kaatopaikka
Oli sitten elämäntilanne mikä tahansa niin ihmisen pitää kestää ja selviytyä jos jonkin moisesta tilanteesta turhia konflikteja aiheuttamatta. Ihmissuhdetaidot kun ovat niin harvoilla. Oli se sitten työpaikka tai parisuhde niin aina on kehittymisen varaa ihmissuhdetaidoissa kaikilla ihmisillä. Yhtä syyllistä ei varmaankaan löydy mihinkään sillä kukaanhan ei pysty riiteleen tai tekeen lapsia yksinään.
- Nitta-83
YYHOO; tulitko siis raskaaksi yhdynnässä, vai kävitkö jossain niissä spermapankeissa?
Jos tulit yhdynnässä, tiesikö mies sun aikeista/ tietääkö lapsesta?
Mä olen sitä mieltä, että jokaiselle lapsella on oikeus molempiin vanhempiin eikä toisella vanhemmalla ole oikeutta evätä tätä omasta halustaan, se on mielestäni itsekästä. (Ja tässä nyt en tarkoita sitä että äiti "omasta halustaan" jättää miehen joka on väkivaltainen, alkoholisti, nisti, pedofiili; se on vain fiksua)
Enkä pidä sanonnasta, että jokaisella haluavalla on oikeus lapseen.
Aivan taatusti lapsi kasvaa yhtä kunnollikseksi yksinhuoltajaperheessä kuin ydinperheessä, mutta musta lapsen maailmaan tulon pitäisi lähteä siitä, että on äiti ja isä. Sille ei sitten mitään voi jos ero tulee, kuolema tjn... Ne on asiat erikseen, elämää, kun ei voi suunnitella.
Mutten ymmärrä tuota mistä jo mainitsinkin.
Ja hei, tää on vaan mun mielipide, jokaisella on omansa.- Nitta-83
Mutta haluan vielä sanoa, etten ole koskaan kokenut niin suurta vauvakuumetta, kuin jotkut ovat. En siis tiedä mitä se kaipuu voi olla; halu saada olla raskaana, synnyttää ja kasvattaa ja saada elämäänsä pieni nyytti.
Joten haluan hiukan muokata sanojani, en kuitenkaan perua, mutta siis osaan ehkä kuvitella sen vauvankaipuun ja sitä kautta tehdyn päätöksen saada lapsi yksin.
Koska kuten sanottu, yh:n lapsi pärjää aivan yhtä hyvin elämässään kuin ydinperheenkin lapsi, kaikki riippuu vanhemmista, oli heitä yksi tai kaksi, ei siis lukumäärästä. - kohdistetaan väärään asiaan
Nitta-83 kirjoitti:
Mutta haluan vielä sanoa, etten ole koskaan kokenut niin suurta vauvakuumetta, kuin jotkut ovat. En siis tiedä mitä se kaipuu voi olla; halu saada olla raskaana, synnyttää ja kasvattaa ja saada elämäänsä pieni nyytti.
Joten haluan hiukan muokata sanojani, en kuitenkaan perua, mutta siis osaan ehkä kuvitella sen vauvankaipuun ja sitä kautta tehdyn päätöksen saada lapsi yksin.
Koska kuten sanottu, yh:n lapsi pärjää aivan yhtä hyvin elämässään kuin ydinperheenkin lapsi, kaikki riippuu vanhemmista, oli heitä yksi tai kaksi, ei siis lukumäärästä.Vaille aikuista vanhemmuutta jäävä lapsi purkaa jotain tai kummallisesti haluaa kotia leikkiä vaikkei kypsyyttä löydy siihen.
Elikkä sinulla ei ole koskaan ollut läsnä olevia todellisia vanhempia ja haluat nyt pakonomaisesti lapsella paikata sitä mistä olet paitsi jäänyt. Vanhempien kaipuun aiot tyydyttää omalla lapsella, eikö niin? Teetkö saman tunne köyhyyden lapsellesi mitä itse koit lapsuudessasi vanhemmiltasi? Jatkatko sukusi perinnettä?
Nyt on sinun käsissäsi se että jatkatko sukusi perinnettä vai katkaisetko sen. Jatkuuko samanlainen tunnekylmyys ja välinpitämättömyys sukupolvesta toiseen? Oletko itsekäs ja elätkö itsekkäästi elämääsi vaan ajatellen itseäsi vaan opitko ottaan koskaan huomioon muitakin?
Lasta ei tehdä itsekkäistä syistä vaan lapsi vaikuttaa monien elämään lopun ikää. Nytkö taas tuntuu siltä että sinä itse määräät? Yh:n lapsella on heikommat eväät pärjätä ja lapsuus kurjempaa kuin muilla. Siltikö tietoisesti teet yh lapsia maailmaan? Olet silloin itsekeskeinen paska vanhemmaksi jos tietoisesti teet itsesi paksuksi ilman mitään suhdetta lapsen isään.
Yh perheestä kotoisin olevana tuomitsen kaikki tietoisesti yksinään raskaaksi hankkiutuvat naiset. Lapsen tahto on aina elää normaali perheessä. Jos itse saisit toivoo minkälaiseen perheen syntyisit niin mitä vastaisit? Tuskimpa haluaisit syntyä muuhun kuin ydinperheeseen.
Jos et löydä vaikeesta luonteestasi johtuen elämänkumppania niin suosittelen että jäät suosilla lapsettomaksi kuin alkaisit sitä väkisin vääntään jollekkin uhrille! Ota vaikka koira jos ei suhde suju kenenkään kanssa! - mutta..
kohdistetaan väärään asiaan kirjoitti:
Vaille aikuista vanhemmuutta jäävä lapsi purkaa jotain tai kummallisesti haluaa kotia leikkiä vaikkei kypsyyttä löydy siihen.
Elikkä sinulla ei ole koskaan ollut läsnä olevia todellisia vanhempia ja haluat nyt pakonomaisesti lapsella paikata sitä mistä olet paitsi jäänyt. Vanhempien kaipuun aiot tyydyttää omalla lapsella, eikö niin? Teetkö saman tunne köyhyyden lapsellesi mitä itse koit lapsuudessasi vanhemmiltasi? Jatkatko sukusi perinnettä?
Nyt on sinun käsissäsi se että jatkatko sukusi perinnettä vai katkaisetko sen. Jatkuuko samanlainen tunnekylmyys ja välinpitämättömyys sukupolvesta toiseen? Oletko itsekäs ja elätkö itsekkäästi elämääsi vaan ajatellen itseäsi vaan opitko ottaan koskaan huomioon muitakin?
Lasta ei tehdä itsekkäistä syistä vaan lapsi vaikuttaa monien elämään lopun ikää. Nytkö taas tuntuu siltä että sinä itse määräät? Yh:n lapsella on heikommat eväät pärjätä ja lapsuus kurjempaa kuin muilla. Siltikö tietoisesti teet yh lapsia maailmaan? Olet silloin itsekeskeinen paska vanhemmaksi jos tietoisesti teet itsesi paksuksi ilman mitään suhdetta lapsen isään.
Yh perheestä kotoisin olevana tuomitsen kaikki tietoisesti yksinään raskaaksi hankkiutuvat naiset. Lapsen tahto on aina elää normaali perheessä. Jos itse saisit toivoo minkälaiseen perheen syntyisit niin mitä vastaisit? Tuskimpa haluaisit syntyä muuhun kuin ydinperheeseen.
Jos et löydä vaikeesta luonteestasi johtuen elämänkumppania niin suosittelen että jäät suosilla lapsettomaksi kuin alkaisit sitä väkisin vääntään jollekkin uhrille! Ota vaikka koira jos ei suhde suju kenenkään kanssa!pisteet siitä sinulle. Moni ei edes kykenisi tuollaista puppua tuottamaan. Sentään selvisi katkeruutesi syy. Luuletko, että vaikka sinulla on ollut kurja lapsuus, huonommat eväät elämään ja kurja lapsuus, se tekee kaikista yksinhuoltajista samanlaisia kuin äitisi?
Eikä edes kaikki huonon lapsuuden kokeneet jää tuolle tasolle, vaan monet aikuistuvat ja "eheytyvät" siltikin, sekä kykenevät vallan täysipainoiseen ja hyvään elämään ja aikuisuuteen. Olen pahoillani puolestasi, koska epäilemättä tuo katkeruutesi heikentää elämäsi laatua. Vaikka se sinua raivostuttaakin, olet silti väärässä. Sinun paha olosi ei poistu parjaamalla yksinhuoltajaäitejä, vaan sinun pitäisi panostaa oman pääsi sisältöön. Sinun kannattaisi mennä kenties ammattiauttajalle, joka osaisi auttaa sinua noiden asioiden käsittelyssä. Voisit oppia rakastamaan itseäsi ja oppia sen, että olet aivan yhtä arvokas, kuin ns. ydinperheen jälkeläinen.
Ei se tee sinusta huonompaa ihmistä, että lapsuutesi oli kurja, tai kasvoit yh-perheessä. Mutta se tekee sinusta huonomman ihmisen, jos syytät kohtalostasi syyttömiä, joilla ei ole osaa, eikä arpaa menneisyyteesi. Haukut nyt väärää puuta. Tuollainen patoutunut viha, kauna ja katkeruus ei ole sinulle hyväksi, tekisit siis palveluksesi itsellesi ja antaisit itsesi parantua.
Kaikkea hyvää sinulle elämässäsi!:) - Älykäs
mutta.. kirjoitti:
pisteet siitä sinulle. Moni ei edes kykenisi tuollaista puppua tuottamaan. Sentään selvisi katkeruutesi syy. Luuletko, että vaikka sinulla on ollut kurja lapsuus, huonommat eväät elämään ja kurja lapsuus, se tekee kaikista yksinhuoltajista samanlaisia kuin äitisi?
Eikä edes kaikki huonon lapsuuden kokeneet jää tuolle tasolle, vaan monet aikuistuvat ja "eheytyvät" siltikin, sekä kykenevät vallan täysipainoiseen ja hyvään elämään ja aikuisuuteen. Olen pahoillani puolestasi, koska epäilemättä tuo katkeruutesi heikentää elämäsi laatua. Vaikka se sinua raivostuttaakin, olet silti väärässä. Sinun paha olosi ei poistu parjaamalla yksinhuoltajaäitejä, vaan sinun pitäisi panostaa oman pääsi sisältöön. Sinun kannattaisi mennä kenties ammattiauttajalle, joka osaisi auttaa sinua noiden asioiden käsittelyssä. Voisit oppia rakastamaan itseäsi ja oppia sen, että olet aivan yhtä arvokas, kuin ns. ydinperheen jälkeläinen.
Ei se tee sinusta huonompaa ihmistä, että lapsuutesi oli kurja, tai kasvoit yh-perheessä. Mutta se tekee sinusta huonomman ihmisen, jos syytät kohtalostasi syyttömiä, joilla ei ole osaa, eikä arpaa menneisyyteesi. Haukut nyt väärää puuta. Tuollainen patoutunut viha, kauna ja katkeruus ei ole sinulle hyväksi, tekisit siis palveluksesi itsellesi ja antaisit itsesi parantua.
Kaikkea hyvää sinulle elämässäsi!:)Haista kuule pitkä vittu! Sun puhees on täyttä paskaa perseestä. Ilmeisesti olet jonkun huoran tekele vastoin miehen tahtoo. Mikä ihme raivostuttaa? Sillä en ole koskaan raivostunut mistään.
Mennään yhdessä ammattiauttajalle. Tuletko rakkaani sinne? Jos olet mies sen parempi sillä olen vastakkainen sukupuoli. Jos lapsuutemme oli kurjaa niin eikähän keskustella siitä ihan kahdestaan?
Kuule et ikinä vedä vertoja minulle missään asiassa! Vaikka mitä paskaa jauhaisit! Syytä en ketään vaan koitan auttaa parhaani mukaan. Hyvin harva ihminen eheytyy missään pienessä ajassa. - rakkaasi
Älykäs kirjoitti:
Haista kuule pitkä vittu! Sun puhees on täyttä paskaa perseestä. Ilmeisesti olet jonkun huoran tekele vastoin miehen tahtoo. Mikä ihme raivostuttaa? Sillä en ole koskaan raivostunut mistään.
Mennään yhdessä ammattiauttajalle. Tuletko rakkaani sinne? Jos olet mies sen parempi sillä olen vastakkainen sukupuoli. Jos lapsuutemme oli kurjaa niin eikähän keskustella siitä ihan kahdestaan?
Kuule et ikinä vedä vertoja minulle missään asiassa! Vaikka mitä paskaa jauhaisit! Syytä en ketään vaan koitan auttaa parhaani mukaan. Hyvin harva ihminen eheytyy missään pienessä ajassa.Reaktiosi ja vastauksesi todistavat minun osuneen oikeaan. Alat jo huorittelemaan äitiäni, vaikkei hän liity asiaan millään tavalla.
Rauhoitu ja koita miettiä muita, rakentavampia tapoja purkaa pahaa oloasi. Olet ilmeisesti vielä kovin nuori sanomisistasi päätellen, mutta se on vain hyvä asia - sinulla on vielä aikaa kasvaa ja parantaa haavasi. Ehkä ehdit vielä joku päivä jopa nauttimaan olostasi ja näkemään myös ne elämän positiiviset puolet.
Minä lähden tästä nukkumaan - toivon, että sinäkin pystyt nukkumaan yösi hyvin ja levollisesti,
hyvää yötä ja kauniita unia :) - YH:n tytär
kohdistetaan väärään asiaan kirjoitti:
Vaille aikuista vanhemmuutta jäävä lapsi purkaa jotain tai kummallisesti haluaa kotia leikkiä vaikkei kypsyyttä löydy siihen.
Jos et löydä vaikeesta luonteestasi johtuen elämänkumppania niin suosittelen että jäät suosilla lapsettomaksi kuin alkaisit sitä väkisin vääntään jollekkin uhrille! Ota vaikka koira jos ei suhde suju kenenkään kanssa!..."kohdistetaan värään asiaan"! Väität, että lapsuus on kurjempaa kuin muilla! Perustat tämän vain omaan kokemukseesi... varmasti monella näin onkin, mutta kerronpahan omasta kokemuksestani. n.30 vuotta sitten äitini tuli isälleni raskaaksi, josta syntyi rakas isoveljeni. Lapsi oli vahinko,koska isäni oli kertonut äidilleni, ettei voi saada lapsia (kuka käytti ja ketä hyväksi?)ja näin ehkäisy oli jätetty pois. Päättivät kuitenkin pitää lapsen ja menivät naimisiin. Myöhemmin synnyin minä, yhteisestä toivomuksesta. Perhe-elämä oli "onnellista" kunnes pian alkoi väkivalta ja alkoholi oli mukana, isäni myös useasti petti äitiäni.Tätä kesti usean vuoden, kunnes äiti otti lapset mukaansa ja hävisi, karkasi salaa kotoa.Olisin halunnut tavata isääni, mutta äiti ei antanut, koska pelkäsi hänen kohdistavan väkivaltaa myös minuun (jota koskaan ei kuitenkaan tapahtunut). Kun avioero oli selvä ja huoltajuudesta sovittu lakimiesten avulla, sain minäkin tavata isääni säännöllisesti. Olin isän tyttö ja rakastin häntä suunnattomasti, mutta ehdottomasti olen ollut aina sitä mieltä, että onni oli että äitini uskalsi ottaa avioeron ja astua katalaan yksinhuoltajien syrjittyyn elämään kaiken pilkan kohteeksi ja että sain jäädä asumaan äitini luokse. Alussa äitini oli töissä, mutta halusi sitten olla lasta vastassa kotona kun pääsin koulusta kotiin. Koko yh elämän hän sitten tekikin pätkätöitä, aina kun niitä vaan oli tarjolla. Välissä laskettiin yhdessä äidin kanssa milloin rahat riittää maitopurkkiin, kun oikein tiukat paikat tuli. Ei niillä elatusmaksuilla kuulkaas kovin pitkälle pötkitty. Isäni jätti jossain vaiheessa elätusmaksut maksamatta (vaikka hyvin yrityksensä kanssa pyyhkikin). Niitä sitten myöhemmin joutui makselemaan valtiolle. Hän oli usein sitä mieltä, että hänen ei tarvitse lapsilleen mitään hankkia/ostaa, koska hänhän maksoi "suurensuurta" elatusmaksua. Kaikesta tästä huolimatta olen ehdottomasti sitä mieltä, että sain elää onnellista lapsuutta yh:n hoivissa ja elämäni olisi ollut todella kurjaa jos olisin elänyt koko lapsuuteni siinä ydinperheen kulississa.
Mainittakoon vielä, että minusta ei ole tullut tästä "yh:n lapsi"-taustastani huolimatta sossuluukulla kinuavaa työtöntä, vaan olen akateemisesti koulutettu ja toimin esimiesasemassa tänä päivänä (ja maksan veroja äitinikin puolesta aikasen paljon valtiolle hymyssä suin), myös veljeni on menestynyt elämässään hyvin.
Tälle sivulle päädyin "vauvakuumepalstan" linkin kautta, koska toivon saavani oman lapsen jonakin päivänä... ja voitte kiihkoilijat huokaista helpotuksesta... hankin sen rakkaan aviomieheni kanssa. Toki hankkisin sen yksinkin jos aviomiestäni ei olisi. Tsemppiä kaikille yksinhuoltajille, uskon lapsenne arvostavan teitä vanhempana rohkeasta valinnastanne.
- eivät kaikki, kokemuksella
pystyn sen sanomaan, koska tuli avoitua yh:n kanssa, ihan rehellisellä työnteolla elätti itsensä ja lapsensa. Nykyään uusioperheessämme minä tuon leivän ja vaimo "ex yh." tuo sen voin leivän päälle.
T: 2* yh = uusioperhe. - Vera
Naisten emansipoituminen on ehkä uhkaavaa miehille. Menetetään jotain, mitä antaa tilalle.
Voiko tämä olla eräs syy?
Yhdenkään naisen en ole kuullut yksinhuoltajia mollaavan. Monen miehen kyllä.
Lopulta kuitenkin käy niin, että yksinhuoltajuus on yhtä arkipäiväistä kuin avoliitto nykyään on verrattuna vaikkapa 50-lukuun.
Maailma muuttuu, mutta valitettavasti kaikki eivät pysy muutoksessa mukana.- Chi
Miehet ovat katkeria; heillä ei ole samanlaista "tekosyytä"(näin he siis asian näkevät) olla menemättä töihin tms! Suurinosa työttömistä on miehiä, juopoista ym. samoin. Harva nainen on jättänyt vauvan miehelleen ja häipynyt, miehille tämä huoripukkina hyppely on arkipäivää. Toivon tosiaankin että asenteet muuttuisivat.
ps. En ole yksinhuoltaja enkä edes katkera ;). - Tehdä
Chi kirjoitti:
Miehet ovat katkeria; heillä ei ole samanlaista "tekosyytä"(näin he siis asian näkevät) olla menemättä töihin tms! Suurinosa työttömistä on miehiä, juopoista ym. samoin. Harva nainen on jättänyt vauvan miehelleen ja häipynyt, miehille tämä huoripukkina hyppely on arkipäivää. Toivon tosiaankin että asenteet muuttuisivat.
ps. En ole yksinhuoltaja enkä edes katkera ;).Rakas Kirsti
- ???????
Tehdä kirjoitti:
Rakas Kirsti
Kuka siellä?
- tässäkin eräs
Tulitpa sohaisseeksi aikamoiseen ampiaispesään...
Olen asioista samaa mieltä kanssasi, mutta olen myös jo kauan sitten huomannut, ettei tällä foorumilla kannata kysyä noita kysymyksiä, jotka esitit! Vastaukseksi saa vain lisää lokaa niskaansa niin miehiltä kuin naisiltakin. Ei auta selittää olevansa kunnollinen, työssäkäyvä lastaan rakastava vanhempi.
Nämä arvostelijat kun eivät tiedä, mikä se sellainen onkaan! Ja suurimmalla osalla on yh:n elämästä täysin väärä käsitys kuitenkin. En usko siihenkään, että jotkut naiset vartavasten tehtailevat lapsia yhteiskunnan tukien takia - heillä saattaa olla muita ongelmia, esim. mielenterveys- ja päihdeongelmia, joiden takia ehkäisy tulee laiminlyötyä. Mutta jos joku (katkera) mies väittää tuntevansa tällaisia 'pentutehtailijoita', niin sittenhän hän on ollut henk.koht. heidän kanssaan tekemisissä. Olisi kai siinä tapauksessa kannattanut kiskaista se kortsu
kullinpäähän... - Samuli
Kyllä minä mielummin verorahoillani kustannan lapsen tulevaisuutta kuin jonkun narkkarin tai pulin.
Aikuiset ihmiset ovat itse kykeneviä päättämään elämänsä suunnasta.
Lapsella on kaikki edessään, sille tulevaisuudelle meidän työtä tekevien ja veroa maksavien on pyrittävä luomaan parhaat mahdolliset puitteet.
Lapsista on kollektiivinen vastuu. Eikö?- heippa vaan
tuolla ylempänä on kanuunamamman (muistaakseni) juttu siitä et "munalisää" maksetaan miehille työssäoloaikana (35v) 75000E,et jos nyt mietitään kumpaan menee enemmän rahaa,yhn lapseen 23000e ja 75000E johonkin elimeen niin.. = )
- lee asiaa
Sun pointti, hyvä pointti. Ainaki täällä tampereella pultsarit, huumehörhöt ym loiset, ovat tanttojen erityisessä suojelussa ja rahaa jaetaan jotta saavat päänsä täyteen. Lapsiperhe jos hakee jotain tarpeisiinsa, mitään ei saa.
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1233500- 122316
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371945Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4141899Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211701Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681527Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?301463- 1241418
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101291- 141236