Mikä saa miehen kyyneliin?

Kysymys miehelle:
Haluaisitko sinä kertoa, mikä asia sai sinut viimeksi kyyneliin? Tai oleko koskaan itkenyt?

Kysymys naiselle:
Muistatko miltä tuntui, kun näit isäsi itkevän?

20

1322

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sellaisiakin

asioita on ollut, mutta harvakseltaan. Raskaita, muistelu ei ole ehkä kovin terveellistä.

• Pirre*

isäni itkevän koskaan....

• Loistava.polku

Tiesin että se on kännissä taas.

• Ansku

ja sain jostakin voimaa ja lohduttavia sanoja. Vanhemmillani oli 63-vuotis hääpäivä ja äiti oli lähes tiedottomana sairaalassa.
      Tänä vuonna he viettävät 64-vuotis hääpäivän yhdessä.

• outoja käsityksiäkö???

Omituinen ja sukupuolirasistinen kysymyksen asettelu kerrassaan.

Mutta vastaanpa kuitenkin:)

1) Viimmeks tuli itkettyä oikein kunnolla viistoista vuotta sitten lentokoneessa kun tajusin että en kerkee enää sairaalaan vaan äiti kuoli just....

ja toi toinen kysymys olisi paaljon kiinnostavampi jos kysyttäisiin miehen tuntumia siitä kun näki isänsä itkevän. No en tohon osaisi vastata koska en nähnyt miestä kuin pari kertaa ohimennen.

Sitä vaan tuli mieleen että kun on se vanha sanonta:"itku pitkästä ilosta"... niin onko se sitten tulkittavissa myös siten että: "ilo pitkästä itkusta"?????

=DW=

• irma-1

Varsinkin elokuvissa,kun Lassie joutui jättämään vanhan parin jatkaakseen matkaansa esimerkiksi

• Pirre*

pisaroita poskella, kun hän piti sylissään edellisenä yönä syntynyttä poikaansa, ja aukesivat mummin purot..

• Ekitalo

..monta kertaa kun olen herkkä luonteeltani.
      Tai pitäisikö tarkentaa,että silmäkulmat kastuvat aika herkästi kun luen esim. kuolinilmoituksia jossa lapsia jää orvoksi tai kolareita niinkuin tuo viimeisin junan ja auton yhteenajo jossa kuusi lasta jäi ilman isää, serkuksia olivat menehtyneet.
      Eikä tarvii sen kummempaa kuin TV-sarja,jota seuraa vaikka kuinka tietää,että ei ole totta mutta silti.
      Itkin todella viimeksi kun olin kirkossa saattamassa erästä maailman mukavinta miestä viimeisellä matkalla vaikka oli jo vanha mutta kun tieto tuli niin yllättäen hänen poismenostaan.
      Oli mulle kuin isä joka neuvoi kaikessa ja todella ystävällinen minulle.

• irma-1

Mies joka uskaltaa tunnustaa herkkyytensä on TOSIMIES!

• Ekitalo
        irma-1 kirjoitti:

Mies joka uskaltaa tunnustaa herkkyytensä on TOSIMIES!

..minua ei ole koskaan sanottu hienoksi ihmiseksi ja silmäkulmat kostuivat taas.

• On ollut hyvä elämä

Olen itsekin herkkä, oikein harmittaa joskus kun silmänurkat kostuvat niin helposti.

Liikutukseni hautajaisissa menee myös yli.

Liiallisen karuuden esiintuminen näyttää kääntyvän vastakohdakseen.

Sanon kuten Irma viestissään, olet Tosimies uskaltaessasi ilmaista sen.

capt.cöpenick

• Ekitalo
        On ollut hyvä elämä kirjoitti:

Olen itsekin herkkä, oikein harmittaa joskus kun silmänurkat kostuvat niin helposti.

Liikutukseni hautajaisissa menee myös yli.

Liiallisen karuuden esiintuminen näyttää kääntyvän vastakohdakseen.

Sanon kuten Irma viestissään, olet Tosimies uskaltaessasi ilmaista sen.

capt.cöpenick

..kun sanot niinkuin Irmakin minua vielä tosimieheksi toivottavasti pystyn osoittamaan sen myös muillakin teoilla kuin herkkyydellä nyt kun minullakin on tuota aikaa vähän enemmän.
        Vähän harmittaa tuo menneisyys kun en joutanut kolmen työpaikan vuoksi ottamaan enempää vastuuta oman tyttären hoidosta vaan vaimo hoiti tyttömme, hyvin kyllä hoiti ei siinä mitään.
        Toivottavasti ei ole liian myöhäistä ottaa vastuuta kun ei tyttärestä tarvii enää huolehtia niin sitten hänen lapsistaan,jotka on 2 ja 6 vuotiaita ihania vekaroita nuorempi on meillä nyt yökylässä.

• irma-1
        Ekitalo kirjoitti:

..kun sanot niinkuin Irmakin minua vielä tosimieheksi toivottavasti pystyn osoittamaan sen myös muillakin teoilla kuin herkkyydellä nyt kun minullakin on tuota aikaa vähän enemmän.
        Vähän harmittaa tuo menneisyys kun en joutanut kolmen työpaikan vuoksi ottamaan enempää vastuuta oman tyttären hoidosta vaan vaimo hoiti tyttömme, hyvin kyllä hoiti ei siinä mitään.
        Toivottavasti ei ole liian myöhäistä ottaa vastuuta kun ei tyttärestä tarvii enää huolehtia niin sitten hänen lapsistaan,jotka on 2 ja 6 vuotiaita ihania vekaroita nuorempi on meillä nyt yökylässä.

Sekä tyttäresi että hänen lastensa taholta

• eläkeukko

Torttua viäntessä joskus tulloo veet silimiin.
      Ja joskus silimijä kirvelööppi toesen piärun
      haju.

• isäpuolen itkevän silloin kun äiti kuoli.Siitä tuli ahdistava olo,mutta kyllä siinä ehkä oli omakin suru vaikuttamassa...:(

Jotenkin tuntuu että silloin kun mies itkee,hän itkee aina todellisesta syystä,kun naiset voi itkeä mistä vaan....tällainen tuntuma on ainakin oman suvun miehistä....en yleistä!

• Lilja-Orvokki

nähneeni isän koskaan itkevän. Ei sillä, että hän näyttäisi muutenkaan tunteitaan.

• tukkusutija

toiset vain näyttävät kyyneleensä avoimemmin kuin toiset.

kyllä mulle tulee useinkin onnen- ta osaanoton kyynel silmään, kun katselen isosiskon ja pikkuveljen kehittymistä, tekemisiä, iloja ja suruja. ja kun ensin isompi ja perään pienempi valtaa sylin ja vaatii osan itselleen.

ja myös usein, kun "valot sammuvat" ja kansa huutaa "dagabo".

• Oliivia

että en nähnyt koskaan isäni itkevän. Itse olen mielestäni liiankin herkkä, liikutun aivan tuntemattomien vastoinkäymisistä, erityisesti tsunami-tragedia aukaisi itkuhanat valloilleen.
      Mikäli suomalaisia/lapsia ei olisi ollut kyseessä samaistuminen ei olisi ollut niin luonnollista kuin oli.

Kontinkankaan liikenneonnettomuus oli myös erityisen koskettava ja pysäyttävä. Oli vaan annettava itkun tulla ja lähdettävä ulos kävelemään. Olen työelämässä kohdannut kuolemaa paljon ja koska se on ollut "työtä" siihen jopa tottui. Onneksi - niin voi sanoa - en tottunut ja turtunut aina silloinkaan.

Miehen kyyneleet ja itku ovat jotain erityisen liikuttavaa. Johtunee siitä perinteisestä käsityksestä, että mies ei itke, ei saa itkeä?
      Miehen itkeminen saa tuntemaan itsensä avuttomaksi ja jotenkin neuvottomaksi. Tosin kovin lukuisia kertoja en ole ollut vierellä kun miestä on itkettänyt. Kun itselläni oli erittäin vaikeita aikoja ja purskahtelin itkuun kertoessani ikäviä asioita kumppanille, hänkin purskahti itkuun - herkkänä ihmisenä myötätunnosta ja itkimme yhdessä.
      Mielestäni mies saa itkeä ja hänen kuuluu itkeä silloin kun itkettää. Itku ei heikkouden osoitus - päinvastoin.:)

• tytär

Vanhemmiten hän herkistyi välillä itkuun sotajuttuja muistellessaan. Äidin kuoleman jälkeen hän itki aika usein. Luulen, että rakastivat toisiaan, aidosti. Elikkä, muistan kyllä miltä tuntui.

• Butterfly

Isäni ei koskaan itkenyt niin, että minä näin sen. Olen miettinyt sitä, nyt, aikuisena. Tiedän, että hän sisimmässään oli hyvinkin herkkä ihminen. Ehkä hän koki itkemisen tyttärensä edessä nolona asiana, tai sitten (vielä pahempi) hän ei osanut itkeä lainkaan, melko kurinalaisen kasvatuksen saaneena ja jo vuonna 1911 syntyneenä. Siihen aikaan pojat karaistiin olemaan itkemättömiä miehiä!

Ammatti vaati isääni olemaan "vahva" auktoriteetti, johtaja, päättäjä, vastuunkantaja. Siinä jäi varmaan monet itkut itkemättä roolin ylläpitämiseksi.

Kova hän ei silti ollut. Muistan hänet kilttinä, hyvin turvallisena luotettavana isänä, joka ei kuitenkaan tunteitaan näyttänyt. Ehkä hän itki joskus, yksinäisyydessään. Niin minä toivon, ei ihminen voi hyvin jos elää elämänsä itkemättä. Itku on ihmiselle oleellinen asia - ihminen on ainutlaatuinen "eläin" siinä mielessä, että hänellä on itkemisen kyky. Siihen täytyy olla oma tarkoituksellinen syynsä. Ainakin paineita se helpottaa, ihan fyysisessä mielessä. Ja tiedän, että itkulla on parantava voima ihmiseen. Jos ei koskaan itke tukahduttaa tärkeitä tunteita, jotka jossain vaiheessa purkautuvat väkisin sairautena, uskoisin.

Itse arvostan ryhdikkäitä, jämäkkiä miehiä, jotka uskaltavat näyttää myös herkät tunteensa ja itkeä. Mielestäni se on positiivinen, upea piirre.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      50
      6873
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      676
      2978
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1290
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      98
      1271
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1265
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1164
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1150
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      237
      1120
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1022
    10. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      223