Rantasalmen Ekorex??

tuleva hirsitalorakentaja

hei,

onko kokemusta Rantasalmen Ekorex -hirsitaloista? Olen rakentamassa mökkiä ensi kesäksi, ja päätöksiä pitäisi tehdä.

13

12950

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvä firma ja tekee varmasti minkä lupaa... mut ei sillä hirsitalon kans paljo tekemist ole.
      sama asia ku tiili talo ois kivi talo...

• on ja paranee

Rantasalmen Esikko valmistui juuri (elokuu) ja tyytyväisiä ollaan. Rakenne on osoittautunut hyvin toimivaksi ja lämpimäksi.

• Vahingosta viisastunut
        on ja paranee kirjoitti:

Rantasalmen Esikko valmistui juuri (elokuu) ja tyytyväisiä ollaan. Rakenne on osoittautunut hyvin toimivaksi ja lämpimäksi.

Rantasalmen ns.ekorex rakenteessa ei ole tietoakaan hirsirakentamisesta.Talo voi olla vielä
        tarjousvaiheessa edullinen, mutta mietippä ennenkuin talo on valmis.Joudut ensin laittamaan hirret sitten kantavan rungon ja eristeet jotka eivät välttämättä pysy märkänä puhallettuna rungoissa kiinni.Sitten on paneloinnin aika. Huh huh..kyllä tulee kallista vieraalla teetettynä. Rakenne on kaiken muun lisäksi riskialtis missä on tuuletustila ja mihin muodostuu kastepiste? Rakentamalla lamellihirrestä saat seinärakenteen valmiiksi kerralla, säästyy aikaa ja rahaa sekä tiedät että rakenne on toimiva. Sopii katsoa ensin ettei tarvitse myöhemmin katua.

• Tuleva hirsirakentaja
        Vahingosta viisastunut kirjoitti:

Rantasalmen ns.ekorex rakenteessa ei ole tietoakaan hirsirakentamisesta.Talo voi olla vielä
        tarjousvaiheessa edullinen, mutta mietippä ennenkuin talo on valmis.Joudut ensin laittamaan hirret sitten kantavan rungon ja eristeet jotka eivät välttämättä pysy märkänä puhallettuna rungoissa kiinni.Sitten on paneloinnin aika. Huh huh..kyllä tulee kallista vieraalla teetettynä. Rakenne on kaiken muun lisäksi riskialtis missä on tuuletustila ja mihin muodostuu kastepiste? Rakentamalla lamellihirrestä saat seinärakenteen valmiiksi kerralla, säästyy aikaa ja rahaa sekä tiedät että rakenne on toimiva. Sopii katsoa ensin ettei tarvitse myöhemmin katua.

kuitenkin heillä on ainoana Allergialiiton leima ja parhaat lämpöarvot. Ja näitä rakenteita on tehty 15-20 vuotta, kaipa nuo ongelmat olis jo tiedossa markkinoilla. Hinnan osalta on kyllä luotettavan oloinen kokonaishinta, jonka maallikkokin ymmärtää. Ja lamellilla ei pysty tällaisiin sisustusvaihtoehtoihin. onko jotain muuta kun pitäis huomioida??

• Noin on
        Tuleva hirsirakentaja kirjoitti:

kuitenkin heillä on ainoana Allergialiiton leima ja parhaat lämpöarvot. Ja näitä rakenteita on tehty 15-20 vuotta, kaipa nuo ongelmat olis jo tiedossa markkinoilla. Hinnan osalta on kyllä luotettavan oloinen kokonaishinta, jonka maallikkokin ymmärtää. Ja lamellilla ei pysty tällaisiin sisustusvaihtoehtoihin. onko jotain muuta kun pitäis huomioida??

Mistä olet saanut sellaisen tiedon että rakennetta on 15-20 vuotta tehty? Etkö Sinä olekkaan hirsitalon rakentaja? Perehdyhän asioihin, älä usko kaikkea mitä myyntimiehet sanoo.Jos haluat tapettia seinään niin sitten Sinun on syytä unohtaa hirsitalo ja rakentaa oikein toimiva elementtitalo, johon voit laittaa
        irtonurkat hirrestä.

• onkin
        Tuleva hirsirakentaja kirjoitti:

Pohjois-Amerikassa (Kanadassa)kehitetty rakenne, josta rantautunut Suomeen ja Rantsun edelleen kehitettäväksi. Itselleni Esikko tuli maksamaan 160t€. Hinta sisältää Rantasalmen Esikko asennus ulkoapäin valmiiksi(tiilikatto, ovet, ikkunat ym. (70t€)Rantsun autokatos (5t€)tontin (9t€) ja muut, pohjatyöt ym. Tarjous voitti mm. Honkarakenteen ja Hongan vastaavan. Uskon rakenteeseen enemmän kuin kakkosnelosista liimattuun lamellihirteen.

• rak
        Noin on kirjoitti:

Mistä olet saanut sellaisen tiedon että rakennetta on 15-20 vuotta tehty? Etkö Sinä olekkaan hirsitalon rakentaja? Perehdyhän asioihin, älä usko kaikkea mitä myyntimiehet sanoo.Jos haluat tapettia seinään niin sitten Sinun on syytä unohtaa hirsitalo ja rakentaa oikein toimiva elementtitalo, johon voit laittaa
        irtonurkat hirrestä.

Teille kaikille tiedoksi että hirsitalon sisustus
        ei tarvitse olla pelkästään hirsi,
        jos on ammattilainen niin sisustus materialina voi
        käyttää mitä tahansa tyyliä.
        Miksi maksaa ekorex systemillä rakentamasta talosta
        ylimääräistä myyjälle kun saman tuloksen saa pitkästätavarasta rakentamalla ja lämpöarvo
        seinässä on parempi.

• Tietäjätekijä

... pyri kansallisteatteriin rakentamaan kulisseja!

Tehdaskin otsikoi varovaisesti Ekorex-talo, mutta alaotsikossa onkin jotain muuta (ikioma hirsikoti)!

http://www.rantasalmi.com/suomi/mallisto.asp

Välttää varmaan käräjät, tällä sipistelyllä, kun kuluttaja alkaa myöhemmin kiukuttelemaan kuviteltuaan ostaneensa hirsitalon.

Ilmatiiveydeltään loistava arvo talossa, merkitsee sitä, että ilmasulkupaperi pitää.

Normaalin hirsitalon arvo 0n 10 - 15, Ekorex talossa se on 1.8!
      Siitäkin voit päätellä, ettei se ole mikään hirsitalo. Hirsitalon pitää olla hatara, eli hengittävä. Ilman pitää vaihtua seinien läpi! Muuten ei SE ole oikea tunnelma!

• se kumma

kun tuommoiset tietäjätekijä tyyppiset paskanjauhajat tulevat tännekin sotkemaan. Aika rumasti sanottu, mutta onhan tämä keskustelupaikka ollut kiitettävän asiallinen ja antoisa.

• Tietäjätekijä
        se kumma kirjoitti:

kun tuommoiset tietäjätekijä tyyppiset paskanjauhajat tulevat tännekin sotkemaan. Aika rumasti sanottu, mutta onhan tämä keskustelupaikka ollut kiitettävän asiallinen ja antoisa.

... tänne onkin kertynyt jokin seurakunta?
        Minkähänlaiset ympyrät Sinultakin sotkeentuivat?
        Paska paskaantui?
        Ja missähän SE isopaska luuraa?

Mikä ihme viestissäni sai Sinut tuohtumaan?
        Mikä siinä on epäasiatonta?
        Saattaisiko siinä kuitenkin olla Sinulle jotakin kiitettävän antoisaa? Tutkimustuloksia.

Selvisikö Sinulle, että "moni kakku päältä kaunis"!
        Selvisikö Sinulle, että paperi on tiivis?
        Selvisikö Sinulle, että hirsinurkka voi olla pluffia?
        Oletko järkyttynyt lapsenuskossasi?

Järkyty tästä lisää:
        http://www.spu.fi/tiedostopankki_2505/tiiviyskalvo.ppt

Rakentaminen on helppoa, kaikki on jo suunniteltu ja tutkittu, mitä tavis (Sinunkaltaisesi) tarvitsee!

• on paras

ja "tietäjätekijä" hanki elämä ja töitä itelles. Ei tänne kannata tulla pätemään muiden ansioilla.

• Minä

minä, minä, minä ja MINÄ tiedän, MINÄ teen. Meidänkin työpaikalta löytyy vain minä tyyppi...

• karannut

muutamalta käsistä, kun alkuperäinen kysymys oli "onko kokemusta Rantasalmen Ekorex -hirsitaloista? Olen rakentamassa mökkiä ensi kesäksi, ja päätöksiä pitäisi tehdä"

Mututuntumat eivät lie olleet kysyjän tarkoitus.   

Sfnet rakentaminen: sieltä saa asiallisia vastauksia kysymyksiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4770
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2245
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1424
    4. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1326
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      87
      1325
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      127
      1101
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      67
      1036
    8. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      252
      946
    9. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      945
    10. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      71
      932
    Aihe