Pitääkö 50 -ikäisen näyttää itseään vähintään kymmenen vuotta nuoremmalta?
Miksi?
Pitääkö näyttää nuoremmalta?
24
1752
Vastaukset
- mieltä
että ei tietenkään tarvitse. Toisaalta vaikea sanoa nykyaikana mikä on "normaali" 50v ulkonäkö. Nuorekas mieli on eduksi ihmisen hyvinvoinnille ja kuulema eliniällekin ja se nuorentaa, jos omaa sisäistä nuorekkuutta.
Kokolailla on yksilöllistä miten kukin vanhenee, toinen vanhenee ulkoisesti nopeimmin, vaikka yrittäis kuin jarruttaa ja toinen taas pysyy hehkeämpänä ilman mitään konsteja. Ne geenit... - AnnieGetYourGun
No, ei todellakaan. Pitää olla mahdollisimman paljon sinut oman itsensä kanssa ja olla oman itsensä näköinen. Pitää viihtyä itsensä ja ikänsä kanssa. Jos väkisin hakee kaikesta mahdollisimman nuorta lookia ja kammoaa kaikkea, mikä vähänkin näyttää tätimäiseltä, niin mielestäni usein käykin niin, että ne ihmiset näyttävät jopa vanhemmilta kuin mitä oikeastaan ovat.
Tärkeämpää on nuori ja avara mieli, joka ei ole jäykistynyt vanhoihin, 20-30 vuotta sitten opittuihin kaavoihin. Pitää uskaltaa "päivittää aivojaan", opetella uutta, näyttää tunteita, sponttaanisuutta. Pitää olla virkeä ja utelias. Varoa katkeruutta ja muuta ryppyjä sielussa - ne näkyy ja tuntuu koko ympäristössä masentavana vaikutuksena. Huonotuulisista, katkerista ja kriittisistä ihmisistä usein sanotaan, että ne ovat VANHOJA. Negatiivisessa mielessä. Sinänsä ei pitäisi olla mitään negatiivista siinä, että ikää tulee lisää. Mikäli ei kuole nuorena, niin vanheneminen on meidän kaikkiemme kohtalo eikä kukaan siitä säästy. Miksi pelätä niin luonnollista asiaa niin kamalasti?
Sen sijaan on tärkeää pyrkiä pitämään itseään kunnossa ja mahdollisimman terveenä - niin fyysisesti ja psyykisesti. Se ei ole nuoruuden metsästämistä vaan terveyden ylläpitämistä.
Miksi ihmeessä pitäisi hävetä, että on yli viisikymppinen ja myös näyttää siltä? Antaa sen vain näkyä ja kuuluakin, mutta mahdollisimman myönteisessä mielessä! En vastusta, että piristää itseään sopivasti meikkaamalla, hiusvärillä, vaatteilla. Jos olo tulee virkeämmäksi ja iloisemmaksi siitä, niin se on täysin ok, se on jopa toivottavaa! Sellainen ei välttämättä ole kramppimaista kiinnipitämistä nuoruuden ulkonäköarvoista.
Kaikella on aikansa. Ollaan ylpeitä siitä, että olemme keski-ikäisiä. Ei siinä ole mitään peitettävää eikä se ole paha asia! Mutta tärkeää on, että tässä iässä ruvetaan vahtimaan sitä liiallista henkistä jäykistymistä ja ahdasmielisyyttä, mikä voi olla uhkana tässä iässä - muistetaan tuulettaa aivoja sopivin väliajoin! - Setä
Käytännöllisintähän on sekä miesten että naisten näyttää oman ikäiseltään,ei tule väärinkäsityksiä
- Harmittava ilmiö
aika lailla nuoremman näköinen ja tuntuu joskus että minua pidetään vanhemman näköisenä 35-vuotiaana. Se on kurja yhtälö kun yli 50-vuotiaat miehet eivät tajua etä olen heidän kanssaan saman ikäinen vaan he katselevat niitä oikeasti 35-vuotiaita.
- en ole
Harmittava ilmiö kirjoitti:
aika lailla nuoremman näköinen ja tuntuu joskus että minua pidetään vanhemman näköisenä 35-vuotiaana. Se on kurja yhtälö kun yli 50-vuotiaat miehet eivät tajua etä olen heidän kanssaan saman ikäinen vaan he katselevat niitä oikeasti 35-vuotiaita.
kulahtanut kropasta enkä nassusta enkä mieleltäni.
- Pirre*
tressaavaa kokoajan skarpata ja yrittää säilyttää se kymmenen vuoden ikäero biologisen iän väistämättä tuomien fysiologisten muutosten (ryppyjen ja ikäjuonteiden)ehkäisemiseksi.
Tarkoitan jos se skarppaaminen tapahtuisi vain toisten ihmisten (miesten) miellyttämiseksi.
Mahdollisimman hyvän liikuntakyvyn ylläpitämiseksi kannattaa tietysti tehdä töitä, lihaskuntoa ylläpitävillä harjoitteilla..siis pitäisi..:/
Miksikö - luulisin siksi, että tämä aika on niin pinnallisuutta ruokkiva, kaikkien pitää olla niii..in hyvännäköisiä, trendikkäitä, seksikkäitä ja ikinuorriiiii... - Pirre*
muuten hyvä ohjelma ykköseltä, hieman aiheesta..:)
- Lyyli
Jos tarkastellaan vain minkä näköinen naama on, niin kyllä se suuremmalla osalla on just ikää vastaava.
Se miltä näyttää koko "paketti", riippuu monesta eri asiasta. Vaatetus täytyy olla omalle vartalolle sopiva, kampaus, meikki ja muut pikkuiset yksityiskohdat muodostavat sen "paketin".
Taas näyttääkö 10 vuotta nuoremman näköiseltä, kuin ikä edellyttää on katsojan vallassa.
Aikuisen naisen pitääkin näyttää aikuiselta.
Jos joku tosiaan on hyvin nuorekas, mitä sitten?
Onneksi olemme kaikki, ainakin vähän, erilaisia.
Mutta minkäs teet, kun ikää on 50 ja risat.
Musta kahvikaan ei pysty ihmeisiin, vai johtusiko sitä, että sitä ei voi juoda niin paljoa, että vaikutuksen huomaisi.
Ole reilusti oma itsesi ja ikäisesi.
Myrskytuulten kera hyvää jatkoa t. Lyyli- :))))
niin täälläkin, sekä ilmat että minä, kun en osaa jotain nyt oikein noitten kuvien kans, menee hermot pia!
Kai sit ois mentävä nukkuu, jos uni vaa viittis tulla?
-G- - Lyyli
:)))) kirjoitti:
niin täälläkin, sekä ilmat että minä, kun en osaa jotain nyt oikein noitten kuvien kans, menee hermot pia!
Kai sit ois mentävä nukkuu, jos uni vaa viittis tulla?
-G-Oletko kokeillut lskea lampaita?
Miäkin olen jo aivan ----, joten HYVÄÄ YÖTÄ t:Lyyli
- M vm53
kasvatin parran näyttääkseni vanhemmalta, ikäiseni naiset kun näyttävät rinnallani minua vanhemmilta...
- sipriina serkku
3-vuotiaana. Katsoo itseään peilistä ja näkee prinsessa.
8-vuotiaana. Katsoo itseään peilistä ja näkee Tuhkimon.
15-vuotiaana. Katsoo itseään peilistä ja näkee ruman sisarpuolen. "Äiti en voi lähteä ulos tämän näköisenä".
20-vuotiaana. Katsoo itseään peilistä ja näkee liian lihavan tai liian laihan, liian lyhyen tai liian pitkän, liian rintavan tai liian laudan, mutta päättää silti lähteä ulos.
30-vuotiaana. Katsoo itseään peilistä ja näkee samat asia kuin 20-vuotiaana....toteaa ettei ole aikaa parannuksiin, joten lähtee ulos joka tapauksessa.
40-vuotiaana.Katsoo itseään peilistä ja toteaa taas samat asiat....."No ainakin olen puhdas", ja lähtee ulos joka tapauksessa.
50-vuotiaana. Katsoo itseään peilistä ja näkee että "on"......ja menee ihan minne itseä huvittaa.
60-vuotiaana. Katsoo itseään peilistä ja palauttaa mieleensä kaikki ne ihmiset, jotka eivät enää edes voi katsoa itseään. Menee ulos, valloittaa koko maailman, löytää viisauden, ilon
ja kaikki hurmaavat mahdollisuudet ja nauttii elämästään täysillä.
80-vuotiaana. Ei vaivaudu enää katselemaan itseään peilistä. Pistää violetin hatun päähänsä ja menee pitämään hauskaa koko maailman kanssa.
Meidän kaikkien olisi joskus syytä kiskaista violetti hattu päähän, ja antaa ns. kaikkien kukkien kukkia.
(lainaus jostain netistä) sipriina serkku kirjoitti:
3-vuotiaana. Katsoo itseään peilistä ja näkee prinsessa.
8-vuotiaana. Katsoo itseään peilistä ja näkee Tuhkimon.
15-vuotiaana. Katsoo itseään peilistä ja näkee ruman sisarpuolen. "Äiti en voi lähteä ulos tämän näköisenä".
20-vuotiaana. Katsoo itseään peilistä ja näkee liian lihavan tai liian laihan, liian lyhyen tai liian pitkän, liian rintavan tai liian laudan, mutta päättää silti lähteä ulos.
30-vuotiaana. Katsoo itseään peilistä ja näkee samat asia kuin 20-vuotiaana....toteaa ettei ole aikaa parannuksiin, joten lähtee ulos joka tapauksessa.
40-vuotiaana.Katsoo itseään peilistä ja toteaa taas samat asiat....."No ainakin olen puhdas", ja lähtee ulos joka tapauksessa.
50-vuotiaana. Katsoo itseään peilistä ja näkee että "on"......ja menee ihan minne itseä huvittaa.
60-vuotiaana. Katsoo itseään peilistä ja palauttaa mieleensä kaikki ne ihmiset, jotka eivät enää edes voi katsoa itseään. Menee ulos, valloittaa koko maailman, löytää viisauden, ilon
ja kaikki hurmaavat mahdollisuudet ja nauttii elämästään täysillä.
80-vuotiaana. Ei vaivaudu enää katselemaan itseään peilistä. Pistää violetin hatun päähänsä ja menee pitämään hauskaa koko maailman kanssa.
Meidän kaikkien olisi joskus syytä kiskaista violetti hattu päähän, ja antaa ns. kaikkien kukkien kukkia.
(lainaus jostain netistä)Ehdotaa'n, että hypätään kaikki suoraan tuonne kahdeksankymppisen tasolle.
Kiitos ajatuksista. Nyt laitan sen violetin hatun päähäni ja lähden ulos. Saapa nähdä, mitä siitä seuraa. Ainakin minua hymyilyttää jo ajatus. ;)
- näyttää
vain itsensä näköiseltä. Muistaa helpommin aamulla peiliin katsoessa kuka on.
- Lissu
Kaikki luulevat ikäistäni nuoremmaksi. *salaisuus on Atamonia teelusikallinen joka aamu*;) Siis sanovat, että olen hyvin säilynyt.
Itselläni kyllä tuo muisti vielä pelaa ja valokuvat todistavat muiden olevan väärässä.
Kyllä ne vuodet itse tunnistaa vääjäämättä. - Juniperus
1. Ihmisen ulkonäkö tietysti jatkaa rapistumistaan, mutta onneksi myös arvostelukyky heikkenee nopeasti.
2. Ulkopuoliset pitävät nuorekkaana, kun eivät muutakaan voi. Vai arveletteko tosiaan, että mies uskaltaisi erehtyä arvioimaan naisen iän yläkanttiin? Jos joutuu vanhan naisen ikää arvaamaan, on yritettävä osua arviossaan vähintään 10 vuotta oikean iän alle. Joskus siltikin menee yli.
3. Ihmiset vertaavat itseään niihin vanhuksiin, jotka tunsi eli isovanhempiinsa. 50-vuotiaana mummo veti mustan huivin päähänsä, istui kiikkutuoliin, kutoi sukkaa ja veteli virsiä iltakaudet. - Jokainen nainen voi tehdä tämän nuorekkuustestin kotonaan.
- Ja lopuksi vastaus kysymykseesi: ei, eikä hän oikeasti näytäkään.- pompelixi
joskus erehdytty luulemaan 6 vuotta vanhemmaksi kuin oon, mut oisko ollu kiusaa? Nimittäin kun kaikki muut ovat luulleet 5 vuotta nuoremmaksi kuin olen.
- Pirre*
olla liijjan rehellinen, joku meistä uskkookkii..(imartelluu)...
- Juniperus
Pirre* kirjoitti:
olla liijjan rehellinen, joku meistä uskkookkii..(imartelluu)...
Näköjään useimmat uskovat. En minä sen rehellisempi ole kuin muutkaan, taitamattomampi valehtelija vain.
Entäpä sitten, kun kaikki pitävät itseään 10 vuotta ikäistään nuorekkaampana? Siitähän tulee normi, ja meidän pitää sitten valehdella 20 vuotta, jotta nainen tuntisi itsensä nuorekkaaksi. - Lissu
Juniperus kirjoitti:
Näköjään useimmat uskovat. En minä sen rehellisempi ole kuin muutkaan, taitamattomampi valehtelija vain.
Entäpä sitten, kun kaikki pitävät itseään 10 vuotta ikäistään nuorekkaampana? Siitähän tulee normi, ja meidän pitää sitten valehdella 20 vuotta, jotta nainen tuntisi itsensä nuorekkaaksi.Tytöt töissä pyytelivät mukaan bilettämään ja sanoin ettei vanha jaksa. Kuulemma minun ikäiseni "nelikymppinen" (heh) ei saa sanoa itseään vanhaksi.
Puolitutuille kerroin täyttäneeni pyöreitä. "Ai nelkyt onneksi olkoon" Heh ja silleen. - Pirre*
Juniperus kirjoitti:
Entäpä sitten, kun kaikki pitävät itseään 10 vuotta ikäistään nuorekkaampana? Siitähän tulee normi, ja meidän pitää sitten valehdella 20 vuotta, jotta nainen tuntisi itsensä nuorekkaaksi.jo emävale..:D
ps. onneksi miestenkin näkökyky huononee.. - Juniperus
Lissu kirjoitti:
Tytöt töissä pyytelivät mukaan bilettämään ja sanoin ettei vanha jaksa. Kuulemma minun ikäiseni "nelikymppinen" (heh) ei saa sanoa itseään vanhaksi.
Puolitutuille kerroin täyttäneeni pyöreitä. "Ai nelkyt onneksi olkoon" Heh ja silleen.Mitäs minä sanoin siitä pakollisesta valehtelusta!
- multiNikkix
saa yleensä ihmisen näyttämään hyvännäköiseltä. Tiukkapipoisuus ja hapannaama tuo yllättäen ns.vuosia lisää olemukseen. Pitäisikö sitten 50-kymppisenä olla jotenkin nuorekkaampi, nuoremman näköinen kuin neli- tai kuusikymppisenäkään? Eikö jokainen täysi vuosikymmen tuo jonkinlaisen siihen ikään kuuluvan itsearvioinnin itsestään.
Minä en kyllä haluaisi olla vanhemmankaan näköinen, se on selvä,turhamaisuuteni näin myönnän:)). Mieluummin sellainen ikäiseni näköinen että minun seuraani ei kierretä:)).
Onnekseni vielä nauran, hulluttelen, laiskottelen ja nautin ystävieni seurasta kiireisen työn vastapainoksi. - Pirre*
jos meinaatte näyttää nuorilta..kuulin ratijosta jutun jossa sanottiin, että klo 23 ja 4 välillä ihomme uusiutuu..joten tutumaan siitä kaikki..hus hus..
Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496415Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6552709Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831229- 841155
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.851144Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä601098Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2811083- 891080
- 70971
- 228864