Gallup:Millaisia joululahjoja?

Aamu

Ajattelin vähän kysellä, millaisia joululahjoja ostatte kummilapsillenne?

Itsellä on 2 kummilasta. Toinen on 1v 8kk poitsu, hänelle ajattelin ostaa jonkun hienon auton/auto-aiheisen palapelin, koska muksu on hulluina autoihin, kuten isoveljensäkin, jolle myös samantyylista lahjaa olen harkinnut...

Toiselle kummipojalle joka on vasta 8kk olen ajatellut jotain kivaa paksukantista kurkistuskirjaa/kirjoja.

Joutuu hieman miettimään mistä/millaiset lahjat ostaa, kun minullakin on jo 7 siskosten/kummiperheen lasta, joille pitäisi lahjat keksiä, ja kun on opiskelijan budjetti, niin hankalalta tuntuu saada niin monelle lapselle jotain mieleistä/ tarvittavaa alle 40-50e:n...

Viime vuonna ostin mm. veljeni lapsille leikkipyssyt joista tuli ääni ja siihen syttyi valoja kun aseen "laukaisi"(3,5e/kpl) ja siihen vielä pussit joihin oli kerätty erilaisia pieniä suklaa/lakupatukoita.
Veljen tytölle joka oli vuoden ostin sellaisen "television" missä menee kuva ja kuuluu musiikkia...no, sellainen pienille lapsille tarkoitettu, tiedätte kyllä:)

Tuntuu välillä, että lahjoja on hankala keksiä, kun lapsilla tuntuu olevan jo kaikkea, ja kun he asuvat kaukana, ei oikein tiedäkään mitä kaikkea lelulaatikoista ja vaatekaapista jo löytyy...

10

1238

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4:nkummi

Ajattelin ommella 6v kummitytölle muutamat nuken vaipat, ja mahdollisesti muitakin nuken vaatteita.

11 ja 16 vuotiaille kummitytöille on jo vähän vaikeampi keksiä mitään mielekästä. Mieluummin jätän kokonaan väliin kuin ostaisin jotain "turhaketta".

Kummipojalle (11v) voisi ostaa vaikka ison pinon nilkkasukkia.

Kummilasten sisaruksille en osta lahjoja ollenkaan. (Siinä tulisikin jo yli 20 lahjottavaa lisää, tai jos vielä kummitytön veljen vaimolle ja lapsellikin pitäisi ostaa niin....)

• aamu

...odotan, että kummilapset olisi vanhempia, tyyliin 1o-vuotiaasta ylöspäin. Silloin voi ostaa vaikka lahjakortin Makuuniin, Tiimariin tai leffalipun/pari lahjaksi. Vaikka tietysti pienemmillekin voisi ostaa lahjakortin johonkin leluliikkeeseen,vaatekauppaan tms, että vanhemmat voisivat ostaa mitä lapsi tarvitsee..mutta se ehkä olisi vähän persoonatonta:/ taas joku 10-vuotias jo varmaan arvostaa sitä, että saa itse päättää mitä ostaa. Eihän sen lahjakortin tarve olla kun vaikka 5-10e.

• olisi

lahjakortti esim. Seppälään tms. näille isommille lapsille?
        Ikävää lapsille jos kummi ei muista ollenkaan.

• Kummitäti-88

Kysyin kummipojan äidiltä, mitä hyödyllistä tarvitsee, ja sanoi että oloasua ei ole kunnollista. Ostin jouluna 11kk kummipojalle kauniin sinisen gollege-asun. Jossa on kolme isoa selkeää kuvaa edessä.

• ennenkin

... ostanut ja ostin tänäkin vuonna kirjat. Ihan perinteisiä lastenkirjoja.
      Viime vuonna ostin isommalle ainakin pyjaman ja jotain hius-koristeita (lenksuja ym "tyttöjen juttuja") siihen mukaan.
      Piirustus-salkun (täynnä erilaisia kyniä) olen kanssa joskus ostanut kun ovat kovia piirtämään.

4 ja 6 vuotiaat ovat lapset.

• vakavalta

joulu ja lahjat kuulostavat kamalan vakavalta asialta - mitä sen ei pidä olla!

Älkää ostako kallista tai ainakaan kallista omaperäistä. Lahja tulee joulupukilta ja lapsi ei lahjaröykkiönsä keskellä noteeraa kuin huippusuoritukset ja/tai aivan tavalliset lahjat kuten sen jonkin leikkipyssyn tai kirjan sitten kun hässäkkä on ohi.

Antakaa lapselle aikaa joulun jälkeen, pitkin vuotta !
      Tallettakaa vaikka se 5 euroa mieluummin tilille kuin ostatte jonninjoutavaa krääsää nurkkiin (tyyliin pitää ostaa muttei se saa maksaa mitään). Kräässää pakkaa aina tulemaan ja olemaan. Toivelelut kuulette vanhemmilta ja ihannettahan vanhempien kannata olisi, jos kummit/isovanhemmat/tädit laittaisivat yhdessä vaikka suket, luistimet, pyörän tai kirjoituspöydän tai muuta arvokkaampaa, jota tarvitaan. No, ei se toimi, tiedän. Kaikki haluaa päteä.

Meillä 4 lasta, alle 10 kaikki, ja 7 kummilasta.
      Kirja hyvä lahja kaiken mammonan keskellä !

• kummilapsilleni

joululahjaksi kirjan... He asuvat kaukana, enkä pääse joulun aikaan heitä näkemään ja lahjat on toimitettava postin välityksellä. He ovat sen ikäisiä, että tykkäävät kirjoista niin niiden ostaminen on mukavaa..

Neea

• kummi myös

Meillä kirjoja luetaan paljon, ja lasten kummitkin tietävät sen. Itsekin olen ostanut omille kummilapsilleni kirjoja.

Nyt murrosikäiselle kummilapselleni olen yrittänyt keksiä jotain sellaista, joka on lapselle mieluista. Häm kun ei ole mikään lukutoukka enää. Esimerkiksi isommalle lapselle voi järjestää retken metsään, pulkkamäkeen, makkaranpaistoon yms. Ei tule kalliiksi, mutta vaatii aikaa. Juuri sitä olisin itse kummeiltani toivonut, mutta en koskaan saanut muuta kuin persoonattoman paketin tuntemattomilta ihmisiltä.

• Itse ostin 3 vuotiaalle kummipojalleni PuuhaPete pyjaman,leluauton ja karkkia..:)

• Aamu

Ostin loppujenlopuksi viidelle siskon/veljen/kaverin muksulle Puuhapete/ajoneuvot/ "tavalliset" värityskirjat...
      valitsin niitä muksujen kiinnostuksen ja iän mukaan. Kaikkiin tuli mukaan joulupussi jossa oli minisuklaapatukoita parit, lakupatukoita ja dumle-karkkeja ja tikkarit.
      Kummipojista toiselle ostin muovailuvahaa suljettavssa sangossa. Mukana oli myös muotteja jolla voi tehdä vahasta erilaisia kuvioita.

Toinen kummipoika sai ison,paksusivuisen kirjan, jossa oli erilaisia eläimiä.toivottavasti lahjoista tulee olemaan iloa. Ainakin kaikki tykkäävät kovasti piirtää ja värittää:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7340
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3604
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      372
      1988
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      165
      1826
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1479
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1401
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1300
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1257
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1164
    Aihe