Poltatko?

Lari-J

Oon tämmöne kakskymppinen nuori mies ja selvinny melko hyvin tupakasta, paitsi, että poltin alaasteen lopulla parisen vuotta, sitten pukkas ajatus et: "mitä järkee tässä on? Kun ei ole rahaa ja kaikki tää salailu" joten lopetin, nytten pari-kolme viikkoo sitten alko ihan aktiivi polttelu, nyt en löydäkkään syitä lopettaa, paitsi tietysti nää terveydelliset hommat, mutta kokoajan mielessä käy ajatus: "Ei se mulle tapahdu, ja jos tapahtuuki, nii sitte vanhempana ja mullaha on aikaa lopettaa"...

Elikkä pien galluppi kysymys:

Poltatko? Millon alko? Ja haluaisitko lopettaa? Ja miksi mun pitäisi lopettaa?

36

6975

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hansku83

Poltin ekan kerran kasiluokalla ja välillä en polttanut ollenkaan. Nykyään poltan silloinn tällöin, töissä ja viikonloppuisin. Lopettaminen on köäynyt mielessä ja luulen että eroon pääsisin aika helposti kun ei tupakkaa paljoa mene

• lopettanut

Minäkin olen ollut nyt yli 8kk ilman tupakkaa.ja poltin yli 40v.

Kyllä zypan auttaa,koska en enää polta,enkä haluakkaan.
        Monta kertaa koitin itse omin avuin lopettaa,mutta myös huonoin seuraamuksin,eli aloin taas tupakoida kuitenkin

• Hani85

poltan
      5 vuotta sitten alotin
      haluaisin lopettaa (tietenkin)
      terveyden takia

• vuodenpäästä

maksan tilillesi jos nyt poltat askin päivässä ja lopetat heti!
        Ainoat ehdot: lopetat sen polttamisen ,
        maksat minulle ne siihen mennessä säästyneet tupakkarahat päivää ennen, niin kumpikin on onnellinen, ajattele paljonko saat 10 vuoden aikana!!!!! siis todella ajattele!
        Onnea jos onnistut, yritä edes,
        koskee kaikkia muitakin jotka haluaa lopettaa.
        Ja se terveyskin kohenee samalla.

• mie 21

ite aloitin vasta 18 weenä tupakin polton,
      kaikkia pitää koittaa, ja tuli viel ero silloin
      hermojen lepuuttamiisesta tuli tapa?
      tupakki maistuu vielä tänä päivänäki!

t: smart 21

• Mökö

Kyllä poltan,ja se on perseestä! Oon polttanut nyt 19 vuotta, ja olen sentään vasta 33v.Aina kun tulen kipeeks,ni olen keuhkoputkentulehduksessa tai-kuumeessa,olo on aivan pyllystä.Lääkäri kehottanut monesti lopettamaan,olis flunssatki kuulemma helpompi kestää.Mutta nyt olis resepti pillereihin,joten kohta tää paska loppuu,haluan meinaan oikeesti lopettaa,sillä en halua kuolla "nuorena" tai saada jotain keuhkoahtaumaa!Lopeta siis hyvä mies ajoissa.

• niin minäkin tein

Ita tilalle vieroituksen aikana joku salmiakkikarkki vaikkapa. Vicksin lakritsapastillit on tosi hyviä siihen tarkoitukseen. ps. olin polttanuit yli 10 vuotta askista kahteen askiin päivässä. Ja älä ko´skaan edes baarissa ota savun savua kun lopetat. Silloin olet heti koukussa.

• Mulla jo

Viestiä vaan tupakoitsijat LOPETTAKAA AJOISSA!!! Niin se minäkin ajattelin ennen ei minulle se tulee jollekin muulle- mutta kuinkas ollakkaan se olinkin juuri minä joka sairastuin kolme vuotta sitten. Poltettuja vuosia 36/aski päivässä. Diagnoosini on KEUHKOAHTAUMATAUTI työt loppu siihen paikkaan joten LOPETA!!!!!!!!

• hermosavuja
        Mulla jo kirjoitti:

Viestiä vaan tupakoitsijat LOPETTAKAA AJOISSA!!! Niin se minäkin ajattelin ennen ei minulle se tulee jollekin muulle- mutta kuinkas ollakkaan se olinkin juuri minä joka sairastuin kolme vuotta sitten. Poltettuja vuosia 36/aski päivässä. Diagnoosini on KEUHKOAHTAUMATAUTI työt loppu siihen paikkaan joten LOPETA!!!!!!!!

Aina kun oli vaikeata tupakkaa paloi.
        Poltin 30-vuotta.
        Eräänä aamuna sytytin tupakan ja tuli paha olo.
        Sanoin ääneen että nyt loppui, tumppasin tupakan ja se on ollut nyt heti viisi vuotta viimeinen tupakka minulle.
        Ei se ihan helposti käynyt, siirsin aina seuraavan tupakan polttamista ja se unohtui joksikin aikaa, näin itseäni narraamalla alku sujui.
        Nyt en muista tupakkaa olevankaan.
        Mutta koskaan, missään olosuhteissa ei saa antaa periksi tai se alkaa uudelleen.

• kilppe

Lopeta ihmeessä! Ainakin mulle suurin harha oli se, että "voithan sä myöhemminkin lopettaa, oot vasta niin vähän aikaa polttanu". poltin 10 vuotta ja yritin monet kerrat lopettaa, kunnes yks kaveri sano, että tupakalla ei oo siipiä, ei se lennä sun suuhun, ellet sitä itse sinne laita. Toinen, mikä piti kertoo ittelle, oli että se ei todellakaan maistu hyvälle! Ehkä se aamun eka tuntu siltä, mut ei se maku sen jälkeen häävi ollu. Ja kolmanneksi: miksi polttaisin? Miksi syytäisin rahaa taivaan tuuliin? laskepa: 4 € / aski=365 x 4 = 1460 € / v, 14600 / 10v., 29200 / 20 v... voit laskee itse pitemmälle. Totesin, että on euroille parempaakin käyttöä. Tänään olen jo säästäny hyvän auton hinnan (jota tosin en ole ostanu...:)

• Lopettamaan
      • _opiskelija_

Pakko sanoa noista kuvista muutama sananen. Olen ollut seuraamassa ruumiinavausta, missä eräs toinen opiskelija kysyi patologilta että onko potilas ollut tupakoitsija. Vastaus oli, että ei sitä näe onko ollut vai ei.

Myöhemmin sitten aloin miettimään noita samoja kuvia mitä ala-asteellakin jo näytettiin. Olen miettinyt, että onko ne sitten propagandaa vai oliko patologi väärässä. En tiedä.

• nosmo king

ei tee enää mieli tupakkaa!

• lunatic larry

Poltatko?
      kyllä
      Millon alko?
      7 luokalla.
      Ja haluaisitko lopettaa?
      hmm. typerää, turhaa ja vaarallistahan tupakointi on, eikä siitä ole oikeastaan hyötyä ja rahat menee. silti poltan. enkä ole näillä näkymin lopettamassa. on se ihmismieli vaan kummallinen =) tupakassa on se yksi suuri pieni syy minkä takia polttaa. se on rentouttavaa, voi ajatella hetken ihan rauhassa. ja tämä pieni puoli menee kaikkien - puolten edelle
      Ja miksi mun pitäisi lopettaa?
      olisi kiva elää eläkeikään asti.

• ei korrsteeni

joo tupakanpoltto on kyllä helpompaa kuin lopettaaa polttaminen .Se vaatii kyllä selkärankaa jota kaikilla ei ole ??.Itse lopetin polttamisen vaikka kaikki ympärillä tupakoivat.Kai järki sanoi että älä tapa itseäsi tupakalla ,helppoa se lopettaminen ei ole mutta uskon että jos on vähänkin itserakkautta ei käytä itseään savupiippuna.yk naantalilainen....

• poltin yli 40 vuotta ja lopetin.
      Zyban nimisillä pillereillä lopetin, lääkärin määräyksestä niitä saa apteekista(resepti).
      Yritä sinäkin, n.150 euroa ne pillerit maksaa, mut tehokkaita olivat.
      Nyt olen ollut 10 kuukautta polttamatta.
      Mieli kyllä välillä tekee, mut niistä olen päässyt aina ohi, toistaiseksi.....

• Sain lääkääriltä Zyban-reseptin ja aloitin kuurin.Otin ensimmäisen tabletin aamulla ennen töihin lähtöä.Iltaan mennessä olin niin sairas että en päässyt sängystä ylös.Oireina olivat päänsärky,pahoinvointi,valtava kutina,huimaus,kovat lihaskivut ja kuume.Kävi mielessä,että loppuu meikäläiseltä tupakanpoltto hengenlähdön myötä.Eli sain kyseisestä lääkkeestä erittäin voimakkaan allergisen reaktion.Tupakointi jatkuu

• enää

koska alkoholi ja tupakka jäi Helluntaiseurakunnan alttarille kun puolestani rukoiltiin.Eli suomeksi sanottuna kun usko Jeesukseen Kristukseen tuli minuun vapauduin em. paheista.Niin siitä on jo yli 20v aikaa, voiko turhempaan rahansa laittaa.Monta kivaa lomamatkaa on tullut niilläkin rahoilla tehtyä! kiitos Jeesus. tv. timi

• meikämanne

rallatilaa-

"taisimpa koukkuun jäädä,
      paha tapa, mut nousee myös päähä!" -jollain tasolla..

• myös lopettaa

Eli. En tunne ketään joka polttaa tupakkaa eikä olisi ainakin joskus yrittänyt lopettaa. Itse olen käytännössä lopettanut.

Joskus kyllä vitsailen, että kyllä minä poltan, mutta siinnä on kaksi ehtoa: 1)poltan vain kun tekee mieli, 2)poltan vain mahorkkaa ja mahorkkaa tekee todella harvoin mieli. Eli en polta

• jepulis jee

En polta. Enkä ole koskaan polttanut ja en myös tule polttamaan.

• Vaarivetkutin

Lopeta ajoissa, minä lopetin viiskymppisenä, silloin kun keuhkot oli jo sökö, ehkä lopettamisella pari lisävuotta saan. Sinä voit saada pari vuosikymmentä.. Mieti sitä :)

• Nimetön

Itse en tupakoi enään.Tupakointini alkoi muutama vuosi sitten ja lopetin sen kun tapasin nykyisen avopuolisoni.Halusin lopettaa tupakointini oman terveyteni takia ja sen takia koska avomieheni ei pitänyt asiasta.Sen takia voisit lopettaa tupakoinnin koska se on terveydelle haitallista ja ajatteleppa mitä kaikkea kivaa voit saada itsellesi sillä rahalla.

• söpöä.

Lopeta nyt.Niinkö? Unohtuiko että nikotiini riippuvuudesta on vaikea päästä. mullekin sanoi terv.kesjus lääkäri ettei hän voi kenenkään puolesta lopettaa. Hän kirjoitti reseptin lopetus lääkkeestä(en nyt muista lääkkeen nimeä)
        Esitteen lopussa oli hinta, kuin anteeksi pyydellen 138e! Ja todettiin että se tulee PITEMMÄN PÄÄLLE halvemmaksi, kuitenkin. Kyllä sen tyhmempikin tajuaa, miksi sellitellä päivänselvää asiaa? Ei muuta kun nikotiini tuotteet, purkat ja laastarit ilmaisiksi ja toi lääke myös! Tai sit turpa kiinni niille jotka syyttelee.
        Terveisin:Yölläkin yskittää ja haluan lopettaa.

• yrittäjä taas
        söpöä. kirjoitti:

Lopeta nyt.Niinkö? Unohtuiko että nikotiini riippuvuudesta on vaikea päästä. mullekin sanoi terv.kesjus lääkäri ettei hän voi kenenkään puolesta lopettaa. Hän kirjoitti reseptin lopetus lääkkeestä(en nyt muista lääkkeen nimeä)
        Esitteen lopussa oli hinta, kuin anteeksi pyydellen 138e! Ja todettiin että se tulee PITEMMÄN PÄÄLLE halvemmaksi, kuitenkin. Kyllä sen tyhmempikin tajuaa, miksi sellitellä päivänselvää asiaa? Ei muuta kun nikotiini tuotteet, purkat ja laastarit ilmaisiksi ja toi lääke myös! Tai sit turpa kiinni niille jotka syyttelee.
        Terveisin:Yölläkin yskittää ja haluan lopettaa.

syyttää, enkä puolustella. lopettaminen on vaikeaa. olin itse noin neljä vuotta ilman tupakkaa, kunnes rupesei asiat menemään päin b-rappua.

aloitin uudestaan ja polttelin noin puolivuotta.
        nyt olen taas lakossa, ollut noin kaksi viikkoa
        en tiedä onnistuuko, mutta yritän kuitenkin.

en käytä mitään lääkkeitä enkä muita tuotteita.

• Lari-J

Joo ihan hyviä vastauksia tuli, kiitän :)

On se kyl kumma että aloitin nyt sitten polttamaan, onneks ei mulla sentään mene ihan aski päivään, pikemminki siihen 4 päivään, eli jottai 5 tupakkii per päivä. Isä oli savuttomuuden esikuvani, ja muutama kaveri, mutta kun kaikki nää alko yhtäkkii tupruttelee (isäkki siin pari vuotta sitten), niin jännästi alko tuntuun, että mitä enemmän vannoo asioita, sitä helpommin niihin sitte haksahtaa ja saa kuulla jälkeenpäin niitä "Ei pidä vannoo, sillä.." -juttuja.

Kaipa sitten mun pitäs yrittää näyttää muille sitä esimerkkiä savuttomuudesta ja tupakasta eroon pääsemisestä, kun en oo vielä niin pahasti jääny koukkuun.

• juissi

poikani syntyi reilut 10v sitten ja kun poika syntyi tumppasin malboron sen kunniaksi ja siitä lähtien ollut iliman tupakkia.alku oli aika vaikeata mutta pläjäytin nikotiini plaastarin olokapäähän kahden viikon aja ja se auttoi pahimman ylitse.tupakkii män 2 toppaa/vrk ja sitä kesti noin 22 vuotta.se kyllä kannatti itseni ja koko perheen kannalta.siinä samalla muistaa lopetuksen ja pojan synttärit samalla kertaa.

• annab

En. Poltin 10 vuotta ja olen ollut polttamatta 1.5 vuotta, pääsin eroon nicotinell tuotteilla. Tänäpäivänä kriisitilanteissa käytän yhä imeskelytabletteja, katson että se on pienempi pahe. Ei haise vaatteet, ei ole yskää mutta yksi juttu, paino ja syöminen on ihan sairasta kun lopetat polttamisen, mutta ONNEA yritykselle..

• mka 84

aloitin tupakan kokeilut kuudennella luokalla ja seiskalla aloitin vakituisesti. olen nyt 21 vuotias. kerran yritin lopettaa vedosta, jonka kyllä voitin..hermot meni porukoihin sillon yläasteen iässä niin päätin jatkaa tupakointia. asun avoliitossa ja molemmat meistä polttaa niin rahan meno on suuri. mielessä on monesti käynyt, että vois lopettaa, mutta ei vaan saa aikaiseksi.

• Sitä älä tee

Poltan. Aloitin yläasteella. Olen yrittänyt lopettaa monta vuotta. Sinun lopettamisesi on oma asiasi. Minä lopetan koska haluan olla terve.

• PetePP

tosiaan 20 vuotta tupakoinu, 15 vuotta juonu. Viinasta pääsin kovalla taistelulla, tupakasta en vielä millään vierotuslääkkeillä. Lopeta ku vielä ehdit.

• Marjo

Jos sulla on vielä vaihtoehto olla polttamatta, niin älä missään tapauksessa ala polttaan !! Mä aloitin ylä-asteella, että tähän mennessä on tullu poltettua jo 16 vuotta =((( Takana monta lopettamis yritystä, muttei onnistu millään keinolla... rahaa palaa koko ajan, mutta se lopettaminen ei onnistu niin vaan, vaikka haluaisikin... niin mäkin aloittaessani ajattelin, että sen voi lopettaa koska vaan, mutta nalkissa ollaan =((( Älä aloita polttaan vakituisesti...

• Emppu

yläasteella, koska kaveritkin polttivat. Kyllä olin jo jäänyt koukkuun ja muutamia kertoja yritin lopettaa, mutta ei onnistunut - ennen kuin päätin ihan tosissani ysiluokalla. Tajusin, että niin aikaisessa vaiheessa se olisi kuitenkin vähemmän vaikeaa kuin joskus monen vuoden päästä.. Kun lukio alkoi, maistelin kaverilta, että miltäs se tupakka maistuu niin HYI YÖK, ei todellakaan enää sen jälkeen tehnyt mieli!

• Burnoutti

Siis ekee mennyt uuden pikkuauton verran parissa kymmenessä vuodessa vaikken polta kuin puoli askia päivässä. On kuin eilinen päivä kun ajattelin, että joku polttaa kymmeniä vuosia enkä varmaan alota ikinä.

• Koukku

Ei ole muuta varmaa keinoa kuin että et tupakoi ja
      tupakointi on hyvin hyvin vaarallista.

• Lolita1982

Poltatko?

Satunnaisesti

Millon alko?

Ensimmäisen kerran olen vetaissut savut noin 6-vuotiaana, velipuolen opastuksella :D

Ja haluaisitko lopettaa?

Olen enemmän tai vähemmän koko ajan lopetushommissa... sillä vuotuinen tupakanpolttoni lasketaan muutamassa askissa... :) Eli poltan lähinnä silloin, kun minulla on nuha (= tupakka on maailman paras flunssalääke, nokka aukeaa tosi nättiin ;) )

Ja miksi mun pitäisi lopettaa?

Ihmisen ei ole pakko muuhun kuin kuolemaan... kuolema tulee, poltti sitten tupakkaa tai ei. :) Eli en näe syytä lopettaa ellei ole aidosti halua niin tehdä. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3023
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2675
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2285
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2168
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1976
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      35
      1785
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1556
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1517
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1350
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1329
    Aihe