Niin tuli vain mieleen tuossa aikaisempaa jt-materiaalia lukiessani tuosta (yllätys yllätys) vuoden 1975 fiaskosta eräskin asia.
Kun silloisessa valtakunnanpalveluksemme- lehdessä mainittiin veljistä, jotka ovat myyneet kotinsa ja omaisuutensa ja lahjoittanut sen sitten seuralle, koska tietävät lopun olevan jo ovella. Niin kai seura on sittemmin maksanut nuo lahjoitukset takaisin, kuten hyviin tapoihin kuuluu. Vai meneekö epäilykseni oikeaan jos väitän, että nuo hyväuskoiset veljet ovat saaneet koota omaisuutensa kaikessa rauhassa uudestaan saamatta latin latia takaisin? Jos näin on niin eipä siinä kenenkään selitykset taida enää riittää mitä tulee seuran rahapolitiikkaan.
Seuran takaisinmaksu
42
2390
Vastaukset
- sööpäri
Nämä hyväuskoiset eivät lahjoittaneet rahojaan seuralle, vaan käyttivät ne saarnaamistoimintansa rahoittamiseen. Eli omiin tarpeisiin käsittäisin niiden rahojen menneen.
Ainakin se VP:N viitaus jossa asiasta puhuttiin, tarkoitti käsittääkseni sitä että myytiin omaisuus ja käytettiin rahat elämiseen kun saarnattiin vierailla alueilla.- tiuku
sitten. Lopputulos oli kai silti sama. Mammona meni ja maailma pysyi. Jatkokysymyksenhän asiasta voisi silti esittää, että auttoiko seura näin tehneitä takaisin jaloilleen taloudellisesti?
- ihmettelevän
tiuku kirjoitti:
sitten. Lopputulos oli kai silti sama. Mammona meni ja maailma pysyi. Jatkokysymyksenhän asiasta voisi silti esittää, että auttoiko seura näin tehneitä takaisin jaloilleen taloudellisesti?
noiden omaisuutensa menettäneiden suurta uskoa.
Uskon kauttahan he toimivat ja rahansa antoivat kuka mihinkin. samalla tavalla Jeesus kehotti seuraajiaan tekemään omana aikanaan.
Tyhmä ihminen noudattaa auktoriteettien ohjeita asiassa kuin asiassa.
Pitäisi vähän katsoa ettei tarvitse myöhemmin katua.
Tämä vain neuvoksi meille kaikille jotka muiden pillin mukaan hyppelevät. - tiuku
ihmettelevän kirjoitti:
noiden omaisuutensa menettäneiden suurta uskoa.
Uskon kauttahan he toimivat ja rahansa antoivat kuka mihinkin. samalla tavalla Jeesus kehotti seuraajiaan tekemään omana aikanaan.
Tyhmä ihminen noudattaa auktoriteettien ohjeita asiassa kuin asiassa.
Pitäisi vähän katsoa ettei tarvitse myöhemmin katua.
Tämä vain neuvoksi meille kaikille jotka muiden pillin mukaan hyppelevät.ei kerro loppuiko noin toimineiden ihmisten usko siihen paikkaan silloin. Jokatapauksessa tilastot kertovat, että notkahdus oli kiistämätön tuon vuoden jälkeisinä vuosina.
- fger
tiuku kirjoitti:
>>>Mammona meni ja maailma pysyi.
- tiuku
fger kirjoitti:
>>>Mammona meni ja maailma pysyi.
>>Muistaakseni kirjoitus oli vuonna 74. Ei kai kukaan koko omaisuuttaan kerkeä muutamassa kuukaudessa syödä?
Mutta koska aikaa ei ollut paljoa, siihen juuri kehoitettiin. "Käyttää lyhyt jäljellä oleva aika (palvelukseen) ennen jumalattoman maailman loppua." Et voi tosissasi väittää etteikö veljet kärsineet tappioita taloudellisesti. Puhumattakaan työpaikoista. - Syneus(m)
ennen -75 fiaskoa kukaan Jt ei lahjoittanut omaisuuttaan rahan muodossa seuralle, koska ajatteli lopun olevan lähellä? Minä muistelen, että eräs kuolemaa tekevä nainen testamenttasi koko omaisuutensa seuralle, koska ei ollut sukulaisia. Noh, kuollut ei ainakaan ole kerjäämässä rahoja takaisin.
- ilmeisesti ole
tiuku kirjoitti:
>>Muistaakseni kirjoitus oli vuonna 74. Ei kai kukaan koko omaisuuttaan kerkeä muutamassa kuukaudessa syödä?
Mutta koska aikaa ei ollut paljoa, siihen juuri kehoitettiin. "Käyttää lyhyt jäljellä oleva aika (palvelukseen) ennen jumalattoman maailman loppua." Et voi tosissasi väittää etteikö veljet kärsineet tappioita taloudellisesti. Puhumattakaan työpaikoista.lukenut palstaa riittävästi?
Ystävämme fger ei ole väärässä, ainakaan omasta mielestään. :D - fger
tiuku kirjoitti:
Mutta koska aikaa ei ollut paljoa, siihen juuri kehoitettiin. "Käyttää lyhyt jäljellä oleva aika (palvelukseen) ennen jumalattoman maailman loppua." Et voi tosissasi väittää etteikö veljet kärsineet tappioita taloudellisesti. Puhumattakaan työpaikoista.>>>etteikö veljet kärsineet tappioita taloudellisesti. Puhumattakaan työpaikoista.
- sööpäri
Syneus(m) kirjoitti:
ennen -75 fiaskoa kukaan Jt ei lahjoittanut omaisuuttaan rahan muodossa seuralle, koska ajatteli lopun olevan lähellä? Minä muistelen, että eräs kuolemaa tekevä nainen testamenttasi koko omaisuutensa seuralle, koska ei ollut sukulaisia. Noh, kuollut ei ainakaan ole kerjäämässä rahoja takaisin.
En tiedä tuosta asiasta, mutta tuntuisi järjettömältä lahjoittaa rahaa mihinkään maailman lopun ollessa "ovella". Eihän noilla rahoilla olisi mitään käyttöä sen jälkeen kun jumala tuhoaa maailmallisen kauppajärjestelmän.
- tiuku
ilmeisesti ole kirjoitti:
lukenut palstaa riittävästi?
Ystävämme fger ei ole väärässä, ainakaan omasta mielestään. :Dolen lukenut sen verran palstaa ja toiminut jt:na, jotta voin iloiten todeta, että lähes jokainen jt tuntee sielussansa suunnattoman palon olla oikeassa. Mutta vasta myöntämällä tosiasiat sitä aikuistuu, ainakin kuvaannollisesti.
Tuo oikeassa olemisen suunnaton palo on verrattain hauska sitenkin, että kun vts:n kirjallisuutta on luettu mahdollisesti kirjahyllykaupalla, mutta ei yhtäkään ns. kriittisesti asiaan suuntautuvaa kirjaa. Siinä on olemassa sellainen sanotaanko pienehkö hauska mutta asiassa. - tiuku
Syneus(m) kirjoitti:
>>ennen -75 fiaskoa kukaan Jt ei lahjoittanut omaisuuttaan rahan muodossa seuralle, koska ajatteli lopun olevan lähellä? Minä muistelen, että eräs kuolemaa tekevä nainen testamenttasi koko omaisuutensa seuralle, koska ei ollut sukulaisia. Noh, kuollut ei ainakaan ole kerjäämässä rahoja takaisin.
Enpä silti taida noin typeriä väittää. Tiedän, että omat isovanhempani ovat lahjoittaneet ja tulevat lahjoittamaan kuollessaankin testamentin muodossa suurehkoja summia rahaa seuralle. Eikä asia minua haittaa. Omiapahan on rahansa. Mutta kysymyshän oli juuri siitä, että kun ennustuksen loppu oli lähellä ja sitäkautta tuotiin asia esille toivottavana asiana. Jos jälleen kerran saisin huomauttaa keskittymään alkuperäiseen esitettyyn asiaan/kysymykseen. - fger
tiuku kirjoitti:
>>ennen -75 fiaskoa kukaan Jt ei lahjoittanut omaisuuttaan rahan muodossa seuralle, koska ajatteli lopun olevan lähellä? Minä muistelen, että eräs kuolemaa tekevä nainen testamenttasi koko omaisuutensa seuralle, koska ei ollut sukulaisia. Noh, kuollut ei ainakaan ole kerjäämässä rahoja takaisin.
Enpä silti taida noin typeriä väittää. Tiedän, että omat isovanhempani ovat lahjoittaneet ja tulevat lahjoittamaan kuollessaankin testamentin muodossa suurehkoja summia rahaa seuralle. Eikä asia minua haittaa. Omiapahan on rahansa. Mutta kysymyshän oli juuri siitä, että kun ennustuksen loppu oli lähellä ja sitäkautta tuotiin asia esille toivottavana asiana. Jos jälleen kerran saisin huomauttaa keskittymään alkuperäiseen esitettyyn asiaan/kysymykseen.>>>suurehkoja summia rahaa seuralle...sitäkautta tuotiin asia esille toivottavana asiana.
- tiuku
fger kirjoitti:
>>>suurehkoja summia rahaa seuralle...sitäkautta tuotiin asia esille toivottavana asiana.
en.
- Kankaanpäälle
75 000 mk hautauskuluihin
- Lähimmäinen
En tajua mitä "vouhotatte" tuosta v.1974, itse rupesin tutkimaan toukokuussa 1974, veli joka tutki kanssani ei puhunut koskaan mitään siitä että v.1974 olisi jokin erikoinen vuosi! Olen kuullut siitä jälkeenpäin, en ole tullut JT vuosilukujen takia!sen takia olen vielä mukana totuudessa, mutta kaikki EX-JT jotka täällä kirjoittelevat ovat vain kiinnostuneita vuosiluvuista ja siksi eivät ole enää mukana totuudessa.
- Markku_Meilo
Lähimmäinen kirjoitti:
En tajua mitä "vouhotatte" tuosta v.1974, itse rupesin tutkimaan toukokuussa 1974, veli joka tutki kanssani ei puhunut koskaan mitään siitä että v.1974 olisi jokin erikoinen vuosi! Olen kuullut siitä jälkeenpäin, en ole tullut JT vuosilukujen takia!sen takia olen vielä mukana totuudessa, mutta kaikki EX-JT jotka täällä kirjoittelevat ovat vain kiinnostuneita vuosiluvuista ja siksi eivät ole enää mukana totuudessa.
>>... mutta kaikki EX-JT jotka täällä kirjoittelevat ovat vain kiinnostuneita vuosiluvuista ja siksi eivät ole enää mukana totuudessa.
Olen tuonut useammankin kerran esille, että erottamistilanteessani vuosiluvuilla ei ollut mitään merkitystä. Paluun este on paljon laajempi kuin Vartiotorniseuran vimma vuosilukuihin ja niiden laskemiseen. Tottahan toki se, että jokainen ennustuksena annettu vuosiluku on ollut jullikka, mutta minulle merkittävämpi osoitus Vartiotorniseuran todellisista karvoita on sen omien periaatteiden vastainen toiminta, oppisekoilut sekä jatkuva valehtelu.
Se mitä sinä henkilökohtaisesti olet kokenut ja ajattelet ei myöskään ole mikään osoitus siitä mitä ennen vuotta 1975 tapahtui laajemmassa mittakaavassa. - Lähimmäinen
Markku_Meilo kirjoitti:
>>... mutta kaikki EX-JT jotka täällä kirjoittelevat ovat vain kiinnostuneita vuosiluvuista ja siksi eivät ole enää mukana totuudessa.
Olen tuonut useammankin kerran esille, että erottamistilanteessani vuosiluvuilla ei ollut mitään merkitystä. Paluun este on paljon laajempi kuin Vartiotorniseuran vimma vuosilukuihin ja niiden laskemiseen. Tottahan toki se, että jokainen ennustuksena annettu vuosiluku on ollut jullikka, mutta minulle merkittävämpi osoitus Vartiotorniseuran todellisista karvoita on sen omien periaatteiden vastainen toiminta, oppisekoilut sekä jatkuva valehtelu.
Se mitä sinä henkilökohtaisesti olet kokenut ja ajattelet ei myöskään ole mikään osoitus siitä mitä ennen vuotta 1975 tapahtui laajemmassa mittakaavassa.Markku Meilo kirjoitti;Vartiotorniseuran todellisista karvoita on sen omien periaatteiden vastainen toiminta, oppisekoilut sekä jatkuva valehtelu.Tämä kyllä sopii Luopioihin mutta ei Vartiotorniseuraan!
- Markku_Meilo
Lähimmäinen kirjoitti:
Markku Meilo kirjoitti;Vartiotorniseuran todellisista karvoita on sen omien periaatteiden vastainen toiminta, oppisekoilut sekä jatkuva valehtelu.Tämä kyllä sopii Luopioihin mutta ei Vartiotorniseuraan!
>>Tämä kyllä sopii Luopioihin mutta ei Vartiotorniseuraan!
Minä vastaan ainoastaan omista kirjoituksistani ja väitteeni on, että Vartiotorniseura on valehdellut 1874/1914-teemasta yli puoli vuosisataa ja mitä ilmeisimmin jatkaa sitä edelleen. Jos haluat osoittaa oman väitteesi perustelluksi ja oikeaksi, niin kumoa näissä esitetyt valehtelusyytökset:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000099&posting=22000000012054660
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000099&posting=22000000012067128 - Mukana elänyt
Lähimmäinen kirjoitti:
Kyllä 1974 tuotiin varsin voimakkaasti esille tuota merkittävää 6000 vuoden aikakauden päätöstä ja sitä todennäköisesti (oletettiin niin) seuraavaa 1000 vuotista valtakuntaa. Se, ettet itse ollut ehkä tietoinen siitä, selittyy ainoastaan sillä, ettet käynyt vielä tuolloin lainkaan seurakunnan kokouksissa. Etkä konventeissa. Etkä lukenut kovinkaan tarkkaan VT ja H lehtiä.
Etenkin vuosi 1975 oli käsinkosketeltavan voimakasta odotuksen aikaa, eikä silloin ollut ainuttakaan todistajaa, joka ei olisi odottanut enemmän tai vähemmän malttamattomina tulevia tapahtumia. Tämä asia on rehellisyyden nimissä tunnustettava kiertelemättä jokaisen aidon Jehovan Todistajan. - tuosta kiihkeästä
Mukana elänyt kirjoitti:
Kyllä 1974 tuotiin varsin voimakkaasti esille tuota merkittävää 6000 vuoden aikakauden päätöstä ja sitä todennäköisesti (oletettiin niin) seuraavaa 1000 vuotista valtakuntaa. Se, ettet itse ollut ehkä tietoinen siitä, selittyy ainoastaan sillä, ettet käynyt vielä tuolloin lainkaan seurakunnan kokouksissa. Etkä konventeissa. Etkä lukenut kovinkaan tarkkaan VT ja H lehtiä.
Etenkin vuosi 1975 oli käsinkosketeltavan voimakasta odotuksen aikaa, eikä silloin ollut ainuttakaan todistajaa, joka ei olisi odottanut enemmän tai vähemmän malttamattomina tulevia tapahtumia. Tämä asia on rehellisyyden nimissä tunnustettava kiertelemättä jokaisen aidon Jehovan Todistajan.odotuksesta.
!960-luvun lopulla kyselin uteliaana eräältä todistajalta milloin hetki koittaa.
Hän vastasi että he odottavat vuoden 1975 tuovan muutoksen maailmaan.
Kun tuo vuosi tuli ja meni alkoi hän selittää minulle että ei öltu tarkkaan tiedetty milloin Eeva oli tehty kylkiluusta. Tuon ajankohdan epäselvyys toi siten seuralle jonkinlaisen kasvojen pesun epäonnistuneesta ennustuksesta.
Eevan syntymisajankohtaa ei enää arvailla.
Muutettiin sitten vielä sukupolvimääritelmä ja kasvot pestiin toiseen kertaan.
Ulkopuolisesta asia on vallan naurettava kaikkine kommerfenkkeineen.
Selityksiä selitysten perään seura suoltaa kirjapainoissaan.
Täälläkin palstoilla selityksiä rustataan joidenkin toimesta.
Kiitos niistä vaikkapa "figer":lle - fger
tuosta kiihkeästä kirjoitti:
odotuksesta.
!960-luvun lopulla kyselin uteliaana eräältä todistajalta milloin hetki koittaa.
Hän vastasi että he odottavat vuoden 1975 tuovan muutoksen maailmaan.
Kun tuo vuosi tuli ja meni alkoi hän selittää minulle että ei öltu tarkkaan tiedetty milloin Eeva oli tehty kylkiluusta. Tuon ajankohdan epäselvyys toi siten seuralle jonkinlaisen kasvojen pesun epäonnistuneesta ennustuksesta.
Eevan syntymisajankohtaa ei enää arvailla.
Muutettiin sitten vielä sukupolvimääritelmä ja kasvot pestiin toiseen kertaan.
Ulkopuolisesta asia on vallan naurettava kaikkine kommerfenkkeineen.
Selityksiä selitysten perään seura suoltaa kirjapainoissaan.
Täälläkin palstoilla selityksiä rustataan joidenkin toimesta.
Kiitos niistä vaikkapa "figer":lleOn jokseenkin eri asia odottaa kiihkeästi kuin olla 100 varma. Vaikka silloin odotettiin, kuitenkin suunnitelmat olivat seuraavallekin vuodelle, esim konventtien järjestämiseksi tai painojen laajentamiseksi.
Et varmaankaan löydä lehdistä kommentteja, että tämä on nyt sitten viimeinen numero tätä lajia, seuraava numero on paratiisi mallia. - tiuku
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Tämä kyllä sopii Luopioihin mutta ei Vartiotorniseuraan!
Minä vastaan ainoastaan omista kirjoituksistani ja väitteeni on, että Vartiotorniseura on valehdellut 1874/1914-teemasta yli puoli vuosisataa ja mitä ilmeisimmin jatkaa sitä edelleen. Jos haluat osoittaa oman väitteesi perustelluksi ja oikeaksi, niin kumoa näissä esitetyt valehtelusyytökset:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000099&posting=22000000012054660
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000099&posting=22000000012067128ja ennustan, että kattavaa vastausta ei tule.
- Markku_Meilo
tiuku kirjoitti:
ja ennustan, että kattavaa vastausta ei tule.
Toteutimistodennäköisyys hakannee Vartiotorniseuran profetioiden onnistumisprosentin mennen tullen ja vielä kotiinlähtiessäänkin.
- kiire kiire kiire
fger kirjoitti:
On jokseenkin eri asia odottaa kiihkeästi kuin olla 100 varma. Vaikka silloin odotettiin, kuitenkin suunnitelmat olivat seuraavallekin vuodelle, esim konventtien järjestämiseksi tai painojen laajentamiseksi.
Et varmaankaan löydä lehdistä kommentteja, että tämä on nyt sitten viimeinen numero tätä lajia, seuraava numero on paratiisi mallia.Olen itse viiden ikäisenä kertonut vanhahkoille naapureille jotka jo manan majoilla, että harmagedon tulee sitten 75. Ja kun he nauroivat, muistan sen elävästi, niin nostin volyymiä ja sanoin että naurakaa pois vain mutta tulee se!!
Samaten äitini ei antanut ottoisän adoptoida minua, koska se "olisi kuitenkin pannut sinut kirkkoon"..! Elikkä jos ois adoptoinut, "laittanut" kirkkoon (ei muuten kovinkaan uskovainen että sikäli..) niin harmagedon olisi sitten tullut ja se minusta sitten !! :)
Nyt sitten niitetään sen asian hedelmää..
Joo enää ei odoteta, mutta kiire on kova ja kiihtyy vain? Mutta silti suunnitelmia rakentamisen ym suhteen senkuin vain enemmän..
Kumma juttu?? - häpeätkö edes
Taidat olla todella pimeä.?
Mikä ihme sinua ajaa kirjoittamaan noin tyhmiä ja pilkkaamaan kuolleita?
Olipa vähän alhaista.
- hmmm
Kokolailla tyhmä kysymys!
"lahjoittanut"
Milloin on jotain lahjoitettua vaadittu takaisin, tai edes odotettu takaisin. Varsinkin kun se "lahjoitettu" on käytetty omien kulujen peittämiseen Valtakunnan etujen edistämiseksi.
Tiedän tuhansia veljiä ja sisaria ja tunnen kymmeniä jotka käyttävät kaiken omaisuutensa juuri siihen työhön. Yksikään heistä ei milloinkaan odota mitään aineellista korvausta uhrauksistaan. Jos heitä joku tyhjänpäiväinen helisevä tiuku haluaa kutsua hyväuskoisiksi, sanovat he vain Paavalin tavalla että he pitävät kaikkea tuota suurena roskana Herramme Jeesuksen Kristuksen tuntemuksen verrattoman arvon sijasta. (Fil 3:8)" sanovat he vain Paavalin tavalla että he pitävät kaikkea tuota suurena roskana Herramme Jeesuksen Kristuksen tuntemuksen verrattoman arvon sijasta. (Fil 3:8)"
He eivät taida kuitenkaan olla jehovantodistajia, sillä olen käsittänyt että jehovantodistajilla ei ole Herran Jeesuksen Kristuksen tuntemusta. Sanoisin, että se on aika suuri ero Paavaliin verrattuna.- hmmm
Helmisen_Viljo kirjoitti:
" sanovat he vain Paavalin tavalla että he pitävät kaikkea tuota suurena roskana Herramme Jeesuksen Kristuksen tuntemuksen verrattoman arvon sijasta. (Fil 3:8)"
He eivät taida kuitenkaan olla jehovantodistajia, sillä olen käsittänyt että jehovantodistajilla ei ole Herran Jeesuksen Kristuksen tuntemusta. Sanoisin, että se on aika suuri ero Paavaliin verrattuna.Sellaisista en tiedä mutta Jehovan todistajat sitä vastoin. Ei ole ollut näyttöä paremmasta Kristuksen tuntemisesta kuin mitä Jehovan todistajilla on. Jos sinulla on niin esittele hyvä mies, älä pidä meitä epätietoisuudessa. Jos silti tarkoitat sitä irvikuvaa, kolmiyhteistä jumalaa mikä kristikunnalla on keulakuvanaan, niin ei kannata esitellä sitä.
hmmm kirjoitti:
Sellaisista en tiedä mutta Jehovan todistajat sitä vastoin. Ei ole ollut näyttöä paremmasta Kristuksen tuntemisesta kuin mitä Jehovan todistajilla on. Jos sinulla on niin esittele hyvä mies, älä pidä meitä epätietoisuudessa. Jos silti tarkoitat sitä irvikuvaa, kolmiyhteistä jumalaa mikä kristikunnalla on keulakuvanaan, niin ei kannata esitellä sitä.
Jos ei ole ollut parempaa näyttöä kuin mitä Jehovan todistajilla on, niin heikoissa kantimissa on sitten tuo tuntemus maailmassa.
Mitä Jehovan todistajat yleensäkään tietävät Jeesuksesta, eikö kyse ole vaan uskosta?
Paavalin tekstejä lukiessa minulle on tullut sellainen käsitys, että hänelle Jeesus ei ollut pelkkä kirjallinen tuttavuus.- ja taas
>>Jos heitä joku tyhjänpäiväinen helisevä tiuku...
Miksi käyt henkilöön kiinni?
Mennäksesi asiasta sivuun? - Lähimmäinen
" sanovat he vain Paavalin tavalla että he pitävät kaikkea tuota suurena roskana Herramme Jeesuksen Kristuksen tuntemuksen verrattoman arvon sijasta. (Fil 3:8)"
He eivät taida kuitenkaan olla jehovantodistajia, sillä olen käsittänyt että jehovantodistajilla ei ole Herran Jeesuksen Kristuksen tuntemusta. Sanoisin, että se on aika suuri ero Paavaliin verrattuna.Jos joillakin on Jeesuksen Kristuksen tuntemus niin juuri JT:lla!
- Markku_Meilo
Lähimmäinen kirjoitti:
Jos joillakin on Jeesuksen Kristuksen tuntemus niin juuri JT:lla!
>>Jos joillakin on Jeesuksen Kristuksen tuntemus niin juuri JT:lla!
Näin täytyy päätellä jo pelkästään sen perusteella, että Vartiotorniseura väittää Jeesuksen palanneen jo kahdesti ja nimenomaan seuran jäsenten kaveriksi. Monille muille ryhmille Jeesus ei ole vielä palannut kertaakaan. - tiuku
>>Jos heitä joku tyhjänpäiväinen helisevä tiuku haluaa kutsua hyväuskoisiksi, sanovat he vain Paavalin tavalla että he pitävät kaikkea tuota suurena roskana Herramme Jeesuksen Kristuksen tuntemuksen verrattoman arvon sijasta.
Jeesus olisi varmasti reagoinut samoin kuin sinä? Voisin ehkä jopa kuvitella, että ehkä Jeesus olisi jopa keskittynyt olennaiseen, kysymykseen ja sen vastaukseen. Mutta onhan hienoa, että "totuuden tietäjänä" sinä, niinkuin lähes kaikki jehovan todistajat olette etuoikeutettuja arvostelemaan henkilöitä, olettehan saaneet siihen luvan jumalalta. Vai miten se nyt oikein menikään?
Teillä on se ovela piirre, että aina kun puhutaan pikkusenkin asioista joihin teillä ei ole vastausta niin keskitytään vastaamaan aivan jotain muuta. Mutta ei hätää ystäväiseni, ymmärrän hyvin sen. Itsekin olin koulutettu tekemään niin. On pitkä taival ymmärtää totuus totuudesta. Onnea sinullekin sille tielle. - tiuku
hmmm kirjoitti:
Sellaisista en tiedä mutta Jehovan todistajat sitä vastoin. Ei ole ollut näyttöä paremmasta Kristuksen tuntemisesta kuin mitä Jehovan todistajilla on. Jos sinulla on niin esittele hyvä mies, älä pidä meitä epätietoisuudessa. Jos silti tarkoitat sitä irvikuvaa, kolmiyhteistä jumalaa mikä kristikunnalla on keulakuvanaan, niin ei kannata esitellä sitä.
>>Jos silti tarkoitat sitä irvikuvaa, kolmiyhteistä jumalaa mikä kristikunnalla on keulakuvanaan, niin ei kannata esitellä sitä.
Eli suomeksi tarkoitat: jos et ole samaa mieltä kanssani, ei meidän ole järkevää jatkaa keskustelua. Koska ei ole muuta totuutta kuin minun (seuran). - hmmm
tiuku kirjoitti:
>>Jos silti tarkoitat sitä irvikuvaa, kolmiyhteistä jumalaa mikä kristikunnalla on keulakuvanaan, niin ei kannata esitellä sitä.
Eli suomeksi tarkoitat: jos et ole samaa mieltä kanssani, ei meidän ole järkevää jatkaa keskustelua. Koska ei ole muuta totuutta kuin minun (seuran).Tyhjänpäistä tiu´un helinää. Ei minkäänlaista järkeä jutuissa. Väitteitä ilman pohjaa! Minä olen aina valmis keskustelemaan, mutta kristikunnan hirviöstä ei enää kiinnosta, siitä on tällä palstalla tarpeeksi jauhettu!
- hmmm
Jos ei ole ollut parempaa näyttöä kuin mitä Jehovan todistajilla on, niin heikoissa kantimissa on sitten tuo tuntemus maailmassa.
Mitä Jehovan todistajat yleensäkään tietävät Jeesuksesta, eikö kyse ole vaan uskosta?
Paavalin tekstejä lukiessa minulle on tullut sellainen käsitys, että hänelle Jeesus ei ollut pelkkä kirjallinen tuttavuus.Mitä esität typeriä juttuja että "minulla on sellainen käsitys". Mistä sinulla on ja millainen käsitys? En ole nähnyt vielä minkäänlaista käsitystä esittäneesi! Jos on jotain niin esitä! Hiekkalaatikkotyyliin vaan että "Mitä Jehovan todistajat yleensäkään tietävät Jeesuksesta, eikö kyse ole vaan uskosta?" tai "Mun isä on parempi kun sun isä." Ei minkäänlaista substanssia missään. Omia lapsellisia "minulle on tullut sellainen käsitys".
- koskaan
tiuku kirjoitti:
>>Jos heitä joku tyhjänpäiväinen helisevä tiuku haluaa kutsua hyväuskoisiksi, sanovat he vain Paavalin tavalla että he pitävät kaikkea tuota suurena roskana Herramme Jeesuksen Kristuksen tuntemuksen verrattoman arvon sijasta.
Jeesus olisi varmasti reagoinut samoin kuin sinä? Voisin ehkä jopa kuvitella, että ehkä Jeesus olisi jopa keskittynyt olennaiseen, kysymykseen ja sen vastaukseen. Mutta onhan hienoa, että "totuuden tietäjänä" sinä, niinkuin lähes kaikki jehovan todistajat olette etuoikeutettuja arvostelemaan henkilöitä, olettehan saaneet siihen luvan jumalalta. Vai miten se nyt oikein menikään?
Teillä on se ovela piirre, että aina kun puhutaan pikkusenkin asioista joihin teillä ei ole vastausta niin keskitytään vastaamaan aivan jotain muuta. Mutta ei hätää ystäväiseni, ymmärrän hyvin sen. Itsekin olin koulutettu tekemään niin. On pitkä taival ymmärtää totuus totuudesta. Onnea sinullekin sille tielle.suoraan kysymykseen, olet oikeassa tässä asiassa. Itsekin sen huomanneena, jt:läisten on helpompi alkaa parjata suoraan ennemmin kirjoittajaa kuin aihetta. Olenko saanut vastauksia kysymyksiini koskaan? En ole. Kaikkea muuta kylläkin.
Olen kuullut, että kaukaiset sukulaiset olisivat vuonna jotain myyneet koko omaisuutensa, ja jääneet odottamaan maailmanloppua
jota sitten ei ole vielä tänäkään päivänä tullut. Liittynee keskusteluiden aiheeseen?
Mä olen materialisti, mutta en shoppaile. Minusta ei tod.näk. koskaan siis voisi tulla jt:läistä?
Henkilökohtaisesti totean testamenttaavani omaisuuteni kaikkine kippoineen ja kuppineen
a; veljenpojille, jotka luullakseni ymmärtävät tätinsä tavaroiden arvon tai
b; hyväntekeväisyyteen, esim. lapsille, vanhuksille, sairaille yms.
Maksan luterilaiselle seurakunnalle kirkollisveroa, mutta en näillä näkymin tule rasittamaan seurakuntaani muutoin kuin viettämällä kirkkohäät. Ruumiini tulee poltettavan ja tuhkani johonkin siroteltavan.
En siis voi ymmärtää, miksi rahat pitäisi antaa srk:lle, kun pienet lapset voisivat lahjotuksillani saada uuden elämän? hmmm kirjoitti:
Mitä esität typeriä juttuja että "minulla on sellainen käsitys". Mistä sinulla on ja millainen käsitys? En ole nähnyt vielä minkäänlaista käsitystä esittäneesi! Jos on jotain niin esitä! Hiekkalaatikkotyyliin vaan että "Mitä Jehovan todistajat yleensäkään tietävät Jeesuksesta, eikö kyse ole vaan uskosta?" tai "Mun isä on parempi kun sun isä." Ei minkäänlaista substanssia missään. Omia lapsellisia "minulle on tullut sellainen käsitys".
Mitä typerää on esittää oma käsityksensä julkituonnissa?
" Mistä sinulla on ja millainen käsitys? En ole nähnyt vielä minkäänlaista käsitystä esittäneesi!"
Jos et ymmärrä suomen kieltä niin olen pahoillani mutta en voi auttaa. Kirjoitin näin:
"Paavalin tekstejä lukiessa minulle on tullut sellainen käsitys, että hänelle Jeesus ei ollut pelkkä kirjallinen tuttavuus."
Tuo siis tarkoittaa että minä olen käsittänyt asian siten että Jeesus ei ollut Paavalille pelkkä kuulopuheisiin perustuva tuttavuus. Ehkä tiedätkin sellaisia raamatunkohtia joilla käsitystäni voidaan perustella.
Mitä heikkalaatikkotyylistä on väittää että kyse on vaan uskosta? Väitätkö sinä tietäväsi Jeesuksesta jotain? Etkö lainkaan erota uskoa ja tietoa toisistaan?
Substanssin suhteen voisit katsoa peiliin.- fger
koskaan kirjoitti:
suoraan kysymykseen, olet oikeassa tässä asiassa. Itsekin sen huomanneena, jt:läisten on helpompi alkaa parjata suoraan ennemmin kirjoittajaa kuin aihetta. Olenko saanut vastauksia kysymyksiini koskaan? En ole. Kaikkea muuta kylläkin.
Olen kuullut, että kaukaiset sukulaiset olisivat vuonna jotain myyneet koko omaisuutensa, ja jääneet odottamaan maailmanloppua
jota sitten ei ole vielä tänäkään päivänä tullut. Liittynee keskusteluiden aiheeseen?
Mä olen materialisti, mutta en shoppaile. Minusta ei tod.näk. koskaan siis voisi tulla jt:läistä?
Henkilökohtaisesti totean testamenttaavani omaisuuteni kaikkine kippoineen ja kuppineen
a; veljenpojille, jotka luullakseni ymmärtävät tätinsä tavaroiden arvon tai
b; hyväntekeväisyyteen, esim. lapsille, vanhuksille, sairaille yms.
Maksan luterilaiselle seurakunnalle kirkollisveroa, mutta en näillä näkymin tule rasittamaan seurakuntaani muutoin kuin viettämällä kirkkohäät. Ruumiini tulee poltettavan ja tuhkani johonkin siroteltavan.
En siis voi ymmärtää, miksi rahat pitäisi antaa srk:lle, kun pienet lapset voisivat lahjotuksillani saada uuden elämän?Miksi ne olisivat omaisuutensa myineet, jos he loppua jäivät odottamaan?
Ja mitä kysymykseen tulee se oli väärin oletettu. Kyseinen kohta EI kehoittanut lahjoitamaan rahojaan kenellekään, vaan kiitteli halukkuudesta lisätä saarnaamista. Jotkut halusivat tehdä sen ralisoimalla omaisuuttaan, näin tapahtuu nykyäänkin. Luonnollisesti jokainen puntaroi mahdollisuutensa itse.
- 123456789
..lahjoituksia ei missään maailman järjestöissä makseta takaisin.
Omat vanhempani eivät ainakaan myyneet asuntoaan silloin, että äläpä nyt aloita turhasta.
Jos joku silloin myi, heitä ei varmasti pakotettu ja heitä oli varmasti murto-osa.
Kaikilla on katsos oma tahto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873277
- 623037
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332530- 802323
- 802313
- 962056
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361913- 121656
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201643Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil311499