ymmärtämään HÄRKÄÄ.
Minulla on ystävänä härkä-mies,työkaveri.Välillämme EI mitään fyysistä vaan
ollaan tosi hyviä ystäviä.
Meillä on mieheni kanssa ollut puhetta paikkakunnalta muutosta mieheni työn takia. Lopullista varmuutta asiasta ei kuitenkaan vielä ole enkä siksi olen kertonut asiasta kenellekään PAITSI tälle ko.miehelle mainitsin , hänellekään en kertonut mihin olisimme menossa ja milloin se tapahtuisi.Tiedän 100 %:sti että hän ei siitä huutele eteenpäin, siitä ei nyt olekaan kyse vaan siitä mitä hän itse oli mieltä.
Pahoitin kyllä niin mieleni että melkein itku tuli.Ollaan sentään oltu tuttuja yli 20 v.ja ns.parempia kavereita 6 v. ja hän sanoi että hänelle IHAN SAMA muutatte tai ette,EI KIINNOSTA. Tyyliin, tavarat vaan kyytiin ja menoksi.Oisin kyllä odottanut jonkinlaista myötäelämistä koska hän tietää tasan tarkkaan miten iso asia se muutto minulle olisi.
Mulla paha mieli.....
auttakaapas
22
3691
Vastaukset
- eiku menox
no hohhoijaa!!!! että jonkun työkaverin ois tarvinnu alkaa itkeä tihrustaan muuttos takia,voi prkl.
Sulla on vaan tarve saada huomiota ja kuvittelit että sinä merkitsisit tuolle miestyökaverille enemmän kuin ehkä ystävä...
Nyt sitten on vaikea pala niellä kun oot PELKKÄ TYÖKAVERI.Mitä hiivatin väliä sillä on missä työkaveri asuu tai mihin muuttaa. Omapahan on elämänsä.
Saattaa jopa hykerrellä mielessään, että pääsispäs eroon liian läheisriippuvaisesta ihmisestä... melko käsittämätöntä, että haet tuollaiseen päätökseen tukea työkaverilta. Eikö sinulla ole muita ystäviä tai läheisiä? Se on sitten toinen juttu, oliko työkaverisi vastaus fiksusti esitetty, olisi tuon voinut kohteliaamminkin ilmaista. Minullakin on ollut pari työkaveria, jotka ovat olleet tähtimerkiltään härkiä. He olivat myös luonteeltaan "töksäyttäjiä" eli saattoivat laukoa päin naamaa mitä tahansa vähemmän diplomaattisesti, etenkin jos olivat huonolla tuulella, mitä sattui usein. Mutta ei sellaista kannata ottaa henkilökohtaisesti. Mitä sä siitä tosiaankaan piittaat, mitä mieltä työkaverisi muutostasi on? Ehkäpä ette olekaan niin hyviä ystäviä kuin sä olet luullut. Jos työkaverisi olisikin sanonut, että "voi, voi, älkää vaan muuttako, mulle tulee niin ikävä"... niin olisiko se vaikuttanut päätökseesi, muutatko vai et??? Työkaverisi oli ainakin rehellinen, eikä jauhanut mitään ympäripyöreätä skeidaa, voit oikeastaan olla tyytyväinen...
- kuunnella
vittuilua.....antakaa olla kommentoimatta.
On perhettä,ystäviä,tuttuja,työkavereita,kummilapsia,naapureita, mitä vielä haluatte tietää
- härkämiez
Aika monet härät "töksäyttävät", vaikka eivät ihan niin jyrkäti tarkoittaisi sanoa. Johtuu hitaudesta.
- mikki
Kysyt neuvoa niin ymmärsin.
Kyllä kai itsekin ymmärrät mitä tuo vastaus kyseiseltä henkilöltä tarkoittaa.
Älä kuitenkaan pahoita mieltäsi. Joskus totuus ei ole aina niin mukavaa.- käsittänyt...
mutta onneksi on joitain niin viisaita ihmsisiä että neuvoo.
Minä kun luulin että ystävälläni on ihan kauhean paha olla kun kerron muutostani ja hän lankeaa jalkojeni juureen ja pyytää jäämään.Ja sitten me jäädään eikä muutetakaan.
Kiitos vielä kerran että neuvoitte,kadehdin teidän älyänne. - mikki
käsittänyt... kirjoitti:
mutta onneksi on joitain niin viisaita ihmsisiä että neuvoo.
Minä kun luulin että ystävälläni on ihan kauhean paha olla kun kerron muutostani ja hän lankeaa jalkojeni juureen ja pyytää jäämään.Ja sitten me jäädään eikä muutetakaan.
Kiitos vielä kerran että neuvoitte,kadehdin teidän älyänne.Oikeita ystäviä on tosi vähän.
Tuttavia paljonkin , mutta tosipaikan tullen ystävyys punnitaan.
Paljon kauniita päiviä sinulle.
- ...
Siis kyseessä on ilmeisesti keski-ikäinen mies. Eivät keski-ikäiset miehet oikein osaa avautua kenellekään...ja sitä paitsi miehen ja naisen kaveruudessa on aina se vaara, että tämän naisen mieskumppani tulee ja lyö nenään, jos arvelee toisen olevan kiinnostunut naisestaan.
Eli naisen ja miehen ystävyyteen tuo oman lisämakunsa nämä mustasukkaisuudet ja niiden välttämiset. Ei herra völrrämättä uskalla huudella, että "Voipa ikävää Irma, tulee kauhia ikävä!". Saattaa pelätä, että tulkitset ihastukseksi ja miehesi tulee ja tirvaisee.
Sitä paitsi keski-ikäiset miehet ylipäänsä välttävät puhumasta tunteista, kun ei siihen ole koskaan kannustettu. Eli vaikka surusikin, eik'ä pelkäisi mustasukkaisuutta, niin ei välttämättä koe sopivana alkaa nyyhkimään kaverin perään. Ja sitten voi tietysti olla, ettei vaan välitä... - että..
Tämä ystäväsi härkä on pahoittanut mielensä ja härkäpäisenä ei voinut antaa tunteilleen valtaa, siksipä töksäytti. Isäni on härkä ja juuri tuollainen töksäyttelijä. Mutta koska olette hyviä ystäviä voit kysyä häneltä suoraan, että miksi noin pahasti...kyllä se sieltä tulee.
- jousimies
Hei!
Asia taisi tulla liian yllättäen ja härkä on loukkaantunut miksi kerrot noin yllättäen et aiemmin, kun ystäviä olette.Kuulen hänen mainitsemansa sanat tietenkin käänteisenä.Oikea viesti on siellä...Ihminen joka yrittää peittää harmistumisensa vastaa just noin. :( - loukattu
jousimies kirjoitti:
Hei!
Asia taisi tulla liian yllättäen ja härkä on loukkaantunut miksi kerrot noin yllättäen et aiemmin, kun ystäviä olette.Kuulen hänen mainitsemansa sanat tietenkin käänteisenä.Oikea viesti on siellä...Ihminen joka yrittää peittää harmistumisensa vastaa just noin. :(Uskon tuohon. Jos hyvin läheinen ystävä ei kerro tuollaisesta asiasta, on syytäkin loukkaantua. Mikä se semmonen ystävä on. On meillä vaan paljon opittavaa.
80%imisistä käyttää sanontaa ei sen ole mitään väliä usein,nämä ei ole tunneihmisiäRaskas onkin sellaisen ihmisen osa joka välittää.Elämässä onkin tunneihmiselle vaikeaa olla välittämättä lähimmäisensä touhuista ne aina koskettaa.Opettelemalla olla välittämättä voi itse paremmin,nämä ihmiset pärjää tässäyhteiskunnassa paremmin.
- kirjoittaja tässä...
No nyt tämä härkämies kehui minua että oon työpaikan kivoin nainen ja kauneinkin vielä.
Ja taitaa olla nauru kaukana hänen elämästään jos muutan pois.
E L I , mitä taas opimme häristä!
Tänään yhtä,huomenna toista.Kuka enää pysyy mukana? - Nora
Olen tuntenut erään härkämiehen 3v. ja huomannut, että aina, kun häneen sattuu...hän satuttaa takaisin tosissaan. Myös välinpitämättömyys kertoo siitä.
Minun tuntemani härkämies haluaa olla vahva ja pelkää siipeensä saamista, joten hän näyttää tunteensa tosi harvoin.
Hän näpäyttelee minua aina, kun haluaa saada selville tunteeni ym. Seuraa tarkkaan reagointiani.
Joten uskallan väittää oman kokemani perusteella, että häneen SATTU tosissaan, kun kerroit asiasta. Mutta, hän ei halunnut näyttää, että on pahoillaan. Vaan juuri tuolla käyttäytymisellä halusi ehkä selvittää miten suhtaudut hänen kylmyyteen. Eli välitätkö hänestä yhtään.
Ainakin minun tuntemallani miehellä on tarve "takertua" minuun vaikka on seurustellutkin tässä välillä. Hän haluaa silti olla perillä minun asioistani tosissaan. Hän ajattelee, että jos joskus ollaan oltu läheisiä niin ollaan aina, tai vähän sinne päin. Takertuu, eikä hevin päästä irti. Mekään ei olla hänen kanssaan koskaan seurusteltu.
Luulempa, että suotta mietit "miksi ei kolahtanut" kun kerroit. Häneen taisi kolahtaa enemmän kuin tarpeeksi...niin paljon, että hänelle tuli itselleenkin se yllätyksenä. Suojakilpenään hän sitten käytti tuota repliikkiään, kun ei kyennyt puhumaan siitä miten tärkeä olet hänelle ollut.
Joten voisit ehkä kertoa itse miltä sinusta tuntuu ja mahd. pahoitella tilannetta. Sen kautta voit saada selville hänen todelliset tunteet, mitkä ovat varmasti aivan jotain muuta, kun antoi olettaa.
Härkämiehet harvoin kertovat todellisista tunteistaan ja mielipiteistään, jos eivät voi olla varmoja vastapuolesta. Olen sen kokenut itse.
JOTEN AVAUDU HÄNELLE! JA TSEMPPIÄ!- Nora
ihanaa että joku ymmärtää!
Iloa ja valoa Sinulle
t. alkup.kirj. - jousimies
Nora kirjoitti:
ihanaa että joku ymmärtää!
Iloa ja valoa Sinulle
t. alkup.kirj....kuule käänteisesti hänen ensimmäinen viesti! :)
- olet fiksu
jousimies kirjoitti:
...kuule käänteisesti hänen ensimmäinen viesti! :)
näinhän se varmaan menee....todellisuudessa
- WDw
En minäkään lankea jonkun työkaverin jalkojen juureen, että "älä mee", jos se on muuttamassa. Hei haloo!! Rauhotu ja muuta!!
- tässä...
En minä ole pyytänytkään ketään lankeamaan jalkojeni juureen ja anelemaan mitään.Niin hullu en ole minäkään! Ihmettelin vaan hänen TYLYÄ käytöstään(minun mielestäni tylyä).Ehkä se ei sitä sitten ollutkaan kun täällä monet niin ihmettelee.Olen kyllä herkkä luonne,laitetaan sen piikkiin.
Ja sitäpaitsi, tässä voikin nyt RAUHOITTUA,mieheni toi eilen töistä terveisiä että muutto ei tapahdu ainakaan kolmeen kuukauteen. Ja kuten edellä mainitsin kuka se sanoikaan että naurut on vähissä jos lähden.
Pyynnöstä RAUHOITUN!!!
- vaan
Kun lukee noita tekstejäsi (olet tainut aiemminkin kirjoittaa), tuntuu oudolta että olet ollut 20 vuotta työelämässä, sen verran lapsekkaita juttuja. Vaikutat sairaaloisen huomionkipeältä. Ja vaikka annat aina ymmärtää että tuo työkaverisi on sinusta riippuvainen, taitaa olla toisinpäin.
- sait
päähäsi että olen ollut 20 v.työelämässä mukana?
S A N O I N että olen tuntenut hänet 20 v.ja ollut parempi kaveri 6 v.(tällä hetkellä työkaveri).Muiden vastaavanlaisista kirjoitelmista tällä palstalla en tiedä...
Sittenhän meitä on kaksi lapsellista tässä kirjoittelemassa...toinen valittaa ja toinen kommentoi parhaansa mukaan.
- Risa Tune
Älä yritä järkyttää härkää uusilla jutuillasi,kuten muutot jne.Hän ei muuta ja sillä hyvä!Tuntemasi härkä saattaa olla myös melankolista luonnetyyppiä-Välittää ei mikään tunnu miltään-ideologiaansa...ettei mikään vain muuttuisi rutiineissa ja jokapäiväisessä elämäsä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496275Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6422594Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831209- 821113
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3121065Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.751064Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä591064- 65942
- 69923
- 228854