Lahjaidea: Vanhan aikakauslehden vuosikerta

Ikäryhmäpalstoilla kirjaongelmani kanssa seikkaillessa näin jonkun kysyvän ideaa lehtitilauksesta joululahjaksi iäkkäälle ystävälleen. Kirjoittaessani keksin omasta mielestäni kehittelemisen arvoisen idean. Haluan jakaa sen kanssanne, ja tietysti mielelläni kuulla kommentteja tai uusia persoonallisia, ympäristöystävällisiä lahjaideoita.

Jos hankkisin divarista jonkin sopivan aikakauslehden vuosikerran - mieluiten lahjan saajalle merkitykselliseltä vuodelta - ja postittaisin lehdet sitten aikataulun mukaan pitkin vuotta lahjan saajalle? Luulisin, että persoonallinen lahja voisi ilahduttaa saajaa. Esimerkiksi:

Lastenlapselle: sarjakuvalehti omalta tai vanhempansa syntymävuodelta

Nuorille vanhemmille: kotiasioita ja lapsenhoitoa käsittelevä lehti heidän syntymänsä ajoilta

Vanhukselle; naisten (tai miesten ,)) lehti hänen nuoruusvuosiltaan.

Siinä voisi tulla hauskalla tavalla käsiteltyä lähihistoriaa.

Seuraavaksi pitänee alkaa ihmetellä, mistä niitä lehtiä parhaiten löytyisi vai pitääköhän summassa alkaa kiertää divareita.

3

267

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Infotulvaan hukkuva

Minulla on käsitys, että ihmiset eivät jaksa lukea edes niitä lehtiä, mitä ostavat kun kaikilla alkaa olla "infoähky". Itsellenikin kerääntyy lukemista aina aivan liikaa pöydälle ja alan turhautua siitä. En henkilökohtaisesti ainakaan kaipaisi vanhoja vuosikertoja tasaisin väliajoin. Paperia kerääntyy muutenkin niin hirvittävän paljon! Mutta sellaiselle henkilölle, joka arvostaa niitä, ne voivat olla ok. Kannattaa kuitenkin ensin selvittää, onko lahja iloksi vai joutuuko se ei-luettuna paperinkeräykseen. Itse en halua kantaa enää yhtään lisää paperia roskikseen!

• ymmärtää

idean äidin ajatusta - kyseessähän olisi ihan muuta kuin vain joku lehti! Idea on nimenomaa lehtien sisällössä! Itse olemme löytäneet kesämökin vintiltä vanhoja lehtiä oman lapsuutemme ajoilta ja niitä on ollut tosi kiva lukea. Mieheni sai 50-vuotislahjaksi "työmiehen kalenterin" omalta syntymävuodeltaan, ja se taisi olla kaikkein tutkituin lahja. Hyvä idea siis!

• Loistava.polku

Taitaa noin vanhat lehtivuosikerrat olla jo keräilytavaraa - taitaisi yksi ainoakin lehtikappale olla yli uuden lehden vuosikertahinnan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      51
      6976
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      688
      3039
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1300
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      98
      1281
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1275
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1164
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1160
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      237
      1130
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1022
    10. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      210
      999
    Aihe