Ikäryhmäpalstoilla kirjaongelmani kanssa seikkaillessa näin jonkun kysyvän ideaa lehtitilauksesta joululahjaksi iäkkäälle ystävälleen. Kirjoittaessani keksin omasta mielestäni kehittelemisen arvoisen idean. Haluan jakaa sen kanssanne, ja tietysti mielelläni kuulla kommentteja tai uusia persoonallisia, ympäristöystävällisiä lahjaideoita.
Jos hankkisin divarista jonkin sopivan aikakauslehden vuosikerran - mieluiten lahjan saajalle merkitykselliseltä vuodelta - ja postittaisin lehdet sitten aikataulun mukaan pitkin vuotta lahjan saajalle? Luulisin, että persoonallinen lahja voisi ilahduttaa saajaa. Esimerkiksi:
Lastenlapselle: sarjakuvalehti omalta tai vanhempansa syntymävuodelta
Nuorille vanhemmille: kotiasioita ja lapsenhoitoa käsittelevä lehti heidän syntymänsä ajoilta
Vanhukselle; naisten (tai miesten ,)) lehti hänen nuoruusvuosiltaan.
Siinä voisi tulla hauskalla tavalla käsiteltyä lähihistoriaa.
Seuraavaksi pitänee alkaa ihmetellä, mistä niitä lehtiä parhaiten löytyisi vai pitääköhän summassa alkaa kiertää divareita.
Lahjaidea: Vanhan aikakauslehden vuosikerta
3
267
Vastaukset
- Infotulvaan hukkuva
Minulla on käsitys, että ihmiset eivät jaksa lukea edes niitä lehtiä, mitä ostavat kun kaikilla alkaa olla "infoähky". Itsellenikin kerääntyy lukemista aina aivan liikaa pöydälle ja alan turhautua siitä. En henkilökohtaisesti ainakaan kaipaisi vanhoja vuosikertoja tasaisin väliajoin. Paperia kerääntyy muutenkin niin hirvittävän paljon! Mutta sellaiselle henkilölle, joka arvostaa niitä, ne voivat olla ok. Kannattaa kuitenkin ensin selvittää, onko lahja iloksi vai joutuuko se ei-luettuna paperinkeräykseen. Itse en halua kantaa enää yhtään lisää paperia roskikseen!
- ymmärtää
idean äidin ajatusta - kyseessähän olisi ihan muuta kuin vain joku lehti! Idea on nimenomaa lehtien sisällössä! Itse olemme löytäneet kesämökin vintiltä vanhoja lehtiä oman lapsuutemme ajoilta ja niitä on ollut tosi kiva lukea. Mieheni sai 50-vuotislahjaksi "työmiehen kalenterin" omalta syntymävuodeltaan, ja se taisi olla kaikkein tutkituin lahja. Hyvä idea siis!
- Loistava.polku
Taitaa noin vanhat lehtivuosikerrat olla jo keräilytavaraa - taitaisi yksi ainoakin lehtikappale olla yli uuden lehden vuosikertahinnan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih516976Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6883039Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831300Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981281- 841275
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611164- 891160
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371130- 721022
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.210999