Ikäryhmäpalstoilla kirjaongelmani kanssa seikkaillessa näin jonkun kysyvän ideaa lehtitilauksesta joululahjaksi iäkkäälle ystävälleen. Kirjoittaessani keksin omasta mielestäni kehittelemisen arvoisen idean. Haluan jakaa sen kanssanne, ja tietysti mielelläni kuulla kommentteja tai uusia persoonallisia, ympäristöystävällisiä lahjaideoita.
Jos hankkisin divarista jonkin sopivan aikakauslehden vuosikerran - mieluiten lahjan saajalle merkitykselliseltä vuodelta - ja postittaisin lehdet sitten aikataulun mukaan pitkin vuotta lahjan saajalle? Luulisin, että persoonallinen lahja voisi ilahduttaa saajaa. Esimerkiksi:
Lastenlapselle: sarjakuvalehti omalta tai vanhempansa syntymävuodelta
Nuorille vanhemmille: kotiasioita ja lapsenhoitoa käsittelevä lehti heidän syntymänsä ajoilta
Vanhukselle; naisten (tai miesten ,)) lehti hänen nuoruusvuosiltaan.
Siinä voisi tulla hauskalla tavalla käsiteltyä lähihistoriaa.
Seuraavaksi pitänee alkaa ihmetellä, mistä niitä lehtiä parhaiten löytyisi vai pitääköhän summassa alkaa kiertää divareita.
Lahjaidea: Vanhan aikakauslehden vuosikerta
3
268
Vastaukset
- Infotulvaan hukkuva
Minulla on käsitys, että ihmiset eivät jaksa lukea edes niitä lehtiä, mitä ostavat kun kaikilla alkaa olla "infoähky". Itsellenikin kerääntyy lukemista aina aivan liikaa pöydälle ja alan turhautua siitä. En henkilökohtaisesti ainakaan kaipaisi vanhoja vuosikertoja tasaisin väliajoin. Paperia kerääntyy muutenkin niin hirvittävän paljon! Mutta sellaiselle henkilölle, joka arvostaa niitä, ne voivat olla ok. Kannattaa kuitenkin ensin selvittää, onko lahja iloksi vai joutuuko se ei-luettuna paperinkeräykseen. Itse en halua kantaa enää yhtään lisää paperia roskikseen!
- ymmärtää
idean äidin ajatusta - kyseessähän olisi ihan muuta kuin vain joku lehti! Idea on nimenomaa lehtien sisällössä! Itse olemme löytäneet kesämökin vintiltä vanhoja lehtiä oman lapsuutemme ajoilta ja niitä on ollut tosi kiva lukea. Mieheni sai 50-vuotislahjaksi "työmiehen kalenterin" omalta syntymävuodeltaan, ja se taisi olla kaikkein tutkituin lahja. Hyvä idea siis!
- Loistava.polku
Taitaa noin vanhat lehtivuosikerrat olla jo keräilytavaraa - taitaisi yksi ainoakin lehtikappale olla yli uuden lehden vuosikertahinnan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997750- 1075577
- 2754831
- 494753
- 733513
- 502798
- 582487
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222438Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292392- 412264