Olkapää.... missä olet???

suuria tunteita

Onko teillä muilla "olkapäitä" johon nojata kun elämä kohtelee huonosti? Siis tarkoitan, ystävän olkapäitä, en oman puolison.

19

1675

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puolisoton

Sitä niin kaipaa, mutta optimistina uskon että olkapäitä tulee joko vähäksi aikaa tai lopuksi....toivottavasti.
      Ikää vasta 30 , joten ei paniikkia vielä.
      t:man

• suuria tunteita

niin olet oikeassa että niitä kyllä tulee ja menee sellaisia pinnallisia olkapäitä, mutta sellainen oikea oikean ystävän olkapää on kyllä kivenalla. Olen itse 40 , mutta yhä on ikävä olkapäätä. Miten ihmiset ovatkin niin pinnallisia?

• keskiyonkehraaja

Lupaudun sinulle ihan oikeasti olkapääksi , jos lupaat olla sitä samaa minulle kun maailma oikein murjoo...

• suuria tunteita

missä olkapääsijaitsee??? :) Minun olkapääni on täällä Hesassa :)

• on muutama sellanen "olkapää"..kyllä ne vaan on tarpeellisia..muuten tulis hulluks...:/

• Todella rakkaan ystävän olkapää,ihminen joka tietää minusta kaiken ja johon luotan kuin seinään!!!

• Animus

Mun täytyy kyl tunnustaa et mä en oikeestaan tarvi olkapääystävää. Saattaa johtua siitä et oon käyny vuosia psykologisessa vyöhyketerapiassa ja oon häpi häpi häpi....tuli muita hommia, jatketaan :D

• Mark

Vaikee homma. Miten ollaan olkapäänä vastakkaisen sukupuolen edustajalle pysyen silti "kaidalla tiellä", siis uhraamatta omaa perhettä?

Tai kenestä ulkopuolisesta saa itselleen olkapään, ettei samalla myrkytä perhe-elämäänsä?

Ja minkä verran voi käyttää aikaa ja energiaa ystävyyssuhteiden hoitoon perheen kustannuksella?

Tällaisia joutuu ainakin aviopuolisona ja perheenisänä miettimään, kun tajuaa persoonana olevansa varsin erilainen kuin oma vaimo, jonka kanssa pitäisi kohdata ilot ja surut.

• On itsestä kiinni voihan sen ystävän tuoda mukaan perheeseen niin silloinhan se ei ole perheen ajasta pois!Oma ystäväni on lapseni kummi ja minä taas päinvastoin hänen lapsensa joten hän melkein kuuluu perheeseen!Eikä sen ystävän tarvitse vaikka olisikin vastakkaisen sukupuolen edustaja kaidalta polulta harhauttaa eihän se silloin ystävyyttä olekkaan!Enpä tiiä ajattelenko liian suoraviivaisesti asioista vai piilekö minussa sittenkin se piiloblondi :))))))

• ollikolli-63

Oikeestaan homma menee niin että vastakkaisesta sukupuolesta saa hyvänkin olkapään kun sille on jotenkin helpompi puhua eri jutuista kuin mies-kavereille..
      Ja kuka on sitten se hyvä olkapää..?
      Hän on se joka on ehdottoman luotettava ja tietää myös taustoista eli molemminpuolinen tuntemus on jo vuosien takaa.
      Vain harva on oikeesti empaattinen ja hyvä kuuntelija..

• mirham

toimii olkapäänä ..Avioliitossa kun elellään olisi hyvä oppia puolison kanssa jakamaan asiat,...

• TipuJuu

..sielulleen peilin. Ja jos ei ymmärrä sitä tarvitsevansa, kerää silloin sisälleen melkoista möykkyä...

"Umpimielisiä" on meistä suomalaisista ihmisistä yllättävän moni, mutta varsinkin miehet monesti ajattelevat, että on pärjätävä asioidensa kanssa yksin ja klaarattava päänsä yksinäisyydessä. Tottahan sekin on, että hiljaisuudessa selkiintyvät asiat,ongelmat - vaan lyhin tie olisi "puhumisen ihme", ei asioiden pankkoaminen sisälleen.

Joskus olen tullut siihen tulokseen, että "olkapää" on verrattavaissa isän syliin, eli turvallinen, salliva, lohduttava ja vaitolo-velvollinen..

• (.)Y(.)

Pitää hallussaan, rakas pikku - siskoni.. :))
      Hyvä kuuntelija jo ammattinsakin vuoksi, sekä
      keskustelijana mitä mainioin ihminen.. :))

Nautittavia ja kipakoita keskustelutuokioita,
      on vaan niin harvakseltaan...

• kuinka hyviä olkapäitä vanhat, ihan lapsuudesta asti olevat ystävät voivat olla.
      Olen vähän huono tuota olkapää-apua pyytämään, mutta nämä tulivat pyytämättä ja toivat ruokaa tullessaan kun meni oikein huonosti,tuossa vuosi sitten.
      Pitäisi vaan muistaa kiittää tuosta saamastaan avusta, eikä pitää sitä ihan itsestään selvyytenä.Nyt on miespuolinenkin olkapää ja siihen on kiva nojailla ilman suurmpia huoliakin....jee...

• (.)Y(.)

Tosi ystävät, erottuvat kyllä joukosta..
        lopulta.. ihan pyytämättä.. :)
        Huoletonta nojailuu, jatkossakin.. :)

• (.)Y(.)
        (.)Y(.) kirjoitti:

Tosi ystävät, erottuvat kyllä joukosta..
        lopulta.. ihan pyytämättä.. :)
        Huoletonta nojailuu, jatkossakin.. :)

ollaanpa täällä vitsikkäitä.. :)
        Hyvät ystävät.. :)

sinulla ei taida olla niitä lain.. :)

• (.)Y(.)
        (.)Y(.) kirjoitti:

ollaanpa täällä vitsikkäitä.. :)
        Hyvät ystävät.. :)

sinulla ei taida olla niitä lain.. :)

Hyvin on täällä tiedetty roikkurinnan olemattomasta ystäväpiiristä..
        Liekö paljon kokemusta aiheesta?

Utelias

• suna45

on ollut jo 25 vuotta ja se on mies ,mutta ystävytemme on täysin platoonista eikä se siitä muutu rakkaudeksi eikä ees voisi;))

• sattunut

...monesti miettinyt sitä, että miten paljon sitä aika ajoin erilaisissa elämäntilanteissa kaipaakaan olkapäätä, jota vasten saisi itkeä omat surunsa ja etsiä lohdutusta. Ei vaan ole minun kohdalle...

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7360
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3634
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      374
      2019
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      165
      1826
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1489
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1401
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1300
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1267
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1164
    Aihe