Olen ollut huomaavani että tunteista raskain on mustasukkaisuus,,,olipa sitten tunteeseen aihetta tai ei.
Jopa hylätyksi tuleminen on usein helpompi, kuin tuntea mustasukkaisuutta, tai joutua mustasukkaisuuden "uhriksi"
Miten täällä keskustelvat kokevat tuon harmillisen ilmiön,, olitpa sitte itse mustasukkainen, tai ystäväsi sitä on.
Tunteista raskain??
11
1029
Vastaukset
- vio-letti
Mustasukkaisuus on ihan kamala sairaus ja mielestäni ruotsin kielen sana, svartsjuk, "mustankipee" on parempi ilmaus sille.
Minulla on eräs ystävätär joka on sairaalloisen mustasukkainen. Hän on todella sairas ja on jopa sen vuoksi joutunut hoitoon. Hän kertoi, että se tekee niin kipeää, että jos hänellä ei olisi lapset ajateltavina, niin hän lopettaisi elämänsä oman käden kautta. Tämän parin elämä on kuin vankilassa istumista. He ovat saaneet kaiken mahdollisen ammatti-avun ja ovat itse hyvin ymmärtäväisiä ongelman suhteen. Kaikesta avusta huolimatta se on suuri ja kipeä ongelma eikä heillä ole muuta keinoa kuin yrittää elää sen kanssa, sillä eroa he eivät halua. Heidän ongelmiensa myötäeläjänä olen saanut oppia ymmärtämään kuinka vaikeaa "tavallinen" elämä voi olla.
Itse en ole mustasukkainen, - ainakaan tässä suhteessa jossa nyt elän -, mutta joskus on ollut tilanne jolloin on tullut "muistutus kuolevaisuudesta" ja silloin myös pelko toisen menetyksestä. Se on todella kipeä tunne.
Oletko itse mustasukkainen vai oletko mustasukkaisuuden kohde? Vai muutenko vain "heitit" kysymyksen?- bluepoem
Kyllä minun on myönettävä että tunnen mustasukkaisuutta tietyissä tilanteissa.
Koen oman mustasukkaisuuteni enemmän syvänä kiintymisenä, kuin sairaloisena vahtaamisena.
Tiedän kyllä että toisia ei voi omistaa,,, mutta se on hiukan eriasia.
Kysymys on ehkä luotettavuuden ja epäluottmuksen tasapainosta.
Enkä missään nimessä ole mustasukkainen kokoaikaa, vaan yksitäisissä tilanteissa.
Ystäväni ei ole mustasukkainen ainenkaan minusta,,,koska en ole hänen suuri rakkutensa..vaan rakkaus.
- keskiyonkehraaja
Kymmenien vuosien päästäkään hän ei ole se mitä halusit...
Ensihuuma kun menee ohi ja luulet pystyväsi muuttamaan....
Haluaisin että hän olisi sitä mitä alunperinkin esitti olevansa...
Mustasukainen en ole, koska toista ihmistä ei ees voi omistaa.... sitä on saanu tuntea,mitä se on,kun toinen on mustasukkainen...välillä vähän ylimenevästikin..silloin aloin miettiä,missä menee raja normaalin ja sairaalloisen mustasukkaisuuden välillä....
mustasukkaisuutta, kuitenkin osoittaa välittämistä?
Puolin ja toisin..Mustasukkaisuus ei osoita välittämistä vaan omistusahalua.
24-vuotta naimisissa ja kumpikaan emme olleet pätkääkään mustasukkainen toisistamme.
Mustasukkaisuus tuntuu myös liian alhaiselta tunteelta, että sitä viitsisi tuntea.
Molemmille suotakoon myös pieni flirttailu vastakkaisen sukupuolen kanssa,,,se piristää kummasti.Eikä siinä mitään pahaa ole jos luottamus on kunnossa.guassiN kirjoitti:
Mustasukkaisuus ei osoita välittämistä vaan omistusahalua.
24-vuotta naimisissa ja kumpikaan emme olleet pätkääkään mustasukkainen toisistamme.
Mustasukkaisuus tuntuu myös liian alhaiselta tunteelta, että sitä viitsisi tuntea.
Molemmille suotakoon myös pieni flirttailu vastakkaisen sukupuolen kanssa,,,se piristää kummasti.Eikä siinä mitään pahaa ole jos luottamus on kunnossa...erimieltä! :)
Mulla oli tuossa tuo sopiva määrä vähän niin kuin 'pehmentämässä'.
Mikä määrä se sitten on, se sopiva, voi olla jo tonen juttu määritellä..- Avainsana
guassiN kirjoitti:
Mustasukkaisuus ei osoita välittämistä vaan omistusahalua.
Molemmille suotakoon myös pieni flirttailu vastakkaisen sukupuolen kanssa,,,se piristää kummasti.Eikä siinä mitään pahaa ole jos luottamus on kunnossa.Luottamus!
Samoin pitkään aviossa. Itse olin usean vuoden ajan viikot pois kotoa. Hulluksihan siinä olisi tullut jos vielä olisi alkanut vaimon uskollisuutta epäilemään.
Ei hänellä, eikä minulla, ollut mitään tarvetta moiseen.
Itse tunsin lihani heikkouden = sopivasti alkoholia ja aktiivista naisseuraa, että vältin tälläiset tilanteet.
Sen verran omistushaluisia olemme molemmat, ettemme hymistelekään millään kaikensallivuudella.
Tiedämme kumpikin, että luottamuksen voi menettää vain kerran.
Mielestäni se ei ole mustasukkaisuutta.
Myöskin jos väittää sallivansa toiselle ulkopuolist suhteet, se on merkki välinpitämättömyydestä. - ollikolli-63
Hiukan voi tai pitääkin olla mustis, muuten voisi luulla ettei edes välitä toisesta. Siinä onkin taiteilemista miten häilyvät ne raja-aidat sietämiselle onkaan. Ei sitä tapella tarvii, en minä ainakaan jaksais ja jos toinen on mennäkseen niin vaikea sitä on estääkään.
Ja taas jaetaan kattiloita..
- Minea neljäneljä
Minulle toisen ihmisen kärsimykset hitaasti tappavan taudin kourissa...
Voin vain olla läsnä... - LPolku
Lainaus naapuripalstalta:
"Painavin taakka, minkä ihminen voi koskaan joutua nostamaan syliinsä, on oman lapsen ruumis. Omituista, että ne muutamat kilot, jotka eivät ostoskasseina tunnu käsissä edes pahalta, voivat toisessa muodossa vetää vahvan naisen kontilleen lattialle. Ja pysymään siellä."
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577360Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393634Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3742019Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651826- 861489
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911300
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631267Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164