... no laitoin tänne, kun ei muutakaan sopivaa ryhmää löytynyt. Aattelin että saattaa löytyä asiantuntijoita.
Siis seinäkelloa tarvitsisi rukata. Nyt käy liikaa, eli edistää. Pitääkö kärpästikkeliä siirtää alemmas vai ylemmäs että vauhti hiljenis.
oon laittanu heiluria ylemmäs, eli ruuvvia myötäpäivään--- ei tunnu tehoovan.
seinäkellon säädöstä
3
373
Vastaukset
- hidastaa
Mitä pidempi heiluri, sitä hitaamin se heiluu. Eli pidennys hidastaa käyntiä.
- Antero K-S
Tämä ei välttämättä auta. Itselläni taitaa olla se ongelma että kun laitan kellotaulun kiinni niin heilurin liike muuttuu lyhyeksi, vain 1-2 sentin heilahdukseksi mutta naksahdus kuuluu. Tämä seurauksena kello edistää yli puoli minuuttia tunnissa eli päivässä 15 minuuttia. Ja kuitenkin heiluripunnus laitettu alimpaan mahdolliseen asentoon pitkässä varressa. On testi menossa paraikaa kun otin kellotaulun irti kokonaan ja tutkin muuttuuko heilahdus laajemmalle kaarelle.
- Antero K-S
Näyttää sille ettei edes tuo kellotaulun irroittaminen ja kellon vaapa kulku vaikuta tuohon kummalliseen heilurin vähäiseen liikekaareen. Kun alkuvauhdin jälkeen odottelee alle puoli tuntia niin heilu heilahtaa tuskin 2 cm edestakaisin (vasemman ja oikean ääripisteen ero). Minun mielestäni normaali korkeassa seinäkellossa on tuo heilahdus sentään jotain 4-5 senttiä vai olenko täysin väärässä.?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1921331Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221148- 70870
- 48864
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53712
- 33692
- 60689
- 52667