Kun joulunviettoon liitetään jt:en keskuudessa vartiotorniseuran taholta pakanalliset juuret (mitä ne tietenkin ovatkin) niin on uskomatonta kuinka jt:t silti avoimesti paukuttelevat ja posauttelevat heti perään uutena vuotena ilotulitteita.
Ilotulitteiden jysäyttelyhän on niin ikään lähtenyt erittäinkin pakanallisista piireistä Kiinan seutuvilta. Jos joulu kielletään pakanallisten alkuperien tähden niin kyllä sitä ajatusta vasten ilotulitteiden käyttökin pitäisi olla vähintäänkin erottamiseen johtava synti.
Joulu kielletty, uusi vuosi sallittu?
7
2340
Vastaukset
- timotei
on valikoitua. Synnin kertoo Vartiotorni ja pakanalliset tavat. Suuri osa ihmisten tavoista on ennen n.s. kristinuskon saapumista. Äsken luin, että jT:ien käyttämä kravattikin olisi sotilaalista alkuperää. Eikö se olisi pakanallisena ja sotaisana kiellettävä. Räjähteet on kehitetty sotia varten, eikö ole paheksuttavaa ilakoiden niiden paukuttelu y.m.
- Markku_Meilo
>>Räjähteet on kehitetty sotia varten, eikö ole paheksuttavaa ilakoiden niiden paukuttelu y.m.
Olen käsittänyt, että rauhanomainen paukuttelu olisi lähtöisin Kiinan seudulta ja sillä oli tarkoitus pitää pahat henget loitolla.
Se toki on totta, että Vartiotorniseuran pakanallisuus on kovin valikoivaa, mutta rakettien ammuskelusta ei kannattane kehuskella vanhakantaiselle vanhimmalle. Siis ellei halua kaivaa verta nenästään.
- Itse Jt
Hyvähän se on ettei kaikki ole kiellettyä. Itse henkilökohtaisesti en kaipaa joulun viettoa ensiksikin siksi, että Jehovan todistajat eivät vietä sitä ja senhän tiesin jo järjestöön tullessani. Jos olisin kaivannut joulua en olisi käynyt kasteella. Joulu on valheellinen juhla koska Jeesus ei oikeasti ole syntynyt Jouluna, eikä myöskään käskenyt seuraajiaan sitä vietämään. Jeesus käski viettämään hänen kuoleman muiston viettoa,jota me vietämme. Jeesus kuoli pääsiäiäisen aikoihin,kuollessaan hän oli 33 ja puoli vuotias.
- kyrillos
niin, mihin niitä rajoja nyt sitten kulloinkin piirretään.
noita vaikeita asioita on kristillisessä uskossa monia.
-epäjumalanpalvelus
-haureus
-juoppous
jne
kuitenkin perusperiaattena on rakkaus ja se että älä tuomitse vaan anna anteeksi.
kun usko vaikuttaa ihmisen sydämessä työskentelee se noidenkin mainittujenkin asioiden korjaamiseksi. vai kuinka
jos joku kristitty on tiukasti ampumatta uuden vuoden raketteja niin kompastuu hän varmasti jossain muussa, näin on syntisen epätäydellisen ihmisen laita , valitettavasti. - anteeksi
kyrillos kirjoitti:
niin, mihin niitä rajoja nyt sitten kulloinkin piirretään.
noita vaikeita asioita on kristillisessä uskossa monia.
-epäjumalanpalvelus
-haureus
-juoppous
jne
kuitenkin perusperiaattena on rakkaus ja se että älä tuomitse vaan anna anteeksi.
kun usko vaikuttaa ihmisen sydämessä työskentelee se noidenkin mainittujenkin asioiden korjaamiseksi. vai kuinka
jos joku kristitty on tiukasti ampumatta uuden vuoden raketteja niin kompastuu hän varmasti jossain muussa, näin on syntisen epätäydellisen ihmisen laita , valitettavasti.Totta kai sitä saa synnit anteeksi. Eri asia on jos jatkaa itsepintaisesti ja katumatta esim. haureutta ja juoppoutta silloin erotetaan seurakunnasta. Mutta erotettulla on mahdollisuus tulla takaisin sitten kun hän osoittaa aitoa katumusta.
Teemme päivittäin syntiä, koska olemme epätäydellisiä, mutta se ei tarkoita juoppoutta, haureutta tai epäjumalanpalvelusta, vaikka niihinkin joku silloin tällöin erehtyy. Jos Jeesus on ollut näkymättämänä läsnä vuodesta 1914 lähtien, niin miksi Jt:t vielä harrastavat muistonviettoa?
Kristikunta käsittääkseni viettää sitä siksi, että heidän mukaansa Jeesus ei ole vielä saapunut, ja olen käsittänyt että te ette häntä enää tulevaksi odota.
Miksi siis muistonvietto?- MT
Asioista voi saivarrella loputtomiin mutta Joulua vietetään myös vain valonjuhlana ei se ole uskonnollinen juhla ollut aina, en minäkään juo viiniä tai olutta uskonnollisista syistä vaan muista syistä.
Uusivuosi taas on ollut pakanuuden/taikauskonjuhla ja joissakin tapauksissa Seksinjumalan suurta juhlaa; Kekrijuhla mutta asioita voi veivata kukin miten haluaa. Totuus etsitään, todellisuus koetaan. Monissa maissa uusivuosi on Kristuksen syntymäjuhla tai muu häneen liittyvä ajankohta juhla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496635Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6682842Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831249Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.931220- 841215
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611123- 891120
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2361089- 721002
- 232893