Konginkankaan rekkakuskille syytteitä

Konginkankaan rekkakuskille...

Konginkankaan rekkakuskille syytteitä
8.12.2005 10:49
Konginkankaan onnettomuusrekan kuljettaja saa useita syytteitä. Valtionsyyttäjä katsoo kuskin aiheuttaneen muun muassa 23 kuolemaa

58

8132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuo

      nyt joku ihmeuutinen,eikös se melkein vähän noin kuulu mennäkin.Jos 23 kuolee,vaikka vahingossakin,niin ei se nyt ihan pelkkä päänsilitys riitä.

    • syyllinen

      Tottakai syyte täytyy nostaa. Syyte nostettaisiin, vaikka ei kukaan olisi edes kuollut. Mutta näin vakava asia täytyy puida pohjiaan myöten.
      Syyte ei ole mikään tuomio!

    • Keski-Suomen tiepiiri on syyllinen tähän Konginkankaan onnettomuuteen eikä yksistään tämä
      rekkakuski,joten valtionsyyttäjä on ulkona kuin
      lumiukko koko asiasta.

      • tielaitos ja valtio

        on tähän syypää suurelta osin.Tiessä on ollut heitto joka korjattu heti seuraavana kesänä.Tämä kyseinen heitto on antanut lisää keskipakoisvoimaa yhdistelmään tosi liukkaalla tiellä . Mutta nämä tutkijat eivät puhu siitä mitään,koska edustavat valtiota.Ei näillä herroilla ole mitään käsitystä millaisissa olosuhteissa tuolla tienpäällä yritetään tehdään töitä.Tutkimusrahoilla olisi suolattu sata kertaa tämä tie.


      • varsinkin
        tielaitos ja valtio kirjoitti:

        on tähän syypää suurelta osin.Tiessä on ollut heitto joka korjattu heti seuraavana kesänä.Tämä kyseinen heitto on antanut lisää keskipakoisvoimaa yhdistelmään tosi liukkaalla tiellä . Mutta nämä tutkijat eivät puhu siitä mitään,koska edustavat valtiota.Ei näillä herroilla ole mitään käsitystä millaisissa olosuhteissa tuolla tienpäällä yritetään tehdään töitä.Tutkimusrahoilla olisi suolattu sata kertaa tämä tie.

        ammattilaisen,on kyettävä sovittamaan nopeutensa siten,että pystyy hallitsemaan ajokkinsa kaikissa olosuhteissa ja tilanteissa.Mikäli näin ei ole toimittu,syyllisyys on ilmeinen.Turha siitä on keliä ja tietä syyttää,niille kun ei voi edes rekkakuski mitään.Ainoa mille voi,on AJONOPEUS!


      • stycke
        varsinkin kirjoitti:

        ammattilaisen,on kyettävä sovittamaan nopeutensa siten,että pystyy hallitsemaan ajokkinsa kaikissa olosuhteissa ja tilanteissa.Mikäli näin ei ole toimittu,syyllisyys on ilmeinen.Turha siitä on keliä ja tietä syyttää,niille kun ei voi edes rekkakuski mitään.Ainoa mille voi,on AJONOPEUS!

        Jos vain itse kykenisit tuon todistamaan omilla toimillasi, eli ettet koskaanikinämilloinkaan erehtyisi ajamaan liian suurella tilannenopeudella - vaikka juuri niin että ajaessasi tietä kohdasta x se on sula ja kuiva, paluumatkalla tunnin päästä se onkin peilijäässä. Vaan etpä taida sinäkään pystyä, luulet vain olevasi taitava.


      • stycke

        Turha sitä tiepiiriäkään on syyttää. Valtio se on syyllinen, joka ainoa napinpainaja joka on ollut pihistämässä tiemäärärahoista vuosikausia. Ruotsissa tuon tasoinen pääväylä olisi vähintäänkin keskikaiteella varustettu ja varsin hyvässä kunnossakin vielä, mutta täällä missä *ykkös*tie on vielä pitkän pätkää tasoa seututie, ei kannata hämmästyä. Ongelmana onkin vain se, että pihtailu on jatkunut niin pitkään että todellisia syyllisiä on hankalampi saada "vadille".


      • stycke kirjoitti:

        Turha sitä tiepiiriäkään on syyttää. Valtio se on syyllinen, joka ainoa napinpainaja joka on ollut pihistämässä tiemäärärahoista vuosikausia. Ruotsissa tuon tasoinen pääväylä olisi vähintäänkin keskikaiteella varustettu ja varsin hyvässä kunnossakin vielä, mutta täällä missä *ykkös*tie on vielä pitkän pätkää tasoa seututie, ei kannata hämmästyä. Ongelmana onkin vain se, että pihtailu on jatkunut niin pitkään että todellisia syyllisiä on hankalampi saada "vadille".

        EU ovat syyllisiä tähän onnettomuuteen,sillä EU oli kieltänyt rekkojen kylkivalot,jotka nyt ovat sallittuja käyttää.


      • stycke kirjoitti:

        Jos vain itse kykenisit tuon todistamaan omilla toimillasi, eli ettet koskaanikinämilloinkaan erehtyisi ajamaan liian suurella tilannenopeudella - vaikka juuri niin että ajaessasi tietä kohdasta x se on sula ja kuiva, paluumatkalla tunnin päästä se onkin peilijäässä. Vaan etpä taida sinäkään pystyä, luulet vain olevasi taitava.

        mutta siitä huolimatta siellä, HUOM! pitäisi pystyä pitämään vauhti sellaisena että pystyy ajoneuvonsa hallitsemaan! Itse olen kyllä myöskin sitä mieltä että sellaista kuskia ei ole olemassakaan, jolla ei ikinä kärry ole syystä tai toisesta alkanut "heittelehtiä" tai jompi kumpi pää lähtenyt liusumaan. Esim. jarrutuksissa...
        Kyllä syyte nostetaan käsittääkseni jokaisesta kolarista missä ihminen/ihmisiä kuolee.


      • varsinkin kirjoitti:

        ammattilaisen,on kyettävä sovittamaan nopeutensa siten,että pystyy hallitsemaan ajokkinsa kaikissa olosuhteissa ja tilanteissa.Mikäli näin ei ole toimittu,syyllisyys on ilmeinen.Turha siitä on keliä ja tietä syyttää,niille kun ei voi edes rekkakuski mitään.Ainoa mille voi,on AJONOPEUS!

        Suomen liikenne-ja viestintäministeriö,ym.päättävät/asioihin vaikutusvaltaiset tahot,kauppa-ja teollisuus,Suomen kilpailuvirasto,vasemmistopuolueet..,Suomen-ja EU:n harjoittama politiikka-ja verotus..,paperi-ja metalliliitto-ja ennenkaikkea TRANSPOINTIN KULJETUSPÄÄLLIKKÖ..,se "pikkupomo" joka ne aikataulut "tekee",ja joka "puottaa" ne hinnat niistä ajoista nii alas,että muitten ei kannata ajaa..,ja kiristää aikataulut nii että kaasupohojasa pittää ajjaa..,se/nämä kaikki on niitä joita saa/pitää syyttää tästä..,nämä "tekijät" on "luonu" esim kuljetusalalle nykypäivänä semmoset toimintapuiteet..,että huh,huh,heikompia hirvittäis vielä enemmän..,autoilijahan saa ajaa..,mutta palkkaa se ei siitä saa saaja,sehän se on pelin henki nykyään,ja saatanan kiire,ku pittää "urakoida" eikä siltikään viivan alle jää mitään..,ja kaikki on kateellisia,(JOS) ammatti-autoilija "PYSTYY LAITTAAN UUEN AUTON" johonki ajoon..,vanahalla 2-3 milijoonaa ajetulla romullahan sitä pitäs kelvata TÖITÄ tehä?.. Mutku "voi kauhee" sehän tarkottaa,että se tekee TULOSTA (JOS) se pystyy laittaan UUEN..,ja kuin kauan/montamilijoonaa lie ajanu sillä entisellä/kuin kauan säästäny,että on saanu sen uuen..,nii sit ollaan ulkopuoliset kateellisia..,ei saatana sanon minä..


      • Trucker84 kirjoitti:

        Suomen liikenne-ja viestintäministeriö,ym.päättävät/asioihin vaikutusvaltaiset tahot,kauppa-ja teollisuus,Suomen kilpailuvirasto,vasemmistopuolueet..,Suomen-ja EU:n harjoittama politiikka-ja verotus..,paperi-ja metalliliitto-ja ennenkaikkea TRANSPOINTIN KULJETUSPÄÄLLIKKÖ..,se "pikkupomo" joka ne aikataulut "tekee",ja joka "puottaa" ne hinnat niistä ajoista nii alas,että muitten ei kannata ajaa..,ja kiristää aikataulut nii että kaasupohojasa pittää ajjaa..,se/nämä kaikki on niitä joita saa/pitää syyttää tästä..,nämä "tekijät" on "luonu" esim kuljetusalalle nykypäivänä semmoset toimintapuiteet..,että huh,huh,heikompia hirvittäis vielä enemmän..,autoilijahan saa ajaa..,mutta palkkaa se ei siitä saa saaja,sehän se on pelin henki nykyään,ja saatanan kiire,ku pittää "urakoida" eikä siltikään viivan alle jää mitään..,ja kaikki on kateellisia,(JOS) ammatti-autoilija "PYSTYY LAITTAAN UUEN AUTON" johonki ajoon..,vanahalla 2-3 milijoonaa ajetulla romullahan sitä pitäs kelvata TÖITÄ tehä?.. Mutku "voi kauhee" sehän tarkottaa,että se tekee TULOSTA (JOS) se pystyy laittaan UUEN..,ja kuin kauan/montamilijoonaa lie ajanu sillä entisellä/kuin kauan säästäny,että on saanu sen uuen..,nii sit ollaan ulkopuoliset kateellisia..,ei saatana sanon minä..

        Ku EIHÄN KULJETUSLIIKE SAA TEHÄ TULOSTA NYKYPÄIVÄNÄ..? Tai ainiin,saa se tietysti-ja sen PITÄÄ TEHÄ - merkkistä tulosta..,EI TÄÄLÄ SAA toimia sääntöjen-ja lakien/asetusten mukaan,RIITTÄVÄLLÄ,KUNNOLLAPALKATULLA KULJETTAJAMÄÄRÄLLÄ,KUNNON KALUSTOLLA,jne..,tai..,ainii..,olinpa taas vähällä unohtaa;)..,tietysti TÄÄLÄ SAA toimia em.tavalla KULJETUSALALLA(KIN)..,mutta..,SILLÄ EI ELÄ! Ei nykymallilla..,jotain,pitää muuttua..,nopeusrajotukset,ajoaika-lait,kuskien syyttäminen,sivullisten "viisastelu" ja herrojen "metkut" ei nyt auta..! Kyse on ERI TYYPPISESTÄ ONGELMASTA,millaisena sitä NYT KÄSITELLÄÄN..!


      • j.jussiW-T kirjoitti:

        EU ovat syyllisiä tähän onnettomuuteen,sillä EU oli kieltänyt rekkojen kylkivalot,jotka nyt ovat sallittuja käyttää.

        Näin on!


      • katsomaan
        Trucker84 kirjoitti:

        Ku EIHÄN KULJETUSLIIKE SAA TEHÄ TULOSTA NYKYPÄIVÄNÄ..? Tai ainiin,saa se tietysti-ja sen PITÄÄ TEHÄ - merkkistä tulosta..,EI TÄÄLÄ SAA toimia sääntöjen-ja lakien/asetusten mukaan,RIITTÄVÄLLÄ,KUNNOLLAPALKATULLA KULJETTAJAMÄÄRÄLLÄ,KUNNON KALUSTOLLA,jne..,tai..,ainii..,olinpa taas vähällä unohtaa;)..,tietysti TÄÄLÄ SAA toimia em.tavalla KULJETUSALALLA(KIN)..,mutta..,SILLÄ EI ELÄ! Ei nykymallilla..,jotain,pitää muuttua..,nopeusrajotukset,ajoaika-lait,kuskien syyttäminen,sivullisten "viisastelu" ja herrojen "metkut" ei nyt auta..! Kyse on ERI TYYPPISESTÄ ONGELMASTA,millaisena sitä NYT KÄSITELLÄÄN..!

        Esimerkiksi Schenker Cargo Oy eli ex. Kiitoliikenne Saari. Millaista tulosta on tehnyt vuosikaudet. Miinus on tuloksessa ollut viimeksi reilut kymmenen vuotta ja nyt on hirmu iso plussa.


      • sitten
        katsomaan kirjoitti:

        Esimerkiksi Schenker Cargo Oy eli ex. Kiitoliikenne Saari. Millaista tulosta on tehnyt vuosikaudet. Miinus on tuloksessa ollut viimeksi reilut kymmenen vuotta ja nyt on hirmu iso plussa.

        Tuli kirjoitusvirhe. Miinus on ollut tuloksessa viimeksi reilut kymmenen vuotta sitten


      • Rattimatti
        j.jussiW-T kirjoitti:

        EU ovat syyllisiä tähän onnettomuuteen,sillä EU oli kieltänyt rekkojen kylkivalot,jotka nyt ovat sallittuja käyttää.

        Vanha rekkavalo pitäisi ehdottomasti saada takaisin. Matalahyttiset yhdistelmät näyttää kaukaa pakettiautoilta. EU-herroille pitää tehdä selväksi rekkavalon merkitys turvallisuuteen. Vastaantulijalla on ainakin silloin jotakin kuvaa, mikä siellä on tulossa. Niin, tietysti pitää silloin edellyttää, että on perävaunu perässä, ei millekään nuppiautoille.


      • sitten kirjoitti:

        Tuli kirjoitusvirhe. Miinus on ollut tuloksessa viimeksi reilut kymmenen vuotta sitten

        Kyllä mä tiiän,et osa pärjää,mut luvattoman paljon on toisinpäin..


      • stykke,
        stycke kirjoitti:

        Jos vain itse kykenisit tuon todistamaan omilla toimillasi, eli ettet koskaanikinämilloinkaan erehtyisi ajamaan liian suurella tilannenopeudella - vaikka juuri niin että ajaessasi tietä kohdasta x se on sula ja kuiva, paluumatkalla tunnin päästä se onkin peilijäässä. Vaan etpä taida sinäkään pystyä, luulet vain olevasi taitava.

        JOTKUT VAAN EI OSAA. n.1,5 miljoonaa(siinä on muutes 6 nollaa)kilsaa on tullut ajettua ja ilman kolareita. Pointti onkin siinä,että se TILANNENOPEUS on kohdallaan! Välillä on menty 250 lasissa,yleensä a ina vähäsen ylinopeutta,mutta ei väärässäpaikassa! IME POIKA SIITÄ!


      • Mun
        stykke, kirjoitti:

        JOTKUT VAAN EI OSAA. n.1,5 miljoonaa(siinä on muutes 6 nollaa)kilsaa on tullut ajettua ja ilman kolareita. Pointti onkin siinä,että se TILANNENOPEUS on kohdallaan! Välillä on menty 250 lasissa,yleensä a ina vähäsen ylinopeutta,mutta ei väärässäpaikassa! IME POIKA SIITÄ!

        mielestä tossa on viisi (5) nollaa


      • Todella
        varsinkin kirjoitti:

        ammattilaisen,on kyettävä sovittamaan nopeutensa siten,että pystyy hallitsemaan ajokkinsa kaikissa olosuhteissa ja tilanteissa.Mikäli näin ei ole toimittu,syyllisyys on ilmeinen.Turha siitä on keliä ja tietä syyttää,niille kun ei voi edes rekkakuski mitään.Ainoa mille voi,on AJONOPEUS!

        Hienoa tulla kohtaamaan sellainen päivä,jolloin kaikki suomen ajoneuvouvoyhdistelmät pysähtyisivät liukkauden takia.
        Tyyliin,tie hoitamatta ja ajot ajamatta.
        Näkis senkin ihmeen kun ihmiset taivastelee,et mikäs ny äläs ny,miksei oo tavara perillä ajoissa.
        Mutta suomen autonkuljettajilla vaan on sellainen sisäinen asia,kuin ammattiylpeys. Kuljetustoimistosta sanotaan että tavaran on oltava perillä silloin,niin jokainen autonkuljettaja pyrkii myös sen tavaran toimittamaan. Ja saa vielä vittuilun siitäkin hyvästä palkaksi....
        T: Puoliperävaunuyhdistelmäajoneuvonkuljettaja..


      • loooooooo
        Todella kirjoitti:

        Hienoa tulla kohtaamaan sellainen päivä,jolloin kaikki suomen ajoneuvouvoyhdistelmät pysähtyisivät liukkauden takia.
        Tyyliin,tie hoitamatta ja ajot ajamatta.
        Näkis senkin ihmeen kun ihmiset taivastelee,et mikäs ny äläs ny,miksei oo tavara perillä ajoissa.
        Mutta suomen autonkuljettajilla vaan on sellainen sisäinen asia,kuin ammattiylpeys. Kuljetustoimistosta sanotaan että tavaran on oltava perillä silloin,niin jokainen autonkuljettaja pyrkii myös sen tavaran toimittamaan. Ja saa vielä vittuilun siitäkin hyvästä palkaksi....
        T: Puoliperävaunuyhdistelmäajoneuvonkuljettaja..

        Kyllä sen Konginkankaan paperikuskinkin olisi kannattanu edes hidastaa niin olis paljon jääny murhetta pois, virheistään pitää maksaa.


      • Rattimatti
        Todella kirjoitti:

        Hienoa tulla kohtaamaan sellainen päivä,jolloin kaikki suomen ajoneuvouvoyhdistelmät pysähtyisivät liukkauden takia.
        Tyyliin,tie hoitamatta ja ajot ajamatta.
        Näkis senkin ihmeen kun ihmiset taivastelee,et mikäs ny äläs ny,miksei oo tavara perillä ajoissa.
        Mutta suomen autonkuljettajilla vaan on sellainen sisäinen asia,kuin ammattiylpeys. Kuljetustoimistosta sanotaan että tavaran on oltava perillä silloin,niin jokainen autonkuljettaja pyrkii myös sen tavaran toimittamaan. Ja saa vielä vittuilun siitäkin hyvästä palkaksi....
        T: Puoliperävaunuyhdistelmäajoneuvonkuljettaja..

        Näkisipä vaan sen päivän. Aina tahtoo olla niitä, jotka lipsuu rivistä. Yhteiseen hiileen siinä puhallettaisiin.


      • Rekkanainen
        Todella kirjoitti:

        Hienoa tulla kohtaamaan sellainen päivä,jolloin kaikki suomen ajoneuvouvoyhdistelmät pysähtyisivät liukkauden takia.
        Tyyliin,tie hoitamatta ja ajot ajamatta.
        Näkis senkin ihmeen kun ihmiset taivastelee,et mikäs ny äläs ny,miksei oo tavara perillä ajoissa.
        Mutta suomen autonkuljettajilla vaan on sellainen sisäinen asia,kuin ammattiylpeys. Kuljetustoimistosta sanotaan että tavaran on oltava perillä silloin,niin jokainen autonkuljettaja pyrkii myös sen tavaran toimittamaan. Ja saa vielä vittuilun siitäkin hyvästä palkaksi....
        T: Puoliperävaunuyhdistelmäajoneuvonkuljettaja..

        ...kirjoittajaan tai no,heh, kirjoitukseen ;)


      • Rekkanaiselle
        Rekkanainen kirjoitti:

        ...kirjoittajaan tai no,heh, kirjoitukseen ;)

        Älä kajoa,moon perheestä mul on Isä ja Äiti ;-)


    • Nuuskamuikkunen

      Ei voi muutakuin sanoa että voi sitä mies parkaa, mahtaa olla elämä aika vaikeaa tällähetkellä.

      • Arttu ja

        Tarkotatko dösäkuskia vai niitä kuolleita lapsia vaiko omaisia?


      • Dille
        Arttu ja kirjoitti:

        Tarkotatko dösäkuskia vai niitä kuolleita lapsia vaiko omaisia?

        Meinaatko että tarkoituksella ohjasti rekkansa linja-auton keulaan.


    • oikeus osaa

      tehdä oikean päätöksen. tapauksessa on niin monta syyllistä ettei yksin kuskia pitäisi rankaista, hän on varmasti kärsinyt jo ihan tarpeeksi!

      toivottavasti tapaus saisi vaan päättäjät miettimään mihin verorahoja käytetään. kuinka paljon liikenteeltä kerättävistä verorahoista päätyy takaisin liikenteen hyödyksi, taitaa olla aikas pieni prosentti.

      • tutkimusrahaa

        paloi.Tällä rahamäärällä olisi onnettomuus mäkeä hiekoitettu ties kuinka monta vuotta ilman uhreja.Mutta herrojen järki pyörii vain optioissa ja omassa navassa.


    • syyllistä..

      Syyllinen on tämä kilpailu, jota vaaditaan kaikilla aloilla, ja joka johtaa kuljetustyönantajan ahneuteen aikatauluja määriteltäessä. H.S:n mukaan kyseinen tyyppi on jo saanutkin pikkusakot asiasta ja kuljetusjärjestelyjä tuolla etappivälillä on muutettu. Tuon takia piti 23 ihmisen henki uhrata, ja nyt vielä rekkakuljettajan tuleva elämänlaatu.

      • Juuri tämä on se 100% OIKEA SYY! Tätä oon minäkin yrittäny sanoa..


      • Vaan/kuvitelkaa,OISKO KYSEISTÄ KULJETUSLIIKETTÄ ENÄÄ OLEMASSA,tai SAISKO NE AJAA mitään,JOS,SIINÄ kolarisa OIS ollu YKSITYISEN KULJETUSLIIKKEEN auto..,eikä VALTION RAUTATEIDEN=VR:omistama TRANSPOINT..,ja ois varmasti kerenny tulla jo monenkilaista sakkoa-ja tuomiota..,KULJETUSPÄÄLLIKKÖ ois VARMAAN JO HIRRESÄ,JOS se OIS OLLU YKSITYISEN KULJETUSLIIKKEEN auto..,mut ku sattu ONNEKSI niin,että jolle tää sattu,OLI TRANSPOINT,koska täähän OIS ennenpitkää tällä "nykymallilla" sattunu JOLLEKKI KUITENKI,suomeksi..,tämän oli "pakko" sattua jollekki..,JOS meinataan saaja jotain MUUTOSTA/PARANNUSTA johonki asiaan..,mut ny ku tää sattu traspointille,nii tuosa "tuomitsemisesa ja sakottamisesa" ei pidetä NIIN PALJO YLIMÄÄRÄSTÄ KIIRETTÄ..,eikä ykskään yksityinen kuljetusliike ONNEKSI pilannu mainettaan tällä..,-ja kaikenlisäks,JOS jokin asia ny tän kolarin "tiimoilta" "paranee",niin (luultavasti) se tapahtuu paljo nopeammin,ny ku valtio on kusassu "omaan nilikkaan",ja on huomattu..,rttä voi kauhea,ku meijän omillakaan autoilla ei pysy tiellä/ei pysty ajaan kesää talvea yheksääkymppiä..,-ja ILIMANEESTÄ!


      • mitään
        Trucker84 kirjoitti:

        Vaan/kuvitelkaa,OISKO KYSEISTÄ KULJETUSLIIKETTÄ ENÄÄ OLEMASSA,tai SAISKO NE AJAA mitään,JOS,SIINÄ kolarisa OIS ollu YKSITYISEN KULJETUSLIIKKEEN auto..,eikä VALTION RAUTATEIDEN=VR:omistama TRANSPOINT..,ja ois varmasti kerenny tulla jo monenkilaista sakkoa-ja tuomiota..,KULJETUSPÄÄLLIKKÖ ois VARMAAN JO HIRRESÄ,JOS se OIS OLLU YKSITYISEN KULJETUSLIIKKEEN auto..,mut ku sattu ONNEKSI niin,että jolle tää sattu,OLI TRANSPOINT,koska täähän OIS ennenpitkää tällä "nykymallilla" sattunu JOLLEKKI KUITENKI,suomeksi..,tämän oli "pakko" sattua jollekki..,JOS meinataan saaja jotain MUUTOSTA/PARANNUSTA johonki asiaan..,mut ny ku tää sattu traspointille,nii tuosa "tuomitsemisesa ja sakottamisesa" ei pidetä NIIN PALJO YLIMÄÄRÄSTÄ KIIRETTÄ..,eikä ykskään yksityinen kuljetusliike ONNEKSI pilannu mainettaan tällä..,-ja kaikenlisäks,JOS jokin asia ny tän kolarin "tiimoilta" "paranee",niin (luultavasti) se tapahtuu paljo nopeammin,ny ku valtio on kusassu "omaan nilikkaan",ja on huomattu..,rttä voi kauhea,ku meijän omillakaan autoilla ei pysy tiellä/ei pysty ajaan kesää talvea yheksääkymppiä..,-ja ILIMANEESTÄ!

        Kirjoituksiasi lukiessa voi todeta, ettet ole mikään tietäjä. Otappa selville nykyelämän perusfaktoista, niin osaisit kirjoittaa asiaa.


      • mitään kirjoitti:

        Kirjoituksiasi lukiessa voi todeta, ettet ole mikään tietäjä. Otappa selville nykyelämän perusfaktoista, niin osaisit kirjoittaa asiaa.

        Transpointti ajaa paperia Kemi-Hki 55(MK)/tonni,polttoaineen hinta on nykysin 6(MK)/litra,pottoainetta kuluu 60tonnisella 43-50 litraa/100km,matka jtn.700km,kuljettaja tarvii 10-15 e/tunti..,ja virmallekki pitäs jäähä,ja renkaat ja autoki maksaa..


      • sitten
        Trucker84 kirjoitti:

        Transpointti ajaa paperia Kemi-Hki 55(MK)/tonni,polttoaineen hinta on nykysin 6(MK)/litra,pottoainetta kuluu 60tonnisella 43-50 litraa/100km,matka jtn.700km,kuljettaja tarvii 10-15 e/tunti..,ja virmallekki pitäs jäähä,ja renkaat ja autoki maksaa..

        Tiedoksi vain, että ajaa yksityisetkin sitä paperia samalla hintaa. Kokeilepa muuten laskea, millaisen tuloksen se yhdistelmän ajaminen tyhjänä Kemistä Helsinkiin maksaa. Pohjoisesta kun on hankala saada paluukuormia.


      • sitten kirjoitti:

        Tiedoksi vain, että ajaa yksityisetkin sitä paperia samalla hintaa. Kokeilepa muuten laskea, millaisen tuloksen se yhdistelmän ajaminen tyhjänä Kemistä Helsinkiin maksaa. Pohjoisesta kun on hankala saada paluukuormia.

        Sen tiiän,et kallista on ajaa tyhjänä..,mut jos auto syö 50l/100km..,eihän siitä jää ku 50e polttoainekulujen päälle..,ja epäilisin,että juuri Transpoint,on "puottanu" tuon taksan..,jokatapauksessa tuo on kannattamatonta liiketoimintaa..,ei ihme,ku on sitte aikataulut,ja kaikki toiminta ja huolellisuuski vähä niin ja näin..,kyllähän tuo "syö miestä",ku tiietää taksan olevan tommonen,että takkiin tulee,vaik miten tekis..,epäilen vaan,että etes kuljetuspäälliköt,ei tekis aikatauluista noin tiukkoja,eikä kukaan ois yllyttämäsä ottaan ylikuormaa,jos taksat ois paremmat..,ja kuskitki sais tauotki pitää..,ja kunnon liksan..


      • Ajanut
        Trucker84 kirjoitti:

        Sen tiiän,et kallista on ajaa tyhjänä..,mut jos auto syö 50l/100km..,eihän siitä jää ku 50e polttoainekulujen päälle..,ja epäilisin,että juuri Transpoint,on "puottanu" tuon taksan..,jokatapauksessa tuo on kannattamatonta liiketoimintaa..,ei ihme,ku on sitte aikataulut,ja kaikki toiminta ja huolellisuuski vähä niin ja näin..,kyllähän tuo "syö miestä",ku tiietää taksan olevan tommonen,että takkiin tulee,vaik miten tekis..,epäilen vaan,että etes kuljetuspäälliköt,ei tekis aikatauluista noin tiukkoja,eikä kukaan ois yllyttämäsä ottaan ylikuormaa,jos taksat ois paremmat..,ja kuskitki sais tauotki pitää..,ja kunnon liksan..

        Ei ole aiheuttaja Transpoint, joten haukut väärää puuta. Pohjoisen kuormista on sellainen kysyntä, että paineita on vieläkin mennä alaspäin. Aikatauluihin ja taukoihin hinnat ei vaikuta ja liksat on Transpointilla Tessin mukaan.


      • ....
        Trucker84 kirjoitti:

        Sen tiiän,et kallista on ajaa tyhjänä..,mut jos auto syö 50l/100km..,eihän siitä jää ku 50e polttoainekulujen päälle..,ja epäilisin,että juuri Transpoint,on "puottanu" tuon taksan..,jokatapauksessa tuo on kannattamatonta liiketoimintaa..,ei ihme,ku on sitte aikataulut,ja kaikki toiminta ja huolellisuuski vähä niin ja näin..,kyllähän tuo "syö miestä",ku tiietää taksan olevan tommonen,että takkiin tulee,vaik miten tekis..,epäilen vaan,että etes kuljetuspäälliköt,ei tekis aikatauluista noin tiukkoja,eikä kukaan ois yllyttämäsä ottaan ylikuormaa,jos taksat ois paremmat..,ja kuskitki sais tauotki pitää..,ja kunnon liksan..

        Sinä et todellakaan tiedä kuljetusalasta mitään. Kirjoitat niin päättömiä.


      • Junior-Trucker
        Ajanut kirjoitti:

        Ei ole aiheuttaja Transpoint, joten haukut väärää puuta. Pohjoisen kuormista on sellainen kysyntä, että paineita on vieläkin mennä alaspäin. Aikatauluihin ja taukoihin hinnat ei vaikuta ja liksat on Transpointilla Tessin mukaan.

        Niin, miten tuo viesti minua kosketti??


      • luulet
        Junior-Trucker kirjoitti:

        Niin, miten tuo viesti minua kosketti??

        Tietyssä asemassa olevat henkilöt kun provosoi kirjoituksia, niin silloin ei olla asiallisilla linjoilla.


      • Junior-Trucker
        luulet kirjoitti:

        Tietyssä asemassa olevat henkilöt kun provosoi kirjoituksia, niin silloin ei olla asiallisilla linjoilla.

        Sitä vaan ihmettelin, kun tuossa jotain seriffin kirjoituksista kommentoitiin, niin en tietääkseni ole kirjoittanut koko ketjuun yhtäkään viestiä... En siis ole sama henkilö kuin Trucker84....


      • .... kirjoitti:

        Sinä et todellakaan tiedä kuljetusalasta mitään. Kirjoitat niin päättömiä.

        Enkai mää kaikkee voikkaan tietää..,mut meillä on kotona apri autoo,enkä mä ainakaa osaa laskee,et miten kannattaa ajaa ajoa,misä kulut isommat ku tienestit..,tottakai kuski saa kunnon palkan,jos nii on sovittu,mutta ei kestä virma kauan tappiolla..


      • .... kirjoitti:

        Sinä et todellakaan tiedä kuljetusalasta mitään. Kirjoitat niin päättömiä.

        Niinkauan,ku kaikki tarjoaa autojansa nuihin "halpasiin" ajoihin,ne hinnat myös pysyy perseellään..


      • sitten kirjoitti:

        Tiedoksi vain, että ajaa yksityisetkin sitä paperia samalla hintaa. Kokeilepa muuten laskea, millaisen tuloksen se yhdistelmän ajaminen tyhjänä Kemistä Helsinkiin maksaa. Pohjoisesta kun on hankala saada paluukuormia.

        Liikaa "tunkua" kohta on kaikki ajot "polettu" etelän "kippiajoissakaan" ei tienaa enää..,puunajo aivan persiistä,rahtipuolella enimmäkseen välitysliikkeet kusettaa,turvehomma perseestä..,no,jotain vielä on mitä kannattee tehä,mutta sitä en ala täälä "mainostaan"..,siis kuskinahan voi olla misä vaan,jos palakan saa,mut tarkotin et omalla autolla..


      • tyhmyyttä
        Trucker84 kirjoitti:

        Liikaa "tunkua" kohta on kaikki ajot "polettu" etelän "kippiajoissakaan" ei tienaa enää..,puunajo aivan persiistä,rahtipuolella enimmäkseen välitysliikkeet kusettaa,turvehomma perseestä..,no,jotain vielä on mitä kannattee tehä,mutta sitä en ala täälä "mainostaan"..,siis kuskinahan voi olla misä vaan,jos palakan saa,mut tarkotin et omalla autolla..

        Siis eikös ongemien syy ole juuri pikku yrittäjissä, jotka ovat niin hemmetin kateellisia toisilleen. Nehän noi markkinat pilaa. Toivottavasti sinusta ei tule autoilijaa. On tuo sinun kustannuslaskenta niin päin honkia.


      • stycke
        tyhmyyttä kirjoitti:

        Siis eikös ongemien syy ole juuri pikku yrittäjissä, jotka ovat niin hemmetin kateellisia toisilleen. Nehän noi markkinat pilaa. Toivottavasti sinusta ei tule autoilijaa. On tuo sinun kustannuslaskenta niin päin honkia.

        Kieltämättä se menee osaksi myös noin. Hiukan ylpeyttä peliin, perkele. Saa nähdä tuleeko musta koskaan autoilijaa, kävin yrittäjäkurssin ja lasken kovapäisesti hinnan niinkuin opetettiin, tällä hetkellä hintani on esim. irtoperähommiin lähes 1,5-kertainen todelliseen tilanteeseen verrattuna. Rahaa on meidän suvussa ollut aina sen verran niukasti, ettei sitä kaivoon heitetä. Tilaisuutta odotellessa toimin palkkakuskina - ei tule niin pahasti takkiin...


      • tyhmyyttä kirjoitti:

        Siis eikös ongemien syy ole juuri pikku yrittäjissä, jotka ovat niin hemmetin kateellisia toisilleen. Nehän noi markkinat pilaa. Toivottavasti sinusta ei tule autoilijaa. On tuo sinun kustannuslaskenta niin päin honkia.

        ää tiiän,ettei tuo mun "esimerkki" oo "täydellinen"..,ollu tarkotuskaan..,nii ja taitaa sitä olla 800km Kemistä Helsinkiin..,jos ite laittasin meijän Sisun siihen ajoon..,nii hinta ois luokkaa 40-60e/tonni..,eli nykyhinnan saa muuttaa euroiks..,että kannattaa..,sitten kustannuksia..,tiiän,et jos kuskin palkka on 15e/h,se maksaa yrittäjälle loppupeleissä autoalalla keskimäärin 30-40e/h,nelikon D-vero on 2500e/vuosi koukkuvero..,sen summaa en muista tarkkaan,mut tais olla jotain 60-200e..,liikennevakuutus (ilman bonuksia) yli 2200 e/vuosi mahollinen kasko..,olikohan 1000-1500e,kippivakuutus..,se nut ei kovin kallis,olikohan 300-500e/vuosi,kuljetusvakuutus samaa luokkaa..,sit auton kuluminen,arvon aleneminen,huollot,remontit,varaosat..,remonttihan maksaa..,esim.Sisu autolla n.60e/h(pelkkä työ,osat päälle),renkaat nykysin n.200-600e/kpl..,riippu rengaskoosta/mallista/merkistä-ja ostopaikasta..,kyllä tiiän,että huonot hinnat on autoilijoiden vika..,mutta minä en siihen ainakaan pysty muuten vaikuttaan,ku että "isi:n" kans ei lähetä "ilimaneestä" töihin..,nii ja uus "putki"han maksaa päällirakenteista riippuen n.170-200tuhatta e..,että kustannuksia on..


    • vuotta

      konnunsuolla

      • johtajalle hoitamatta jätetystä työstä.


    • se sitte

      muka aiheuttanu?

      • Kulkurinvalssi

        vaan yhteensä yli 30 tekijän summa.


      • syy oli
        Kulkurinvalssi kirjoitti:

        vaan yhteensä yli 30 tekijän summa.

        ajovirhe ylinopeus.


      • Rattimatti
        syy oli kirjoitti:

        ajovirhe ylinopeus.

        Minä katson lautakunnan raporttia hieman kriittisemmin. Heillä kun on sen verran vähän tuota ajotietämystä raskaalta puolelta. Tasapuolisuus on kyseenalaista.


      • syy oli kirjoitti:

        ajovirhe ylinopeus.

        Jos kuorma-auton/yhdistelmän suurin sallittu nopeus on 80km/h:ssa ja k-a/yhdistelmä ajaa 78-80km/h:ssa tiekohtaisen rajoituksen ollessa 80km/h:ssa, niin miten tämä kyseinen ajoneuvo ajaa ylinopeutta?


        Nyt luultavasti viittaat siihen yhdistelmän nopeuteen myötämäessa, eli kun nopeus kävi lähempänä 90km/h:ssa. Mutta tuliko mieleesi, että kun yhdistelmä lähti kuljeksimaan jo aikalailla siellä mäen päällä 78-80:n vauhdissa, niin ehkä, siis EHKÄ tämä kuljettaja yritti oikaista perävaunun lisäämällä vauhtia...

        Viilaan nyt todellakin pilkkua, mutta jonkunhan se on tehtävä ;)


      • stycke
        puukuski kirjoitti:

        Jos kuorma-auton/yhdistelmän suurin sallittu nopeus on 80km/h:ssa ja k-a/yhdistelmä ajaa 78-80km/h:ssa tiekohtaisen rajoituksen ollessa 80km/h:ssa, niin miten tämä kyseinen ajoneuvo ajaa ylinopeutta?


        Nyt luultavasti viittaat siihen yhdistelmän nopeuteen myötämäessa, eli kun nopeus kävi lähempänä 90km/h:ssa. Mutta tuliko mieleesi, että kun yhdistelmä lähti kuljeksimaan jo aikalailla siellä mäen päällä 78-80:n vauhdissa, niin ehkä, siis EHKÄ tämä kuljettaja yritti oikaista perävaunun lisäämällä vauhtia...

        Viilaan nyt todellakin pilkkua, mutta jonkunhan se on tehtävä ;)

        Tuli tuossa illalla sähköpässiä komentaessa pohdittua, että laittoivat maailmanpehmustajat rajoittajan minne tykkäsivät, niin fysiikan lait tulevat myös tulevaisuudessa kiihdyttämään raskaita ajoneuvoja alamäkeen, ellei kuljettaja tee asialle jotain. Fysiikan lakeihin kun ei ole edes Venäjän Tsaari saanut muutoksia.


    • jep jep

      oottko menny tuosta paikasta 60t kokonaispainoa painopiste korkealla??
      Siellä mistä se kärry lähti on vieläkin heite vaikka se tie on jo korjattu remixer tekniikalla tuon tapauksen jälkeen!
      sillon siellä oli paha heite!! oottko huomannu vai onko mun ajokki ainut joka sattuu siihen heitteeseen!!

      • CoB_666

        Eräs tuttuni ajaa aina silloin tällöin tuosta kyseisestä paikasta ja sen kanssa olen joskus jutellu että se paikka on edelleen liian usein peili/mustassa jäässä.. Joten itse siittä ajamattomana jotenkin ajattelen ettei siellä ole tie parantunut ollenkaan..


      • Rahtari_81

        Joo Kyllä ollaan ajettu ja hieman useamminkin.

        kyl kun pohjoisesta tulet niin sillon varsinkin tuntuu liukkaalla et siinä on jonkinasteinen heite.
        Ja jumalista jos sitä alamäkee ei ole hiekotettu tai suolattu kunnolla ja kärri lähtee niin sille ei jumalista voi mitään tehä. Eli on ihan turha alkaa väittä noiden et se syyte on oikein. Vittu se on taas noiden tietämättömien lauontaa.


    • Timo Nieminen

      syyte on aivan oikeuden mukainen, mikäli valtion työntekijät haluavat ajaa laittomasti vaikka rehellisissäkin yrityksissä on työvoimapulaa.
      Pitää aiheutuneesta vahingosta vastata ankarimman mukaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

      Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      70
      2952
    2. Nyt se sit loppuu

      Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      46
      2564
    3. Kuoleman pelko katosi

      Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2225
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

      tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2128
    5. Jos sitä keittelis teetä

      Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1956
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

      tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      32
      1702
    7. Huomenta ........

      Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1526
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

      Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1487
    9. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

      Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      27
      1302
    10. Ei mun tunteet

      ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      19
      1175
    Aihe