Kauneus on katoavaista

Raakki

Viisikymmentä ikävuotta on nyt mittariin tullut. Peiliin katsoessa sen kyllä huomaa, vuonoja silmien ympärillä on ihan riittämiin. Suurentava peili pitäisi laittaa roskiin, mutta ilman sitä ei näe meikata. Eikö ole kamalaa!!
Hiuksissa näkyy päivä päivältä enemmän harmaata, karkeaa hiusta. Liikkeelle lähtö on vähän hidastunut, tuolista ei ampastakkaan enää kuin muutama vuosi sitten. Kolotuksia siellä täällä.
Onko viisikymppinen tosiaan vanha romu, vai olenko harvinaisuus teidän nuorekkaitten joukossa. Onko mulla kohtalotovereita siskot?

22

1839

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiedäthän sää mikä

Sen uuden pilkkeen aitonaisen silmänurkkaan sytyttää!!!

• nyt

puhut. Vasta 50-kymmentä. eihän se nyt ole ikä eikä mikään.Tässä on niitä vuosirenkaita jo huomattavasti enemmän, ja kunto on oikein hyvä. No se peili on vähän ongelmallinen, mutta kun ottaa lasit pois, niin.... eikä auta paljon kamerankaan eteen tuppautua.Ei lasketa vuosia, ei se kannata. Ihminen on juuri niin vanha ,kuin mitä itse tuntee olevansa.

• tukkusutija

hah

kyllähän tolla iällä oman naaman pitäs olla senverran tuttu, että siihen maalit ja laastit kaapii ulkomuistista vaikka pimeessä.

• Toinen 50+

Kiitos Tukkusutija tuosta oivaltavasta huomiosta.
        Noinhan se juurikin on. Tuonverran toivoisi jo meidän kaikkien viisikymppisten näinä vuosina oppineen.

Kommenttisi on parasta mitä aikoihin olen täältä lukenut. Naurattaa niin, että mitenkähän käynee nukahtamisen kanssa tänä iltana :)))

• tukkusutija
        Toinen 50+ kirjoitti:

Kiitos Tukkusutija tuosta oivaltavasta huomiosta.
        Noinhan se juurikin on. Tuonverran toivoisi jo meidän kaikkien viisikymppisten näinä vuosina oppineen.

Kommenttisi on parasta mitä aikoihin olen täältä lukenut. Naurattaa niin, että mitenkähän käynee nukahtamisen kanssa tänä iltana :)))

hymy hyytyy, kun housut putoo.

• Pirre*

ennee hyvin kannata ruveta nuammoosa kehummaan, peili ei ole enää paras ystävä.

Just tänään kävin natisevia niskojani kuvauttamassa, en tiijjä männöökö koko ruoto uusiks..:/

• on muuttunut

eturauhanenkin hiljaisemmaksi, ei enää joka ilta
      muistuttele olemassa olostaan, mutta ei se minua
      haittaa.

• muutamasta kurtusta, ne vaan lisääntyy kaiken aikaa. Kankeutta jkv liikunnassa, ei haittaa.
        Mieli on tärkein. Olen MINÄ, varmempi kuin koskaan. En kaipaa nuoruusvuosia, elämä on tässä ja nyt.

• ikälisä
        van9ilja kirjoitti:

muutamasta kurtusta, ne vaan lisääntyy kaiken aikaa. Kankeutta jkv liikunnassa, ei haittaa.
        Mieli on tärkein. Olen MINÄ, varmempi kuin koskaan. En kaipaa nuoruusvuosia, elämä on tässä ja nyt.

On toinen niistä asioista joille ei mitään voi.
        Asiaa helpottamaan voi ostaa rypynpoistorasvoja ja kuntoilla.
        Olla kiinnostunut kaikenlaisista asioista,
        elämästä.
        Se toinenhan on kuolema.

• Kokemuksesta voin sanoa, että elämä alkaa vasta sitten, kun ihminen on täyttänyt 50 vuotta. Vasta siinä iässä ihminen on alkanut löytää oman tyylinsä, eikä enää ulkopuolisen painostuksen vuoksi pyri tekemään mitään sellaista, joka ei ole itselle mieleen. Vasta tässä iässä monet uskaltavat toteuttaa itseään ensimmäistä kertaa elämässään.

Itse olen jo yli 60 vuotta vanha, mutta en koe sitä miksikään ongelmaksi. Vasta nyt alan oikein selvästi nähdä, miten turhista asioista ihmiset kantavat murhetta, ja miten turhia hankintoja trendikkäät nuoret ihmiset tekevät velaksi.

Nuorella iällä ihmiset suorastaan haalivat itselleen sellaista omaisuutta tai väkisin tuppautuvat mukaan ( ne ympäristön paineet) sellaisiin kalliisiin harrastuksiin, jotka aiheuttavat vain turhaa stressiä. Rahat on aina lopussa ja aikakin on kortilla, joten perhe-elämästä ei tahdo tulla mitään. Todellisen elämän tavoittelu vaatii sitten eroamaan puolisosta ja perheestä, jotta aikaa olisi riittävästi kaikkeen oikeaan.

On todella säälittävää seurata tätä nuorison päätöntä koheltamista onnen etsinnässä. Nuori ihminen ei tajua sitä, että onni voin löytyä pelkästään siitä, että malttaisi hetkeksi pysähtyä katselemaan lähiympäristöäkin vähän tarkemmin.

• totta turiset

Yleismies puhuu täyttä asiaa. Onni-aiheesta on suomi24:lla ihan oma palsta. Siellä moni nuori kirjoittaa viisaita onnesta.

Kalliisiin harrastuksiin ei ole varaa. Tilille jäi rahaa muutama euro, kun maksoin lapseni kännykkälaskun. Ei ole varaa lähelle avatun kylpylän hemmottelutuokioon. Sain eilen kotiini ison mainoksen. Hemmottelen itseäni netissä roikkumalla.

Katsoin eilen 70's show tv-sarjaa. Siinä esiintyi Brooke Shields. Jos en olisi tietänyt häntä takavuosien tähdeksi, niin hän olisi jäänyt tunnistamatta.

Ei ulkonäöllä ole loppujen lopuksi isoa merkitystä. Ihmisen luonne merkitsee paljon enemmän.

Lähiympäristöä olen tarkkaillut nyt tarpeeksi ikkunastani. Aurinko paistaa ulkona ja on tyyni ilma. Olsipa jo 20 vuotta elämässä eteenpäin. Ehkä istuisin jossakin vanhana mummona keinutuolissa ja kutoisin sukkaa. Radiosta kuuluisi Olavi Villan mummon vanha kaappikello raksuttaa mennyttä aikaa. Ehkä hiukseni ovat silloin lumivalkeat. Olen aina haaveillut olevani joskus blondi.

• ällät ärriksi
        totta turiset kirjoitti:

Yleismies puhuu täyttä asiaa. Onni-aiheesta on suomi24:lla ihan oma palsta. Siellä moni nuori kirjoittaa viisaita onnesta.

Kalliisiin harrastuksiin ei ole varaa. Tilille jäi rahaa muutama euro, kun maksoin lapseni kännykkälaskun. Ei ole varaa lähelle avatun kylpylän hemmottelutuokioon. Sain eilen kotiini ison mainoksen. Hemmottelen itseäni netissä roikkumalla.

Katsoin eilen 70's show tv-sarjaa. Siinä esiintyi Brooke Shields. Jos en olisi tietänyt häntä takavuosien tähdeksi, niin hän olisi jäänyt tunnistamatta.

Ei ulkonäöllä ole loppujen lopuksi isoa merkitystä. Ihmisen luonne merkitsee paljon enemmän.

Lähiympäristöä olen tarkkaillut nyt tarpeeksi ikkunastani. Aurinko paistaa ulkona ja on tyyni ilma. Olsipa jo 20 vuotta elämässä eteenpäin. Ehkä istuisin jossakin vanhana mummona keinutuolissa ja kutoisin sukkaa. Radiosta kuuluisi Olavi Villan mummon vanha kaappikello raksuttaa mennyttä aikaa. Ehkä hiukseni ovat silloin lumivalkeat. Olen aina haaveillut olevani joskus blondi.

Korjaan kirjoitusvirheeni. Olavi Villa on Olavi Virta. Ehkä sukan kutomisesta höpinä sekoitti kirjaimet. Työnantajani kehoitti aamulla käyttämään ärräpäitä, jos joku asia kiikastaa.
        En koviin mielelläni sadattele työpaikalla, mutta netissä anonyyminä tokkopa tuo haittaa kettään.

• sigrid46
        ällät ärriksi kirjoitti:

Korjaan kirjoitusvirheeni. Olavi Villa on Olavi Virta. Ehkä sukan kutomisesta höpinä sekoitti kirjaimet. Työnantajani kehoitti aamulla käyttämään ärräpäitä, jos joku asia kiikastaa.
        En koviin mielelläni sadattele työpaikalla, mutta netissä anonyyminä tokkopa tuo haittaa kettään.

on juur nii nuor tahi vanha ko itestä tuntuu. Voip niit ryppylöikii surra, mut turhaa se aika siin hupenoo, kuule pistä sie parasta päälle ja lähe sutimaan niiko muutkii 50 , elämäis kulkoo ohi,ko sie kattelet peilii, sama naama siel kumminki vastaan tuijottaa.

• Ulla-pulla

Uskomattominta itsepetosta, mitä olen aikoihin lukenut. "Elämä alkaa vasta kun on täyttänyt 50v"! Kyllä se on kuule ihminen ehtoopuolella sillon. Viidenkympin jälkeen on jäljellä keskimäärin 20-30 vuotta. Eli suurin osa ajasta on takanapäin.

• Remmari ek
        Ulla-pulla kirjoitti:

Uskomattominta itsepetosta, mitä olen aikoihin lukenut. "Elämä alkaa vasta kun on täyttänyt 50v"! Kyllä se on kuule ihminen ehtoopuolella sillon. Viidenkympin jälkeen on jäljellä keskimäärin 20-30 vuotta. Eli suurin osa ajasta on takanapäin.

Mutta laatu korvaa määrän!

Minun elämäni oikeastaan alkoi 40-vuotiaana, kuten tavallisesti sanotaankin. Mitä vanhemmaksi tulen, sen paremmaksi elämiseni koen.

• Nainen parhaassa iässä.
        Ulla-pulla kirjoitti:

Olen aina ollut sinut itseni ja ikäni kanssa. Nyt 54 vuotiaana, lapseni jo aikusia ja kotoa poissa, nautin juuri tästä hetkestä. Tavallaan alkoi uusi vaihe elämässä, uusi itsellisyys.
        Saa täyttää päivänsä omien mieltymiksiensä mukaan, matkustaa minne mieli tekee ja matkaseuran voi valita vapaasti. Harrastuksille jää aikaa ja vapaa hetket ovat jopa yksinkin juhlaa. En jaksaisi enää uutta nuoruutta elää, sen perässä haikailla. On sen verran elämä antanut minulle kokemuksia ja hyviä hetkiä, että uskon niiden kantavan eteenpän ja jatkuvan vielä tulevaisuudessanikin.
        Rakastan elämää tässä ja nyt ja tiedän ettei se ole välttämättä itsestään selvyyttä.

• Marion.T

Vanhemmiten se vain muuttaa muotoaan, jokainen ihminen on kaunis omalla tavallaan.
      Katso joskus vanhuksia oikein tarkkaan niin huomaat kuinka kaunis vanhakin ihminen voi olla. Hymy on se joka kaunistaa kenet tahansa, ja kauniskin ihminen on suupielet alaspäin vähemmän kaunis.
      Joten ei kauneus katoa koskaan:-DD

• Ekitalo

..katsojan silmässä ja siitä ei voi kiistellä.

Kyllähän niitä kolotuksia tuntee mutta ei niitä saa jäädä miettimään vaan mukaan vaan kaikkeen kivaan harrastukseen esim. liikuntaan.

• Elias

Kauneus on katoavaista, mutta rumuus sen kun lisääntyy päivä päivältä.

• Itseään peilistä katsoessa huomaa, että nuoruuden söpöys on häipynyt. Tilalle on tullut aikuinen, itsetietoinen ja sisäisen hehkun omaava 50 v nainen. Lisäkilot somistavat vartaloa sopivasti, ei minusta iho ole mitenkään hirmu ryppyinen, muutama ikoni siellä täällä. Tuota naista miehenä himoisisin enemmän, kun sitä pikkupimpulaa 30 vuotta sitten. On mistä ottaa kiinni, ei tarvitse opettaa mitään ja saa nautiskella omasta ja toisen nautinnosta. Onko tämä rupsahtamista?

• ärsyttää noi mainokset tällä sivulla, antakaa meidän olla ihan rauhassa ikäistemme näköisiä. Kauhian näköistä on kiristetty naamataulu kun muuten ikääntyminen näkyy. Parempi kokorypytys.

• sivusta seurannu

olen itse 45-vuotta ja seurannut ihaille työpaikkani 50v-naisia. Jaksavat hoitaa itseään vaikka ryppyjä ehkä on vähän enemmän kun nuoremmilla näyttävät todella hehkeiltä. Lisäksi heilla on sellaista sisäistä kauneutta jota toivon itsellänikin olevan. Elämän kokemus on antanut itsevarmuutta eivät ole joka tuulen eikä muotioikun perässä juoksijoita. Kumpa itse olisin muutaman vuoden päästä yhtä hehkiä ja tasapainoinen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5690
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      22
      2487
    3. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      271
      1849
    4. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1727
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      94
      1556
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1518
    7. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      38
      1336
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1311
    9. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1291
    10. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      348
      1277
    Aihe