Eli etsin sellaista välinetta joka mittaa matkan kun sitä liikuttaa kartalla. Eli reitti piirretään kartalle ja vehje mittaa matkan. Onko joku kuullut tällaisesta vai onko peräti kokemuksia. Kertokaahan jos tiedätte missä tällaisia myydään. Kiitos.
"matkan mittaus kynä"
4
4149
Vastaukset
- nylkky
ei ole tommosta ollut mutta kavereilla oon nähnyt. Jotenkin tulee mieleen että vehkeestä käytettäisiin termiä "hyrrä".
En osaa sanoa mistä voi ostaa, mutta on semmoinen tunne, että hyvin varustetuista kirjakaupoista voi löytyä.
Tai sitten suunnistajan kaupasta tai Seppo Keltamäen liikkeestä. - etelän lomalennolla
Digitaalinen näyttö, voi muuttaa mittakaavaa, kello, lämpömittari ym. hinta jotain 20 euroa.
- kurvimetri
Mekaaninen, hieman taskukelloa muistuttava laite, jolla kartalle piirrettyä reittiä seuraten mitataan etäisyyksiä. Laitteen viisari kertoo kuljetun matkan, kun katsotaan mittakaava-asteikon kohdalta.
En tiedä, saako noita puhtaasti mekaanisia laitteita enää. Tässä nykyaikainen digitaalikoje:
http://www.ivaleon.ee/?estore=0x1&product=15
Kannattaa kysellä isommista kirjakaupoista ja toimistotarvikeliikkeistä. - entsio
olis minulla myytävänä kurvi metri run-mate club jolla olis semmoiselle käyttöä joka mittaa matkaa kartalta olis suunnistajille hyvä sellainen omaan käyttöön tai kerhoille jotka ovat paljon liikkumassa metsissä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1881341Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221148- 70870
- 48864
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva49753- 53712
- 33692
- 60689
- 47670