JT-eksytystä ?

sieltä perukoilta

Ne ex-JT:t, jotka ovat alkaneet vastustajiksi, soimaavat 'uskollisen ja ymmärtäväisen orjan' jakamaa hengellistä ruokaa, JT-eksytykseksi.

Sinun kannattaisi kuitenkin ensin paneutua tuohon hengelliseen ruokaan, ennakkoluulottomasti, virallisilla web-sivuilla, ennenkuin teet sen kohtaisen päätöksesi:
http://www.jehovantodistajat.fi/languages/finnish/index.html

Maista tästä ensin alkupala:

Jehovan todistajia syytetään järjestelmällisestä AIVOPESUSTA. Tässä tarkastelemme syitä siihen.

JA OPETTAKAA HEITÄ NOUDATTTAMAAN KAIKKEA, MITÄ MINÄ OLEN KÄSKENYT TEIDÄN NOUDATTAA
http://www.evl.fi/raamattu/1992/Matt.28.html
"20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

PIDÄMME JUMALAN KÄSKYT NOUDATTAMALLA NIITÄ
http://www.evl.fi/raamattu/1992/1Joh.5.html
"3 Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa."

TULEMME VALOON, JOTTA NOUDATTAISIMME TOTUUTTA
http://www.evl.fi/raamattu/1992/Joh.3.html
"19 Ja tuomio on tämä: valo on tullut maailmaan, mutta pahojen tekojensa tähden ihmiset ovat valinneet sen asemesta pimeyden. 20 Se, joka tekee pahaa, kaihtaa valoa; hän ei tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi. 21 Mutta se, joka noudattaa totuutta, tulee valoon, jotta kävisi ilmi, että hänen tekonsa ovat lähtöisin Jumalasta."

RAAMATTU KASVATTAA JUMALAN TAHDON MUKAISEEN ELÄMÄÄN
http://www.evl.fi/raamattu/1992/2Tim.3.html
"16 Jokainen pyhä, Jumalan Hengestä syntynyt kirjoitus on hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi ja kasvatukseksi Jumalan tahdon mukaiseen elämään"

EMME LAIMINLYÖ SEURAKUNTAMME YHTEISIÄ KOKOUKSIA
http://www.evl.fi/raamattu/1992/Hepr.10.html
"21 Meillä on suuri ylipappi, jonka haltuun on uskottu Jumalan koko huone. 22 Astukaamme sen tähden Jumalan eteen vilpittömin sydämin ja varmoina uskossamme, sydän vihmottuna puhtaaksi pahasta omastatunnosta ja ruumis puhtaalla vedellä pestynä. 23 Pysykäämme horjumatta tunnustuksessa ja toivossa, sillä hän, joka on antanut meille lupauksensa, on luotettava. 24 Pitäkäämme huolta toinen toisestamme ja kannustakaamme toisiamme rakkauteen ja hyviin tekoihin.
25 Me emme saa lyödä laimin seurakuntamme yhteisiä kokouksia, niin kuin muutamilla on tapana, vaan meidän tulee rohkaista toisiamme, sitä enemmän mitä lähempänä näette Herran päivän olevan. 26 Jos me näet teemme syntiä ehdoin tahdoin, senkin jälkeen, kun olemme oppineet tuntemaan totuuden, ei ole enää mitään uhria syntiemme sovitukseksi. 27 Ei ole muuta kuin kauhea tuomion odotus ja ahnas tuli, joka nielee Jumalaa uhmaavat."

RAAMATTU PALJASTAA SISIMMÄT AIKEEMME JA AJATUKSEMME
http://www.evl.fi/raamattu/1992/Hepr.4.html
"12 Jumalan sana on elävä ja väkevä. Se on terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka, se iskee syvään ja viiltää halki sielun ja hengen, nivelet ja luiden ytimet, se paljastaa sisimmät aikeemme ja ajatuksemme."

TULEE UUDISTUA MIELEEN VAIKUTTAVASSA VOIMASTA
http://www.evl.fi/raamattu/1992/Ef.4.html
"17 Minä varoitan teitä vakavasti Herran nimeen: älkää enää eläkö niin kuin pakanat! Heidän ajatuksensa ovat turhanpäiväisiä, 18 heidän ymmärryksensä on hämärtynyt, ja se elämä, jonka Jumala antaa, on heille vieras, sillä he ovat tietämättömiä ja sydämeltään paatuneita. 19 Heidän tuntonsa on turtunut, ja he ovat heittäytyneet irstailuihin sekä kaikenlaiseen saastaisuuteen ja ahneuteen. 20 Mutta ei teille ole Kristuksesta tällaista opetettu, 21 jos todella olette hänestä kuulleet, jos teille on opetettu se totuus, joka Jeesuksessa on. 22 Sen opetuksen mukaan teidän tulee hylätä entinen elämäntapanne ja vanha minänne, joka on petollisten himojensa vuoksi tuhon oma. 23 Teidän tulee uudistua mieleltänne ja hengeltänne 24 ja pukea yllenne uusi ihminen, joka on luotu sellaiseksi kuin Jumala tahtoo, elämään oikeuden ja totuuden mukaista, pyhää elämää.

25 Luopukaa siis valheesta ja puhukaa toinen toisellenne totta, sillä me olemme saman ruumiin jäseniä. 26 Vaikka vihastuttekin, älkää tehkö syntiä. Sopikaa riitanne, ennen kuin aurinko laskee. 27 Älkää antako Paholaiselle tilaisuutta. 28 Varas älköön enää varastako, vaan tehköön työtä ja ansaitkoon rehellisesti toimeentulonsa, niin että voi myös antaa tarpeessa olevalle. 29 Älkää päästäkö suustanne sopimatonta puhetta, vaan puhukaa sitä, mikä kulloinkin on hyvää ja hyödyllistä ja kuulijoille iloksi. 30 Älkää tuottako surua Jumalan Pyhälle Hengelle, jonka olette saaneet sinetiksi lunastuksen päivää varten. 31 Hylätkää kaikki katkeruus, kiukku, viha, riitely ja herjaaminen, kaikkinainen pahuus. 32 Olkaa toisianne kohtaan ystävällisiä ja lempeitä ja antakaa toisillenne anteeksi, niin kuin Jumalakin on antanut teille anteeksi Kristuksen tähden."

ON KÄYTTÄYDYTTÄVÄ KRISTUKSEN EVANKELIUMIN ARVOA VASTAAVALLA TAVALLA
http://www.evl.fi/raamattu/1992/Fil.1.html
"27 Teidän on vain käyttäydyttävä Kristuksen evankeliumin arvoa vastaavalla tavalla. Pääsenpä itse käymään luonanne tai en, toivon saavani kuulla, että te pysytte lujasti samanhenkisinä ja taistelette yksimielisesti evankeliumin ja uskon puolesta"

TULEE PUHDISTAUTUA KAIKESTA LIHAN JA HENGEN SAASTUTUKSESTA
http://www.evl.fi/raamattu/1992/2Kor.7.html
"1 Rakkaat ystävät! Kun kerran olemme saaneet tällaiset lupaukset, meidän tulee puhdistautua kaikesta ruumiin ja hengen saastaisuudesta ja Jumalaa peläten pyhittää elämämme kokonaan hänelle"

JUMALA TEKEE ELÄVÄKSI HENGELLISESTI
http://www.evl.fi/raamattu/1992/Ef.2.html
"1 Jumala on tehnyt eläviksi teidät, jotka olitte kuolleita rikkomustenne ja syntienne tähden. 2 Ennen te elitte niiden vallassa tämän maailman menon mukaan, totellen avaruuden henkivaltojen hallitsijaa, sitä henkeä, joka yhä vaikuttaa tottelemattomissa ihmisissä. 3 Heidän joukossaan mekin kaikki ennen elimme noudattaen oman luontomme haluja ja tehden niin kuin ruumiimme ja mielemme tahtoivat, ja näin olimme luonnostamme vihan alaisia niin kuin kaikki muutkin."

TULEE PUKEUTUA UUTEEN MINÄÄN, JOKA JATKUVASTI UUDISTUU OPPIAKSEEN YHÄ PAREMMIN TUNTEMAAN LUOJANSA JA TULLAKSEEN HÄNEN KALTAISEKSEEN
http://www.evl.fi/raamattu/1992/Kol.3.html
"5 Haudatkaa siis se, mikä teissä on maallista: siveettömyys, saastaisuus, intohimot, pahat halut ja ahneus, joka on epäjumalanpalvelusta. 6 Niiden vuoksi Jumalan viha kohtaa tottelemattomia ihmisiä. 7 Niiden mukaan tekin elitte, kun olitte niiden vallassa. 8 Luopukaa nyt tekin tästä kaikesta: vihasta, kiukusta, pahuudesta, herjauksista ja siivottomista puheista. 9 Älkää valehdelko toisillenne. Olettehan riisuneet yltänne vanhan minänne kaikkine tekoineen 10 ja pukeutuneet uuteen, joka jatkuvasti uudistuu oppiakseen yhä paremmin tuntemaan Luojansa ja tullakseen hänen kaltaisekseen. 11 Silloin ei ole enää kreikkalaista eikä juutalaista, ei ympärileikattua eikä ympärileikkaamatonta, ei barbaaria, skyyttalaista, orjaa eikä vapaata, vaan Kristus on kaikki, hän on kaikissa.
12 Te, jotka olette Jumalan valittuja, pyhiä ja hänelle rakkaita, pukeutukaa siis sydämelliseen armahtavaisuuteen, ystävällisyyteen, nöyryyteen, lempeyteen ja kärsivällisyyteen. 13 Pitäkää huolta, että tulette toimeen keskenänne, antakaa anteeksi toisillenne, vaikka teillä olisikin moittimisen aihetta. Niin kuin Herra on antanut teille anteeksi, niin antakaa tekin. 14 Mutta kaiken kruunuksi tulkoon rakkaus, sillä se tekee kaiken täydelliseksi. 15 Vallitkoon teidän sydämissänne Kristuksen rauha, johon teidät on yhden ja saman ruumiin jäseninä kutsuttu. Olkaa myös kiitollisia. 16 Antakaa Kristuksen sanan asua runsaana keskuudessanne. Opettakaa ja neuvokaa toisianne kaikella viisaudella ja laulakaa kiitollisin mielin Jumalalle psalmeja, ylistysvirsiä ja hengellisiä lauluja. 17 Mitä teettekin, sanoin tai teoin, tehkää kaikki Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen hänen kauttaan Jumalaa, Isäämme"

23

1117

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kommentaattori

>>Jehovan todistajia syytetään järjestelmällisestä AIVOPESUSTA. Tässä tarkastelemme syitä siihen.

"20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti." >TULEE PUKEUTUA UUTEEN MINÄÄN, JOKA JATKUVASTI UUDISTUU OPPIAKSEEN YHÄ PAREMMIN TUNTEMAAN LUOJANSA JA TULLAKSEEN HÄNEN KALTAISEKSEEN

• sieltä perukoilta

• Olisihan se pitänyt arvata
        sieltä perukoilta kirjoitti:

katso itse!

http://www.jehovantodistajat.fi/languages/finnish/library/jt/index.htm

Enpä taida katsoa turhanpäiviäisiä linkkejäsi. Jos et viitsi (lue: pysty) vastaamaan esittämiini kommentteihin niin antaa olla. Tämä peli on minun puolestani tällä selvä.

Hyvää Joulua jos vaikka sattuisitte salaa syömään sesonkikinkkua ja sesonkilaatikoita ;-)

• mummi
        Olisihan se pitänyt arvata kirjoitti:

Enpä taida katsoa turhanpäiviäisiä linkkejäsi. Jos et viitsi (lue: pysty) vastaamaan esittämiini kommentteihin niin antaa olla. Tämä peli on minun puolestani tällä selvä.

Hyvää Joulua jos vaikka sattuisitte salaa syömään sesonkikinkkua ja sesonkilaatikoita ;-)

Miten tuo "sesonki" kinkku poikkeaa siitä jota minäkin syön pitkin vuotta. tai lanttu, porkkana peruna tai mahsalaatikot? Samalla lailla ne täyttää mahan ja ulostuu niinkuin muuloinkin...
        Turhaa pulinaa.. se on vain tavallista ruokaa.

• kun tuolla alempana
        mummi kirjoitti:

Miten tuo "sesonki" kinkku poikkeaa siitä jota minäkin syön pitkin vuotta. tai lanttu, porkkana peruna tai mahsalaatikot? Samalla lailla ne täyttää mahan ja ulostuu niinkuin muuloinkin...
        Turhaa pulinaa.. se on vain tavallista ruokaa.

kyseltiin asioita?

• mummi
        kun tuolla alempana kirjoitti:

kyseltiin asioita?

Mummi ei jaksa eikä viitti turhia saivarteluja. Sinne on laitettu valmiit JT:n sivut joista saa tarkkoja tietoja ja kuitenkin vastaus on Suurinpiirtein näin :"en viitsi katsella linkkejä ..raporttiin saatiin taas tunteja."
        Sellainen ei mielestäni tarvi huomiotani, joka ei tietoa tosissaan etsikkään ,tykkää vain heitellä herjoja :" JT eksytystä" .Ei kannata
        antaa pyhää koirille,eikä heittää helmiä sikojen
        eteen(Matt7:6) Asiallisuutta minä kaipaan.

• vastarannan mummi
        mummi kirjoitti:

Mummi ei jaksa eikä viitti turhia saivarteluja. Sinne on laitettu valmiit JT:n sivut joista saa tarkkoja tietoja ja kuitenkin vastaus on Suurinpiirtein näin :"en viitsi katsella linkkejä ..raporttiin saatiin taas tunteja."
        Sellainen ei mielestäni tarvi huomiotani, joka ei tietoa tosissaan etsikkään ,tykkää vain heitellä herjoja :" JT eksytystä" .Ei kannata

joka viis veisaa järjestön ohjeista?
        Aina pitää asiallisesti vastata kun kysytään. Muuten annat huonon kuvan liikkeestäsi.
        Ja siitä ei pisteitä sinulle heru.

• pisteistä viis
        vastarannan mummi kirjoitti:

joka viis veisaa järjestön ohjeista?
        Aina pitää asiallisesti vastata kun kysytään. Muuten annat huonon kuvan liikkeestäsi.
        Ja siitä ei pisteitä sinulle heru.

... älä "syytä" mummia pisteitten keruusta, ei hän kerää kuin minuutteja ne on kovaa valuuttaa kun "hallituspaikkoja jaetaan!!!!!!!!!!!!!!!

• mummi
        pisteistä viis kirjoitti:

... älä "syytä" mummia pisteitten keruusta, ei hän kerää kuin minuutteja ne on kovaa valuuttaa kun "hallituspaikkoja jaetaan!!!!!!!!!!!!!!!

En kaipaa pisteitänne enkä hallituspaikkojanne, mutta koska asialliset vastaukseni teitä ärsyttää, niin "ei kannata heittää helmiä sioille, ettei ne niitä tallaa" on teihin sopiva raamatun kohta.

• Tässä tulos
        mummi kirjoitti:

ctrl f:llä hakusanalla Jerusalem löytyi tällainen kohta: "”Te saatte voimaa, kun pyhä henki tulee päällenne, ja te tulette olemaan todistajiani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja maan ääriin asti.” (Apostolien teot 1:8.)"

Hauilla 539, 607 ei löytynyt mitään, joten edellisen jt-kirjoittajan kommentti oli ilmeisesti hämäystarkoituksessa laadittu. Ja jottei asia unohtuisi, voisitko sinä mummi näyttää esimerkkiä ja kommentoida tuota hyvin mielenkiintoista Jer.25:12:ssa olevaa kohtaa? Sehän kuuluu näin: "Mutta kun seitsemänkymmentä vuotta on täyttynyt, niin minä kostan Baabelin kuninkaalle ja sille kansalle, sanoo Herra, heidän pahat tekonsa, kostan kaldealaisten maalle ja teen sen ikuiseksi erämaaksi."

Rohkenetko sanoa milloin tuo 70 vuoden jakso viimeistään päättyi Raamatun mukaan, kun otetaan huomioon, että Baabelin kuninkaalle kostetiin 539 eKr?

• Tervehenkistä keskustelua k...
        mummi kirjoitti:

En kaipaa pisteitänne enkä hallituspaikkojanne, mutta koska asialliset vastaukseni teitä ärsyttää, niin "ei kannata heittää helmiä sioille, ettei ne niitä tallaa" on teihin sopiva raamatun kohta.

Sait vastauksen ja pyydettiin kommenttiasikin. Rupesiko polvet tärisemään vai mistä hiljaisuus? Ethän vain ole samanlainen pupupöksy kuin jt:t, vai...?

• mummi
        Tervehenkistä keskustelua k... kirjoitti:

Sait vastauksen ja pyydettiin kommenttiasikin. Rupesiko polvet tärisemään vai mistä hiljaisuus? Ethän vain ole samanlainen pupupöksy kuin jt:t, vai...?

En pysynyt matkassa kun olin toisilla sivuilla
        vastailemassa, mutta kyllä te jo taisittekin saada OIKEAT vastaukset mitä sitte hallusittekin tietää. Minä nimittäin en tiedä vielä läheskään kaikkea eikä minua kaikki suuresti edes kiinnosta. En todellakaan pelkää ketään, vaikken kaikkiin vastaakkaan, onhan niitä muitakin vastailijoita. Kiva kuitenkin kun ajatuksiani luetaan.

• googlasin "Jeruslamin ...
        mummi kirjoitti:

En pysynyt matkassa kun olin toisilla sivuilla
        vastailemassa, mutta kyllä te jo taisittekin saada OIKEAT vastaukset mitä sitte hallusittekin tietää. Minä nimittäin en tiedä vielä läheskään kaikkea eikä minua kaikki suuresti edes kiinnosta. En todellakaan pelkää ketään, vaikken kaikkiin vastaakkaan, onhan niitä muitakin vastailijoita. Kiva kuitenkin kun ajatuksiani luetaan.

http://www.jippii.fi/jsp/forum/thread.jsp?b=uskojaelama&t=20444

Tuon linkin takaa löytyi milenkiintoinen keskustelu jossa jt:t jäivät kiikkiin.
        Katsokaapa erityisesti jehovalaisen Juhanipin vastauksia joista ilmenee hänen sokeutensa ja kyvyttömyytensä ymmärtää luettua tekstiä, mikä on suora seuraus jehovalaisesta aivopesusta.

----------------
        Eräällä toisella palstalla muuan jehovantodistaja esitti seuraavan väitteen: "Vuosien 607 vastaan 586/587 eKr oikeellisuudesta Jerusalemin kukistumisvuotena taistelevat siis maalliset lähteet Raamattua vastaan."

Tuo on jo haaste mihin on pakko vastata: Väitän, että maallinen historia on sopusoinnussa Raamatun kertomuksen kanssa, ja molemmat ovat sopusoinnussa sen kanssa, että viimeinen Jerusalemin peräkkäisistä autiotuksista (Sidkian hallinnon lopussa) tapahtui 587-6 eKr.

Olen pyytänyt useita kertoja jt:ia osoittamaan virheellisyyden (merkittävän) esityksestäni mutta en ole sellaista vielä saanut. "Paras" vastaus on toistaiseksi ollut, että "lue Raamattua tarkemmin" :-)

Voisiko joku nyt kerrankin yrittää?

Teen tähän lyhyen helposti seurattavan esityksen:*Näistä lienemme samaa mieltä?*

(1) Joojakim hallitsi 11 vuotta
        (2) Sidkia hallitsi 11 vuotta
        (3) Jerusalemin tuho Sidkian päivinä tapahtui Nebukadnessarin 19:ntenä hallitusvuonna.
        (4) Nebukadnessarin valtaannousu vuosi osuu Joojakimin 3 ja 4 hallitusvuodelle.
        (5) Aikajanalla N:n hallinnon alku pannaan n. Joojakimin 3:nnen vuoden puoliväliin ja Joojakimin 11 hallitusvuoden jälkeen alkaa Sidkian 11-vuotinen valtakausi joka osuu yhteen N:n 19:nteen hallitusvuoteen, jolloin tapahtui Sidkian kukistuminen ja Jerusalemin tyhjennys (käytännöllisesti katsoen).
        (6) Ensimmäinen laajamittainen pakkosiirto tapahtui Joojakimin hallinnon lopussa 11 vuotta ennen Sidkain kukistumista.
        (7) Jer.25:11 "Niin koko tämä maa tulee raunioiksi, autioksi, ja nämä kansat palvelevat Baabelin kuningasta seitsemänkymmentä vuotta."
        *Tähän asti ollaan varmaan samaa mieltä?*

Seuraavaksi tämä esitys johon toivon teidän kaikkien ja erityisesti jt:ien ottavan kantaa:

Jermian mainitsema "kansat palvelevat Baabelin kuningasta seitsemänkymmentä vuotta" toteutuu näin:
        *609 eKr:* Assyria menetti maailmanherruuden Harranin taistelussa. Alkoi Babylonin 70-vuotinen johtoasema.
        *539 eKr:* Babylonin johtoasema päättyi.
        609 eKr. - 539 eKr. = 70 vuotta (Jer.25:11)*605 eKr:* N:n 1. ja Joojakimin 3-4. hallitusvuosi
        *598 eKr:* N:n 8. ja Joojakimin 10-11. hallitusvuosi
        *597 eKr:* N:n 9. ja Sidkian 1. hallitusvuosi *587 eKr:* N:n 19. ja Sidkian 11. hallitusvuosi Jerusalemin hävitys 5 kuussa ja Gedaljan salamurha 7 kuussa => juutalaiset paastosivat 70 vuotta 5 ja 7 kk:n tapahtumien muistoksi.
        *519 eKr:* Sakarja 1:7, "Kahdentenakymmenentenä neljäntenä päivänä yhdennessätoista kuussa, joka on sebat-kuu, Daarejaveksen toisena vuotena [519 eKr.], tuli profeetta Sakarjalle, Berekjan pojalle, joka oli Iddon poika, tämä Herran sana...Ja Herran enkeli lausui ja sanoi: "Herra Sebaot, kuinka kauan sinä viivyt etkä armahda Jerusalemia ja Juudan kaupunkeja, joille olet ollut vihainen nämä seitsemänkymmentä vuotta?"
        *517 eKr:* Sakarja 7:1-5: "Kuningas Daarejaveksen neljäntenä vuotena [517 eKr.] tuli Herran sana Sakarjalle, neljäntenä päivänä yhdeksännessä kuussa, kislev-kuussa. Beetel oli lähettänyt Sareserin ja Regem-Melekin miehinensä etsimään Herran mielisuosiota ja kysymään Herran Sebaotin temppelin papeilta ynnä profeetoilta näin: "Onko minun viidennessä kuussa itkettävä ja noudatettava pidättyväisyyttä, niin kuin minä olen tehnyt jo kuinka monina vuosina?" Niin minulle tuli tämä Herran Sebaotin sana: "Sano kaikelle maan kansalle ja papeille näin: Kun te olette paastonneet ja valittaneet viidennessä ja seitsemännessä kuussa, ja jo seitsemänäkymmenenä vuotena, niin minulleko te olette paastonne paastonneet?

HUOMASITTEKO: Jumala oli ollut vihoissa 70 vuotta ja elettiin Daarejaveksen 2 hallitusvuotta v. 519 eKr. Siitä taaksepäin päästään vuoteen 589 eKr. jolloin Jerusalemin piiritys alkoi ennen viimeistä hävitystä. Ja edelleen: Jerusalemin hävityksen (5. kk) ja Gedaljan salamurhan (7.kk) muistoksi oli vietetty 70 vuotta paastoa ja elettiin Daarejaveksen 4 hallitusvuotta ja vuosi oli siis 517 eKr. Siitä päästään vuoteen 587 eKr. jolloin J:n hävitys ja Gedaljan murha tapahtuivat.

Eikö tämä osoita, että Raamatun kertomus ja maallinen historia ovat molemmat sopusoinnussa sen käsityksen kanssa, että Sidkian hallinnon lopussa tapahtunut Jerusalem viimeinen autioitus/hävitys tapahtui 587 eKr.

-----------

MOT

• Meilo Theos
        googlasin "Jeruslamin ... kirjoitti:

Katsokaapa erityisesti jehovalaisen Juhanipin vastauksia joista ilmenee hänen sokeutensa ja kyvyttömyytensä ymmärtää luettua tekstiä, mikä on suora seuraus jehovalaisesta aivopesusta.

----------------
        Eräällä toisella palstalla muuan jehovantodistaja esitti seuraavan väitteen: "Vuosien 607 vastaan 586/587 eKr oikeellisuudesta Jerusalemin kukistumisvuotena taistelevat siis maalliset lähteet Raamattua vastaan."

Tuo on jo haaste mihin on pakko vastata: Väitän, että maallinen historia on sopusoinnussa Raamatun kertomuksen kanssa, ja molemmat ovat sopusoinnussa sen kanssa, että viimeinen Jerusalemin peräkkäisistä autiotuksista (Sidkian hallinnon lopussa) tapahtui 587-6 eKr.

Olen pyytänyt useita kertoja jt:ia osoittamaan virheellisyyden (merkittävän) esityksestäni mutta en ole sellaista vielä saanut. "Paras" vastaus on toistaiseksi ollut, että "lue Raamattua tarkemmin" :-)

Teen tähän lyhyen helposti seurattavan esityksen:*Näistä lienemme samaa mieltä?*

(3) Jerusalemin tuho Sidkian päivinä tapahtui Nebukadnessarin 19:ntenä hallitusvuonna.
        (5) Aikajanalla N:n hallinnon alku pannaan n. Joojakimin 3:nnen vuoden puoliväliin ja Joojakimin 11 hallitusvuoden jälkeen alkaa Sidkian 11-vuotinen valtakausi joka osuu yhteen N:n 19:nteen hallitusvuoteen, jolloin tapahtui Sidkian kukistuminen ja Jerusalemin tyhjennys (käytännöllisesti katsoen).
        (6) Ensimmäinen laajamittainen pakkosiirto tapahtui Joojakimin hallinnon lopussa 11 vuotta ennen Sidkain kukistumista.
        (7) Jer.25:11 "Niin koko tämä maa tulee raunioiksi, autioksi, ja nämä kansat palvelevat Baabelin kuningasta seitsemänkymmentä vuotta."

Seuraavaksi tämä esitys johon toivon teidän kaikkien ja erityisesti jt:ien ottavan kantaa:

Jermian mainitsema "kansat palvelevat Baabelin kuningasta seitsemänkymmentä vuotta" toteutuu näin:
        *609 eKr:* Assyria menetti maailmanherruuden Harranin taistelussa. Alkoi Babylonin 70-vuotinen johtoasema.
        609 eKr. - 539 eKr. = 70 vuotta (Jer.25:11)*605 eKr:* N:n 1. ja Joojakimin 3-4. hallitusvuosi
        *597 eKr:* N:n 9. ja Sidkian 1. hallitusvuosi *587 eKr:* N:n 19. ja Sidkian 11. hallitusvuosi Jerusalemin hävitys 5 kuussa ja Gedaljan salamurha 7 kuussa => juutalaiset paastosivat 70 vuotta 5 ja 7 kk:n tapahtumien muistoksi.
        *519 eKr:* Sakarja 1:7, "Kahdentenakymmenentenä neljäntenä päivänä yhdennessätoista kuussa, joka on sebat-kuu, Daarejaveksen toisena vuotena [519 eKr.], tuli profeetta Sakarjalle, Berekjan pojalle, joka oli Iddon poika, tämä Herran sana...Ja Herran enkeli lausui ja sanoi: "Herra Sebaot, kuinka kauan sinä viivyt etkä armahda Jerusalemia ja Juudan kaupunkeja, joille olet ollut vihainen nämä seitsemänkymmentä vuotta?"
        *517 eKr:* Sakarja 7:1-5: "Kuningas Daarejaveksen neljäntenä vuotena [517 eKr.] tuli Herran sana Sakarjalle, neljäntenä päivänä yhdeksännessä kuussa, kislev-kuussa. Beetel oli lähettänyt Sareserin ja Regem-Melekin miehinensä etsimään Herran mielisuosiota ja kysymään Herran Sebaotin temppelin papeilta ynnä profeetoilta näin: "Onko minun viidennessä kuussa itkettävä ja noudatettava pidättyväisyyttä, niin kuin minä olen tehnyt jo kuinka monina vuosina?" Niin minulle tuli tämä Herran Sebaotin sana: "Sano kaikelle maan kansalle ja papeille näin: Kun te olette paastonneet ja valittaneet viidennessä ja seitsemännessä kuussa, ja jo seitsemänäkymmenenä vuotena, niin minulleko te olette paastonne paastonneet?

HUOMASITTEKO: Jumala oli ollut vihoissa 70 vuotta ja elettiin Daarejaveksen 2 hallitusvuotta v. 519 eKr. Siitä taaksepäin päästään vuoteen 589 eKr. jolloin Jerusalemin piiritys alkoi ennen viimeistä hävitystä. Ja edelleen: Jerusalemin hävityksen (5. kk) ja Gedaljan salamurhan (7.kk) muistoksi oli vietetty 70 vuotta paastoa ja elettiin Daarejaveksen 4 hallitusvuotta ja vuosi oli siis 517 eKr. Siitä päästään vuoteen 587 eKr. jolloin J:n hävitys ja Gedaljan murha tapahtuivat.

Eikö tämä osoita, että Raamatun kertomus ja maallinen historia ovat molemmat sopusoinnussa sen käsityksen kanssa, että Sidkian hallinnon lopussa tapahtunut Jerusalem viimeinen autioitus/hävitys tapahtui 587 eKr.

-----------

MOT

Emeritus Corrector is back... rauha hänen helvetinmoisekäryävälle sielulleen...

• käsittämällä
        googlasin "Jeruslamin ... kirjoitti:

----------------

-----------

MOT

sakarjan kohdan väärin. Siinä syy koko virhelaskennallesi. se on sinulle jo osoitettu joten miksi jankkaat sitä vanhaa virttäsi, kuulostat tyhmältä.

illoin huomaat että olet käytännöllisesti katsoen yksin laskelmiesi kanssa. jokainen huomaa helposti sakarjaan perustuvan virhepäätelmäsi.
        ihmettelenkin hiukan sokeuttasi, kumpi siis olet, sokea vai yksinkertainen.

• kirjoittelustasi muutaman tunnin raporttiin? Siltä vähän näyttäisi.

• Mieliuvitus pelaa

"...kirjoittelustasi muutaman tunnin raporttiin? Siltä vähän näyttäisi."

Näin varmaankin on käynyt koska kyseessä näyttää olevan tyypillinen kenttäpalvelustilanne: Ensin jt läpättää aikansa ja sitten kun vastapuoli esittää pari tarkkanäköistä ja hankalaa kommenttia niin jehovalainen ottaa kadotukset ja häipyy jäljettömiin.

No samapa tuo, pääasia että totuus paljastui totuudesta tälläkin kertaa. Tuo jeremian kohta 25:12 tuntuu olevan muuten aika paha vartiotornin väelle.

• Pii on 3.0
        Mieliuvitus pelaa kirjoitti:

"...kirjoittelustasi muutaman tunnin raporttiin? Siltä vähän näyttäisi."

Näin varmaankin on käynyt koska kyseessä näyttää olevan tyypillinen kenttäpalvelustilanne: Ensin jt läpättää aikansa ja sitten kun vastapuoli esittää pari tarkkanäköistä ja hankalaa kommenttia niin jehovalainen ottaa kadotukset ja häipyy jäljettömiin.

No samapa tuo, pääasia että totuus paljastui totuudesta tälläkin kertaa. Tuo jeremian kohta 25:12 tuntuu olevan muuten aika paha vartiotornin väelle.

Voi olla tarkistusten tarpeessa myös muillakin, jos avaa historian "Isäksi" sanotun Herodotoksen historiat 1-2, ja lukee, miten Herodotos ON ainoa silminnäkijä, joka kävi Babilin kaupungissa sen valtauksen jälkeen.
        Siellä oli asukkaita, eikä jälkeäkään riippuvista puutarhoista, joista Herodotos oli lukenut Kreikkalaisessa maailmassa hurjia juttuja. Se paapelin tätikin, Semiramis, oli hallinnut Assyriaa 200 vuotta ennen Nebu toista, joten se paapelin Tätien esikuvakin lässähti siihen.

• Provometri 1.0 build 159

Tulos: 3
      Epäonnistunut provokaatio

• mutta perusteluitta jättäminen on silti tuulen tavoittelua. Kuten irstain mies päällä maan sanoi. Jumalan saattelemana tosin.

•    
      Raamatunlauseita toisensa perään. Muistatko, miten saatanakin vetosi Raamattuun Jeesusta kiusatessaan. Et voita pelastusta, vaikka uhraisit koko elämäsi Raamatusta puhumiselle:

heissä on jumalisuuden ulkokuori,
         mutta he kieltävät sen   v o i m a n.
         Senkaltaisia karta.    (2Tim.3:5)

Paavali oli omistanut jo ennen kääntymistään koko entisen elämänsä Jumalan puolesta kiivalemiselle. Tosiasiassa hän oli Kristuksen vastustajana Jumalan vihollinen. Vartiotorniseuran oppien levittäminen ei ole yhtään sen arvokkaampaa.

Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat,
         mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
         ..
         Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut
         viisauden avulla tuntemaan Jumalaa,
         niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta
         pelastaa ne, jotka uskovat,
         koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta,
         me taas saarnaamme   r i s t i i n n a u l i t t u a   K r i s t u s t a,
         joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
         mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia,
         on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.    (1Kor.1:18, 21-24)

Hyvä sanoma ei ole spekulointia jellonan rapsuttelulla ja ikuisen elämän odotteella paratiisimaassa, jonka firman jäsenet voivat ehkä mahdollisesti saavuttaa kun vielä täysimääräisesti hyödyntävät Jeesuksen ansiota.

Tehkää parannus
         ja ottakoon kukin teistä kasteen
            J e e s u k s e n   K r i s t u k s e n   n i m e e n
         syntienne anteeksisaamiseksi,
         niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

• päästit

infopläjäyksen. kerrohan minkämuotoista ristiä sinä saarnaat, joka lahkolla kun näyttää olevan omansa.

• neitoni

Eiköhän kaikkein suurin mestari oo Meilo joka niitä naputtelee jotka on tallentanu,ei jaksa sitä määrää kirjotella ja lukea...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4740
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2245
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1414
    4. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      22
      1314
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      86
      1289
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      126
      1084
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      67
      1026
    8. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      945
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Kitee
      252
      935
    10. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      65
      906
    Aihe