Eilen Kolarissa yhdeksän henkilöä joutui sairaalaan kolmen auton kolarissa. Kelkkailijoita kuljettanut pikkubussi törmäsi ensin pakettiauton takakulmaan ja kimposi siitä vastaan tulevan tukkirekan etukulmaan. Kyseisessä tilanteessa oli tietenkin syyllinen tukkirekan kuljettaja, koska hän ei ottanut huomioon, että kelkkailijoita kuljettaneella pikkubussilla oli kiire. Osasyyllinen oli pakettiauton kuljettaja , sillä se ei ehtinyt tarpeeksi nopeasti kiireisten kelkkailijoiden alta pois. Oliko arvioni syyllisyyskysymyksissä oikein, vai olisiko pikkubussin kuljettaja syyllinen kyseiseen kolariin? Mitä mieltä olette (mm. HANNA KARTTUNEN ins.) kyseisestä tilanteesta?
Eikö rekkakuskit
8
1467
Vastaukset
- tollo peloton
http://www.kaleva.fi/plus/index.cfm?j=531183
edellinen oli ajanu vähän aikasemmin paikan ohi ja pöllyttäny lunta.ja seuraava juutas oli jo suoran päässä tulossa paikalle.lähti h-autoilijalta auto lapasesta ku horisontissa häämötti ison auton valot. - rekkakuski kiilasi
h-auton ojaan ja läheltä piti tilanteita on koettu useita. Korpilaki on otettava käyttöön rekkamiesten takia. On ne mouhoja, eivät iedä missä etuåyörä kulkee ja missä on auton peräpää. ammattikuskeja, muka.
- Tukkirekka
Hei tollo lähde minun työhön tukkirekkaan saat ajaa silloin vasta nähdään osaatko luultavasti sinulta luuserilta pääsee kuset housuun ja huudat äitiä apuun.Sinun ajotaidot on valovuosien päässä puutavara miesten ajotaidoista olet pelkkä suun pieksiä luuseri.
- idiooteille
ei ihmisille,kumpaan joukkoon haluat leimautua?
Tukkirekan kuljettajassa vika, kuskin olisi pitänyt kyetä aavistamaan, että juuri tässä risteyksessä saattaa vastaantuleva pikkubussi syöksyä eteen. Kuskin vika, olisi pitänyt käydä kusella yhden kerran useammin ja jäädä jo edellisen huoltoaseman pihaan kahvittelemaan. Kuormaakin olisi pitänyt tehdä vähän pitempään.
TAI, kuskin olisi pitänyt ajaa vähän kovempaa koko matkan, eli rajoittimessa syy. Kuski ei kerennyt rajoittimen takia alta pois. Lisäksi kuorma olisi pitänyt lastata nopeammin, ja kustakkin olisi pitänyt vähän suuremmalla paineella. Nenääkään ei olisi kärsinyt niistä kuorman teon jälkeen, vaan olisi pitänyt juosta koppiin ja lähteä ajamaan jo ennen kuin saa oven kiinni.- tätä se on
aina odotetaan että kuljettajan pitäisi osata ennustaa. jos ei osaa,ollaan heti kyllä syyttämässä vaikka mistä kuljettajaa.millä perusteella? sillä että kyllä ammattikuljettajan pitäis osata tietää. hoh-hoi. kenenkään muun työpaikalla kuin kuljettajan työpaikalla ei ole niin paljoa amatöörejä. nuo ei ammattilaiset kynänpyörittäjät ja konttori-rotat ja olevinaan ammattilaiset ei pärjäis edes nelostien päästä päähän isonauton kanssa,puhumatta että käsittäisivät millaisiin paikkohin ja millaisissa oloissa oikeasti työtään tekevät kuljettajat joutuvat menemään ja tulemaan myös takaisinkin,kalusto ja kuorma kunnossa tietenkin.
- minäminä
Jippii! viimeinkin aletaan päästä asian ytimeen ;)
Pois alta rekkakuskit ja männynkävyt!
Voi elämä... -putoaa jakkaralta- - Rattimatti
Lunta tulee rekkakuskien tupaan niin, että pölisee. Ns. ajotaitoiset kertovat meille, miten pitää ajaa. Mehän ei ollakaan muuta, kuin tientukkoja, kaahareita, nysvääjiä jne. Sellaisia meistä puhutaan samalla kun pelaavat omalla sukuelimellään. Ja asutaan sentään sivistysvaltiossa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873237
- 622947
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322465- 802283
- 742199
- 952026
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361693- 121626
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201613Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301450