En tiedä, miten tämän kertoisin, mutta elokuusta lähtien koulumatkallani on tullut vastaan itseäni ainakin 30 tai 40 vuotta vanhempi mies, joka ei kai käsittääkseni ole ihan "normaali".
Aluksi hän vain tervehti minua, mutta nyt hän on pyytänyt minua aina kahville hänen kotiin ja kysyy nimeäni, kouluani yms. En kertonut koulua, mutta sanoin etunimeni (en tiedä, olisiko pitänyt).
Hän tulee melkein joka aamu vastaan ja nykyään hän nähdessään minut pysähtyy jo hirveän kauas, ja itselleni tulee ahdistava olo, kun tiedän, että se taas alkaa sanoa jotain ja pyytää kahville jne.
En ole nähnyt hänen juttelevan muille ohikulkijoille.
Minua ahdistaa tämä vähän, koska en tiedä, miten minun pitäisi suhtautua asiaan. En tiedä, kuulostaako tämä muista kamalalta, mutta minua ahdistaa, kun hän aina jankkaa, että voinko tulla tänään niille (siis aivan tuntemattomalle ihmiselle).
Olen itse liian hyväuskoinen ja sinisilmäinen ja minun on vaikeaa ajatella, ettäö kukaan tahtoisi mitään pahaa ja olen liian kiltti ja on vaikeaa sanoa ei.
Minun kanssa on ennen pysähtynyt juttelemaan sellainen down-syndroomainen, mutta en ole sitä kokenut ahdistavaksi (enkä edes sitä, kun hän on kysyynyt, että saako pussata minua...) toisin kuin tämän nyt.
Sitten sitäkään en tiedä, että pysähtyy hän juttelemaan "siksi", että hän ei ole ihan "normaali" (anteeksi, en osaa selittää tätä niin, että tajuaisitte ehkä oikein) ja onko hänellä mitään "romanttisia" ajatuksia ja haluaako hän vain yksinkertaisesti juttuseuraa ja kahviseuraa ilman mitään takaa-ajatuksia. Ahdistun kuitenkin, kun hän aina pyytää kahville, mutta en halua mennä tuntemattomille kylään.
Juttelisin ihan mielelläni hänen kanssaan, mutta entä jos hän tajuaa väärin jutteluni ja alkaa kuvitella kaikkea (että olen vaikka rakastunut).
Ja minulle tulee huono omatunto ja mieli, kun minulla on tällaisia ajatuksia. Entä jos hän vain haluaa kaverikseni tms. ja hyvää hyvyyttään haluaisi minut kahville.
Ja tämä ei johdu sitten mistään pelosta erilaisuutta kohtaan, vaan ahdistuisin varmasti ihan samalla tavalla, vaikka hän olisikin "normaali".
Minulkla ei ole ketään, joka voisi kulkea saman reitin, ja en myskään haluaisi kertoa tästä kenellekään, koska tuntuu tyhmältä nämä ajatykseni.
Tunnen itseni nyt hieman tyhmäksi, mutta painan siitä huolimatta Lähetä-nappulaa ja toivon saavani ulkopuolisten näkemyksiä aiheeseen.
"Ahdistelija" koulumatkalla
17
1866
Vastaukset
- lumiperhonen
Hei! Ole varovainen sen ahdistelijan suhteen.Hänen päässään voi liikkua mitä hyvänsä.Hän voi olla siinä uskossa että olet rakastunut häneen ja hän yrittää ujuttaa sinua luokseen.
Älä kerro mitään itsestäsi! jos mahdollista vaihda reittiä kouluun.Ja ole tunteillesi rehellinen,mene rohkeasti poliisien juttusille ja kerro,mitä olet kokenut ja mitä aavistelet.
Sinun velvollisuus on suojata itsesi.Ja kuuntele mitä sydämesi sanoo.Sillä minulla on sellainen vaisto että se mies on pedofiili.
Ja poliisit auttavat sinua mielellään eikä sinulle koidu siitä mitään haittaa.päinvastoin.vapaudut peloistasi!
minun isäni oli ahdistelija.ja minulla on vieläkin syvät traumat.minulla on traumaperäinen vakava stressi-reaktio!
ole rohkea.Ja pyydä Jumalaa suojaksesi.hän auttaa.Hän antaa enkeleilleen käskyn varjella sinua kaikilla teilläsi.
Älä koskaan väheksy tunteitasi ja aavistuksisi.sinun tunteesi on oikeassa!!Siunausta!!- ....
aivan!
oikein, pyydä Jumalaa auttamaan.
rukoilen sun puolesta.
kannattaa vaihtaa koulumatkaa, jos mahdollista koska joku pvä kyseinen henkilö voi vaan saada jonkun... typerän päähänpiston.
ei kannata sanoa tälle henkilölle mitenkään kovin epäystävällisesti, että sinua ahdistaa hänen seura, koska hän voi olla vaarallinen.
kerro jollekkin aikuiselle, että sinua ahdistellaan, tuo on ahdistelua! - Jumala
.... kirjoitti:
aivan!
oikein, pyydä Jumalaa auttamaan.
rukoilen sun puolesta.
kannattaa vaihtaa koulumatkaa, jos mahdollista koska joku pvä kyseinen henkilö voi vaan saada jonkun... typerän päähänpiston.
ei kannata sanoa tälle henkilölle mitenkään kovin epäystävällisesti, että sinua ahdistaa hänen seura, koska hän voi olla vaarallinen.
kerro jollekkin aikuiselle, että sinua ahdistellaan, tuo on ahdistelua!on niin kiireinen että saattaa tuollaista erikoista pikaistuksissaan iskeä salamalla, ainakin tulva voi tulla ja viedä tämän raukkaparan pois.
En näe syytä mennä poliisin puheille, kerro vanhemillesi jos koet olosi uhatuksi tämän miehen juttusilla.
Olet kohta 16-vuotias ja lain mukaankin aikuinen näissä asioissa, joten kyllä sinun täytyy tietää oletko uhattu vai et. Voithan jututtaa tätä miestä, mitä asiaa sillä on ja miksi haluaisi sinut kahville luokseen? Sano reilusti ettei kiinnosta, ja jos ei usko niin loukkaa jotain hänen fyysistä piirrettään, tämä on normaalia ikäisellesi tytölle ja hän tietää että olet vain kiltteyttäsi tähän asti vaihtanut muutaman sanan yksinäisen kanssa.
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että jos viisitoistavuotiaana sinua kymmenen vuotta vanhempi vieras ihminen pyytää kahville, ei pidä mennä yksin, vaan todistajalauman kanssa. - ei ole ei
Jumala kirjoitti:
on niin kiireinen että saattaa tuollaista erikoista pikaistuksissaan iskeä salamalla, ainakin tulva voi tulla ja viedä tämän raukkaparan pois.
En näe syytä mennä poliisin puheille, kerro vanhemillesi jos koet olosi uhatuksi tämän miehen juttusilla.
Olet kohta 16-vuotias ja lain mukaankin aikuinen näissä asioissa, joten kyllä sinun täytyy tietää oletko uhattu vai et. Voithan jututtaa tätä miestä, mitä asiaa sillä on ja miksi haluaisi sinut kahville luokseen? Sano reilusti ettei kiinnosta, ja jos ei usko niin loukkaa jotain hänen fyysistä piirrettään, tämä on normaalia ikäisellesi tytölle ja hän tietää että olet vain kiltteyttäsi tähän asti vaihtanut muutaman sanan yksinäisen kanssa.
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että jos viisitoistavuotiaana sinua kymmenen vuotta vanhempi vieras ihminen pyytää kahville, ei pidä mennä yksin, vaan todistajalauman kanssa.Taitaa olla vaan läppää toi että Jumala mukamas olis kiireinen, kuule ei ole. Taitaakohan iskeä kohta sinua salamalla?
- tyttö_1990
Älä mee, se voi oikeesti olla joku pedofiili joka sit raiskaa sut!! Mä en ainakaan menis... Ei kannata.
- gasta gvata
anna sille mahaa
- ruusu
Kannattaa ehdottomasti pysyä kaukana tuosta miehestä.
Itselläni on kanssa joskus kun olin nuori-likka,niin koulumatkalla oli "ahdistelia". Hän oli aina koulumatkan varrella odottamassa,ja aina halusi tarjota kyydin koululle.. Hän oli myös jostain saanut numeroni,niin puhelinhäiriköintiä oli kanssa.. Mutta,onneksi sain sen loppumaan,kun vanhempi kaverini sanoi puhelimessa tälle miekkoselle suorat sanat,että paras oisi jättää minut rauhaan..
Kehoittaisin sinua kertomaan tästä ahdisteliasta vanhemmillesi! Ja kehottaisin myös olla välittämättä hänen puheistaan,muuten jos jäät rupattelemaan,niin tää ahdistelu voi vain yltyä..
Uskon että hänellä ei ole kaveruus mielessä,vaan jotain muuta.. Kerro vaan rohkeasti vanhemmillesi tästä,niin uskoisin että vanhempasi saa tuosta lopun..- jos ei muu auta
Jos ei mikään muu auta, niin sitten viimeistään voit kertoa ahdistelijasta vaikka poliisille, niin poliisi tekee sitten lopun tuosta tyypistä tuolla. Kerro vaikka kotona/koulussa jollekkin aikuiselle ihmiselle tuosta asiasta, kyllä se oikeesti kannattaa, jos ei mikään muu. Sun ei sille kannata itse alkaa puhua mitään hirveesti jos ei ole täysin pakko, niinkun todettua niin se ei välttämättä lopu siihen, vaan saattaa yltyä. Kyllä sullakin täytyy olla oikeus kulkea rauhassa koulumatkat, ilman että sun tarvii pelätä. Milestäni se "ahdistelija" tekee tuossa kyllä väärin, koska hän ei tajua jättää sinua rauhaan. Kyllä kun pari kertaa olet sanonut hänelle että ei kiitos kun hän on tarjonnut kahvia sinulle, niin ihme jannu jos ei ymmärrä että sinä et halua. Etkai vaan oo sanonut että joskus muulloin?
- Tolppaorava
annat sedälle tiukkaa ja lämmintä piparia kun joulukin on jo ovella!Setä varmaan mielellään avittaa sitten arkipäivän kuluissa kun autat häntä puutteessa.Saat meikit,musiikit,siiderit ja muut ihan ilmaiseksi.Ja vieläpä munaa lisäksi!;)Kannattavaa...
- Ristus
eikö sen nyt tampioimmanki sinisilmän pitäs tajuta että kyseessä on joku kieroutunu perverssi-pedo joka yrittää vaan saada nuorta lihaa.
Jos tosissas oot harkinnu menoo sen mukana yms. niin toivotan terve menoo, ehkä se karu maailma opettaa kantapään kautta sitten. - näin se vaan on
Kyllä se jotenkin on niin, että miehet kahtoo mielellään aina tyttöjä, varsinkin jos on jotenkin hyvännäkönen. Niin se menee, että miehiltä kun saa helposti, naisilta ei niin helposti.
- PeePee
ei omanikäisiltä muijilta saa niin mennään kokoajan nuoremman ja sinisilmäsemmän lihan suuntaan...
- jepa jee
PeePee kirjoitti:
ei omanikäisiltä muijilta saa niin mennään kokoajan nuoremman ja sinisilmäsemmän lihan suuntaan...
sekä mene samaa reittiä kouluun ja iske sillä äijää päähän jos vähänki lähemmäs tulee.. Näin itse ainakin tekisin, en tiedä muista?
- ...
jepa jee kirjoitti:
sekä mene samaa reittiä kouluun ja iske sillä äijää päähän jos vähänki lähemmäs tulee.. Näin itse ainakin tekisin, en tiedä muista?
Entäs jos se onnistuu ottamaan sulta pesäpallomailan pois niin sitten onkin osat vaihtunu?
- jepa jee
... kirjoitti:
Entäs jos se onnistuu ottamaan sulta pesäpallomailan pois niin sitten onkin osat vaihtunu?
Jos otat mukaan poliisit, karhukoplan, tai vaikka koko armeijan, niin voihan se onnistua ottamaan niiltäki aseet pois. Silloin on taas osat vaihtuneet
- tielmo
Minusta itsestäni tuommoinen ainakin tuntuisi todella pelottottavalta, joten näin minä tekisin: jos reitti on ainut, jota voit kulkea, niin yritä olla huomaamatta sitä miestä. Älä pysähdy juttelemaan hänen kanssaan, älä edes tervehdi. Aloita vaikka niin, että kutsut jonkun kaverisi kylään ja kävelet hänen kanssaan kouluun. Silloin se ei tunnu niin pahalta.
Tiedän itsekin, miltä tuntuu olla sinisilmäinen ja hyväuskoinen kiltti tyttö, jolle tulee paha mieli siitä, että toiselle tulee oman käytöksen takia paha mieli.
Älä huomaa häntä, tuo ei nimittäin ole aikuiselta ihmiseltä normaalia toimintaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577320Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393594Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3711978Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651816- 861459
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911290
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631257Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164