Koska maailmassa on kuitenkin vielä jotakin hyvää ja jopa hauskaakin jäljellä, ainakin minun mielestäni, leikittelin tässä päivänä muutamana sellaisen ajatuksen kanssa, että olisi mielenkiintoista saada TEidät kaikki maanteiden matit ja maijat nykyisin ajokorttiin vaadittavaan ajokokeeseen, jossa te kukin joutuisitte ajamaan täällä edustamillanne ajotyyleillä.Tarkistettaisi kaikki kirjoitukset,niin saadaan tyylit selville.
Tietenkään edes kahta teistä ei pitäisi päästää missään tapauksessa samaan aikaan liikenteeseen, koska siitä seuraisi aikamoinen kaaos ja sekamelska, eikä kunnon nokkapokkakaan tämän ärhäkän puukuskin ja kaikkien muiden kanssa olisi vallankaan mahdoton ajatus.
Epäilen,että paska-antero pahimmilaan sekä tämä tanevaan ainakin reputtaisivat jo pihasta lähdettäessä.(vai liekkö korttia nytkään) Muilla voisi olla hieman helpompaa, paitsi tietysti niinä pahempina päivinä. Ja tämä Sinivilkku sitten kiertäisi lohduttamassa näitä epäonnisimpia, ja jakaisi teetä ja sympatiaa:-))
No mutta oikeasti itse en välttämättä koetta ensi kerralla läpi saisi, on sen verran mennyt,kun sääntöjä on enemmälti tullut luettua, mutta mitenkäs te muut, suunpieksäjät? ;-D
Kuinka moni selvittäisi nykyisen ajokokeen?
18
1752
Vastaukset
- vm.- 53
Juu, kortti on ollut kohta 35 vuotta. Sain tilaisuuden, en nyt ihan inssiin, mutta jonkinlainen ajokoe kuitenkin. Autokoulun opettajan valvonnassa ja minulle vieraassa kaupungissa. Puhdas ajo ei virheitä. Hommaan kuului vielä simulaattoriajo jonka selvitin virheittä.
Testeistä kommentoitiin hienoa, harva selvii virheittä.
Uskon selvittäväni nykyisen ajokokeen, vieläpä omalla tyylilläni. - Ohjaamotarkkailija
Jollen muuten niin tahallani. Jottei tarvitsisi enää ajella amatöörien joukossa. Saisin kulkea takseilla ympäri pitäjiä. Ja saisin kirjoitella yleisö-osastoihin ja suomi24een ohjeita miten pitää liikennöidä!
- tarvitset peilin...
Useimmat näistä kaheleista ovat kelpo kuskeja!! Sinunlaisesi pienet nipottaja nihilistit luulette, jos ihmisellä on poikkeavat mielipiteet, on hän osaamaton!! Ei se näin mene, totuus on OMITUISET AJATTELEE ENEMMÄN!! Liikenteessäkin. 114 maassa ajaneena ja jatkuvasti koukkailevana keski-ikäisenä Tiedän että todelliset osaajat ei TÄÄLLÄ NIPOTTELE, vaan menevät menojaan!!! Erehtyykö rajoittaja koskaan? Erehtyykö Lainlaatija? Erehtyykö Tiemestari? SINÄ ET EREHDY!!!!
- Keplo kuski Suomen Potsilta
Muistelen joskus aikoja sitten lukeneeni,että rahtarien järjestämässä oman väen ajotaitokokeessa kuski reputti,kun ennen koetta puhallettiin alkometriin. Olikohan tässä kyseessä tämmöinen ENEMMÄN AJATTELEVA OMITUINEN, vai todellinen osaaja. Vai olisiko vaan NIPOTUSTA?
Purkauksesi ei ole täysin ymmärettävä,enkä osaa yhdistää aiheeseen? - Utelias
ajanut jo 114 maassa, niin montako on vielä ajamatta ja miksi?
- tarvitset peiliä
Utelias kirjoitti:
ajanut jo 114 maassa, niin montako on vielä ajamatta ja miksi?
toisianne, vuorovapaitten välillä!! Joku voi viedä toisen teistä Afrikkaan!!
- Auto- Antero
Ei minua ainakaan, koska ajokokeessa pitää vain nussia ja viilata pilkkua. Aikoinani läpäisin kokeen ja kirjalliset virheettä ja se siitä.
Kokemus on osoittanut, mikä on hyvä liikenteesä. Siihen ei ajokokeet tepsi, eikä koulut opeta.
Viisainta on pyrkiä pysymään erossa nyväripelleistä ja muista kusipäistä. Eipähän tule yllättäviä tilanteita.
Paras keino on väistää eteenpäin, eli torvi auki ja jättää ne ajovammaiset runkkarit uittamaan peukalotaan perseessään. Imeskelkööt sitten aromeitaan liikennevaloissa hieroessaan. Minä olen siinä vaiheessa jo kaukana- läpäistä
rallitutkinto! Ja ajaa vaikka yksi ralli. Ei tule onnistumaan avuttomalta Auto- Anterolta!
- Auto- Antero
läpäistä kirjoitti:
rallitutkinto! Ja ajaa vaikka yksi ralli. Ei tule onnistumaan avuttomalta Auto- Anterolta!
Voiko rallia opiskella professoritasolle?
Rallitohtoriksi väitellyt Auto- Antero otti tänään 25.peräkkäisen maailmanmestareuuden!
Tuon jälkeen kukaan ei tulisi rallikilpailuihin.
Siinä on syy etten edes viitsi vaivautua. Olisi kovin yksitoikkoista voittaa aina kaikki.
Herrasmiehenä annan muillekin mahdollisuuden voittaa, enkä tule esittelemään taitojani.
- Elmeri
Suoritan esterata-ajokokeen kaksi kertaa vuodessa; kerran kesäkuussa, ja kerran tammikuussa. Lisäksi kannatan lämpimästi motoristien keväisin pitämiä "tatsin hankinta"-moottoripyöräkokeita, joita normaaliautoilijoidenkin pitäisi ruveta suorittamaan ainakin talven tullessa. Sen verta näyttää mopo karkaavan joka vuosi mämmikourista. Mielestäni pääkallokelilläkin saa ajaa vaikka 400km/h jos ennakointi on vastaavaa luokkaa, eikä pikku liirauksissa ja pyryssä mene kusi sukkaan.
- Perse
?
no minäpä kerron koska ajo-opetus on täysin harhaan johtavaa ja propagantaista soopaa...luin tuossa D1 kortin lippuja ja en voi muuta sanoa kuin että naurettavaa propagandaa pitää ihmisten kokeeseen opetella.. - uguli
Luulen osaavani tieliikennelain hyvin. Ajokortti minulla on ollut reilut 15 vuotta, enkä ole kertaakaan kolaroinut tai saanut sakkoja. Luulen, että saisin kokeenkin hyväksytysti läpi. Ylinopeudesta se periaatteessa voisi napata kiinni, koska maantiellä ajan aina n. 5 km/h yli rajoituksen, jos pääsen ajamaan haluamaani nopeutta.
- Pena
Helppo nakki. Eiköhän tuo menisi läpi milloin vain. Harjoitusta on tuonut kolmen lapseni ajo-opetus. Joka kerta myös itse kirjalliset suorittaneena. Ajokokeeseen tarvittava "osaamista esittelevä" ajotyyli on jo hyvin hallussa.
- Maitokuski
Sillä olen pärjännyt jo useamman vuosikymmenen. Ei se autokoulun ajokoe ole varmaan sieltä pahimmasta päästä.Paljon enemmän on käsiä ohjaamossa ratin ympärillä tuolla jokapäiväisessä liikenteessä.
Siis voisi kokeessa kortti lähteä,mutta ei se menoa haittaa. - sinivilkku
useammankin kerran ja läpi olisi mennyt, ei ole tehnyt heikkoakaan.
Kirjallisiakin on tullut aina välillä kokeiltua, enkä vielä ainakaan tähän mennessä olisi joutunut uusimaan.
Miksi ihmeessä minun pitäisi lohdutella joitain, nyt en ymmärtänyt?
Mielestäni ihmisillä saa olla mielipiteitä, vahvojakin. Tuskin kukaan kuitenkaan mielipiteillä ajaa.- Asennevammainen Eemeli
...ehkäpä jutuissasi on kuitenkin hieman sovittelevampi ja ymmärtäväisempi sävy kuin näissä monissa muissa ... ;-)) ..siitä vaan se sympatia tuli...
...
- stycke
Eiköhän se sentään läpi menisi. Ehkä ei ihan virheittä, mutta tuskin sitä mitään niin radikaalia töppiä tekisi että hylsy tulisi, kun joka päivä kuitenkin "harjoittelee" ja kokeessa vielä erikseen tulisi kuitenkin keskityttyä.
Neljä ajokoetta takana, jokainen hyväksytysti, viimeisestä, syksyllä 2002, sain vielä kehut :-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873277
- 623027
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332520- 802303
- 802303
- 962056
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361903- 121646
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201643Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil311479