21.12. keskiviikko

aahoohoo

Jihuu! Tän päivän ku lusii, niin päivät lähtee pitenemään joskin vaan pari minuuttii kerrallaan.
Pitää illalla poltella oikein kyntteliä vuoden lyhyimmän päivän kunniaks.

Hyvää seisauspäivää kaikille.

(tulee kertakaikkisen hieno päivä - ja raitiski vielä)

34

1466

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • åpoi

seon kohta kevät ja purot aukeaa
      noh eipä hättäillä, tuomas kuiten joulun tuo jne..
      haittaako jos heti aamulla laitan itsenäisyyspäivän kynttilän jämän palamaan

• kalja-kaisa

Hyvin taas lähtee käyntiin selvin päin.
        3 yötä jouluun!

Mussukka eilen toivotteli tervetulleeksi takaisin, mut en oo kyllä mihkään lähteny. En viikonloppuisin paljon kirjoittele kotikoneella, kun on niin hidas ja modeemikin vielä, joten olenkin täällä yleensä viikolla.

Ja ne viime viikonlopun kirjoittelut oli sitten rustannut joku tällä minun nimmarilla, joten selvänä olen ollut itsenäisyyspäivästä lähtien. Minulle kyllä melkoinen saavutus. Ulkoilu ja liikunta on auttanut mahdottomasti.
        Ja kyllä minä kerron, mikäli sorrun, mitäs sitä salaamaan, kun ongelmani olen myöntänyt ja en mitenkään vahvoilla tässä vaiheessa vielä ole.

Oikein mukavaa ja leppoisaa kuluvaa päivää kaikille!

• Cettuz!
        kalja-kaisa kirjoitti:

3 yötä jouluun!

Mussukka eilen toivotteli tervetulleeksi takaisin, mut en oo kyllä mihkään lähteny. En viikonloppuisin paljon kirjoittele kotikoneella, kun on niin hidas ja modeemikin vielä, joten olenkin täällä yleensä viikolla.

Ja ne viime viikonlopun kirjoittelut oli sitten rustannut joku tällä minun nimmarilla, joten selvänä olen ollut itsenäisyyspäivästä lähtien. Minulle kyllä melkoinen saavutus. Ulkoilu ja liikunta on auttanut mahdottomasti.
        Ja kyllä minä kerron, mikäli sorrun, mitäs sitä salaamaan, kun ongelmani olen myöntänyt ja en mitenkään vahvoilla tässä vaiheessa vielä ole.

Tihenee? Jouluaatto lähenee. Raittiina.

• xdokuri
        kalja-kaisa kirjoitti:

3 yötä jouluun!

päivää jokaiselle ! Pimeää aikaa, mut valoisin mielin...

• toweri
        kalja-kaisa kirjoitti:

3 yötä jouluun!

ettei enää kukaan sekoita juttuja.
        Hyvät joulut!

• kalja-kaisa
        toweri kirjoitti:

Hyvät joulut!

Mitäs minä nyt oon sekottanu?

• toweri kirjoitti:

Hyvät joulut!

Samaa mieltä. rekisteröi nimmarisi niin säästyt monelta harmilta.

• kalja-kaisa
        raitis kirjoitti:

Samaa mieltä. rekisteröi nimmarisi niin säästyt monelta harmilta.

...että täällä voi kirjoitella ilman rekisteröitymistä, mutta olkoon koko homma. Tyhjän saa pyytämättäkin.

Hyvät Joulut ja pärjäilkää!

• Mussukka
        kalja-kaisa kirjoitti:

3 yötä jouluun!

Että silleen, joku oli saanut oikein joulutunnelman päälle, kun kirjoitteli sun nimmarilla. Sitä nuo rekisteröimiset tarkoittaa, että ei tule täällä sitten tuollaisia sekaannuksia. Jos olisin vähän enemmän miettinyt, niin olisin huomannut feikin, oli se kuitenkin erilainen kuin sinun kirjoituksesi.
        Hyvä mieli tuli kuitenkin, että et ole repsahtanut.
        Päämääräsi on kohta saavutettu, oletkos ajatellut jatkoa?

• feikkausta
        kalja-kaisa kirjoitti:

...että täällä voi kirjoitella ilman rekisteröitymistä, mutta olkoon koko homma. Tyhjän saa pyytämättäkin.

Hyvät Joulut ja pärjäilkää!

??????????

• aahoohoo
        kalja-kaisa kirjoitti:

3 yötä jouluun!

Hyvä homma!

Nyt en osaa sanoo muuta ku itteni puolesta: en oo vahvoilla vaikka kohta tulee jonkun verran raittiita päiviä täyteen. Vaaran merkit on pitäny opetella tuntemaan ja niin hullu en oo et uskaltaisin sanoo etten ikinä juo - mun on pidettävä onneks huolta vaan tästä päivästä ja hetkestä.

Sortumisesta mä aikoinaan tein semmosen päätöksen etten lähe juomaan ennen ku soitan kymmenkunta puheluu ensin ja jos vielä sitten tekee mieli, niin sitten vasta.

Oon joutunu soittelemaan ja aina se on auttanu pääsemään mieliteosta eroon.

• Olla tänään ilman alkoholi juomia ja ottaa
      kinkun sulamaan..Hyvää huomenta kaikille!!

• Mussukka

Jos aurinko näyttäytyy edes hetkekesi, tulee lämmin kesä. Meillä kyllä paistaa vaikka himskatin kylmä on. Kunnolla narisee pakkaslumi.
      Raittiina aion joulusinapit keitellä.

• pörri1

myös oli ihanan aurinkoinen päivä.Lunta ei kyllä ole vieläkään kun muutama valkoinen läntti nurmikolla.
        Laitat sä oikein sinapitkin itse.taidat kuitenkin vähän hössöttää joulun takia.eikö se olis kaupan sinappi kelvannut.t pörri1

• Mussukka
        pörri1 kirjoitti:

myös oli ihanan aurinkoinen päivä.Lunta ei kyllä ole vieläkään kun muutama valkoinen läntti nurmikolla.
        Laitat sä oikein sinapitkin itse.taidat kuitenkin vähän hössöttää joulun takia.eikö se olis kaupan sinappi kelvannut.t pörri1

Uskotaan, että teen hirveän työn sinapin kanssa. Tuskin menee 10 min. Kaksi kaikkea, kaksi desiä kermaa, kaksi sinappijauhetta, kaksi munaa, pari lusikallista sokeria ja hiukka suolaa, itse lisättynä teelusikallinen viinietikkaa, kiehautus ja valmista purkkiin, on muuten ötyä tavaraa. Kysyvätten sitä mökilläkin, sinne ostan valmista, mutta näin jouluna tuo on pakollista. Siis voin vetaista sitä kylmän lauantaimakkaran siivullekin.
        Mä etsin helppoja reittejä, ei ole löytynyt alkon käytössä, se on tarvottava kaikkine tunnustuksineen.

• Eilen illalla auto heitti lataamasta, jouduin aika pitkän matkan ajamaan valoilla. Aamulla akku oli niin heikko, ettei lähtenyt käyntiin. Pyörään joutui turvautumaan, kyllä siinä hikituli kun 8km polki. No kävin ruokatunnilla ostaa uuden laturin, jos sais illalla vaihdettua. Pitää tässä kohta lähtee pyöräilee kotia kohti. Kyllä Herra koettelee, mutta minä uskon ettei se hylkää.

• pörri1

lämmin hellä on mieli jokaisen.Oi,jospa ihmisellä ois joulu ainainen.
      Hyvää tätä ilta kaikille toivotteleepi.pörri1

• toweri

Oisko se ainainen joulukaan niin kiva. Hulluksihan tässä hässäkässä tulee jo näin 1 kerta/vuosi. Ai niin mähän olinkin jo ennestään. Hullu.
      Mutta selväpäinen. (viinaton)
      Hyvää joulua vaan kaikille.

• pörri1

oli sanoja eräästä joululaulusta.Eihän siinä mitään pahaa olisi jos olisi ympärivuoden lämmin ja hellä ihminen,vai kuinka?
        Hyvää joulua sinulle myös!t pörri1

• Ryyppymies

oltu tämä päivä. Joululoma lähestyy...

• paranoidi

raittiina taaperretaan tänään. Hyviä jouluja toivotan heille, jotka reissuun lähtevät ja eivät palstalla ehdi käymään.

• pörri1

Mitäpäs kuuluu sinun rauhaasi tähän aikaan illasta?Vai kuuluuko enää mitään.t pörri1

• paranoidi
        pörri1 kirjoitti:

Mitäpäs kuuluu sinun rauhaasi tähän aikaan illasta?Vai kuuluuko enää mitään.t pörri1

No jotain aina kuuluu, kun tarkasti kuuntelee:)
        Mietiskelen syntyjä syviä ja yritän pitää pakkasta pihalla. Toistaiseksi on hyvin lämmintä ollut kämpässä.

• pörri1
        paranoidi kirjoitti:

No jotain aina kuuluu, kun tarkasti kuuntelee:)
        Mietiskelen syntyjä syviä ja yritän pitää pakkasta pihalla. Toistaiseksi on hyvin lämmintä ollut kämpässä.

hirveesti siellä mietiskele,siitä ei saa kun päänsäryn.nyt voi jo pikkuhiljaa alkaa ajttelemaan sillai,että turha tänä vuonna on mitään miettiä,miettii sit ensvuonna:)t pörri1

• aahoohoo

.
      .
      Me käymme joulun viettohon niin maisin miettehin
      Nuo rikkaan täyttää aatokset ja mielen köyhänkin.
      Suun ruoka, juoma, meno muu
      laps hankeen hukkuu, unhoittuu.

Turhuuden turhuus kaikki on, niin turhaa touhu tää
      Me kylmin käymme sydämin, laps sivuun vain jos jää.
      Me lahjat jaamme runsahat, laps tyhjät kätes ihanat.
      .
      .
      .

• pörri1

sä olet aliarvioinut omaa lauluääntäsi.Kauniistihan sinä laulat.Ja sanatkin olivat oikein osuvat tähän ajankohtaan.

Minusta kaikkein kaunein joululaulu on:Varpunen jouluaamuna.t pörri1

• aahoohoo
        pörri1 kirjoitti:

sä olet aliarvioinut omaa lauluääntäsi.Kauniistihan sinä laulat.Ja sanatkin olivat oikein osuvat tähän ajankohtaan.

Minusta kaikkein kaunein joululaulu on:Varpunen jouluaamuna.t pörri1

Mut mulle tuon laulun sanoissa on just se oleellinen, kun koko juhlan perimmäinen tarkotus meinaa hävitä kaiken muun jalkoihin.

Mulle tuleva Joulu on hiljentymistä ja rauhaa ja iltakymmeneltä mennään vanhaan punamultaseen kirkkoon. Lahjoja ei olla ostettu eikä niitä itelle odoteta. Nyt jo hyvissä ajoin ilmotin sen koko suvulle ja oikein pyytämällä pyysin et he noudattais tuota mun toivetta. Lupasivat, joten hyvältä näyttää.

Ruokia ostetaan vain niitä mistä tykätään eli kinkkua, lanttulaatikkoa, kalaa, kurkkuja ja tuoreita salaattivehkeitä - niin ja jäätelöö. Se on siinä.

• pörri1
        aahoohoo kirjoitti:

Mut mulle tuon laulun sanoissa on just se oleellinen, kun koko juhlan perimmäinen tarkotus meinaa hävitä kaiken muun jalkoihin.

Mulle tuleva Joulu on hiljentymistä ja rauhaa ja iltakymmeneltä mennään vanhaan punamultaseen kirkkoon. Lahjoja ei olla ostettu eikä niitä itelle odoteta. Nyt jo hyvissä ajoin ilmotin sen koko suvulle ja oikein pyytämällä pyysin et he noudattais tuota mun toivetta. Lupasivat, joten hyvältä näyttää.

Ruokia ostetaan vain niitä mistä tykätään eli kinkkua, lanttulaatikkoa, kalaa, kurkkuja ja tuoreita salaattivehkeitä - niin ja jäätelöö. Se on siinä.

olen mieltä minäkin sinun kanssasi.Meillä ei myöskään aikuisille lahjoja ostella.(Itselleni kuitenkin ostan joka joulu kirjan)Jota sitten vällyjen seassa lueskelen) Pikkupaaperoille jotain pientä hankitaan.
        Jouluruokiakaan ei hankinta sillai,että niitä vielä loppiaisenakin syödään.Paljastan sulle,että aika monasti minä jo Tapaninpäivänä laitan nakkikastiketta:)
        Minä en tänä vuonna paljoa ehdi joulua viettelemään,kun olen töissä.

Kyllä on kurjaa ajatella,kuinka monen joulun tänäkin vuonna viina pilaa.t pörri1

• aahoohoo
        pörri1 kirjoitti:

olen mieltä minäkin sinun kanssasi.Meillä ei myöskään aikuisille lahjoja ostella.(Itselleni kuitenkin ostan joka joulu kirjan)Jota sitten vällyjen seassa lueskelen) Pikkupaaperoille jotain pientä hankitaan.
        Jouluruokiakaan ei hankinta sillai,että niitä vielä loppiaisenakin syödään.Paljastan sulle,että aika monasti minä jo Tapaninpäivänä laitan nakkikastiketta:)
        Minä en tänä vuonna paljoa ehdi joulua viettelemään,kun olen töissä.

Kyllä on kurjaa ajatella,kuinka monen joulun tänäkin vuonna viina pilaa.t pörri1

En oo ikinä käyny joulukirkossa enkä jouluhartauksissa. Se tulee olemaan mulle ihan uusi kokemus ja uskon että se tapahtuma viipyy minussa vielä pitkään jälkeenkin päin.

Tosta viinapuolesta. Jos mulle joku ois muutama vuos sitte tullu sanomaan et sun elämäs tulee muuttumaan ihan toisenlaiseks, että mä saan ihan oikeeta elämäniloo jo pelkästään siitä et mun kaikki aistit pelaa ja et on hyvä hengittää, et mä saan mielenrauhaa, tukea ja rakkautta niin mä oisin sanonu sille tyypille, et jos vaan suinki osaat hiihtää, niin suksi veehen.

Joskus pitää oikein tarkistaa onko tää unta vai totta.

• pörri1
        aahoohoo kirjoitti:

En oo ikinä käyny joulukirkossa enkä jouluhartauksissa. Se tulee olemaan mulle ihan uusi kokemus ja uskon että se tapahtuma viipyy minussa vielä pitkään jälkeenkin päin.

Tosta viinapuolesta. Jos mulle joku ois muutama vuos sitte tullu sanomaan et sun elämäs tulee muuttumaan ihan toisenlaiseks, että mä saan ihan oikeeta elämäniloo jo pelkästään siitä et mun kaikki aistit pelaa ja et on hyvä hengittää, et mä saan mielenrauhaa, tukea ja rakkautta niin mä oisin sanonu sille tyypille, et jos vaan suinki osaat hiihtää, niin suksi veehen.

Joskus pitää oikein tarkistaa onko tää unta vai totta.

ole mullakaan kirkossa tullut käytyä muutoinkun noissa ristiäis,rippi ja häätilaisuuksissa.
        joulukirkkoon menoa olen monasti suunnittellut,mutta aina se on vaan saamattomuuttani jäänyt.Aivan varmasti siellä on ihana tunnelma,enkä usko että itkemättä siellä pystyt olemaan.Joten varaa nippu nenäliinoja mukaan.vielä jos ulkona olisi sellainen ihanan rauhoittava lumisade
        Olen iloinen sinun puolestasi,että elämäsi on muuttunut paljon paremmaksi mitä se on ollut.Ja se kun sinä saat osaksesi rakkautta,niin opit sitä pikkuhiljaa antamaan myöskin eteenpäin.t pörri1

• Systeri

ja joulutortut ja piparit leivottu! Yksinäisten jouluaterialla käyty, olipa mahtava kattaus!

• karbidi

Tuli onkelma! Kuusi tuotihin tupahan ja kynttilät esiin. Vaan eivätten oikeen sovellu siihen kuuseen, kus kynttilöitten välinen johto on liian lyhvänen! Onkohan pakko asentaa ne lähelle runkoo; ei kuviteltuna oo hyvännäköne, jos lähellä oksien päitä ei niitä oo! Ei auta, ku nukkuu yön yli ja kahtella hommaa uurestaan.
      Hah, huomella päästään maistaan kinkkuu; ollu jo toista tuntii uunissa!
      Mutta nyt maistitta maate!!!

• aahoohoo

Ota sivuleikkurit ja lyhennä oksia. (kjäh-kjäh-kjäh)

• karbidi
        aahoohoo kirjoitti:

Ota sivuleikkurit ja lyhennä oksia. (kjäh-kjäh-kjäh)

jos niit johtoloi vois venyttää! Sain kerran tietooni, et grammasta kultaa pystyy tekeen järeen pitkän langan, mut en muista kuinka. Mut tais olla jotain kilometri-luokkaa!

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7340
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3604
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      372
      1988
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      165
      1826
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1479
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1401
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1300
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1257
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1164
    Aihe