USA:ssa ilmestyneessä vartiotornissa oli uutta valoa. Sama uusi valo on seuraavaksi ilmestyvässä suomenkielisessä vartiotornissa. Vanhemmisto Broklynissa on tehnyt laskelmia, jotka ovat huomattavasti tarkempia, kuin esimerkiksi vuoden -75 ennustus oli. Laskelmien mukaan harmagedon alkaa vuoden 2007 helmi -maalikussa. Laskelmien pohjana on Persian (Irakin) kunikaan kukistuminen. Kukistuminen ja Jeesuksen syntymä täsmäävät laskelmien mukaan hyvi tarkasti vuodn 2006 heli -maalikuuhun. Tästä lisää seuraavasssa vartsikassa. Jaksakaa veljet ja sisaret, pian vanha-asianjärjestelmä saa loppunsa.
UUTTA VALOA
12
915
Vastaukset
- kasvain
Oisit nyt ottanut sen verran selvää asiasta että tietäsit että Vartiotorni joka ilmestyy tänään USAssa tekee sen saman täällä Suomenniemelläkin, samoin kuin Skandinaviassa ja monissa muissakin maissa! Ei lapsettas niin kovin!
- Kyllä se
vaan on niin, että suomessa ilmestyvä vartiotorni on noin viikon 'myöhässä' amerikkaan verrattuna. Tarkalleen ottaen 8 päivää. Vaihtelee vähän esimerkiksi viikonloppujen takia. Että tällalailla.
- minä
Toivon että tämä tieto tullaan joko selvästi vahvistamaan tai kumoamaan palstalla. Hanluan päästä varmuuteen onko kyseessä pelkät huhupuheet vai ei.
Raamattu sanoo ettei lopunaikaa tiedä kukaan muu kuin Jumala. Tämä viittaa siihen että lopun ajankohtaa ei pystytä selvittämään laskutoimituksella vaikka kuinka yritettäisiin. Maailmanloppu ei ole matematiikalla pääteltävissä.- kuin vesi
Vartsikka keroo ensiviikolla.
>>Raamattu sanoo ettei lopunaikaa tiedä kukaan muu kuin Jumala. Tämä viittaa siihen että lopun ajankohtaa ei pystytä selvittämään laskutoimituksella vaikka kuinka yritettäisiin. Maailmanloppu ei ole matematiikalla pääteltävissä.
>>
Eipä tuo ole ennenkään estänyt hallintoelintä ylittämästä itseään...- Blabalballa
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>Raamattu sanoo ettei lopunaikaa tiedä kukaan muu kuin Jumala. Tämä viittaa siihen että lopun ajankohtaa ei pystytä selvittämään laskutoimituksella vaikka kuinka yritettäisiin. Maailmanloppu ei ole matematiikalla pääteltävissä.
>>
Eipä tuo ole ennenkään estänyt hallintoelintä ylittämästä itseään...Lapsetlapset...
Rauhotutaan nyt vähänsen!! Ja kun täällä joku on väittänyt, että anteeksipyntöjä ei ole edellisistäkään olettamuksista kuulunut niin väärässä ollaan... Rutherford itse on sanonut vuoden -25 odottamisesta... "Olin aasi"! Ja jopa suomessa veli (jo poismennyt) Erkki Kankaanpää sanoi pyysi julkisesti anteeksi lopun odottamista vuonna -75!!!
Hei me ollaan kaikki vaan epätäydellisiä ihmisiä ja joka päivä sanotaan jollekkin jotain mikä satuttaa häntä.... että ollaan rauhassa... it´s christmas godsake!!! Bushkin pistää pillit pussiin jouluna!!!
Olekaa ihmeiseksi!!! - timotei
kuin vesi kirjoitti:
VT-seura menee kyllä taas kerran liian pitkälle. Pitäisi sopia paikka, minne mennä odottamaan tapahtumaa. Katsotaan sitten.
Eivätkö ole aikaisemmista laskutoimituksistaan viisastuneet. Täytyy olla aika pellejä ja seniilejä koko lafka. - Niinpä se sitten on
Kaksi seikkaa lopusta:
1) Joku jo viittasikin siihen, että Jeesuksen mukaan "siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika vaan Isä yksin" (KR Matt 24:36)... "ette tiedä päivää ettekä hetkeä" (KR Matt 25:44, m. Luuk 12:40).
Selvää on, että Jeesuksen seuraajat yritettäisivät - syntisiä kun ovat - arvailla lopun määräaikaa, mutta yhtä selvää myös olisi, että kaikki arvailut menisivät pieleen, sillä lopun määräajan suhteen "ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä" (KR Ap 1:7).
Kummallista olisi, ettei monen epäonnistumisen jälkeen tätä vieläkään JT:issa uskottaisi! Eikö ole silti kovasti inhimillistä luulla, että lopun olisi pitänyt sattua juuri jokaisen ennustelijan omana elinaikana? Mehän olemme niin hirveän tärkeitä mielestämme Jumalan edessä itse kukin, ettei meitä voi jättää mitenkään huomioon ottamatta!
2) Juuri ennen lopun määräaikaa pitäisi kuulua julistus "[Kun he sanovat] ´Rauha ja turvallisuus´" (1Tess 5:3 UM). Toisin sanoen ei-tosi-kristityt saavuttaisivat inhimillisen toimintansa ansiosta maailmassa jonkinlaisen rauhantilan, josta voisivat julistaa mainitut sanat.
Julistustilanne saattaa hyvinkin kestää jonkin aikaa, kenties jopa muutaman vuoden - muutoinhan se ei voisi olla mikään kaikkien havaitsema lopun merkki.
Tämä merkki ei ole vielä kajahtanut ilmoille maailman johtajilta. Näin ollen kaikki ennen tätä julistusta koskevat "maailmanlopun" aikalaskelmat ovat ennenaikaisia ja pielessä eikä niiden julistajia eikä heidän julistustaan tarvitse pelätä.
Niinpä se sitten on - vartiotornia
Niinpä se sitten on kirjoitti:
Kaksi seikkaa lopusta:
1) Joku jo viittasikin siihen, että Jeesuksen mukaan "siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika vaan Isä yksin" (KR Matt 24:36)... "ette tiedä päivää ettekä hetkeä" (KR Matt 25:44, m. Luuk 12:40).
Selvää on, että Jeesuksen seuraajat yritettäisivät - syntisiä kun ovat - arvailla lopun määräaikaa, mutta yhtä selvää myös olisi, että kaikki arvailut menisivät pieleen, sillä lopun määräajan suhteen "ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä" (KR Ap 1:7).
Kummallista olisi, ettei monen epäonnistumisen jälkeen tätä vieläkään JT:issa uskottaisi! Eikö ole silti kovasti inhimillistä luulla, että lopun olisi pitänyt sattua juuri jokaisen ennustelijan omana elinaikana? Mehän olemme niin hirveän tärkeitä mielestämme Jumalan edessä itse kukin, ettei meitä voi jättää mitenkään huomioon ottamatta!
2) Juuri ennen lopun määräaikaa pitäisi kuulua julistus "[Kun he sanovat] ´Rauha ja turvallisuus´" (1Tess 5:3 UM). Toisin sanoen ei-tosi-kristityt saavuttaisivat inhimillisen toimintansa ansiosta maailmassa jonkinlaisen rauhantilan, josta voisivat julistaa mainitut sanat.
Julistustilanne saattaa hyvinkin kestää jonkin aikaa, kenties jopa muutaman vuoden - muutoinhan se ei voisi olla mikään kaikkien havaitsema lopun merkki.
Tämä merkki ei ole vielä kajahtanut ilmoille maailman johtajilta. Näin ollen kaikki ennen tätä julistusta koskevat "maailmanlopun" aikalaskelmat ovat ennenaikaisia ja pielessä eikä niiden julistajia eikä heidän julistustaan tarvitse pelätä.
Niinpä se sitten onensiviikolla, niin näette ennustuksen omin silmin . Veljet hallintoelimessä eivät tällaista julkaisisi, ellei siihen olisi vahvat teokraattiset perustelut.
- plääplääplää
kuin vesi kirjoitti:
Eihän sitä nyt ihmiset voi saada tietää, milloin se "Jumalan päivä" tulee...Se tulee raamatun mukaan, kuin varas yöllä. Eikä kukaan muu, kuin jumala itse tiedä sitä ajankohtaa! Epäilenpä, että seuraavassakaan vartiotorni lehdessä ei ole mitään tuommoisia kertomuksia mistää maailmanlopuista! rauhaa :)
- taram2
Blabalballa kirjoitti:
Lapsetlapset...
Rauhotutaan nyt vähänsen!! Ja kun täällä joku on väittänyt, että anteeksipyntöjä ei ole edellisistäkään olettamuksista kuulunut niin väärässä ollaan... Rutherford itse on sanonut vuoden -25 odottamisesta... "Olin aasi"! Ja jopa suomessa veli (jo poismennyt) Erkki Kankaanpää sanoi pyysi julkisesti anteeksi lopun odottamista vuonna -75!!!
Hei me ollaan kaikki vaan epätäydellisiä ihmisiä ja joka päivä sanotaan jollekkin jotain mikä satuttaa häntä.... että ollaan rauhassa... it´s christmas godsake!!! Bushkin pistää pillit pussiin jouluna!!!
Olekaa ihmeiseksi!!!"aaseja" seurata?
Kysyn vaan!
Minä lopetin tuon järjestö-aasin seuraamisen jo 10 vuotta sitte.Enkä päivääkään ole katunut.
Tilalle otin Hänet jonka edessä kaikki kansat tulevat polvistumaan,Jeesuksen.
- USA:han
vaimoni ystövlle, joka myös on Jehovan Todistaja. Hän kertoi tämän vartiotornin näkemyksen todeksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565680Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o222477Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2691832- 1141727
- 941556
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos261502Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121311Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa381286Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391281Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3471271