"Uudet "verikortit" sallisivat potilastietojen urkkimisen (211205)
Ainakin Britanniassa jaettiin jo nyt uudet "verikortit" eli oikeammin "Advance Decision to Refuse Specified Medical Treatment" (Etukäteispäätös tietystä lääketieteellisestä hoidosta kieltäytymisestä). Kortissa mm. luvataan sairaalayhteyskomitealle pääsy potilaan luottamuksellisiin potilastietoihin (!!)."
Näin todetaan Aaac:n sivuilla, jotka ovat vain peili sille, mitä vt-seurassa ja seurakunnissa tapahtuu. Joskus ehkä tosin spekulatiivisessa mielessä, mutta syystäkin. Tosin tässä tapauksessa tuskin kukaan pystyy heittäytymään uhrina tämän junan alle?
Toivottavasti pystyy sillä jos ei niin onhan aikas erikoisen röyhkeää seuralta vaatia tällaista jäseniltään. Ja niille, jotka väittävät asian olevan jollain tasolla vapaaehtoinen niin siitäpä vainen koittamaan jos uskallusta löytyy. Eiköhän tuo hoitokortti ole aina ollut ja tulee aina voimassaolemassaan olemaankin niistä vapaaehtoisista asioista se "vapaaehdottomin".
Meneekö jo liian pitkälle?
37
1847
Vastaukset
- AliBaba
Jokainen joka ryhtyy Jehovan todistajaksi TIETÄÄ mitä häneltä vaaditaan (paitsi ne jotka menevät kasteelle 6-vuotiaana)!!!!!
Sen jälkeen kun olet tehnyt valinnan, sinun tulee toimia niiden ohjeiden ja periaatteiden mukaan, jotka Jumala on Raamatussa säätänyt. Jos joku haluaa ottaa verensiirron, hänen ei ole mikään pakko olla Jehovan todistaja.
Joten lopeta jo se lässyttäminen!!!!!!" sinun tulee toimia niiden ohjeiden ja periaatteiden mukaan, jotka Jumala on Raamatussa säätänyt"
Heh. Jos ne säädökset olisivatkin täysin yksiselitteisiä niin kovin montaa kristillistä uskonlahkoa tuskin olisi olemassa. Mutta kun ne eivät ole ihan niin selviä. Uskonasioita on enemmän kuin selviä asioita.- samaa mieltä
Olen samaa mieltä kanssasi. Niinhän se on että aikuiset ihmiset kyllä varmastti tietävät ennen kasteelle menoa mikä on sallittua ja mikä ei.
Kasteelle meno on oma vaapaaehtoinen valinta, halu seurata Jeesuksen jalanjälkiä ja palvella Jumalaa kaikkivaltiasta jonka nimi on Jehova. - Pikkulinnun veli
samaa mieltä kirjoitti:
Olen samaa mieltä kanssasi. Niinhän se on että aikuiset ihmiset kyllä varmastti tietävät ennen kasteelle menoa mikä on sallittua ja mikä ei.
Kasteelle meno on oma vaapaaehtoinen valinta, halu seurata Jeesuksen jalanjälkiä ja palvella Jumalaa kaikkivaltiasta jonka nimi on Jehova.Jaa. Jos tuo asia olisikin noin yksinkertaista. Mutta kun opit muuttuvat jatkuvasti eikä niillä ole viimeistä käyttöpäivää, voi sattua niinkin, että vuosien jälkeen "totuus" on aivan erilainen kuin kasteellemenoaikana. Näin on asia myös veriasiassa, jos on vähänkään kauemmin ollut JT.
- pitää olla
Pikkulinnun veli kirjoitti:
Jaa. Jos tuo asia olisikin noin yksinkertaista. Mutta kun opit muuttuvat jatkuvasti eikä niillä ole viimeistä käyttöpäivää, voi sattua niinkin, että vuosien jälkeen "totuus" on aivan erilainen kuin kasteellemenoaikana. Näin on asia myös veriasiassa, jos on vähänkään kauemmin ollut JT.
että muuttuu, koska kukaan ei ole minulle puhunu muuttumisesta vuos kymmeniin, aina se on ollut verensiirto ja veren syönti kiellossa.
- Markku_Meilo
>>Jokainen joka ryhtyy Jehovan todistajaksi TIETÄÄ mitä häneltä vaaditaan (paitsi ne jotka menevät kasteelle 6-vuotiaana)!!!!!
Saattaa hyvinkin tietää mitä häneltä sillä hetkellä vaaditaan.
>>Sen jälkeen kun olet tehnyt valinnan, sinun tulee toimia niiden ohjeiden ja periaatteiden mukaan, jotka Jumala on Raamatussa säätänyt.
Ei, vaan tulee toimia niiden ohjeiden mukaan, jotka Vartiotorniseura on säätänyt kulloinkin noudatettavaksi.
>> Jos joku haluaa ottaa verensiirron, hänen ei ole mikään pakko olla Jehovan todistaja.
Verensiirrosta tuli erotusperuste vasta sen jälkeen kun minusta oli tullut jehovantodistaja.
>>Joten lopeta jo se lässyttäminen!!!!!!
Ehkä sinun kannattaisi ajatella hieman laajemmin asioita. Vartiotorniseuran oppivalikoima uusiutuu sellaista vauhtia, että vakavamielistä hirvittää. - Markku_Meilo
pitää olla kirjoitti:
että muuttuu, koska kukaan ei ole minulle puhunu muuttumisesta vuos kymmeniin, aina se on ollut verensiirto ja veren syönti kiellossa.
>>Kuinka kauan pitää olla että muuttuu, koska kukaan ei ole minulle puhunu muuttumisesta vuos kymmeniin,
Olet tyypillinen esimerkki mielenhallinan toimivuudesta. Vuoteen 1945 Vartiotorniseura ihannoi verensiirtoa. Sen jälkeen aina vuoteen 1961 verensiirto oli muuten vaan kartettavien luettelossa ja 1961 verensiirrosta tehtiin erotusperuste. Tuolloin kaikki veren osat olivat kiellettyjä. Vuonna 1982 sallittiinkin tiettyjen veren osien käyttö. Eikä olisi lainkaan yllättävää jos verioppiin tulisi uusia "tarkennuksia" lähivuosina.
>> aina se on ollut verensiirto ja veren syönti kiellossa.
No kun ei ole ollut aina. heti kun siihen on aihetta, eli kun mieleen ei tule kysymyksiä vt-seuran opeista tai säännöistä. Pitäisikö kaikkien lopettaa tälle palstalle kirjoittelu vai olenko jotenkin poikkeavan ärrrsyttävä?
- .......
t-i-u-k-u kirjoitti:
heti kun siihen on aihetta, eli kun mieleen ei tule kysymyksiä vt-seuran opeista tai säännöistä. Pitäisikö kaikkien lopettaa tälle palstalle kirjoittelu vai olenko jotenkin poikkeavan ärrrsyttävä?
JUTTUSI MENEVÄT YLI..
....... kirjoitti:
JUTTUSI MENEVÄT YLI..
luulemaan, että "jutut" olisivat jotenkin minun keksimiäni?
Ja noin hienoilla perusteluilla minun täytyy uskoa mitä sanot, juu, kyllä.- yy kaa koo
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Jokainen joka ryhtyy Jehovan todistajaksi TIETÄÄ mitä häneltä vaaditaan (paitsi ne jotka menevät kasteelle 6-vuotiaana)!!!!!
Saattaa hyvinkin tietää mitä häneltä sillä hetkellä vaaditaan.
>>Sen jälkeen kun olet tehnyt valinnan, sinun tulee toimia niiden ohjeiden ja periaatteiden mukaan, jotka Jumala on Raamatussa säätänyt.
Ei, vaan tulee toimia niiden ohjeiden mukaan, jotka Vartiotorniseura on säätänyt kulloinkin noudatettavaksi.
>> Jos joku haluaa ottaa verensiirron, hänen ei ole mikään pakko olla Jehovan todistaja.
Verensiirrosta tuli erotusperuste vasta sen jälkeen kun minusta oli tullut jehovantodistaja.
>>Joten lopeta jo se lässyttäminen!!!!!!
Ehkä sinun kannattaisi ajatella hieman laajemmin asioita. Vartiotorniseuran oppivalikoima uusiutuu sellaista vauhtia, että vakavamielistä hirvittää.Tuota verensiirto asiaa ei kerrota asiasta kiinnostuneille heti ensi käynnillä.
Esim.näin:
"Haluatko tulla meikäläiseksi?"
"No,mikäs siinä.Te puhutte niin kauniisti ja tunnutte järkeviltä."
"Hyvä.Sitten lopeta hoitosi.Sinähän joudut aika ajoin ottamaan sairautesi vuoksi verensiirtoja?Lopeta heti se hoito jos meinaat päästä meidän kanssa paratiisiin paijaileen leijonia.Kuolet kumminkin kohta."
"Niin ja sitten et vietä synttäreitä enää,et joulua,et pääsiäistä.Tuhoat tuon ristinkin kaulassasi.Siinä on demoni.Alat käyttää kokouksissa puvuntakkia ja liituraitahousuja.Olet ollut jo 3-kk salilla ja aina vain farkuissa ja lopetat sen lahjoitusten antamisen punaiselle ristille.Hukkaan menee.Salimme rahalaatikko on sitä varten että paat rahasi sinne."
Näinhän se menisi jos olisivat rehellisiä.Mutta ovat läpensä kieroja. - AliBaba
yy kaa koo kirjoitti:
Tuota verensiirto asiaa ei kerrota asiasta kiinnostuneille heti ensi käynnillä.
Esim.näin:
"Hyvä.Sitten lopeta hoitosi.Sinähän joudut aika ajoin ottamaan sairautesi vuoksi verensiirtoja?Lopeta heti se hoito jos meinaat päästä meidän kanssa paratiisiin paijaileen leijonia.Kuolet kumminkin kohta."
"Niin ja sitten et vietä synttäreitä enää,et joulua,et pääsiäistä.Tuhoat tuon ristinkin kaulassasi.Siinä on demoni.Alat käyttää kokouksissa puvuntakkia ja liituraitahousuja.Olet ollut jo 3-kk salilla ja aina vain farkuissa ja lopetat sen lahjoitusten antamisen punaiselle ristille.Hukkaan menee.Salimme rahalaatikko on sitä varten että paat rahasi sinne."
Näinhän se menisi jos olisivat rehellisiä.Mutta ovat läpensä kieroja.todellakin keskustella kanssasi kasvotusten!!! Vai onko sinulla siihen tarpeeksi munaa????
- yy kaa koo
AliBaba kirjoitti:
todellakin keskustella kanssasi kasvotusten!!! Vai onko sinulla siihen tarpeeksi munaa????
//tarpeeksi munaa//
Tekstistäsi päätellen olet "niitä miehiä?"
Onko teidän joukossanne niitäkin?
En keskustele sellaisten kanssa. - gootti
Sie älä kuule lässytä vapaa ehtoisuudesta! Luuletko, et ne kuolleet lapset ja nuoret sai päättää ite? Aatteleppa omalata kohalt. Paratiisi avaimet kaulaan niinku iranilaisil.
- Markku_Meilo
yy kaa koo kirjoitti:
Tuota verensiirto asiaa ei kerrota asiasta kiinnostuneille heti ensi käynnillä.
Esim.näin:
Näinhän se menisi jos olisivat rehellisiä.Mutta ovat läpensä kieroja.>>"Hyvä.Sitten lopeta hoitosi.Sinähän joudut aika ajoin ottamaan sairautesi vuoksi verensiirtoja?
Verikammo on kovin syvällä ja sitkeästi jehovantodistajuudessa. Vuosia erottamiseni jälkeen minulle annettiin, lääkärin mukaan elämäni pelastanut, verensiirto. Tuolloin HYKS:issä aivan toisella osastolla työskennellyt tunnettu jehovantodistaja-naislääkäri penkoi potilastietojani pyynnöstä, kertoi ne äidilleni, joka jo ennen lääkäriä ehti valistamaan minua, vuosia sitten erotettua.
Miksi käännytettävälle ei suoraan kerrota, että tarpeen tullen hänen tulee rikkoa vaitiolovelvoitteensa ja käräyttää jehovantodistaja tai vaihtoehtoisesti hänet käräytetään?
>>Olet ollut jo 3-kk salilla ja aina vain farkuissa..
Ei tarvitse odottaa edes noin pitkälle käännytysprosessissa. Sinnikkään tyttöni ollessa pieni hän viihtyi farkuissa ja jehovantodistaja-isoäitinsä ryhtyi voimakkaasti suosittamaan hameen käyttöä. Suosittaminen sai sellaisia piirteitä, että se on osasyy täydelliseen välirikkoon. Rauhalliemman pojan kohdalla sama suosittaminen kohdistui mm. hiusten pituuteen ja lopputulos hänenkin kohdallaan oli täydellinen välirikko.
>>Näinhän se menisi jos olisivat rehellisiä.Mutta ovat läpensä kieroja.
Minä en lähtökohtaisesti moiti jehovantodistajia, syy on ensisijaisesti Vartiotorniseurassa, joka harjoittaa mielenhallintaa. Jehovantodistajien pääosa ei edes huomaa tällaisia asioita, vaan kokevat olevansa kaikken arvostelun yläpuolella totuutensa kanssa. - k3r3tti
että ainoa pykälä mitä JT yhtenäisenä järjestönä orjallisesti noudattaa on tervehtimiskielto erotettuja/eronneita kohtaan. Kaikkia muita sääntöjä voi soveltaa. Mitä korkeammassa asemassa sen pitemmälle selitykset kelpaa.
- WTS
k3r3tti kirjoitti:
että ainoa pykälä mitä JT yhtenäisenä järjestönä orjallisesti noudattaa on tervehtimiskielto erotettuja/eronneita kohtaan. Kaikkia muita sääntöjä voi soveltaa. Mitä korkeammassa asemassa sen pitemmälle selitykset kelpaa.
>> ainoa pykälä mitä JT yhtenäisenä järjestönä orjallisesti noudattaa on tervehtimiskielto erotettuja/eronneita kohtaan.
Tällä palstalla eräs nimeltä mainitsematon Meilo on useampaan otteeseen väittänyt, että tämä on eniten rikottu pykälä JT:n keskuudessa. Valettako? Vai onko Meilo ainoa, joka ei tiedä?? WTS kirjoitti:
>> ainoa pykälä mitä JT yhtenäisenä järjestönä orjallisesti noudattaa on tervehtimiskielto erotettuja/eronneita kohtaan.
Tällä palstalla eräs nimeltä mainitsematon Meilo on useampaan otteeseen väittänyt, että tämä on eniten rikottu pykälä JT:n keskuudessa. Valettako? Vai onko Meilo ainoa, joka ei tiedä??nimeltämainitsematon Meilo tietää mistä puhuu. Minuakin tapailevat monet todistajat, milloin missäkin tarkoituksessa.
Ja toisaalla vanhemmat kieltävät lapsensa. Johdonmukaisuus hipussaan.- Markku_Meilo
WTS kirjoitti:
Tällä palstalla eräs nimeltä mainitsematon Meilo on useampaan otteeseen väittänyt, että tämä on eniten rikottu pykälä JT:n keskuudessa. Valettako? Vai onko Meilo ainoa, joka ei tiedä??>>Meilo on useampaan otteeseen väittänyt,
En ole väittänyt, että karttaminen on eniten rikottu sääntö jehovantodistajien keskuudessa. Sen sijaan olen edelleen sitä mieltä, että karttaminen on eniten rikottu erotusperustainen sääntö. - WTS
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Meilo on useampaan otteeseen väittänyt,
En ole väittänyt, että karttaminen on eniten rikottu sääntö jehovantodistajien keskuudessa. Sen sijaan olen edelleen sitä mieltä, että karttaminen on eniten rikottu erotusperustainen sääntö.Olet oikeassa: mielipiteet ovat mielipiteitä ja faktat faktoja.
- luullut ihan naiseksi:)
No eiks ne kortit olekaan kaikilla samanlaiset..?
Muuten luulin kaiken aikaa sua neidiksi, sori nyt mut nimmarikin vaikuttaa sellaiselta.
Mullakin on jossain ko kortti ja siinä ei mitään tuollaista, eikä kyllä kiinnostaiskaan tasan ketään nähdä jos sairaalaan joutuisinkin..tuo nimimerkki nyt vain joskus tänne kirjoitellessani anonyyminä pälkähti mieleen enkä ole sitten viitsinyt takkia kääntää. Vaikka myönnettäköön, että se hivenen "iloiselta" kalskahtaakin. Vaan nimimerkkihän tuo vain.
- kasvain
"Eiköhän tuo hoitokortti ole aina ollut ja tulee aina voimassaolemassaan olemaankin niistä vapaaehtoisista asioista se "vapaaehdottomin".
Minä ainakin olen sen täyttänyt aivan oman tahtoni mukaan kenenkään siihen vaikuttamatta. Siihen nimenomaan kehoitetaankin, tarkkaan tutkimaan asiat ja sitten tekemään omantunnon mukainen päätös. Saman ovat tehneet kymmenet muut näissäkin lähiseurakunnissa joita tunnen, kukaan ei ole tuputtanut mitään eikä esittänyt mitään "määräyksiä" mihinkään suuntaan.>>Minä ainakin olen sen täyttänyt aivan oman tahtoni mukaan kenenkään siihen vaikuttamatta. Siihen nimenomaan kehoitetaankin, tarkkaan tutkimaan asiat ja sitten tekemään omantunnon mukainen päätös. Saman ovat tehneet kymmenet muut näissäkin lähiseurakunnissa joita tunnen, kukaan ei ole tuputtanut mitään eikä esittänyt mitään "määräyksiä" mihinkään suuntaan.
>>
Satutko tuntemaan montakin aktiivitodistajaa, jolla ei ole täytettynä tuota korttia?- fger.
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>Minä ainakin olen sen täyttänyt aivan oman tahtoni mukaan kenenkään siihen vaikuttamatta. Siihen nimenomaan kehoitetaankin, tarkkaan tutkimaan asiat ja sitten tekemään omantunnon mukainen päätös. Saman ovat tehneet kymmenet muut näissäkin lähiseurakunnissa joita tunnen, kukaan ei ole tuputtanut mitään eikä esittänyt mitään "määräyksiä" mihinkään suuntaan.
>>
Satutko tuntemaan montakin aktiivitodistajaa, jolla ei ole täytettynä tuota korttia?Vaikka et minulta kysynyt, niin vastaan: Käytännössä en tiedä kenellä se on. Harvemmin nimittäin ropeeraan toisten taskuilla.
fger. kirjoitti:
Vaikka et minulta kysynyt, niin vastaan: Käytännössä en tiedä kenellä se on. Harvemmin nimittäin ropeeraan toisten taskuilla.
Toki lahjoitusten antaminenkin on vapaaehtoista, mutta jokainen aktiivitodistaja sitäkin harrastaa.
Vapaaehtoisuuden julistaminen asiassa, joka on kirjallisuudessa mainittu todella tärkeäksi piirteeksi kristittyjen elämässä ei loppujen lopuksi ole vapaaehtoista. Se on kirjoittamaton vaade.
Totta on ettei ketään eroteta jos ei lahjoita rahojaan seuralle tai allekirjoita hoito-ohjekorttia, mutta nuo asiat on iskostettu todistajan korvienväliin sellaisella informaatioryöpyllä, että todellinen ihme on jos joku ei toimi niinkuin seura haluaa.
Mutta tokihan elämä kokonaisuudessakin on vapaaehtoista. Ajatuksia herättäviä asioita, ainakin omasta mielestäni.>>Minä ainakin olen sen täyttänyt aivan oman tahtoni mukaan kenenkään siihen vaikuttamatta.
>>
Vartiotorniseuran olemassaololla tai sen julistamalla veriopilla ei ole siis mitään tekemistä asian kanssa?- kasvain
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>Minä ainakin olen sen täyttänyt aivan oman tahtoni mukaan kenenkään siihen vaikuttamatta. Siihen nimenomaan kehoitetaankin, tarkkaan tutkimaan asiat ja sitten tekemään omantunnon mukainen päätös. Saman ovat tehneet kymmenet muut näissäkin lähiseurakunnissa joita tunnen, kukaan ei ole tuputtanut mitään eikä esittänyt mitään "määräyksiä" mihinkään suuntaan.
>>
Satutko tuntemaan montakin aktiivitodistajaa, jolla ei ole täytettynä tuota korttia?Enpä tunne yhtään todistajaa joka ei olisi täyttänyt korttiansa - ja miksi ei olisi täyttänyt; sehän on paras suoja! Yhtä vähän kuin tunnen ketään jota siihen olisi jotenkin pakotettu tai määrätty. Jokainen on täyttänyt sen itse juuri sillä keinoin kuin on hänen omantuntonsa mukaista.
- kasvain
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>Minä ainakin olen sen täyttänyt aivan oman tahtoni mukaan kenenkään siihen vaikuttamatta.
>>
Vartiotorniseuran olemassaololla tai sen julistamalla veriopilla ei ole siis mitään tekemistä asian kanssa?"Vartiotorniseuran olemassaololla"
Mitä tekemistä Vartiotorniseuralla on sen asian kanssa muuta kuin että se on auttanut tuhansia ihmisiä saamaan terveellistä sairaanhoitoa. Ja yksinkertaistaa proseduurin akuuttia sairaanhoitoa tarvittaessa. Jumalan antama periaate asiasta löytyy Raamatusta, kolmannesta Mooseksen kirjasta, missä hän sanoo varanneensa sen sovitusta varten itselleen. Sekä myöhemmin ensimmäiseltä vuosisadalta Jerusalemin vanhimmiston päätöksenä. Vartiotorniseura on paljon myöhempää päiväystä. kasvain kirjoitti:
"Vartiotorniseuran olemassaololla"
Mitä tekemistä Vartiotorniseuralla on sen asian kanssa muuta kuin että se on auttanut tuhansia ihmisiä saamaan terveellistä sairaanhoitoa. Ja yksinkertaistaa proseduurin akuuttia sairaanhoitoa tarvittaessa. Jumalan antama periaate asiasta löytyy Raamatusta, kolmannesta Mooseksen kirjasta, missä hän sanoo varanneensa sen sovitusta varten itselleen. Sekä myöhemmin ensimmäiseltä vuosisadalta Jerusalemin vanhimmiston päätöksenä. Vartiotorniseura on paljon myöhempää päiväystä.Väität siis todella, että jos vt-seuraa ei olisi olemassa niin olisit raamatun ymmärtänyt niin, että verensiirtoja et hyväksyisi. Edes hengenvaarassa.
Kun nyt sen Mooseksen vedit mukaan niin silloinhan oli silti sallittua vertakin syödä jos kyse oli elämästä tai kuolemasta.
Nojaa, aihetta on jo sivuttu lukuisia kertoja tällä palstalla, mutta todettakoon nyt vielä, että syömisellä ja suonensisäisellä siirrolla ei ole lääketieteellisesti mitään tekemistä toistensa kanssa.kasvain kirjoitti:
Enpä tunne yhtään todistajaa joka ei olisi täyttänyt korttiansa - ja miksi ei olisi täyttänyt; sehän on paras suoja! Yhtä vähän kuin tunnen ketään jota siihen olisi jotenkin pakotettu tai määrätty. Jokainen on täyttänyt sen itse juuri sillä keinoin kuin on hänen omantuntonsa mukaista.
ympyrän sulkeutuneen, alkaakseen jälleen alusta.
- kasvain
t-i-u-k-u kirjoitti:
Väität siis todella, että jos vt-seuraa ei olisi olemassa niin olisit raamatun ymmärtänyt niin, että verensiirtoja et hyväksyisi. Edes hengenvaarassa.
Kun nyt sen Mooseksen vedit mukaan niin silloinhan oli silti sallittua vertakin syödä jos kyse oli elämästä tai kuolemasta.
Nojaa, aihetta on jo sivuttu lukuisia kertoja tällä palstalla, mutta todettakoon nyt vielä, että syömisellä ja suonensisäisellä siirrolla ei ole lääketieteellisesti mitään tekemistä toistensa kanssa.Mistäpä tiedän olisinko milloinkaan oppinut Raamatusta yhtään mitään jos ei Jehovan todistajia olisi, kristikunnan kirkoissa kun siitä ei opeteta mitään. Vartiotorniseura sinänsä ei ole mikään tarpeellinen tekijä siinä yhteydessä.
"un nyt sen Mooseksen vedit mukaan niin silloinhan oli silti sallittua vertakin syödä jos kyse oli elämästä tai kuolemasta."
Viitsisitkö esitellä vähän jonkinlaista pohjaa tuolle väitteellesi niin joku voisi jopa siihen uskoa! Minä puolestani esitän vastaväitteen. Että niin ei siis ollut asia, ja todistan sen kunhan ensin näen sinun todistelusi. kasvain kirjoitti:
Mistäpä tiedän olisinko milloinkaan oppinut Raamatusta yhtään mitään jos ei Jehovan todistajia olisi, kristikunnan kirkoissa kun siitä ei opeteta mitään. Vartiotorniseura sinänsä ei ole mikään tarpeellinen tekijä siinä yhteydessä.
"un nyt sen Mooseksen vedit mukaan niin silloinhan oli silti sallittua vertakin syödä jos kyse oli elämästä tai kuolemasta."
Viitsisitkö esitellä vähän jonkinlaista pohjaa tuolle väitteellesi niin joku voisi jopa siihen uskoa! Minä puolestani esitän vastaväitteen. Että niin ei siis ollut asia, ja todistan sen kunhan ensin näen sinun todistelusi."Israelilaisille oli sallittua tarpeen niin vaatiessa, esimerkiksi hätätilanteessa, syödä itsestään kuolleen eläimen lihaa, josta verta ei luonnollisestikaan ollut lain mukaisesti vuodatettu. Tästä oli seurauksena ainoastaan lain mukainen epäpuhtaus, joka sovitettiin peseytymällä ja pesemällä vaatteet (3. Moos. 17:15). Miten Seura voi sanoa, että teidän tulee nykyään rankaista erottamisella ankarasti sellaisia, jotka hyväksyvät verensiirron elämän pelastastamiseksi?"
- Suomi24 ei anna kirjautua
Tuossa menee raja: minun potilastietoja ei pääse sairaalakomitea lukemaan. Ei koskaan.
Sitten joku terveydenhuollossa toimiva sisar tai veli kerro tietojasi eteenpäin Valtakunnan etujen tähden...
- Suomi24 ei anna kirjautua
Helmisen_Viljo kirjoitti:
Sitten joku terveydenhuollossa toimiva sisar tai veli kerro tietojasi eteenpäin Valtakunnan etujen tähden...
Sille ei voi mitään, valitettavasti.
- totuuden etsija
Surullisinta on se, etta ihmisia on niin vaikea auttaa nakemaan syvemmalle ja kauemmas kuin mita heidan kokemuksensa ja kasityskykynsa sallii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih506763Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6742932Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831270Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981261- 841235
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611144- 891130
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371110- 721012
- 223917