22.Joulukuuta

Ja sama menoo jatkuu tipatonna&raittiina
ainaski mulla.

19

1242

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kjorma

torttuja tehhään, perjantaina potka paistetaan
      ja lökissä rosentteja nolla

• pörri1

Minä taidan lähteä katsomaan Hallista olisiko siellä jonkunlaista kinkun tapaista myytävänä.

Vähän mua harmittaa,kun en saa yhtä luukkua auki.No,toivon mukaan aukeaa jossain vaiheessa.Tuleeko pirpanat sinun luokse jouluksi?t pörri

• åpoi
        pörri1 kirjoitti:

Minä taidan lähteä katsomaan Hallista olisiko siellä jonkunlaista kinkun tapaista myytävänä.

Vähän mua harmittaa,kun en saa yhtä luukkua auki.No,toivon mukaan aukeaa jossain vaiheessa.Tuleeko pirpanat sinun luokse jouluksi?t pörri

net on nuo luukut joskus jumissa, en tiijä pitäskö voijella saranat
        nyt on torttujen tekoaika
        aattona meen pirpanoille tontuksi

uuni alkaa olla lämmin, ja eiku hommiin

• Eilen illalla kun en ottanut viinaa, niin auto tuli laitettua kuntoon. Silloin kun otan alkoholia, kaikkia asia on rempallaan. Kun on raittiina, hommat on kuitenkin jotenkin hallinnassa. Sen vuoksi en ota tänään.

• Mussukka

On paljon mukavampi elellä, kun ei ole niitä retuperällä olevia asioita. Mulla pysyy kyllä vasara ja kirves kädessä, mutta auton suhteen olen toivoton. Onneksi maalaishuoltsikka on mukava, pojat katselee öljyt ja muutkin.
        Sun ei sitten tarvinut eilen lähteä lenkille, tekis mullekin hyvää joskus tuollainen pakkohyppely.

• pörri1

lähti tämäkin päivä käyntiin ilman mitään päänsekoittajia.Pieni laulunpätkä täytyy tietennii laittaa:Joulupuu on rakennettu,joulu on jo ovella.Namusia ripustettu....
      Mahdatkohan saada suklaata joululahjaksi,vai oletko muistanut edes toivoa:)t pörri1

• Mussukka

Katsohan tarkkaan, että tulee oikean sortin kinkku. Joskus kun joulu oli pitkä, tuli lähdettyä mökille. Siellä on sellainen pieni puuhella ja uuni sen mukainen. Minä ostin heti 12 kilosen kinkun, eihän se mahtunut millään, piti lainata naapurin uunia ja tuoksut jäi sinne.
        En ole ollenkaan varma, että olen niin kiltti ollut jotta suklaata saisin. Varmuuden vuoksi olen jemmannut itselleni pari rasiaa.

• Systeri

tipaton ja krapulaton olo ja elo jatkuu, mukava näin, ei tämä mikään itsestäänselvyys kumminkaan mulle vielä ole, pullot välillä mielessä vilahtelee - ajattelen useimmiten silloin, etten vielä ainakaan tänään...

• aahoohoo

minä en löydä lohduttavia sanoja kanssakulkijalle tarjottavaksi - pelkkiä moneen kertaa pureskeltuja ja ilman ajatusta lausuttuja, myötätuntoisiksi tarkoitettuja fraaseja vain.

Jos sanoisin tietäväni ikävän ja tuskan niin valehtelisin koska ikinä en ole ollut vastaavassa asemassa tuon tuntemattoman kanssa, joka hiljaa ja varovasti puhuu menetyksestään.

Miten voisin pyytää häneltä kannettavakseni edes pienen pientä surun hippusta tai antaa hänelle omistani voimistani murustakaan vaikka kuinka tahtoisin.

Haikeana, surullisena ja voimattomana toivon tuolle kulkijalle kaikkea hyvää mitä elämällä on annettavana - parasta hyvää. Olkoon se vaikka itseltäni pois.

• pörri1

mitä.Minä tunnen monasti tuskaa aivan tuntemattomankin ihmisen puolesta.Kerronpa yhden esim.Tästä tapahtumasta on aikaa yli 10 vuotta.Olin eräässä koulutustilaisuudessa.Istuin minulle tuntemattoman ihmisen kanssa samassa kahvipöydässä.Yhtäkkiä tämä henkilö alkoi itkien minulle kertomaan häntä 2 kuukautta aiemmin kohdanneesta menetyksestä.Hänen n.20 vuotias tyttö oli kuollut syöpään.Siinä me sitten yhdessä toisillemme tuntemattomat itkettiin ja minä kuuntelin ja kuuntelin,kun hän purki suruaan.
        Siitä hetkestä alkoi meidän ystävyys joka jatkuu tänä päivänäkin.

Tällä viikolla viimeksi itkin erään henkilön kanssa,jota en paljoakaan tunne,kun hän kertoi minulle kaupassa sattumalta tavatessa,että hänen miehensä oli kuollut.

Monasti surevaa ihmistä auttaa jo sekin,kun löytyy ihminen joka häntä kuuntelee.Toiselta ei voi surua kokonaan pois ottaa,mutta sitä voi helpottaa.

Itseänikin on sen verran suru koskettanut,että tiedän miltä se tuntuu.tälläsiä ajatuksia minulle tuli mieleen viestistäsi.t pörri1

• paranoidi

Raittiina käypi askeleet.. Enempää ei tule mieleen.

• pörri1

Kylläpäs mennä hupsahti vapaa-päivä sutjakkaasti.
        Kävin kinkun ostamassa ja oli tarkoitus ensi yöksi uuniin laittaa.Oli onneksi kaupassa maistiaiset ja olikin sen verran hyvän makuinen kinkku,että ostin valmiin sellaisen:)Laiska keinot keksii:)Äidin luona piipahdin myöskin näin etukäteen jouluvierailulla.elikkä nyt senkun olla heläyttää.t pörri1

• paranoidi
        pörri1 kirjoitti:

Kylläpäs mennä hupsahti vapaa-päivä sutjakkaasti.
        Kävin kinkun ostamassa ja oli tarkoitus ensi yöksi uuniin laittaa.Oli onneksi kaupassa maistiaiset ja olikin sen verran hyvän makuinen kinkku,että ostin valmiin sellaisen:)Laiska keinot keksii:)Äidin luona piipahdin myöskin näin etukäteen jouluvierailulla.elikkä nyt senkun olla heläyttää.t pörri1

Pitäis tästä lähteä kanssa kaupassa käymään ja vähän muuallakin. "Vapaapäivä" kunpa pian olis sellainen päivä, että sais vain olla.

• pörri1
        paranoidi kirjoitti:

Pitäis tästä lähteä kanssa kaupassa käymään ja vähän muuallakin. "Vapaapäivä" kunpa pian olis sellainen päivä, että sais vain olla.

sinulla ole vapaata huomisen jälkeen?Mieti vähän jouluaattona kun sinä vaan köllöttelet vatsa kinkkua täynnä,niin pörri1 raukka tekee töitä.ja sama juttu joulupäivänä.Että se näistä vapaista.
        Vai tarkoititko itsellesi oikein pidempää vapaata.Oletko aivan uupunut?t pörri1

• paranoidi
        pörri1 kirjoitti:

sinulla ole vapaata huomisen jälkeen?Mieti vähän jouluaattona kun sinä vaan köllöttelet vatsa kinkkua täynnä,niin pörri1 raukka tekee töitä.ja sama juttu joulupäivänä.Että se näistä vapaista.
        Vai tarkoititko itsellesi oikein pidempää vapaata.Oletko aivan uupunut?t pörri1

Onhan lauantai ja sunnuntai "vapaita". Ei sillä lailla kuitenkaan mitä tarkoitan. Olen kyllä uuvuksissa.

• Ryyppymies

tämäkin päivä mennyt raittiina. Kohta on 9-vuotta raittiutta (viattomien lasten päivänä). Eikös Raittiillakin ollut about 9-vuotta raittiutta? Jos Luoja suo, tämäkin joulu menee raittiina. Mites Pörri jakselee?

• pörri1

kysymästä.Pörri jakselee oikein hyvin.Tuntuu,että piristyn vaan vuoden loppua kohden.Jännityksellä jo odottelen Uutta-Vuotta ja uusia haasteita.t pörri1

• aahoohoo

Maalaus tuli valmiiks. Hitsi kun tuntis jonkun joka vois sanoo ihan rehellisen mielipiteen siitä. Mä oon niin epäluulonen etten luota näitten mun lähityyppien sanomisiin.

Aamulla alotan toisen - siinäki on taivasta, merta, kallioo ja kukkia. Voi ku sais makoilla lämpösellä rantakalliolla.

• pörri1

sain viestistäsi sellaisen kuvan,että olet onnistunut työssäsi.Onneksi olkoon.Jatka vaan maalaamista.Eikös se ole pääasia,että siitä työskentelystä on sinulle iloa.
        Itsekkin kun teen noita kaikenlaisia käsitöitä,niin melkein joka kerta niissä huomaan joitain puutteita.Loppujen lopuksi ne ovat kuitenkin aivan hyviä.Sitä vaan on itseään kohtaan monasti liian kriittinen.t pörri1

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7340
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3604
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      372
      1988
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      165
      1826
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1479
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1401
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1300
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1257
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1164
    Aihe