joku peräänkuulutti vakavampia, asiallisia keskusteluja tällä palstalla.
Mikä sinun mielestäsi olisi kiinnostava vakavampi keskustelunaihe, joka sopisi tälle palstalle?
Kokeiltaisiinko, millainen olisi sen vastaanotto?
Ellei nyt onnistuisi, jatketaan joulun tai uuden vuoden jälkeen entistä vireämpinä. ;))
Vakava keskustelunaihe ?
14
1399
Vastaukset
- milestäsi???
Keskusteltaisiinko siitä MIKSI jouluna pitää antaa lahjoja??
Itse EN anna lahjoja jouluna,muistan sen sijaan ystäviäni ja tytärtäni spontaanisti silloin tällöin ilman mitään syytä!on minustakin ihan mielenkiintoinen aihe.
Itse annan lähimmilleni usein hyvin vaatimattomia joululahjoja. Ajatus syntyi kai alunperin siitä, ettei lapsille mielestäni ole hyväksi hukuttaa heitä lahjavuoriin joulunakaan. Kaiken tarpeellisen hankkimisen suoritimme yhdessä, että lapsikin pääsi aina osallistumaan itselleen tärkeään valintatilanteeseen.
Yllättäen annettu lahja ilahduttaa vielä enemmän, vaikken voisi väittää itsekin hieman pettyväni, jos jonain jouluna jäisin kokonaan lahjattomaksi. Muistaminen ja halu ilahduttaa lämmittävät enemmän kuin kalleinkaan kaupasta ostettu tavara. Jouluyllätyksen valmisteleminen läheisille, pieni vaivannäkö ja runovärssyn kirjoittaminen (paketti)korttiin ovat minusta jouluvalmistelua parhaimmillaan. Joskus kiire on anastanut osan siitä ilosta.
- qummamuzzi
olisi minusta keskustelemisen arvoinen asia. Presidentinvaalit ovat tulossa, politiikka on mielestäni muuttunut kummalliseksi touhuksi, jossa poliitikot sen sijaan että keskittyisivät yhteisten asioiden hoitoon, käyvän munaamassa itsensä telkkarin viihdeohjelmissa.
Itse olen iässä, jolloin kaikki entinen alkaa tuntua paremmalta. Joulunviettokin. Olisin halunnut joulupöytään poikani herkkua, savuporoa. Ruokatunnilla käväisin kaupassa: olisi sitä ollut mutta kilohinta oli 50 euroa. Hyllylle jäi.
Koskaan aikuisen elämäni aikana en ole joutunut varustautumaan jouluun näin nuukasti. Vaatimattomia lahjoja on vain parille läheiselle, pöydästä puuttuvat poron ohella muutkin entiset herkut. Kuitenkin olen ansiotyössä käyvä, koulutettu ihminen.
Minun on näinä aikoina vaikea olla optimisti. Miten se onnistuu sinulta? Luotatko tulevaisuuteen, uskotko huomiseen?
Minä en näe tulevaisuudessani kuin pienen pienen eläkkeen, yksinäisen naisen tapahtumattoman elämän, lopulta Koskelan sairaalan loppumattomat käytävät ja elämisen kiduttavan hiipumisen.Hei sovitaanko, että palataan tähän aiheeseen vielä uudelleen viimeistään vuoden vaihteen jälkeen - ellei aikaisemmin.
Olen itsekin huolissani hyvinvointiyhteiskuntaamme uhkaavasta alasajosta. Se uhkaisi mielestäni sekä hyvin että vähemmän hyvin toimeentulevia ihmisiä. Jos jotkut voivat todella huonosti, ei kukaan enää voi voida ihan hyvin. Asiaan liittyy monenlaisia uhkia, eikä Suomikaan enää pitemmällä aikavälillä olisi lottovoittajien maa. ;)
Kuvaamasi kaltaiset tulevaisuuden uhat voisivat hyvin toteutua minunkin kohdallani, mutta olen päättänyt itse toimia aktiivisesti niiden torjumiseksi. Siitäkin riittäisi varmaan paljon keskusteltavaa. Tiettyyn pisteeseen asti olen valmis keskustelemaan asioista täällä. Henkilökohtaisemman vastauksen voit halutessasi saada, jos käytät galleriasivullani olevaa sähköpostiosoitetta.
Hups, nyt on pakko lähteä liikkeelle.
PS: Löysin muuten Kuninkaantien varrelta Porvoon läheltä yhden savustamon, joka myy lämminsavustettua poroa muistaakseni kohtuulliseen hintaan. Se ei ollut yhtä suolaistakaan kun nykyiset, sikamaisen kalliit kylmänsavun porosuikaleet. Jos haluat, etsin sinullekin osoitteen. Itse olen suunnitellut poikkeavani siellä uudelleen seuraavan kerran Porvooseen ajellessani. Syön suhteellisen vähän lihaa, mutta siellä oli tarjolla monenlaisia mielenkiintoisia vaihtoehtoja.- Miehen mieli
Taitaa olla kansanradion vakituinen vieras. Kuulostaa jotenkin tutulta. Mitä tuohon hyvinvointiyhteiskunnan tulevaisuuteen tulee, niin en varmaan ryhdy keskustelemaan siitä tällä, kansanradion tasolla. Mielenkiintoinen ohjelma muuten, jos jaksaa mummujen paatoksia kuunnella. Eikä ne mummut aina ihan väärässäkään ole, asioita ei vaan hoideta heidän mallinsa mukaan.
- Iloa elämään
kajalia silmiin ja osta jotain pirtsakkaa (edullistakin on tarjolla ja ihan hyvää tavaraa)päälle pantavaa. Mene Maestroon ja hae jotain hyvin toimeentulevan näköistä herrasmiestä tanssimaan. Teetä käyntikortti jossa on puhelinnumerosi ja livauta se miehen käteen. Tietysti voit kutsua yömyssylle tai vain teetä juomaan ja tarjota jotain pikkupurtavaa. Voi olla ettei enää tarvitsekaan pelätä yksinäistä laahustellua pienellä eläkkeellä;)
- Kumma ukko
Iloa elämään kirjoitti:
kajalia silmiin ja osta jotain pirtsakkaa (edullistakin on tarjolla ja ihan hyvää tavaraa)päälle pantavaa. Mene Maestroon ja hae jotain hyvin toimeentulevan näköistä herrasmiestä tanssimaan. Teetä käyntikortti jossa on puhelinnumerosi ja livauta se miehen käteen. Tietysti voit kutsua yömyssylle tai vain teetä juomaan ja tarjota jotain pikkupurtavaa. Voi olla ettei enää tarvitsekaan pelätä yksinäistä laahustellua pienellä eläkkeellä;)
meitä tätäkin palstaa lukevien joukossa sellaisia, joilta se kummamutsi puuttuu vaikka muuta ei puuttuisikaan jos kohtuudessa eletään...
Ja sinkkupalstoilta löytyy lisää.
Tahtoo vain olla, ettei mikään kelpaa joillekin, kun aina vain sitä parempaa ja parempaa haetaan... - Ohmi=
optimisti-orvokki kirjoitti:
Hei sovitaanko, että palataan tähän aiheeseen vielä uudelleen viimeistään vuoden vaihteen jälkeen - ellei aikaisemmin.
Olen itsekin huolissani hyvinvointiyhteiskuntaamme uhkaavasta alasajosta. Se uhkaisi mielestäni sekä hyvin että vähemmän hyvin toimeentulevia ihmisiä. Jos jotkut voivat todella huonosti, ei kukaan enää voi voida ihan hyvin. Asiaan liittyy monenlaisia uhkia, eikä Suomikaan enää pitemmällä aikavälillä olisi lottovoittajien maa. ;)
Kuvaamasi kaltaiset tulevaisuuden uhat voisivat hyvin toteutua minunkin kohdallani, mutta olen päättänyt itse toimia aktiivisesti niiden torjumiseksi. Siitäkin riittäisi varmaan paljon keskusteltavaa. Tiettyyn pisteeseen asti olen valmis keskustelemaan asioista täällä. Henkilökohtaisemman vastauksen voit halutessasi saada, jos käytät galleriasivullani olevaa sähköpostiosoitetta.
Hups, nyt on pakko lähteä liikkeelle.
PS: Löysin muuten Kuninkaantien varrelta Porvoon läheltä yhden savustamon, joka myy lämminsavustettua poroa muistaakseni kohtuulliseen hintaan. Se ei ollut yhtä suolaistakaan kun nykyiset, sikamaisen kalliit kylmänsavun porosuikaleet. Jos haluat, etsin sinullekin osoitteen. Itse olen suunnitellut poikkeavani siellä uudelleen seuraavan kerran Porvooseen ajellessani. Syön suhteellisen vähän lihaa, mutta siellä oli tarjolla monenlaisia mielenkiintoisia vaihtoehtoja.Saisinko minäkin sen savustamon osoitteen kiitos,ja Raahallista Joulua.
- ei kuustakaan
ei tule joulua tänä vuonna ollenkaan.
Elämämme köyhin joulu.
Lapsille vain yksi vaatimaton lahja.
"Kaupungin" mielestä lahjaa ei tarvita, vaan vain joulumieli ja yhdessäoloa.
Miksei ne kerro sitä suoraan lapsille? - qummamuzzi
Iloa elämään kirjoitti:
Meikit on naamassa joka ikinen päivä ja farkut ei ole mallia XXL. En tykkää kapakoista, tanssimisesta enkä 'hyvää päivää kirvesvartta' -keskusteluista.
Avioliittoa elin 18 vuotta, sitä ennen ja sen jälkeen lukuisissa lyhyissä ja vähemmmän lyhyissä miessuhteissa. Enää ei ukot kiinnosta - johtunee hormonitoiminnasta. Haisevaa, kaljoittelevaa, pelkästään seksistä, jääkiekosta ja autoista kiinnostunutta ukonkäppänää en ottaisi passattavaksi ja vaivoikseni mistään hinnasta. Köyhänä ja yksinäisenäkin minulla on sentään nyt tekemisen ja ajattelun vapaus. Ne ovat tärkeitä asioita minulle. - qummamuzzi
ei kuustakaan kirjoitti:
ei tule joulua tänä vuonna ollenkaan.
Elämämme köyhin joulu.
Lapsille vain yksi vaatimaton lahja.
"Kaupungin" mielestä lahjaa ei tarvita, vaan vain joulumieli ja yhdessäoloa.
Miksei ne kerro sitä suoraan lapsille?Haluaisin ojentaa sinulle ja lapsillesi jotakin. Näin palstalla voin ojentaa sinulle vain syvän sympatiani. Helli lapsiasi, lapset ovat elämän paras asia. Pelatkaa yhdessä, jutelkaa, laulakaa kaikki laulut jotka osaatte. Toivon että elämäsi kääntyy ensi vuoden aikana parempaan suuntaan. Ehkä Pelastusarmeija tai kirkko voisi pyynnöstäsi muistaa myös sinun lapsiasi joulun aikaan (en itse ole uskovainen, mutta olen kuullut, että nämä instituutiot heltyvät varsinkin juhlapyhinä).
Rauhallisia joulunpyhiä, onnellisempaa uutta vuotta !!! Ohmi= kirjoitti:
Saisinko minäkin sen savustamon osoitteen kiitos,ja Raahallista Joulua.
Valitettavasti kuitti katosi joulusiivouksessa, mutta ajo-ohjeeksi voisin antaa seuraavan:
Kuninkaantietä Porvoota lähestyttäessä tien sivussa on viitta: Lihansavustamo.
Arvelen poikkitien kulkeneen pohjois-etelä -suuntaan, joka tapauksessa toisessa päässä tienviitassa luki Karleby ja toisessa päässä Tyyskeri.
Lihansavustamo Lindroos, Knutsintie jotain.
Heillä oli kaikenlaista mielenkiintoista tarjolla, mm. erilaisista viljapossujuttuja, naudanlihaa, riistaa, strutsia, kengurunfilettä, erilaisia lihaisia makkaroita, erilaisia puolivalmisteita ja vaikkapa hyviä hodareita. (Söin pitkästä aikaa itsekin sellaisen ja maistui hyvältä.)
PS: Kuittaisitko saaneesi tiedon, etten turhaan laittaisi aloitukseksi viipynyttä vastaustani.
- Tanevaan
Hyvää yötä Hanna ja lapset Isi menee hirteen lepäämään?
- rosalii
vakava puheen aihe,
niin alkaa palstalla uusi vaihe
jauhammeko yhteiskunnallista tilaa,
vai teemmekö jostain pilaa...
ihmissuhteet, tasa-arvo, avioliitto
uskonnolliset kysymykset, globalisaatio,
verotus, muoti, ruoka, viini, TV ohjelmat, lupa-asiat, dokumentit, politiikka, pressan vaali,
kasvatus, naapurisuhteet, psykologia, teologia,
medikalisaatio, euron riittävyys, EU; mielekkyys, vai mielettömyys, kansanmurhat, kehitysmaiden ongelmat, syntyvyyden ohjailut, abortti, markkinatalous, demokratia, diktaattorin oikeudenkäynti, ali-ja yliravitsemus,julkkis juorut, salarakkaat, jääkiekko, harrastukset, valta- ja mahti, ...
Tehdäänkö tästä joulun sahti?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1038192- 1105743
- 555171
- 2875168
- 773813
- 583021
- 662737
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222548Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292522- 452481