nastat ja suolaus pois

vooooordi

NastaRENKAAT KOLMEN VUODEN SIIRTYMÄAJALLA POIS JA SUOLAUS ENSITALVEKSI.

Mukavampi ajella lumella ja ainakin kehä kolmosen sisäpuolella ei ole semmosia mäkiä, että raskasta liikennettä varten pitäisi suolata.

Nastat taas syö turhaan tiestöä ja täysin turhia.

8

484

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .........................

Kun noita tiehallinnon kelikameroita katselee, niin näyttäs ajourien välissä olevan VALKOISTA lunta. Näin jopa pääväylillä.
      Joulun menoliikennekkin on ainakin vielä sujunut ilman vakavia onnettomuuksia; HIPHEI!
      Oisko Suomalaiset viimeinkin oppineet ajamaan myös tavallisella talvikelillä?

• on pitäny suolata

Ei raskasta liikennettä varten oo tähänkään asti teitä suolattu vaan henkilöautoilijoita. Rekkakuskit kaipaa vaan hiekkaa pahimpiin paikkoihin

• väittää toista

Tiehallinto taas perustelee suolausta rakaan liikenteen tarpeilla

• niin,,,,
        väittää toista kirjoitti:

Tiehallinto taas perustelee suolausta rakaan liikenteen tarpeilla

Silti yösuolaus on niin alkeellista, että melkein olisi toista mieltä.

• vaan

Nastat pois ja lisää suolaa.

• ...sitä pohjavettä juotavaksi sinulle, johon on maantiesuolan vaikutuksesta liuennut ensin ojien tyhjät alumiiniset oluttölkit ja sitten muuta roinaa maaperästä.

Teiden suolaus pitäisi lopettaa välittömästi ja kyseessähän onkin oikeastaan ympäristörikos, joka jostain käsittämättömästä syystä saa jatkua.

• sinivilkku
        Kairakettu kirjoitti:

...sitä pohjavettä juotavaksi sinulle, johon on maantiesuolan vaikutuksesta liuennut ensin ojien tyhjät alumiiniset oluttölkit ja sitten muuta roinaa maaperästä.

Teiden suolaus pitäisi lopettaa välittömästi ja kyseessähän onkin oikeastaan ympäristörikos, joka jostain käsittämättömästä syystä saa jatkua.

autossani on nastarenkaat alla ja olen ajatellut pitää vastedeskin. Aikanaan ajeltiin samoilla renkailla niin kesät kuin talvetkin. En vielä ole unohtanut niitä hiekanetsimisreissuja, enkä työntöpuuhia....kyllä autoilu siihen aikaan oli haastavampaa kuin nykyisin ;)

Tytär miehensä kanssa kävi juuri tuossa puurolla ja heillä on autossaan kitkat alla. Sanoivat, että niin kauan kuin on lunta, ovat ne vallan mainiot mutta esim. tänään kun on tullut vuoroin lunta, vettä ja räntää niin totesivat, että kyllä pitää kieli keskellä suuta ajella, etenkin isoilla teillä ajettaessa.

• sinivilkku kirjoitti:

autossani on nastarenkaat alla ja olen ajatellut pitää vastedeskin. Aikanaan ajeltiin samoilla renkailla niin kesät kuin talvetkin. En vielä ole unohtanut niitä hiekanetsimisreissuja, enkä työntöpuuhia....kyllä autoilu siihen aikaan oli haastavampaa kuin nykyisin ;)

Tytär miehensä kanssa kävi juuri tuossa puurolla ja heillä on autossaan kitkat alla. Sanoivat, että niin kauan kuin on lunta, ovat ne vallan mainiot mutta esim. tänään kun on tullut vuoroin lunta, vettä ja räntää niin totesivat, että kyllä pitää kieli keskellä suuta ajella, etenkin isoilla teillä ajettaessa.

Oli jo syksy, mutta talven tulosta ei pohjoisessakaan mitään merkkejä ja lähdin reissuun Tampereelle alla 225-levyiset kesärenkaat parin-kolmen millin pinnalla. Yön aikana tulikin talvi ja minun piti lähteä pohjoiseen. Tiellä oli lunta varmaan kymmenisen senttiä ja lisää tuiskutti sellaista melkein räntää, eikä aura-autoja liikkeellä tietenkään.

Ei ole helppoa pitää sellaisilla renkailla niissä olosuhteissa 300-heppaista lukkoperällistä autoa tiellä. Tampereelta Jämsään saakka taiteilin ja poikkeilin levikeillä ja pysäkeillä päästämässä rekkoja ohi ja Jämsässä ostin talvirenkaat alle, vaikka kotonakin sellaiset olis olleet. Ainakin siinä autossa kitkarenkaat toimii erittäin hyvin kelillä kuin kelillä, koskaan en ole nastoja siihen kaivannut, enkä tielle hiekkaa, enkä suolaa, mutta auraisivat edes.

Se keli oli silloin sitten niin kehno, että tien varrella oli levikeillä autoilijoita vaihtamassa talvirenkaita alle kesken matkan. En tiedä oliko heillä ollut talvikiekot jo valmiiksi matkassa, vai olivatko soittaneet jonkun tuomaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      123
      3460
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2286
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1935
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      414
      1889
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1701
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1517
    7. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      30
      1423
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      124
      1418
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1281
    10. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      14
      1236
    Aihe