Erottaminen - aiheetta?

WTS

Kuinka moni teistä ex-JT:sta on sitä mitä mieltä, että teissä ei ollut mitään vikaa, kun teidät erotettiin vaan että vika oli toisissa veljissä tai vanhimmissa tai oikeuskomiteassa tai Vartiotorniseurassa?

24

1927

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Markku_Meilo

Erottamiseni on parasta mitä minulle on tapahtunut uskonnollisella saralla. Minulla ei ollut pienintäkään tietoa Vartiotorniseuran valheellisuudesta, joten oli hienoa, että Matti auttoi minut matkalle oppimaan totuus totuudesta.

Oikeuskomiteasta en osaa sanoa mitään, koska minua ei sellaisessa erotettu. Olin toisessa maanosassa töissä ja sain sinne erokirjeen.

Tätä viulumiestä kiittäminen:

http://www.hjalpkallan.org/om blicken kunde doda.htm

• taram2

Viis veisasin ilmoituksesta jonka sain puhelimitse.
        On myönnettävä askel oli minullekkin suuri,mutta parin ensimmäisen vuoden vaikeuksista huolimatta elämäni on nykyään ihmisenarvoista.

Enää ei tarvitse "nieleskellä valmiiksi purtuja juttuja a la vartiotorni."
        Raamatullinen motto:"vapauteen minä teidät kutsuin" on saanut uutta sisältöä.

Vaikka entiset tuttavani ja sukulaiseni kuvittelet että vapauteni on yhtäkuin juopottelua ja huoraamista en anna heidän vt-ihralla härskiintynyittten aivosaastansa minuun mitenkään vaikuttaa.Varsinkaan niin että alkaisin kaipaamaan heidän oppejaan ja seurakuntaansa.Ihmisinä tietenkin tunnen heitä kohtaan empatiaa,mutta luonollinen kiintymyshän ei heihin tehoa.

Komitean oikeudenmukaisuudesta en tiedä.Enhän koskaan ollut heidän edessään.

• Lähimmäinen

Ketään ei eroteta JT järjestöstä jos siihen ei ole joku Raamatullinen syy! Suurin osa erotetaan moraalittomuuden takia! Mutta Exät eivät myönnä koskaan tehneensä väärin ! vika on muissa, heidän mielestään!!

• taram2

myös niin että järjestelee asiansa niin,että:"eikö nuo tollot nyt jo tajua että potkii pois".
        Kun se sitten tapahtuu hän huokaisee helpoituksesta:"huh,vihdoinkin vapaa aivopesusta".

• Markku_Meilo

>>Suurin osa erotetaan moraalittomuuden takia!

Ne kun eivät jää kiinni ja pystyvät salaamaan väärintekonsa saavat Vartiotorniseuran Jehovalta anteeksi 2...3 vuoden kuluttua.

Ne jotka erotetaan, eivätkä ryömi takaisin, ovat Vartiotorniseuran Jehovan sekä jehovantodistajien ikuisesti syrjimiä.

Mitä opimme tästä: Jehova suosii rikkomuksensa salaavaa synnintekijää.

• Sinulta löytynee
        Markku_Meilo kirjoitti:

>>Suurin osa erotetaan moraalittomuuden takia!

Ne kun eivät jää kiinni ja pystyvät salaamaan väärintekonsa saavat Vartiotorniseuran Jehovalta anteeksi 2...3 vuoden kuluttua.

Ne jotka erotetaan, eivätkä ryömi takaisin, ovat Vartiotorniseuran Jehovan sekä jehovantodistajien ikuisesti syrjimiä.

Mitä opimme tästä: Jehova suosii rikkomuksensa salaavaa synnintekijää.

>>Ne kun eivät jää kiinni ja pystyvät salaamaan väärintekonsa saavat Vartiotorniseuran Jehovalta anteeksi 2...3 vuoden kuluttua.

• Markku_Meilo
        Sinulta löytynee kirjoitti:

>>Ne kun eivät jää kiinni ja pystyvät salaamaan väärintekonsa saavat Vartiotorniseuran Jehovalta anteeksi 2...3 vuoden kuluttua.

>>Heitäpä vielä se lainaus Vartiotornista, varmaan löytyy arkistoistasi.

Noin huonosti tunnet edustamasi auktoriteetin periaatteet. Väitä nyt vielä, että asia on valetta, katsotaan sitten.

P.S. Ei muuten ole Vartiotorni-lehdessä.

• että valheeksi väittäisin
        Markku_Meilo kirjoitti:

>>Heitäpä vielä se lainaus Vartiotornista, varmaan löytyy arkistoistasi.

Noin huonosti tunnet edustamasi auktoriteetin periaatteet. Väitä nyt vielä, että asia on valetta, katsotaan sitten.

P.S. Ei muuten ole Vartiotorni-lehdessä.

Enhän toki väitä, olethan tunnetusti rehellinen mies ...

Olisi kuitenkin hyvä asiaa tuntemattomienkin nähdä tuon tiedon tulevan ihan painetusta aineistosta eikä vain omasta päästäsi. Tiedäthän, miten riskaabelia puuhaa tuo omasta päästä tekeminen on. Voipi käydä kuin sille entiselle omakotirakentajalle, joka rakensi talon omasta päästään ja vielä jäi lautoja yli...

• myönnän virheeni.
        että valheeksi väittäisin kirjoitti:

Olisi kuitenkin hyvä asiaa tuntemattomienkin nähdä tuon tiedon tulevan ihan painetusta aineistosta eikä vain omasta päästäsi. Tiedäthän, miten riskaabelia puuhaa tuo omasta päästä tekeminen on. Voipi käydä kuin sille entiselle omakotirakentajalle, joka rakensi talon omasta päästään ja vielä jäi lautoja yli...

Kukaan ei voi sanoa, että Jehovan todistajat eivät myönnä ja tunnusta virheitään.

Olen valmis oitis myöntämään virheeni, jos osoittautuu, että olen aiheettomasti syyttänyt Sinua rehelliseksi mieheksi.

• Markku_Meilo
        että valheeksi väittäisin kirjoitti:

>>Enhän toki väitä

Jos kyseessä on yksi ja sama, välillä ovet paukkuen kaikonnut nimimerkki, niin "tuttavuutemme" alkoi toistuneella väitteellä valehtelustani.

• MuuSyy

>>>Ketään ei eroteta JT järjestöstä jos siihen ei ole joku Raamatullinen syy! Suurin osa erotetaan moraalittomuuden takia!>Raamatullinen syy

• ovia paukutellut.
        Markku_Meilo kirjoitti:

>>Enhän toki väitä

Jos kyseessä on yksi ja sama, välillä ovet paukkuen kaikonnut nimimerkki, niin "tuttavuutemme" alkoi toistuneella väitteellä valehtelustani.

Enpä ole ollut ovia paukuttelemassa - itse asiassa olen vain harvakseltaan lueskellut näitä juttuja ja vielä harvaksemmaltaan kirjoitellut. Keneksi tai miksi nimimerkiksi minua muuten luulit?

• >>Suurin osa erotetaan moraalittomuuden takia! Mutta Exät eivät myönnä koskaan tehneensä väärin ! vika on muissa, heidän mielestään!!
        >>

En tunne ketään, (mutta en myöskään väitä etteikö heitä olisi) joka olisi erottamisestaan syytellyt seuraa. Erottamisen jälkeen kun ihminen perehtyy koko toimintaan puolueettomalta kannalta niin silloin voi alkaa entisen uskonsa ja sen sääntöjen ja oppien ihmetteleminen.

Esimerkiksi minä, erosin itse keskusteltuani komitean kanssa ja tiesinhän minä nyt toki sen, että avoliitossa asuminen on väärin seuran periaatteita kohtaan ja siitä saa ne kuuluisat fudut, jos ei kadu. Päätös oli omani ja sillä selvä. Jos jt asuu avoliitossa jonkun kanssa niin eroamispäätös on jo ikäänkuin tehty. Mielenhallinnallisesti vahva järjestö kun on niin asiaa tulee pohdiskeltua rauhassa ennen viimeistä päätöstä/tekoa.

Erottamiseen johtaneet tapahtumat ja asiat eivät ole millään tavalla sidoksissa siihen mitä nyt tunnen vartiotorniseuraa kohtaan.

• Markku_Meilo
        ovia paukutellut. kirjoitti:

Enpä ole ollut ovia paukuttelemassa - itse asiassa olen vain harvakseltaan lueskellut näitä juttuja ja vielä harvaksemmaltaan kirjoitellut. Keneksi tai miksi nimimerkiksi minua muuten luulit?

Oletin kyseessä olevan nimimerkin, jonka viestistä tämä haara lähti erilleen, eli Lähimmäinen.

No tässä tämä Vartiotorniseuran Jehovan omintakeinen synninsalausetu on:

What is meant by “some years ago” on page 170, paragraph two, in the “Organization” book?

This indicates more than a year or two. It may be noted that it did not say “many years ago.” So it is not an exact number of years, but more like two or three years. It was not intended to have a brother go back into the distant past to bring up wrongs of which he repented years ago and that have evidently been forgiven by Jehovah and are not being practiced now. In many cases the wrongs occurred prior to the time when the “Watchtower” drew attention to what the Scriptures say on such misconduct.
        If a brother has been serving faithfully for some years and has seen evidence of Jehovah’s blessings upon him, why should he now step down from office? If he has the right viewpoint now on conduct and will give good counsel he should be able to continue to serve. If the local body of elders see that he has the respect of the congregation and has shown the proper qualifications over the last two or three years, he may remain in his position of service.
        Must wrongdoing be brought to public attention after many years? The book (page 168) under “Public Reproof” quotes 1 Timothy 5:20 and mentions reproof of those who confess to committing more than one offense. But it really has to do with recent events. The “Interlinear” refers to those “sinning,” something going on at the time. So if repentance occurred some years ago, three years ago or more, and sinning ceased, and he is respected by the congregation, it is not necessary now to publicly reprove one who committed more than one offense “some years ago.” (km 10/72 p. 8)

• Itsekkin salaillut
        Sinulta löytynee kirjoitti:

>>>Heitäpä vielä se lainaus Vartiotornista, varmaan löytyy arkistoistasi.

• kenguroo
        myönnän virheeni. kirjoitti:

Kukaan ei voi sanoa, että Jehovan todistajat eivät myönnä ja tunnusta virheitään.

Olen valmis oitis myöntämään virheeni, jos osoittautuu, että olen aiheettomasti syyttänyt Sinua rehelliseksi mieheksi.

rehellinen mies kun lopulta sanoi että oli ollut aasi vuoden 1925 ennustelujen suhteen.

Mutta pitääkö sitä samaa jatkaa edelleen?

Ja missä on aasiksi julistamiset kymmenien muiden epäonnistuneiden ennustelujen suhteen?

Kuka ilmoittautuu aasiksi vuoden 1975 ennustelujen suhteen tai että saarnaamistyö päättyy ennenkuin vuosituhat vaihtuu?

Paikallinen vanhimmistoko?
        Vartiotornin toimittajat?
        Vai järjestö?
        Se se taitaakin olla oikein aasien aasi!

Älkää tehkö kuitenkaan Jumalasta pilkaa sanomalla että edustatte Häntä!
        Aasit esiin!

• LauluVeikko
        Markku_Meilo kirjoitti:

Oletin kyseessä olevan nimimerkin, jonka viestistä tämä haara lähti erilleen, eli Lähimmäinen.

No tässä tämä Vartiotorniseuran Jehovan omintakeinen synninsalausetu on:

What is meant by “some years ago” on page 170, paragraph two, in the “Organization” book?

This indicates more than a year or two. It may be noted that it did not say “many years ago.” So it is not an exact number of years, but more like two or three years. It was not intended to have a brother go back into the distant past to bring up wrongs of which he repented years ago and that have evidently been forgiven by Jehovah and are not being practiced now. In many cases the wrongs occurred prior to the time when the “Watchtower” drew attention to what the Scriptures say on such misconduct.
        If a brother has been serving faithfully for some years and has seen evidence of Jehovah’s blessings upon him, why should he now step down from office? If he has the right viewpoint now on conduct and will give good counsel he should be able to continue to serve. If the local body of elders see that he has the respect of the congregation and has shown the proper qualifications over the last two or three years, he may remain in his position of service.
        Must wrongdoing be brought to public attention after many years? The book (page 168) under “Public Reproof” quotes 1 Timothy 5:20 and mentions reproof of those who confess to committing more than one offense. But it really has to do with recent events. The “Interlinear” refers to those “sinning,” something going on at the time. So if repentance occurred some years ago, three years ago or more, and sinning ceased, and he is respected by the congregation, it is not necessary now to publicly reprove one who committed more than one offense “some years ago.” (km 10/72 p. 8)

Enpä muista tuollaista ennen nähneenikään, tosin vetoan siihen, että tuohon aikaan osasin hädin tuskin vasta lukea...

Seison oikaistuna.

Vaikka taannoin osallistuinkin keskusteluun silloisen nimimerkin Rasvattu Jämä rehellisyydestä , tosin en ehkä tällä nimimerkillä kirjautuen, ja olen edelleen sitä mieltä että konventtipäivä olisi syytä kärsiä aiheesta Valkoiset Paidat Valtakunnansaleilla, en toki väitä, että nimimerkki olisi aina ja kaikkialla ja kaikissa asioissa puu-heinä -osaston miehiä. Hattu nousee tietomäärän johdosta, vaikka eri mieltä olemmekin sen käytön viisaudesta.

En ole nimimerkki Lähimmäinen, jos kohta yritän sellainen olla kaikille vastaantuleville.

• k3r3tti
        Itsekkin salaillut kirjoitti:

>>>Heitäpä vielä se lainaus Vartiotornista, varmaan löytyy arkistoistasi.

kopion siitä vanhempien kirjasta? Olis kiva tietää minkäläisessa liekassa sitä todella on ollut yli 30 v.

• Markku_Meilo
        LauluVeikko kirjoitti:

Enpä muista tuollaista ennen nähneenikään, tosin vetoan siihen, että tuohon aikaan osasin hädin tuskin vasta lukea...

Seison oikaistuna.

Vaikka taannoin osallistuinkin keskusteluun silloisen nimimerkin Rasvattu Jämä rehellisyydestä , tosin en ehkä tällä nimimerkillä kirjautuen, ja olen edelleen sitä mieltä että konventtipäivä olisi syytä kärsiä aiheesta Valkoiset Paidat Valtakunnansaleilla, en toki väitä, että nimimerkki olisi aina ja kaikkialla ja kaikissa asioissa puu-heinä -osaston miehiä. Hattu nousee tietomäärän johdosta, vaikka eri mieltä olemmekin sen käytön viisaudesta.

En ole nimimerkki Lähimmäinen, jos kohta yritän sellainen olla kaikille vastaantuleville.

se paitaviesti jos ja kun se noin kiinnostaa, minä en sitä löytänyt, katsotaan mitä kirjoitin. Minulla on ilmeisesti kovin eri käsitys siitä mitä se viesti sisälsi tai mahdollisesti mitä valehtelulla tarkoitetaan.

Jos jokaisen valhesyytöksen ottaisin tosissaan niin siinä sitä työmaata vasta olisi.

• k3r3tti kirjoitti:

kopion siitä vanhempien kirjasta? Olis kiva tietää minkäläisessa liekassa sitä todella on ollut yli 30 v.

, mutta sähköisessä muodossa. Sinullahan ei osoitetta näytä olevan minne moisen voisi osoittaa, jos siis sen haluat.

• k3r3tti
        t-i-u-k-u kirjoitti:

, mutta sähköisessä muodossa. Sinullahan ei osoitetta näytä olevan minne moisen voisi osoittaa, jos siis sen haluat.

laitoin sähkäri osoitteen. Kiitos jo etukäteen.

• Jehovantodistajille

, että he erottivat minut . Näin 'selvin' päin hävettää, että on ollut joskus sellaisessa toiminassa mukana. Voi olla, että vieläkin laahistaisin valtakunannan salille, ellei minua olisi erotettu. Kiitos.

• Mikael

Olen täysin sitä mieltä et oli hyvä asia erottamiseni, olinhan tehnyt vakavan väärinteon.

• sööpäri

Viimeinen oikeuskomitea jossa istuin ja joka erotti minut, erotti todella aiheesta. Jos ei olisi erottanut, olisin jäänyt joka tapauksessa itse pois.

Minua ei ollenkaan vaivaa komiteoitten toiminta. Parhaansa he varmaan tekivät. Asia mikä vaivasi minua ja vaivaa vieläkin on se, että komitean jäsenet olivat vaihtelevasti tehneet samoja syntejä kuin minäkin.

Tuntuisi ettei mies jolla on avioliiton ulkopuolinen suhde päällä, voi tuomita nuorta joka on kerran hairahtunut seksiin.

Tai myöhemmin kun sain noottia kännissä toilailusta, niin 150kg kaljamahainen vanhin antoi minulle vakavaa neuvontaa.

Suurin osa vanhimmista jotka ovat neuvoneet minua ovat toki olleet kunnollisia, joskin hieman äärimmäisiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5690
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      22
      2487
    3. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      271
      1849
    4. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1727
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      94
      1556
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1518
    7. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      38
      1336
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1311
    9. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1291
    10. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      348
      1277
    Aihe