Puhalsin 0.5

Autouuno

Tänä aamuna, ottivat kortin ja piti käydä verikokeissa. Mitenköhän käy, kun illalla tuli pämppäiltyä rankasti

30

1844

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pääsee

Niinkun muutkin idiootit, pääset liian helpolla.

Saunan taakse ja nappi otsaan olis oikee ratkasu.

• Autouuno

ratista on lievemmät rangaistukset kun ylinopeudesta(oon kärynny ratista ennenki ja ylinopeudesta myös ollu kortti kanissa

• Autouuno kirjoitti:

ratista on lievemmät rangaistukset kun ylinopeudesta(oon kärynny ratista ennenki ja ylinopeudesta myös ollu kortti kanissa

Totta

• Autouuno kirjoitti:

Enpä tiedä. Lisävästä ylinopeudesta tulee about tonnin sakot (normituloiselle), mutta ratista seuraa kymmenien tuhansien ansiomenetykset helposti. Siis pienestä ylinopeudesta (alle 40 km/h) ei lähde kortti hyllylle, mutta vähäisestä alkoholista lähtee...

Eihän kummassakaan rangaistuksessa mitään järkeä ole, mutta näillä mennään.

• ei.rotta.huomannut
        TheRat kirjoitti:

Enpä tiedä. Lisävästä ylinopeudesta tulee about tonnin sakot (normituloiselle), mutta ratista seuraa kymmenien tuhansien ansiomenetykset helposti. Siis pienestä ylinopeudesta (alle 40 km/h) ei lähde kortti hyllylle, mutta vähäisestä alkoholista lähtee...

Eihän kummassakaan rangaistuksessa mitään järkeä ole, mutta näillä mennään.

Rotta, etkö huomannut, että menit Pakettiautomaatin nostoansaan? Idiootti nosti taas 10 vuotta vanhan ketjun ja menit vastaamaan sille. Ääliö kun se on, niin aloitti taas tuon nostohäiriköinnin kun se on näköjään taas mahdollista.

• Samapa tuo. Samaa sontaa nämä aloitukset olivat 10 vuotta sittenkin... Tai no, vähemmän nykyisiä häiriköitä.

• puhalllus

Mä puhalsin 0,5 vähänkö jännitti.Toivotti hyvää matkakk

• Niin arvelisin, ei taida 0,5 ylittyä.

• Auto--Antero

Pataan niitä Urpoja ja vaatinu korttia takas. Vasta 15v sitten sai ajella rauhassa 0.8promillessa. Mihin tää maailma oikeen on menossa?

• juri gagarin

......................./¯/)
        ....................,/¯../
        .................../..../
        ............./¯/.../¯¯·¸
        ..........//.../..../......./¨¯\
        ........((.......... ¯~/...)
        .........\....................../
        ..........\\...\.......... _.·
        ............\..............(
        ..............\.............\

Hyvää Uutta Vuotta kaikille rattareille.

• Se on tosiaan kiusantekoa ottaa kortti pois siksi aikaa, kun verikokeen tuloksia odotetaan. Koska raja on 0,5, niin se on käsittääkseni silloin suurin sallittu ja jos mittari ei enempää näyttänyt, niin mielestäni kortin pidättäminen odotusajaksi on perusteetonta. Ehtii sen kortin viemään sittenkin, jos verikokeen tulos ylittää sallitun.

• Maneli
        Kairakettu kirjoitti:

Se on tosiaan kiusantekoa ottaa kortti pois siksi aikaa, kun verikokeen tuloksia odotetaan. Koska raja on 0,5, niin se on käsittääkseni silloin suurin sallittu ja jos mittari ei enempää näyttänyt, niin mielestäni kortin pidättäminen odotusajaksi on perusteetonta. Ehtii sen kortin viemään sittenkin, jos verikokeen tulos ylittää sallitun.

Kyllä se pitää olla niin että kun tarttuu rattiin niin silloin ei tarvitse arvailla promilleja. Jos vaikka nyt ei ylittyisikään tuo 0,5 promillea niin toivottavasti nämä taukit hieman miettivät vastaisuudessa mikä on homman nimi. Kun kortti on poliisilaitoksen vintillä kuivumassa niin tilannetta ei ole aiheuttanut kukaan muu kuin kyseinen henkilö itse. Ja jos rattijuoppo aiheuttaa jonkun kuoleman liikenteessä, siitä pitäisi heti tulla syyte taposta.

• Maneli kirjoitti:

Kyllä se pitää olla niin että kun tarttuu rattiin niin silloin ei tarvitse arvailla promilleja. Jos vaikka nyt ei ylittyisikään tuo 0,5 promillea niin toivottavasti nämä taukit hieman miettivät vastaisuudessa mikä on homman nimi. Kun kortti on poliisilaitoksen vintillä kuivumassa niin tilannetta ei ole aiheuttanut kukaan muu kuin kyseinen henkilö itse. Ja jos rattijuoppo aiheuttaa jonkun kuoleman liikenteessä, siitä pitäisi heti tulla syyte taposta.

Jos raja on 0,5, niin se silloin on se, eli täysin sallittu, kässäätkö?

"Ja jos rattijuoppo aiheuttaa jonkun kuoleman liikenteessä, siitä pitäisi heti tulla syyte taposta."
        Minun mielestäni tuon voisi rinnastaa murhaan.

• Irtoperiä
        Kairakettu kirjoitti:

"Ja jos rattijuoppo aiheuttaa jonkun kuoleman liikenteessä, siitä pitäisi heti tulla syyte taposta."

""Jos raja on 0,5, niin se silloin on se, eli täysin sallittu, kässäätkö?""

Jos puhallat 0,49 ei raja ylity, mutta 0,5 ylittää rajan. Tän viestiketjun aloittajankin kohdalla on toiminut. Ajokortti on otettu pois rattijuopumusepäilyn takia.

Jos syöt liköörikonvehdin ja joudut puhaltamaan pienen ajan sisällä, raja ylittyy ja kortti lähtee verikokeen tulokseen asti. Se on ihan julkista tietoa että kortti lähtee epäilyksen takia, samoin tulee rekistereihin merkintä epäilystä.
        Toki kannattaa sanoa poliisille konvehdin syönnistä ja pyytää että saa puhaltaa vaikkapa vartin päästä uudestaan.

Laki on tässä mun mielestä selkeä ja yksinkertainen. Jos ajaa ottaneena, on aina mahdollisuus menettää kortti vaikkei promilleraja verikokeessa ylittyisikään.

Eikö ole järkevintä olla kikkailematta promillerajan kanssa ja aina kun ajokunto epäilyttää itseään, toimia sen mukaan että ei ole ajokunnossa. Jos ei toimi näin, ottaa tietosesti riskin.

• Itämaan tietäjä
        Kairakettu kirjoitti:

0,49 on sallittu vaan ei suotavaa. 0,5 on rattijuopumus raja

• Irtoperiä kirjoitti:

""Jos raja on 0,5, niin se silloin on se, eli täysin sallittu, kässäätkö?""

Jos puhallat 0,49 ei raja ylity, mutta 0,5 ylittää rajan. Tän viestiketjun aloittajankin kohdalla on toiminut. Ajokortti on otettu pois rattijuopumusepäilyn takia.

Jos syöt liköörikonvehdin ja joudut puhaltamaan pienen ajan sisällä, raja ylittyy ja kortti lähtee verikokeen tulokseen asti. Se on ihan julkista tietoa että kortti lähtee epäilyksen takia, samoin tulee rekistereihin merkintä epäilystä.
        Toki kannattaa sanoa poliisille konvehdin syönnistä ja pyytää että saa puhaltaa vaikkapa vartin päästä uudestaan.

Laki on tässä mun mielestä selkeä ja yksinkertainen. Jos ajaa ottaneena, on aina mahdollisuus menettää kortti vaikkei promilleraja verikokeessa ylittyisikään.

Eikö ole järkevintä olla kikkailematta promillerajan kanssa ja aina kun ajokunto epäilyttää itseään, toimia sen mukaan että ei ole ajokunnossa. Jos ei toimi näin, ottaa tietosesti riskin.

Olen aina ollut siinä luulossa, että 0,5 promillea on raja, joka ei saa ylittyä, mutta sen verran vielä saisi olla, siis tasan, eikä yhtään yli. Täytyypä sitten tämän jälkeen jättää viimeisestä ryypystä puolet ottamatta.

• promilleja

on reilusti päälle 0,5. Siis,jollet ole ottanut illan jälkeen mitään. Itsellä viimenen paukku otettu ennen kahta yöllä,seuraavana päivänä puolenpäivän aikaan mittari näytti 0,52. Veressä 0,69. Kyseessä yhden illan kupittelu. Veressaä aina enemmän kuin puhalluksessa,jos huikasta kulunut tunteja....

• On tuo tullut kokeiltua, puhalsin tasan 0,5 ja verikokeen tulos 0,35.

Toinen tapaus. Kaveri kippasi 7 isoa tuopillista keppanaa (0,5 l/tuoppi) ja lähti ajamaan. Puhalsi melkoisen reilut lukemat mittariin, mutta verikokeen tulos 0,497.

Kerran tuli kupiteltua pikkutunneille viinejä olutta väkeviä ja muistit pois. Aamulla 8-jälkeen kolme keppanan vahvuista pahimpaan janoon. Aika tasan keskipäivällä kävin poliisilaitoksella pyytämässä puhallustestiä, kun tuli yllättävä tarve lähteä liikenteeseen. Nollaa näytti ja mielestäni en ollut ajokunnossa, poliisi sanoi sen olevan vain väsymystä.

• kuule porapoika,
        Kairakettu kirjoitti:

On tuo tullut kokeiltua, puhalsin tasan 0,5 ja verikokeen tulos 0,35.

Toinen tapaus. Kaveri kippasi 7 isoa tuopillista keppanaa (0,5 l/tuoppi) ja lähti ajamaan. Puhalsi melkoisen reilut lukemat mittariin, mutta verikokeen tulos 0,497.

Kerran tuli kupiteltua pikkutunneille viinejä olutta väkeviä ja muistit pois. Aamulla 8-jälkeen kolme keppanan vahvuista pahimpaan janoon. Aika tasan keskipäivällä kävin poliisilaitoksella pyytämässä puhallustestiä, kun tuli yllättävä tarve lähteä liikenteeseen. Nollaa näytti ja mielestäni en ollut ajokunnossa, poliisi sanoi sen olevan vain väsymystä.

se on niin suhteellista,mitä kukakin kestää viinaa. Mulla menee yleensä kolmatta kossupulloa,ennenkuin alkaa edes muisti pätkiä.Pituutta 198 ja painoa 138. Sä oot varmaankin joku hintelä 60kg kanitarhuri,joka sammuu puolikkaasta vinetosta. Joten,jätä miesten jutut miehille,ja painu sinne balettiharjotuksiisi ihan vaikka taksilla.

• kuule porapoika, kirjoitti:

se on niin suhteellista,mitä kukakin kestää viinaa. Mulla menee yleensä kolmatta kossupulloa,ennenkuin alkaa edes muisti pätkiä.Pituutta 198 ja painoa 138. Sä oot varmaankin joku hintelä 60kg kanitarhuri,joka sammuu puolikkaasta vinetosta. Joten,jätä miesten jutut miehille,ja painu sinne balettiharjotuksiisi ihan vaikka taksilla.

Kossua, hahhah, minä nautin aika paljon laadukkaampia juomia. Mitä lie tuo vinettokin, heh?

• Elmeri
        Kairakettu kirjoitti:

Kossua, hahhah, minä nautin aika paljon laadukkaampia juomia. Mitä lie tuo vinettokin, heh?

Itsehän join kaksi koria (48 kpl.) 0.33l olutta saunassa lämmitellessäni jonka jälkeen menin poliisiasemalle puhalluttamaan itseni. Noh, 0.31 näytti mittari, ja mikäs siinä muuta kuin rallia heittämään.

• Vähän totuuttakin tähän huumoriketjuun mukaan...

Sain työnantajalta aikanaan joululahjaksi puhalluslaitteen (ei, en ollut ainut, kaikki saivat). Sitä sitten vuodenvaihteessa tuli testailtua.

puoli koria kaljaa alle 5 tuntiin ei vielä saanut mittaria nousemaan yli 0,2 promillen lukemien. Riittänee, jos sanon, että oli viimeinen kerta kun tuohon puhalsin...

Ai niin, poliisin mittariin, sikspäkki ja kaksi tuoppia tasaisesti illan mittaan nautittuna (ei ollut tarkoitus olla kuskina, mutta muutkaan eivät halunneet) tuotti 0,47 promillen "humalatilan". Tämä on tiukin puhallus jonka olen suorittanut. Vihellys suoritettu noin vartti ravintolasta poistumisen jälkeen...

• RottaPrsedentiksi

Kannattaako edes Rotan kaivaa tällaisia lähes kymmenen vuotta vanhoja keskusteluja esiin? Eikö uudemmat keskustelut riitä oman elivertaisuutesi korostamiseen?

• TheRat kirjoitti:

Vähän totuuttakin tähän huumoriketjuun mukaan...

Sain työnantajalta aikanaan joululahjaksi puhalluslaitteen (ei, en ollut ainut, kaikki saivat). Sitä sitten vuodenvaihteessa tuli testailtua.

puoli koria kaljaa alle 5 tuntiin ei vielä saanut mittaria nousemaan yli 0,2 promillen lukemien. Riittänee, jos sanon, että oli viimeinen kerta kun tuohon puhalsin...

Ai niin, poliisin mittariin, sikspäkki ja kaksi tuoppia tasaisesti illan mittaan nautittuna (ei ollut tarkoitus olla kuskina, mutta muutkaan eivät halunneet) tuotti 0,47 promillen "humalatilan". Tämä on tiukin puhallus jonka olen suorittanut. Vihellys suoritettu noin vartti ravintolasta poistumisen jälkeen...

Laite ilmeisestikin sellainen kahdella AA patterilla toimiva laite...

Se on pirun tarkka, mutta ongelma on se että tulos onkin milligrammaa litrassa, ei promilleja (vaikka näytössä niin näkyy) eli jos puhallat laitteeseen 0,3, niin saattaa kortti lähteä kuivumaan jos ajelet silti

• RottaPrsedentiksi kirjoitti:

Kannattaako edes Rotan kaivaa tällaisia lähes kymmenen vuotta vanhoja keskusteluja esiin? Eikö uudemmat keskustelut riitä oman elivertaisuutesi korostamiseen?

Nimimerkki Bussissa kaivoi ketjun esiin, minä vain vastailin etusivulla olevaan ketjuun.

• HäivyTaiTapanSut
        TheRat kirjoitti:

Nimimerkki Bussissa kaivoi ketjun esiin, minä vain vastailin etusivulla olevaan ketjuun.

Kukas se kaivoikaan ketjun esiin... YLLÄPITO joka päätti muutama vuosi sitten että "nyt tehdään sellainen jäynä että sotketaan palstoja ja lopetetaan viestien pitäminen aloitusjärjestyksessä"

• HäivyTaiTapanSut kirjoitti:

Kukas se kaivoikaan ketjun esiin... YLLÄPITO joka päätti muutama vuosi sitten että "nyt tehdään sellainen jäynä että sotketaan palstoja ja lopetetaan viestien pitäminen aloitusjärjestyksessä"

Onkos se itse "bussissa" uudella nimimerkillä?

Se välivaihe, jossa täällä ketjujen järjestys EI elänyt viimeisimmän kirjoitushetken mukaan on onneksi ollut ohi jo vuosia. Millään muulla foorumilla noin järjetöntä ideaa ei pahemmin ole edes näkynyt...

• HäivyTaiTapanSut
        TheRat kirjoitti:

Onkos se itse "bussissa" uudella nimimerkillä?

Se välivaihe, jossa täällä ketjujen järjestys EI elänyt viimeisimmän kirjoitushetken mukaan on onneksi ollut ohi jo vuosia. Millään muulla foorumilla noin järjetöntä ideaa ei pahemmin ole edes näkynyt...

Mitä nyt "välivaihe" kesti vuodet 1999-2011 että silleen...

Noh palautteet YP:lle jos nostot häiritsee

• Hauka4.0

Hyvät autoilijat, sijoittakaa 340€ laadukkaaseen Dräger al-3000 alkometriin. Samaa mittaria löytyy poliiseilta, peihdetyön yksiköistä, pelastuslaitokselta yms.

Näyttää varmasti oikein!

• kalibrointi-myös

Muistakaa myös käyttää se kalibroitavana vuosittain.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      176
      4757
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      3306
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      40
      2213
    4. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      26
      1984
    5. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      47
      1916
    6. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      666
      1853
    7. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      116
      1816
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      137
      1737
    9. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      45
      1495
    10. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1421
    Aihe