Oletko liian vanha?

Oletko huomannut olevasi liian vanha johonkin?

Miksi ja mihin?

88

37775

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miehen mieli

Karting-radoilla klopit alkaa hyppimään silmille.

• rosalii

alkaa harrastamaan

ja kiilaan
        Sun ohi!
        Yes... ;)
        uusi harrastus ( tällä iällä )

• Miehen mieli
        rosalii kirjoitti:

alkaa harrastamaan

ja kiilaan
        Sun ohi!
        Yes... ;)
        uusi harrastus ( tällä iällä )

Ja terveysside, eikun turvavyö. Sori. Kerro sitten kun olet valmis haastamaan.

• rosalii
        Miehen mieli kirjoitti:

Ja terveysside, eikun turvavyö. Sori. Kerro sitten kun olet valmis haastamaan.

että on eri värisiä lippuja joita huiskutetaan ajajille:

yhdellä ilmoitetaan, että "anna tietä"
        toisella: "radalla este"
        "viimeinen kierros"
        oliko yksi että "ajat liian hitaasti"

no ensi kesänä täytyy opetella nuo lippuasiat,
        seuraavana voin käydä istumassa siinä pelissä
        sitä seuraavana
        siirrän penkin sopivan mittaiseksi...

• palvelemaan

Yhtäkkiä huomasin tänä jouluna, että olen ehdottomasti liian vanha yksin laittamaan joulut ja juhannukset, häät ja hautajaiset. Ei ole paljon apua miehestä eikä lapsista, tulevat tyytyväisinä valmiiksi laitettuun pöytään. Saanhan minä heiltä "apua", mutta jotenkin odottaa heiltä jo tässä vaiheessa oman osansa kantamista kekoon, oma-aloitteisesti jopa. Nyt päätinkin, että tuleva vuosi on MINUN VUOTENI, hoidan fyysistä ja psyykkistä kuntoani, teen töitä niin paljon kuin mieli tekee, en enää uhraudu! Olisiko tämä sitä viisastumista. Perheeni on minulle rakas ja tärkeä, olenkohan minä heille?

• kuten lupasit

Jos toimit kuten lupasit, on se paras palvelus perhellesi, jonka voit tällä hetkellä tehdä.

• Äiti on tärkein

Olet varmasti rakas ja tärkeä perheellesi. Maailmassa ei ole äitiä tärkeämpää mikään muu. itse olen kohta 40 vuotias nainen ja sisareni on jo vähän yli 40, mutta aina vaan äiti on kaikesta tärkein ja rakkain. Omat perhääthän jo meillä on, mutta eihän se äidin arvoa vähennä.
        Me laitamme yhteisen joulun tekemällä kaikki oman osamme ruuista ym. puuhailusta. Aattona on sitten hienoa nauttia yhdessä tehtyä ateriaa.
        Autan äitiäni aina missä voin ja hän auttaa omalla tavallaan minua, sitähän se välittäminen on.
        Tsemppiä kuntoiluun!

• rosalii

no ei ainakaan mitään sellaista, että olisi tullut hirveä ristiriita itseni tai muiden kanssa
      no sen olen huomannut, että ihan alusta en jaksaisi aloittaa,,,moniakaan asioita

• salakaataja

moderaattorina( Seriffinä ) noilla teinien nettisivuilla. Joka vuosi uudet sukupolvet ja samat kysymykset, samat idioottimaiset sekoilut, viinan, seksin, huumeiden ym ympärillä. Otin sapattivapaata ja tulin tänne " ikäisteni" seuraan, -ja samat jutut, prkl.." TAAS edessäni ruudulla. Ei me mitään opita, vaikka vuosia kertyy..heh, hehe..en mä ihan tosissani ole ..koskaan..

• kilpahiihtäjä

Aloitin kolme talvea sitten kilpahiihdon uudestaan samoin suunnistuksen, ikää nyt 52 v. Edellinen kilpaurheilu päättyi 80-luvun lopulla jatkuakseen kuntoiluna. Jotenkin tuntui kun "harrasti" kuntoilua 12-16 tuntia viikossa, että tämä ei riitä. Harjoittelee mutta ei ole mitään mittaria johon ihteään vertaa. Joten ei muuta nkuin lisenssimaksut kunttoon ja baanalle. Tulokset ei tosiaankin alkuun olleet kummoisia, mutta kyllä se kilpailukiunto sieltä löytyi, kukaan ei ole tullut sanomaan jotta kannattaisi sinunkin siirtyä vaan ladun varteen, kisoista löytyy uusia ystäviä jopa sarjan suomen mestareista. Tietyt asiat ovat kuitenkin muuttuneet: kankeus suunnistuksessa, nurinmenoja tulee vähän joka kisassa, palautuminen kestää pitempään. Nousut hiihdossa tuntuvat erittäin työläiltä. Positiivisiä seikkonma kuitenkin kymmenitäin, paino pysyy kuosissa jaksaa käydä töisää paremmin jne.

• turhauttavaa

Aika turhauttavaa varmaan ollut sinulla. Otan osaa. Koitan silloin tällöin pysyä tietyistä ihmisistä ja kuvoista niin kaukana kuin mahdollista, etten alkaisi pitämään maailmaa idioottien oppikouluna ;), joka jatkuu niin kauan kuin ruokitaan, eli ikä ei paranna mitään. Ikävä kyllä.

Mieheni ystävä on 70v. ja viina-seksi-huorasekoilut on hänellä päällimmäisenä mielessä ja rahankäytön kohde nro 1. Hänellä kuitenkin on sekä sydänlääkkeet että aivoinfarktilääkkeet. Mikään ei silti muutu. Kiva viettää hänen seurassa yhteisiä lomia lapissa. Arvaa onko kivaa?

• Pirrejuutas
        kilpahiihtäjä kirjoitti:

Aloitin kolme talvea sitten kilpahiihdon uudestaan samoin suunnistuksen, ikää nyt 52 v. Edellinen kilpaurheilu päättyi 80-luvun lopulla jatkuakseen kuntoiluna. Jotenkin tuntui kun "harrasti" kuntoilua 12-16 tuntia viikossa, että tämä ei riitä. Harjoittelee mutta ei ole mitään mittaria johon ihteään vertaa. Joten ei muuta nkuin lisenssimaksut kunttoon ja baanalle. Tulokset ei tosiaankin alkuun olleet kummoisia, mutta kyllä se kilpailukiunto sieltä löytyi, kukaan ei ole tullut sanomaan jotta kannattaisi sinunkin siirtyä vaan ladun varteen, kisoista löytyy uusia ystäviä jopa sarjan suomen mestareista. Tietyt asiat ovat kuitenkin muuttuneet: kankeus suunnistuksessa, nurinmenoja tulee vähän joka kisassa, palautuminen kestää pitempään. Nousut hiihdossa tuntuvat erittäin työläiltä. Positiivisiä seikkonma kuitenkin kymmenitäin, paino pysyy kuosissa jaksaa käydä töisää paremmin jne.

tuo kun kerroit noista kaatumisista, vedin tänään kunnon "akat"; ihan piti koitella istuillaan onko kaikki luut paikoillaan..kösäkämmäksi sitä on näköjään mennyt..ikäkö lie vai ihan uudet suksivehkeet..:)

Onneksi ei ollut yleisöä...

• Pirrejuutas
        turhauttavaa kirjoitti:

Aika turhauttavaa varmaan ollut sinulla. Otan osaa. Koitan silloin tällöin pysyä tietyistä ihmisistä ja kuvoista niin kaukana kuin mahdollista, etten alkaisi pitämään maailmaa idioottien oppikouluna ;), joka jatkuu niin kauan kuin ruokitaan, eli ikä ei paranna mitään. Ikävä kyllä.

Mieheni ystävä on 70v. ja viina-seksi-huorasekoilut on hänellä päällimmäisenä mielessä ja rahankäytön kohde nro 1. Hänellä kuitenkin on sekä sydänlääkkeet että aivoinfarktilääkkeet. Mikään ei silti muutu. Kiva viettää hänen seurassa yhteisiä lomia lapissa. Arvaa onko kivaa?

eikös sellaisesta seurasta voisi jättäytyä pois, tai jättää pois tämä seuralainen..?

Mie en ottaisi mukaan sellaista häirikköä..:/

• Pidätkö vain

galluppia,missä tarkoituksessa??

• ja heidän ajatuksensa kiinnostavat, siksi kysyin.

Olen huomannut iän asettavan joitain rajoituksia. En esimerkiksi pärjää enää nuoremmille fyysistä ponnistelua ja nopeutta vaativissa tehtävissä. Työmarkkina-arvokin taitaa olla alentunut, uutta työpaikkaa on luultavasti huomattavasti vaikeampi saada tässä iässä kuin nuorempana. Lasten hankkimiseen naiset taitavat myös olla tässä iässä liian vanhoja. ;))

• jo 55v
        optimisti-orvokki kirjoitti:

ja heidän ajatuksensa kiinnostavat, siksi kysyin.

Olen huomannut iän asettavan joitain rajoituksia. En esimerkiksi pärjää enää nuoremmille fyysistä ponnistelua ja nopeutta vaativissa tehtävissä. Työmarkkina-arvokin taitaa olla alentunut, uutta työpaikkaa on luultavasti huomattavasti vaikeampi saada tässä iässä kuin nuorempana. Lasten hankkimiseen naiset taitavat myös olla tässä iässä liian vanhoja. ;))

pitäs olla kun nuori ainakin yli 8o v-n äitini mielestä,hän ihmettelee kun sanon en aina jaksa ja lulee että minä en vanhene!Koko ajan sanoo,eihän sulla pitäs mitään vaivoja olla mutta kun on!

• Aineenvaihdunta
        optimisti-orvokki kirjoitti:

ja heidän ajatuksensa kiinnostavat, siksi kysyin.

Mutta punttitreeneissä täytyy olla varovainen.
        Sidekudosten aineenvaihdunta heikentynyt niin paljon, että haaveriherkkyys lisääntynyt.

Suurentunut eturauhanen ruvennut muistuttelemaan itsestään uutteramman kuormittamisen jälkeen!

Kuka työstä puhuu, niin minun on vaikea kuvitella reilusti yli 50:stä säännöllisessä työssä.
        Odotettavissa oleva elinikä vähenee koko ajan.
        Miksi tuhlata aikaa palkkatyöhön?!

• T_A_N_E

Rupeaa tuntumaan siltä.Ei meinaa enää kestää tyttöjen vauhdissa, vaikka kuinka juoksee.Täytyy vissiin ruveta juonittelemaan ja odottaa niitä nurkan takana ja yllättää sieltä:=))

• oonkin ihmetellyt

vai sitä se on, se nurkan takaa eteen hyppääminen, n.38v. :)

• voisit vielä pärjätä

vaihtaa se tyttöjen perässä juokseminen naisten perässä juoksemiseen...

• vaikeee

Tuota,tuota, :) diskoihin ainakin...siksi kun siellä on himpun verran nuorempaa sakkia.(fyysisesti)heh heh

• päälleni laittaisi

nooh olen vielä reippaasti alle 50 mutta ei kai se ikä niin kovin ratkaisevaa ole. Joskus tunnen itseni 80 vuotiaaksi, mutta kyllä useimmiten tuntuu, että en ole päivääkään yli
      viidentoista:-DD
      Nauru pidentää ikää ja nuorentaa, naurunrypyt ovat vain kauniita.
      Elämäniloiset ihmiset pysyvät nuorina pidempään. Niin no ainakin elävät hauskemman elämän:-DD

• mikset...

Mulla meni kyllä pari vuotta sitten 50 rikki, mutta kyllä silti minihameesta tykkään. Musta ja nahkainen... sitäpaitsi, tuntuu pikemmin siltä, että on helpompaa tehdä ja pukea just mitä mieli tekee kuin nuorempana. Ympäristön ajatukset eivät enää hetkauta.

• sitä sanotaan
        mikset... kirjoitti:

Mulla meni kyllä pari vuotta sitten 50 rikki, mutta kyllä silti minihameesta tykkään. Musta ja nahkainen... sitäpaitsi, tuntuu pikemmin siltä, että on helpompaa tehdä ja pukea just mitä mieli tekee kuin nuorempana. Ympäristön ajatukset eivät enää hetkauta.

Niinhän ne jotkut viisaat ovat sanoneet että kun naiselle tulee ikää lisää samalla hameen helma lyhenee.Pitäneekö vanha viisaus sinunkin kodalla paikkansa?No ei kai sitä ole mitään enää menetettävääkään jos vaikka vähän vilauttaa,,,,,,,,

• sitä sanotaan kirjoitti:

Niinhän ne jotkut viisaat ovat sanoneet että kun naiselle tulee ikää lisää samalla hameen helma lyhenee.Pitäneekö vanha viisaus sinunkin kodalla paikkansa?No ei kai sitä ole mitään enää menetettävääkään jos vaikka vähän vilauttaa,,,,,,,,

höpiset...kuka nyt pattipolovvijjaan näyttelis..

• Pirrejuutas

kun olen lapsenvahtina puolelle tusinaa mummin kultia, niin silloin on tullut mieleen, että taitaisin olla jo liian vanaha lapsen tekkoon..:))

• Tytteli

Työntekoon? -ei
      Juhlimaan? -ei
      Rakastumaan? -ei
      Seksiin? -ei
      Lapsentekoon? -kyllä
      Lastenhoitoon? -ehkä silloin tällöin
      Liikuntaan? -ei

Oma terveys ja mieli rajoittaa ja ennenkaikkea ennakkoluulot ihmisten( myös vanhojen)tekemisiä.
      Itsehän me arvostelemme kanssaihmisiä esim.
      noin lyhyt hame, tai noin meikattu ja noin vanha.
      Tai noin vanha mies ja yrittää flirttailla ym.
      Älkää jähmettykö paikoillenne suremaan ikääntymistä vaan hypätkää baanalle.
      Vierivä kivi ei sammaloidu!!!

PS.Tosiaan iän myötä viisastuu sen verran, ettei enää viitsisi toisia palvella , varsinkaan kun ei tule vastapalveluksia ja sinkkuna ihan ok.

Matkustamiseen? -ei

• 38vee

nuorempana on selkä notkea ja lerssi jäykkä,
        vanhempana toisinpäin.

• miisu

Kirjoittaja oli aivan oikeassa siinä ettei toisia viitsi enää tällä iällä passata, lapset ovat omillaan ja miesystävä asuu omassa asunnossaan, jossa tein aikaisemmin kaikki kodin työt ja sitten vielä omassa kotona sen jälkeen. Kymmenen vuotta meni näin ja yhden ainoan kerran mies on imuroinut luonani ollessaan ja nyt koitti aika jolloin en enää puutu hänen asuntonsa töihin vaan hoidan oman ihanan kotini. kaikkein parasta on olla ns. sinkku eli nähdään joskus viikonloppuisin ja ... se riittää ja saan olla ihan itsekseni väliajat ja tehdä minulle tärkeitä asioita eikä todellakaan passata ketään. Kyllä on mukavaa kun illalla tullessani kotiin töistä lähden koirani kanssa lenkille ja sen jälk suihkuun ja sitten kirja tai ristikko esille ja vuoteeseen pesä ja elämä tuntuu elämisen arvoiselta.

• olkoon
        miisu kirjoitti:

Kirjoittaja oli aivan oikeassa siinä ettei toisia viitsi enää tällä iällä passata, lapset ovat omillaan ja miesystävä asuu omassa asunnossaan, jossa tein aikaisemmin kaikki kodin työt ja sitten vielä omassa kotona sen jälkeen. Kymmenen vuotta meni näin ja yhden ainoan kerran mies on imuroinut luonani ollessaan ja nyt koitti aika jolloin en enää puutu hänen asuntonsa töihin vaan hoidan oman ihanan kotini. kaikkein parasta on olla ns. sinkku eli nähdään joskus viikonloppuisin ja ... se riittää ja saan olla ihan itsekseni väliajat ja tehdä minulle tärkeitä asioita eikä todellakaan passata ketään. Kyllä on mukavaa kun illalla tullessani kotiin töistä lähden koirani kanssa lenkille ja sen jälk suihkuun ja sitten kirja tai ristikko esille ja vuoteeseen pesä ja elämä tuntuu elämisen arvoiselta.

sis. ;)) Mitä sitä ketään passaamaan... (halit sulle)!

• joooo
        38vee kirjoitti:

nuorempana on selkä notkea ja lerssi jäykkä,
        vanhempana toisinpäin.

Tuo ehkä pätee miehiin....toisin se on meillä naisilla....

• Äimän käki

Mulle tehtiin tiettäväksi jo neljä v. sitten, että olen liian vanha luuydinsiirtoon mutta aivan liian nuori eläkkeelle.
      Mutta parannuinkin ilman siirtoa, vaan selvisipä ero käsitteiden vanha/ nuori välillä!

• Irtisanottu

Kyllä. Käytännössä irtisanottiin 50-v päivälahjaksi. YM...

• Talvi -06

Ei mikään vanha.. Minäkin opiskelin oppisopimuksella ja valmistuin maaliskuussa -05 eli kaikkea voi tapahtua. Ja nyt sain vaki työpaikankin vaikka täytinkin nyt joulukuussa 50 vuotta..

Minä ainakin olen nyt elämääni tyytyväinen, miehen kanssa saa olla kahdestaan, kun lapset ovat kaikki omassa elämässä...

Hyvää alkavaa uutta vuotta....

• .........

ainakin naisena on vanha 50 v tekemään lapsi

• niin onnistuuko,

äidiksi tuleminen,noin muussa mielessä?

• Jussima
        niin onnistuuko, kirjoitti:

äidiksi tuleminen,noin muussa mielessä?

Niin, olen 52 v ja menin yhteen 37v ihanan naisen kanssa. Hän on tähän saakka luonut uraansa.
        Nyt masu on tosi pyöreä ja meillä ihanaa aikaa...

• RAK:kki

Mitäpä sitä yli 50:n voisi tehdä.
      Tuntuu hyvältä olla eläkkeellä (50 2 v.). Vaimo ainakin tykkää, töistä kotiin tullessa ruoka valmis (aivan omasta tahdostani, harrastan ruoanlaittoa). Lapsi (13 v.) osaa olla varpaillaan kavereiden kanssa. Imuroin kodissa vain "käskystä", varsinkin, kun koiralla on karvanlähtö. Niin, koira tykkää, kun isäntä on melkein aina haukuttavissa ja ulkoiluttamassa. Ja sitten vielä se ulkoilun ja hyötyliikunnan vapaus. Odotan vain yli 60 v:n ukin velvotteita, sillä alle 60 v. ei kukaan voi tuntea itseään ukiksi tai olla edes ukin näköinen.

• 45-v Mummi

Jo kolme lastenlasta...huh huh, eikä mummuta vielä yhtään.

• olen sekä

esikouluun että leikkikouluun, yhdistelmäkoulu taitaa mennä vielä miten kuten.

• vanha väittelemään

ja takomaan järkeä päähän
      samanikäiselle miehelle. On kuin takoisi omaa
      päätään seinään.

• ei väittele

Totta on ei käytä voimiaan turhaan meidän ikäsenä,pihalle lentää kuin leppäkerttu.Rakkaus ei ole enää sama kuin pähkähulluus nuorena.Jos perheessä on kahdet aivot niin molempain on käyttetävä omiaan.Minä ainakaan en uhraudu kenenkään vuoksi ajattelen enimmäkseen itseäni.Hodan kuntoani meikkailen puen hyvin teen kaikkea mistä voin hyvin.

• Tämä ensimmäinen mieleen jäänyt tapaus sattui noin neljä vuotta sitten.

Olin juuri täyttänyt viisikymmentä ja olin silloisen tyttären vävykokelaan(ei enää kokelas,mutta vävy) kanssa syömässä eräässä 'mäkkärissä'mansessa.
      Kun oli saatu syödyks ja käytiin kippaamassa roskat kuiluun ja oltiin menossa kohti ulko-ovea,jonka edustalla oli pallomeri;kurvasin muina miehinä sen suuntaan,mutta sanoinkin oikein kuuluvalla äänellä hänelle:"voihan vee,enhän mä enää voikkaan hypätä tonne pallomereen,kun ehdin täyttää jo sen viiskymmentä".
      No pientä hymyä oli myös muiden asiakkaiden suupielissä.

Joten tää oli yks niistä pahimman pään huomioista ikäni suhteen!

• Mennyt

Itse lensin pihalle Kuopiossa Rauhalahden pallomerestä! Oli kuulemma lapsille tarkoitettu.

• Mummeli
        Mennyt kirjoitti:

Itse lensin pihalle Kuopiossa Rauhalahden pallomerestä! Oli kuulemma lapsille tarkoitettu.

... se on ikärasismia jos mikä.

• sepp

50-vuotias ei ole todellakaan liian vanha.no on se kyllä silloin jos lukee"trendilehtiä"ja kangistuu kaavoihin..mä pidin ennen muinoin jo kolmekymppisiä vanhoina:-)....kyllä viiskymppinen on ihan ok paitsi pitkän matkan maratoniin,poikkeuksia on.abraham lincoln sanoi:"ihmiset ovat juuri niin nuoria kuin he mielensä virittävät."näin se on.ite oon 26 v.en pidä vanhana.

• se on...

kokemusta löytyy ,aivan paska seksissä!!!!!

• Yli 50 v

Mihin sitä nyt olisi liian vanha. Elämän parasta aikaa. Voipi pitää hauskaa,tanssia ja serustella,eikä ne muutamatkaan naistenkiusat ole haittana. Kyllä ihminen on juuri niin nuori,kun tuntee olevansa,ei siinä almanakkaa tarvita. Siksi nuoret vanhenee nopeasti,kun kysellään ikää,mikä mittari se on? Älykkyyden vai kunnonko? Jos sitä tanssii illan ja vaeltaa päivän eikä väsy onko nuori vai yli 50v? Sitä vain jaksaa kun ei mieti turhia,kuten joko olen vanha? EN OLE!!!

• mataleena1

Olen huomannut ainoastaan sen että työnantajille olen liian vanha. Muuhun en ole, paitsi tietysti halon hakkuuseen. Tuskimpa sitä minulle koskaan ehdotetaankaan. Empä ole muuten halkoja koskaan hakannut, joten olen jäävi sanomaan.

• lapsen isäksi

tai äitiksi aivan liian vanha, ja nuorten limu diskoon joraamaan liian vanha,auton rattiin liian vanha,ainut lohtu vanhusten taloon liian nuori,näin se vaan menee.

• Lyyli

Jaa. Tulihan Lipponen Paavo isäksi ja mies taitaa olla jo 60 v.
        Ehkä tämä vanheneminen ei koskekaan miehiä, jotka ovat ovat hyvässä asemassa?

• kyllä kulkee
        Lyyli kirjoitti:

Jaa. Tulihan Lipponen Paavo isäksi ja mies taitaa olla jo 60 v.
        Ehkä tämä vanheneminen ei koskekaan miehiä, jotka ovat ovat hyvässä asemassa?

Kyllähän yli viiskymppisillä ainakin noi lapsenteko puuhastelut menevät hyvin, itte tos peuhasin nuorempien kanssa ja nyt sitten olen YH, olisikohan paavo pystynyt siihen ? Eihän paavo l. isäksi nyt ole tullut, eikös siitä viimekerrasta ole jo vuosia,

• ratkaiseva ikä,

jonka jälkeen terveys romahtaa, mieskunto mukaan lukien, ja monet tupakka iskee katuun, josta he eivät enää nouse myrkyttämään omaa tai muiden hengitysilmaa.

• kuokkija muualta

Olet vanha kun...

1. Istut puiston penkillä ja partiolainen tuleeauttamaan, että saat jalat ristiin.
      2. Alat toistaa iseäsi.
      3. Sytytät syntymäpäiväkakkusi kynttilät ja ryhmä telttailijoita ryhtyy laulamaan "Kumbaya."
      4. Joku lausuu kohteliaisuuksia vaatekertasinäyttävyydestä.... ....ja olet pukeutunut
      bikiniin.
      5. Ryhdyt ottamaan videonauhalle päiväsajan leikkiohjelmat.
      6. Vakuutusyhtiösi on ruvennut lähettämään heidän ilmaista kalenteriaan ....kuukauden kerrallaan.
      7. Alat toistaa itseäsi.
      8. Kahvilassa valitat, että hyytelö on liian paksua.
      9. Uudessa keinutuolissasi on enemmän valinnan varaa kuin autossasi.
      10. Joudut yrittämään pari kertaa päästäksesi liikennetöyssyjen yli.
      11. Huomaat alkaneesi pitää harmonikkamusiikista.
      12. Aloitat joka toisen lauseen sanomalla, "Nykyään...."
      13. Katsot oikealle ja vasemmalle, ennen huoneen poikki menoa
      14. Alat toistaa itseäsi.
      15. Tulet johtopäätökseen, että pahin vihollisesi on painovoima.
      16. Löydät tavallisesti itsesi kertomasta ihmisille, mitä limppu tapasi maksaa.
      17. Tajuat, että postimerkki maksaa tänään enemmän kuin elokuvalippu, kun olit kasvuiässä.
      18. Lapsuutesi on nykyään museossa.
      19. Vaatteet, jotka laitoit pois siihen asti kunnes tulevat uudelleen muotiin..... ....tulivat uudelleen muotiin.
      20. Kaikki lempielokuvasi ovat nyt elovissa uudelleen esitetty väreissä.
      21. Auto, jonka osti upouutena alkaa olla antiikkia.
      22. Alat toistaa itseäsi.
      23. Löydät tästä listasta mauttomuuksia.

• 30-vuotiaana

että en vanhene. Join ikuisen nuoruuden seerumia ja hyvin on seksiä piisannut.

• kai kun

sulla on terveet kädet näköjään.

• lipsu
        kai kun kirjoitti:

sulla on terveet kädet näköjään.

Kun toteat tuon saman 50-vuotiaana eli seksiä riittää niin kuin minulla, niin vasta sitten uskon sinua.

• Onnellinen

En ole ihan viisikymppinen, vaan vuosi pitäisi vielä odottaa. Istun onnellisena sohvalla ja odotan. Minulla on neljä ihanaa lasta ja rakastettava mies. Elämä ei ole ollut ruusuilla tanssimista. Olen saanut kokea avioliittoni kautta sellaisa hetkiä, että moni olisi pistänyt hanskat naulaan ja sanonut,että nyt riittää. Mutta olenhan sanonut alttarilla, niin myötä kuin vastamäessä. Olen taistellut ja saan nyt kantaa sen tuottamaa hedelmää. Olen onnellinen etten ole antanut helpolla periksi. Työelämässä tahti senkun vain kiihtyy. Hyväksyn sen ja onneksi työtoverinikin ovat hyväksyneet sen, ettei minulla kaikki käy niin nopeasti kuin kaksikymppisenä.Joustamista puolin ja toisin. On mukavaa tehdä työtä nuorten kanssa. Jos minulla on annettavaa, niin kyllä nuoretkin opettaa. Mikä on mukavampaa kuin muistella nuoruutta ja odottaa jännittyneenä mitä tulevaisuus tuokaan tullessaan.

• amispelle

anna mail niin tulen nussimaaan sinua perseeseen.

• hintti

tule imee munaani.

• muualla,

voisi olla hauskempaa ja pääsisitte toteuttamaan itseänne livenä.

• minä

Viisikymppisenähän se elämä vasta alkaa. Mihenkään viisikymppinen ei ole liian vanha. Ikä on ihmisen korvienvälinen asia. Viisikymppisenä minun isäni nuorentui ainaskin 15vuotta.
      Alkoi pikeutumaan, hoitaan kuntoa, rullaluistelemaan, matkustelemaan ja eiole enää niin tiukkapipoinen kuin ennen. Nyt liki kuus kymppisenä hänen työkaverit oli kysyneet yhtenä päivänä että koskas ne "Matin" viiskymppiset oikein on kun on kutsua varrottu!!!!!!! Ja ei ollu vitsi

• jokke

Heippa ...:)
      heh vai vanha?hmm ellei luut narise ja kitise silloin on jo "vanha"juu niin kauan kun on kroppa suht koht kondiksessa voi hyvin eli ei olla enää ikinuoria ku silloin yli 40 vuotta sitten heh.noh ei kukaan varmaan haluu olla radiomiehen kanssa tai nörtin kanssa ikinä varmaan???ja reissaan itekkin ku on nappulaa joskus irroittelen.miten voi sanoo on vanha??höh olen itekkin katellut kaduilla ja muissakin paikoissa ulkomailla 80 papat on riemuissaan ja otta ouzoo ku muutkin papat ja mummot kantsii ottaa esimerkkiä.en ikinä sano noin?Oletko liian vanha??juu just olin tallinnassa hauskaa oli...:))

• Sininen.81

Olen itse 25v nainen... mutta ajattelin kertoa, miehestäni... hän on 55v.
      ja vielä kyllä näyttää meidät nuoret päihittävän mennen tullen ja palatessa.

Jalka nousee ja virkeä, töitäkin tekee kolmen miehen edestä.

ei se ikä meinaa mitään,
      on paljon nuorempia, joilla on kunto niin huono, ettei "kakalle" taivu!

• mataleena1

Kyllähän se noin päin käy mutta jos olet nainen ja sinulla nuorempi mies saat "höperön" maineen.
        Miehelle se on kunnia jos on nuorempi nainen, naiselle häpeä. Se asenteellisuus istuu tiukassa.

• Pirrejuutas

NIIN nuorekkaitakin....*:*

• old boy

Omiin korvien väliin tullut ajatus; "olen vanha jo" ja kaikki on muut on nuorempia. Tosiasiassa olen suht timmi ja terve aikaansaava parasta elämää elävä mies jolla sexiäkin sopivasti. Eli viiskymppinen on sopiva,,;;))

• Neiti 52 vuotta

Kyllä viidenkympin ikä on upeaa aikaa. Opiskelut takana, hyvä ammatti ja ura, kohtuullinen palkka, asuntolainat ja opintolainat maksettu. Nyt vaan toivotaan että terveyttä riittää,koska se kuitenkin tärkeintä elämässä. Ja seksi maistuu tosi makealta tässäkin iässä, tai nimenomaan tässä iässä!
        Enkä todellakaan keksi mitään rajoitteita, mitä ikä aiheuttaisi.

• old boy
        Neiti 52 vuotta kirjoitti:

Kyllä viidenkympin ikä on upeaa aikaa. Opiskelut takana, hyvä ammatti ja ura, kohtuullinen palkka, asuntolainat ja opintolainat maksettu. Nyt vaan toivotaan että terveyttä riittää,koska se kuitenkin tärkeintä elämässä. Ja seksi maistuu tosi makealta tässäkin iässä, tai nimenomaan tässä iässä!
        Enkä todellakaan keksi mitään rajoitteita, mitä ikä aiheuttaisi.

Hei,,
        Voisit kirjoittaa minulle suoraankin;; vaikutit kiinnostavalta,;)

• moniin toimintoihin

huomaan olevani vanha, kun kerhot on lapsille, armeijan ikäraja on 30 ja koulut ovat täynnänsä parikymppisiä nuoria aikuisia. Mutta olenkin vasta 30

• orvokeille

Oletko huomannut,että olet ehdottomasti liian nuori johonkin tehtävään?

• olevani

niin, minä luulin olevani liian vanha vaihtamaan työpaikkaa - mutta niin vaan sain uuden työn. Nyt oli jopa hyötyä pitkästä työkokemuksestani. Onnekas minä!

• oikein

vakituisen ja muutakin kuin siivoustyötä?

• vakituisen
        oikein kirjoitti:

vakituisen ja muutakin kuin siivoustyötä?

- tai siis se normaali 4 kk koeaika on mutta vakituinen paikka ja hoitotyö. Enhän minä muuta ole aikuisiässä ehnytkään. Kokemusta hoitoalalta yhteensä noin 26 vuotta. Se mikä tekee tämän niin ihmeelliseksi on että olen hakenut töitä kotikaupungistani 3 vuotta ja kulkenut yli 50 km päässä töissä sen ajan.

• Todellisuuteen törmännyt

Ei vielä aivan 5 kymppisenä,sillon vielä kaikki näytti jatkuvan niinkuin ennenkin.
      Mutta 59nä todellisuus alkoi paljastua koko
      totuudessaan.
      Pikkujoulussa kun oli istuttu ruokailtu klo01,30
      ilmoitettiin että työvelvoitetta on kaksiviikkoa
      koska työsuhde oli kestänyt yli 10v niin maksetaan puolen vuoden palkka ilman työssä olo velvoitetta.
      Ja että muka järjestetään eläkkeelle jäämistä.
      Oli näkemystä kokemusta osaamista ammattitaitoa,ei sillä mitään merkitystä ole jos ikää on 6 kympin korvilla.
      Työnantaja ei meinnannut millään toimittaa palkka todistusta,oli vika vuosi saada eroraha.
      Työnantaja haki uusia työtekijöitä,ammattilliitto muuten PAM levitteli käsiään ettei mahda mitään,korkeintaan jos tyydyn ns harjoittelijan palkaan.
      Kun jäin työttömäksi ja olin eka kerta yhteydessä sinne PAM ja kysyin että onko nämä niin sanotut tuotannollis taloudelliset syyt pätevä peruste he kertoivat että se pitää ja sulla vain enää mahdollista joko jäät eläkeputkeen tai ryhtyä yrittäjäksi ,kumpikaan ei oikein tuntunut hyvälle vaihtoedolle silloin,enkä mä sitä uskonut olihan mulla vusikymmenten kokemus ja ammattitaito,erikois osaamista ym.
      Mutta kun aloin sit etsiä todella töitä ei niitä ollut,jopa testasin joitakin paikkoja pistin hakemuksen ilman ikää paras soitti puolen tunnin päästä että pistä CV tulemaan tarvitaan pian ammttimiestä,mä pikana himaan eipä siitäkään sen jälkeen mitään kuulunut.
      Työvoimatoimistä ei tarjonnut yhtään paikkaa vuoteen,mitähän varten sekin sit on,meillä oli silloin auki tuhansia työpaikkoja.
      Se työttömyys päivärahakin oli vain haamu siitä mitä olin asainnut tekemällä pitkää päivää 13-14t
      Päiväraha maksetaan 8t ansiosta ilman ylitöitä ym
      Okei kun kerta ei löydy töitä pitää etsiä niitä sieltä missä niitä näytti olevan HS mukaan puutui vain yksi paperi siis pitää hankkia se menin taxikurssille niistä näytti olevan huutava pula,no totuus selvis kyllä pian,kun sen paperin sain taskuun,sittelin kyselin kuulostelin olinhan alankanssa ollut ikäni temisissä aiemmpien duunien kautta.
      Menin siinä välillä ajamaan yhdistelmää koska siihenkin oli paperit työaika 04-19 tai20 oli aika oli rankkaa jakeluliikenteen puolella jatkuvaa lastausta ja purkamista pumppukärryillä,
      tein sitä muutaman kuukauden ja ajattelin et mä oon kiin kova kundi että selviän niiden 3kymppisten joukossa,mutta kun ne vähätkin ansiot rupes jäämään saamatta ajattelin ettei tässä mitään järkeä ole,pisti rukkaset sen äijän käteen et aja ite palataan kun palkat tulee.
      Ei ole viekään tullut kaikki.
      Sit sinne taxsiin duunia oli et voi valita kaikki samanlaiia mulkkuja,niinuin nyt tiedän
      Mä tunsin PK seudun ja koko Suomen opin äkkiä mikä on pelin henki röyhkimmät ja ahneimmat
      pärjää täällä ajoin aluksi homma vaikutti et kyllä täällä pärjää kun on kokoajan baanalla.
      No isäntäpä huomas et toi äijä painaa kun viimestä päivää duunia,se tekee tosi hyvää duunia kun sen pistää ajamaan yövuoroja ja viikoloppuja,niinmäkin luulin mutta kun vedin 1,5v öitä stadin yössä välillä ei päiväkuski tullu duuniin mä nykäsin senkin siihen perään.
      Sit tuli tilanne mä huomasin et mähän olen aina duunissa,enkä enää osannut nukkua päivällä eikä yöllä.
      Hälyytyskellot soi kyllä jo aiemminkin,kun ei ole sairasajan palkaa kesäloma korvausta.ei oikeastaan mitään työsuhde turvaa.
      Kun terveys rupesi sen valvomisen takia reistaamaan,lähinnä hermot oli lian pinnalla,kun ajoi niitä rähjääviä juoppija yöt kuka yritti karata maksamatta kellä ei ollut aikomustakaan maksaa oli puukkoa ja puntaria mukana.
      Tulkaa ajamaan Hesaan tila taxsia siitä kyllä ura urkenee jos hermo pitää varsinkin niiden pentu laumojen kanssa ne tilaa 8h auton ja niitä on sit siellä 10-20 ja eikun kyytiin.
      Tilanne katkesi lopulta siihen et meni korttikin
      uusien määräysten mukaan 3ylinoputta vuodessa tai 4kahdessa vuodessa.
      Kuka ajaa 30 alueella rajoitusten mukaan 03 jos haluaa tehdä tulosta.
      Sellainen oli lasku mulla kun tajus että onkin lian vanhaa.
      Tosin nyt tilanne on toinen,kun uusi vuosi alkaa
      Tunnelin päässä näkyy valoa jo

• Nimetön

Ei oo viiskymppinen liian vanha ku nelikymppiseks!!!Niin löytyy immeisii jotka lukee ittensä ylioppilaaks seitenkymppisenä ja vasta tehtiin 2005 suomen ennätys leuanvedossa (48 toistoo ja myötäotteella!!) ja mies täytti juuri 60 v....elämä vasta alkaa!!

• Kaikki toimii kuin 40-vuoti...

...vaikkakin hieman hitaammin.Ikääkin kertynyt
        jo yli 80. Myös tyttöjen (naisten) kanssa toimii.

• Viipula

Minä olen yli 50v:n ämmä, mutta minulla on hauska kokemus. Poikani on erittäin paljon samannäköinen kuin minä. Päätimme kerran pitää vähän hauskaa. Menimme paikalliseen karaookkebaariin OsmosCosmosia katsomaan. Minulla on kaksi 50-luvulta olevaa nahkarotsia, puimme molemmat ne päälle. Meillä on pojan kanssa molemmilla melkein samanlaiset silmälasit ja kummallakin vaalea lyhyt tukka. Minä olen pienikokoinen ja laiha. Kun poikani meni vessaan, ni sillä aikaa nuori alle kakskymppinen äijä tuli iskemään minua???
      Joku poikani kavereista tuli kysymään pojaltani, että mistä olet iskenyt noin hyvännäköisen ämmän, vau! Olinpa otettu moisesta.Poika ilmoitti vain, että tähän naiseen ette koske, tää on hänen. Kyllä ollaan muisteltu ja naurettu paljon tätä kokemusta.

• Mitä Äksyin Ämmä

-päiväkodin ja esikoulun oppilaaksi
      -(yleensä) osallistumaan muuhunkin nimenomaan varhaiskasvatuksen piiriin kuuluvaan opetukseen, jonka sisältö on suunniteltu lapsille
      -leikkimään niillä lasten leikkipaikoilla, jotka on mitoitettu vain lapsenkokoisia kestäviksi (esim. eräät vesiliukumäet)
      Muita rajoitteita minun on vaikea keksiä, ja ylle kirjoittamiinikin sääntöihin saattaa löytyä poikkeuksia.

• ride

Emme ole -lähes- mihinkään LIIAN vanhoja !
      Periksi ei saa antaa vielä vuosikausiin - höh !

• Haaveilija

Tunnen olevani vanha tähän ulkokuoreeni. Yllättyvät, jos kerron ikäni. Olen kaiketi lapsellinen tai lapsekkaan näköinen. Seurani kai(lapset) tekee kaltaisekseen..Silti katselen kaihoiten nuorempia miehiä, siis Vain katselen, sillä en usko mahdollisuuksiini. Olen luovuttanut, ennenkuin edes olen tosissani koettanutkaan...Tivolin laitteisiin olen ehdottomasti vanha, sillä nykyään jo katsoessa toisten pyörimistä, tulee siitä paha olo. Aiemmin nautin...

• ovat
        Haaveilija kirjoitti:

Tunnen olevani vanha tähän ulkokuoreeni. Yllättyvät, jos kerron ikäni. Olen kaiketi lapsellinen tai lapsekkaan näköinen. Seurani kai(lapset) tekee kaltaisekseen..Silti katselen kaihoiten nuorempia miehiä, siis Vain katselen, sillä en usko mahdollisuuksiini. Olen luovuttanut, ennenkuin edes olen tosissani koettanutkaan...Tivolin laitteisiin olen ehdottomasti vanha, sillä nykyään jo katsoessa toisten pyörimistä, tulee siitä paha olo. Aiemmin nautin...

herkullisia. Ristiriita sisältää mahdollisuuden. Mikä minä olen? Olen kyllä paljon muutakin mitä minun oletetaan olevan, tai mitä minun suotaisiin olevan.

• kuivahtanut

täytyy surukseni tunnustaa. Ja kun ikänäni just en ole niitä liukasteita tarvinnut käyttää, niin tyntuu kurjalta. Näinkö on kaikki jo menetetty?
      Meinaan elämän ilot. Halu on kyllä tallella. Enkä ole päässyt pitkään aikaan kokeilemaan josko...ja tosi harvakseltaan saanu kokeilla-mites tää näin onkin mennyt!- niin siis saanut kokeilla- toimivuuttani.

• rasvapurkki

siispä rasvat sisään - ja katsastukseen.

• DarkFly

Leikki ikä on koko ikä eli ei todellakaan olla vanhoja johonkin. Mutta onhan tietenkin tiettyjä asioita, mitkä ovat itsestäänselvyyksiä joihin on liian vanha esim jos johonkin juttuun ollaan asetettu tietty ikähaarukka, johon saa osallistua. Ja minä olen ainakin liian vanha istumaan lasten syöttötuolissa. Heheh.

• Pirre*

oisimpas mie siun ikänen vielä...:))

• Unti Kurppa

5-kymppinen on liian vanha leikkikouluun, mutta liian nuori vanhainkotiin!!!!!!!!!

Ihminen on parhaassa iässä juuri sen ikäisenä kuin just nyt on!!!!!!!

• N48

Ei tule mitään muuta mieleen kuin lapsenteko. Mutta nekin minulla on jo valmiiksi tehtynä, eikä yhtään harmita sen jutun ohi meno ; )

Joskus tuntuu tv-ohjelmia katellessa, että ikää on tainnut kertyä. ohjelmat ovat joko huonontuneet, tai minä viisastunut. Ilmeisesti molempia.

Yöjuoksut eivät enää onnistu niin kuin nuorena, kunto pettää jo yhden illan jälkeen. joten olen luopunut koko touhusta, kerran kesässä käyn kapakkakierroksella, siinä se vuoden saldo. Viikon sitten lepäilen sen jäljiltä. Nuorena ei yuhteen iltaan vauhti sammunut. Kunto ehkä huono. Eli olen liian vanha olemaan välinpitämätön kuntoilun, syömisen ja nukkumisen kanssa.

Seksihalujen hiipumista olen tarkkaillut. Havaittavia muutoksia ei ole vielä ilmennyt.

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      47
      5957
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      615
      2390
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      82
      1191
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1058
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      1033
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      54
      1006
    7. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      62
      965
    8. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      61
      915
    9. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      844
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      789
    Aihe