Promillet

veressä

16

696

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pitäisi älytä käyttää turvavöitä.

• Ei Sinulla ole ylimääräistä turvallisuuden tunnetta ja ajat varovasti. Turvavyö = turhavyö, eli poliitikkojen näyttö siitä, että ovat palkkansa ansainneet!

• thatsit kirjoitti:

Ei Sinulla ole ylimääräistä turvallisuuden tunnetta ja ajat varovasti. Turvavyö = turhavyö, eli poliitikkojen näyttö siitä, että ovat palkkansa ansainneet!

En minäkään kannata turvavyöpakkoa, mutta vaikka ajaisi kuinka varovasti, niin onnettomuuden voi aiheuttaa toinen autoilija: http://www.helsinginsanomat.fi/uutiset/tuoreet/artikkeli/Useita loukkaantuneita nelostiellä/1135218189076

Silloin kun jotain yllättävää sattuu toisten aiheuttamana, niin ei siinä enää ennätä turvavöitä kiinnittämään, kyllä se kannattaa kiinnittää jo lähtiessä.

• veressä
        Kairakettu kirjoitti:

En minäkään kannata turvavyöpakkoa, mutta vaikka ajaisi kuinka varovasti, niin onnettomuuden voi aiheuttaa toinen autoilija: http://www.helsinginsanomat.fi/uutiset/tuoreet/artikkeli/Useita loukkaantuneita nelostiellä/1135218189076

Silloin kun jotain yllättävää sattuu toisten aiheuttamana, niin ei siinä enää ennätä turvavöitä kiinnittämään, kyllä se kannattaa kiinnittää jo lähtiessä.

Uskoisin monen ymmärtäneen laittamani viestin _perimmäisen_ tarkoituksen ELI humalassa ajamisen. Turvavyö on tottakai yhtä tärkeä ja turvavyöpakko on hyvä asia.

Promillet 0 (nolla) autolla ajaessa!

• veressä kirjoitti:

Uskoisin monen ymmärtäneen laittamani viestin _perimmäisen_ tarkoituksen ELI humalassa ajamisen. Turvavyö on tottakai yhtä tärkeä ja turvavyöpakko on hyvä asia.

Promillet 0 (nolla) autolla ajaessa!

Minkäpä niille kännissä ajaville voi ja rattijuopumushan onkin suurin yksittäinen syy vakavissa liikenneonnettomuuksissa. Noista esimerkeistä kuitenkin huomasi hyvin, miten rattijuoppojen aiheuttamien liikennekuolemien määrää saataisiin vähennettyä huomattavasti. Määrätään turvavyöt pakolliseksi käyttää myös rattijuopoille ja kehitellään autoihin tekniikkaa, joka estää auton käyttämisen ilman turvavyön kiinnittämistä.

• löytyy tällainenkin kokemus
      • Sotamies I/2004

Voi olla että olen nähnyt kyseisen Teron varuskunnassamme kertomassa tarinansa. Ainakin auton merkki ja vammat täsmäävät. Kertomuskin on likipitäen samanlainen.

• Sotamies I/2004 kirjoitti:

Voi olla että olen nähnyt kyseisen Teron varuskunnassamme kertomassa tarinansa. Ainakin auton merkki ja vammat täsmäävät. Kertomuskin on likipitäen samanlainen.

oli joskus juttu tästä samasta henkilöstä.

• tää se sama

Tero, jota "mainostettiin" taannoin myös radiossa? Se juttu jäi kyllä mieleen.

• Kissa

"Ensimmäisenä on Teron tarina (3,11 promillen humalassa mutkasta ulos)"

Onneksi meidän päättäjillä on jo selkeät suunnitelmat liikenneturvallisuuden parantamiseen, ettei vastaavaa tapahdu enää uudestaan.

Lasketaan kyseisen tien nopeusrajoitusta, ja asennetaan nopeusvalvontakamerat koko tieosuudelle.

Ei naurata - näinhän homma nykyään toimii.

• Lize
        Kissa kirjoitti:

Onneksi meidän päättäjillä on jo selkeät suunnitelmat liikenneturvallisuuden parantamiseen, ettei vastaavaa tapahdu enää uudestaan.

Lasketaan kyseisen tien nopeusrajoitusta, ja asennetaan nopeusvalvontakamerat koko tieosuudelle.

Mitä muuta päättäjät voivat tehdä kuin kyseiset toimenpiteet? Jokainen voi tehdä päätöksen ettei lähde humalassa ajamaan, vai sekö päätös pitäisi päättäjien tehdä? Kukaan muu kuin itse ei alkoholia kaada kurkusta alas, vastuu on siis itsellämme.

Jos minä näen vaikka valvontakamerat paikassa missä ei ennen ole ollut, tulee mieleeni "tässä on tainnut tapahtua onnettomuuksia tai läheltäpiti tilanteita niin paljon, että muiden turvallisuutta ajatellen on ne siihen asennettu". Minä en koe nopeuden alentamista tai kameroita kiusanteoksi, vaan yleistä turvallisuutta ajatellen laitetuiksi.

• vanha doku
        Kissa kirjoitti:

Promilleraja ehdottomasti tiputettava 0.2:teen.

• vanha doku kirjoitti:

Promilleraja ehdottomasti tiputettava 0.2:teen.

Kannattan!!!! 0,2-1,0 promillesta voitaisi määrätä vaikkapa 70€ rikesakko joka ei kuormita ajokorttia...

Sopivan tuntuva rangaistus ettei kukaan lähtisi TAHALLAAN ajamaan pienessäkään pöhnässä

• Onkos tuo "veressä" sun oikea nimes?

• kysyjä__

Mikähän on sukunimi?

• ainakin.on.hölmö
        kysyjä__ kirjoitti:

Mikähän on sukunimi?

Ja bussi hörhö taas vauhdissa vanhoja aloituksia nostellessaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      177
      4834
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      3416
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      40
      2233
    4. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      26
      2004
    5. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      47
      1946
    6. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      680
      1906
    7. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      117
      1841
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      138
      1767
    9. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      45
      1525
    10. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1431
    Aihe