Kolmas Tammikuuta -06

Ja raittiina on alkanut tämäkin vuorokausi
,ja sellaisena päättyköön.

17

1318

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niinpäpä

muuten ei tee tiukkaakaan mutta nukkumatti jostain syystä välttelee minua.

=DW=

• aahoohoo

Se Nukku-Matti kyllä pitäs asettaa jonkunmoiseen ruotuun ku ei hoida hommiansa kunnolla. Minut se hoitelee illalla kymmenen yhentoista maissa mut hylkää sitte aamuyöstä. Mulle se tyyppi hutasee viiden tunnin unihiekat ja mukamas silleen on hyvä - sen mielestä. Mä nukkusin mielellään kyllä vähän pitempäänki vaan ei niin ei.

Oon päättäny näyttää sille tyypille närhin värkit. Piruillessani rupeen tekemään näihin aikoihin kivoja juttuja ja oon ku en välittäiskään siitä et yöunet on jääny lyhyiks.

Ja kesällähän mä oon pelkästään hyvilläni aikasesta heräämisestä: mä nään auringonnousun ja siinä on aina jotaki tosi juhlavaa.

Mussukka kyseli niistä tähtikuvioista. Oot varmaan nähny joskus sellasen pienen syherön näkösen tähtikuvion jossa näyttäis olevan kuus tai seittemän tähtee vähän niin ku otavan muodossa. Ne näkyy kyllä ihan hyvin illalla ja oon katellu niitä kiikarilla. Jumatsuikki et on kaunista:sinertäviä, tosi kirkkaita tähtiä ja ne on ku jalokiviä. Niin ku rakkaalla lapsella, silläki kuviolla on monta nimee: seulaset, plejadit, pikkuotava, seitsemän sisarusta ja japanilaiset kutsuu sitä subaruks (automerkki on saanu nimensä sen mukaan)

No joo. Siinä oli mun lätinät tälle aamulle. Pitää huitasta vielä kuppi kahvii koneistoon ja päätellä villapaidan kauluksen silmukat. Mahtaa Nukku-Mattii keljuttaa ku en nujerru sen terrorin edessä.

Ei oo raittiin aamun voittanutta!

• åpoi
        aahoohoo kirjoitti:

Se Nukku-Matti kyllä pitäs asettaa jonkunmoiseen ruotuun ku ei hoida hommiansa kunnolla. Minut se hoitelee illalla kymmenen yhentoista maissa mut hylkää sitte aamuyöstä. Mulle se tyyppi hutasee viiden tunnin unihiekat ja mukamas silleen on hyvä - sen mielestä. Mä nukkusin mielellään kyllä vähän pitempäänki vaan ei niin ei.

Oon päättäny näyttää sille tyypille närhin värkit. Piruillessani rupeen tekemään näihin aikoihin kivoja juttuja ja oon ku en välittäiskään siitä et yöunet on jääny lyhyiks.

Ja kesällähän mä oon pelkästään hyvilläni aikasesta heräämisestä: mä nään auringonnousun ja siinä on aina jotaki tosi juhlavaa.

Mussukka kyseli niistä tähtikuvioista. Oot varmaan nähny joskus sellasen pienen syherön näkösen tähtikuvion jossa näyttäis olevan kuus tai seittemän tähtee vähän niin ku otavan muodossa. Ne näkyy kyllä ihan hyvin illalla ja oon katellu niitä kiikarilla. Jumatsuikki et on kaunista:sinertäviä, tosi kirkkaita tähtiä ja ne on ku jalokiviä. Niin ku rakkaalla lapsella, silläki kuviolla on monta nimee: seulaset, plejadit, pikkuotava, seitsemän sisarusta ja japanilaiset kutsuu sitä subaruks (automerkki on saanu nimensä sen mukaan)

No joo. Siinä oli mun lätinät tälle aamulle. Pitää huitasta vielä kuppi kahvii koneistoon ja päätellä villapaidan kauluksen silmukat. Mahtaa Nukku-Mattii keljuttaa ku en nujerru sen terrorin edessä.

soma herätä kun ei oo kissa käyny suuhun sontimassa

• Cettuz!
        åpoi kirjoitti:

soma herätä kun ei oo kissa käyny suuhun sontimassa

Raittiina, reippaana ulkoa koiran kanssa. Nyt näyttää täällä etelässäkin talvelta -7,3 graaderia. Lumisine puineen.

• Mussukka
        Cettuz! kirjoitti:

Raittiina, reippaana ulkoa koiran kanssa. Nyt näyttää täällä etelässäkin talvelta -7,3 graaderia. Lumisine puineen.

Meilläkin on niin lumista, että enkeleitä ajattelin tehdä illalla saunasta päin.
        Koiraa olen harkinnut jo pidemmän aikaa, saa nähdä onko uskallusta ottaa.

• Mussukka
        aahoohoo kirjoitti:

Jos nuo pilvet väistyy ja tulee tähtitaivas, niin menen etsimään niitä sisaruksia (tuo oli musta paras nimi). Täällä voi hyvin harrastaa tähtien katselua, ei ole mainosvaloja eikä muitakaan valoja häiritsemässä.

• Cettuz!
        Mussukka kirjoitti:

Jos nuo pilvet väistyy ja tulee tähtitaivas, niin menen etsimään niitä sisaruksia (tuo oli musta paras nimi). Täällä voi hyvin harrastaa tähtien katselua, ei ole mainosvaloja eikä muitakaan valoja häiritsemässä.

Netistäkin näkee tähtitaivaan? Stellarium, kurki pc:llä tähtiin. Löytöretki yötaivaalle odottaa: Löydä tähdet ja planeetat! Stellarium-ohjelman ansiosta voit istuskella kotonasi tietokoneella ja nauttia yötaivaan tähdistä. Voit käyttää ohjelmaa myös valitaksesi sopivan yön ihka oikealle tähtienkatseluretkelle. Löytyy kotimikro lehdestä 1/2006. http://www.kotimikro.fi/Crosslink.jsp?d=461&a=4128 En tiedä saako laittaa tätä mutta tuolta löytyy.

• Mussukka
        Cettuz! kirjoitti:

Netistäkin näkee tähtitaivaan? Stellarium, kurki pc:llä tähtiin. Löytöretki yötaivaalle odottaa: Löydä tähdet ja planeetat! Stellarium-ohjelman ansiosta voit istuskella kotonasi tietokoneella ja nauttia yötaivaan tähdistä. Voit käyttää ohjelmaa myös valitaksesi sopivan yön ihka oikealle tähtienkatseluretkelle. Löytyy kotimikro lehdestä 1/2006. http://www.kotimikro.fi/Crosslink.jsp?d=461&a=4128 En tiedä saako laittaa tätä mutta tuolta löytyy.

Kirjoitin muistiin. Kun tuolla pimeydessä todella on joskus aivan ihana taivas, tulee mieleen, että voishan sitä jotain tietääkin.

• karbidi
        Mussukka kirjoitti:

Meilläkin on niin lumista, että enkeleitä ajattelin tehdä illalla saunasta päin.
        Koiraa olen harkinnut jo pidemmän aikaa, saa nähdä onko uskallusta ottaa.

Älä ihmeessä ota elukoita, jollet oo missään reissamassa ikuna! Mihnes Sää sen elukan paat, jos tars mennä johnekkii?
        Sit tähtikuvioista: about siellä samalla suunnalla (kaakossa) missä aahoohoon mainihtemat seulaset, on semmonen vasemmalle kallellaan oleva iso tiimalasin muotone kuvio, jonka keskellä on vinossa kolme tähtee. Kulkee nimellä Väinämöisen viikate. Niin se kuvio on Orion. Sen koillisnurkan tähti on Betelgeuze, jonka halkasija on n. 1000 x meitin aurinkoo suurempi!

• karbidi
        Mussukka kirjoitti:

Iteasiassa siihen (avonaiseen tähtijoukkoon) kuuluu noin 250 tähtee yhden asteen alueella, kaikkineen niit on hirmusti enemmän!

• tippetippetip

eiköhän tää jatku samalla kaavalla...

• Minulle ei sovi tipatontammikuu, se on uuden juomakierteen siirtämistä tuonnemmaksi. Parhaat tulokset olen saanut, tänään en ota, huomista en tiedä.

• tippaeitapa

raittiina jatkuu...mutta tuleva viikonloppu hieman arveluttaa.

• Mussukka

Älä nyt vielä murehdi viikonloppua. Siihen on monta päivää ja kysymys on vain sinun päätöksestä, tuleehan niitä seuraavia, että voi olla pää turvoksissa ja kaikki mullin mallin.
        Selvänä oleminen voi olla todellinen kokemus, vaikka niinkuin laskuvarjohyppy korkean paikan kammoojalle eli itsensä voittaminen.

• tippaeitapa
        Mussukka kirjoitti:

Älä nyt vielä murehdi viikonloppua. Siihen on monta päivää ja kysymys on vain sinun päätöksestä, tuleehan niitä seuraavia, että voi olla pää turvoksissa ja kaikki mullin mallin.
        Selvänä oleminen voi olla todellinen kokemus, vaikka niinkuin laskuvarjohyppy korkean paikan kammoojalle eli itsensä voittaminen.

Niin mutta se on kuin laskuvarjohyppy ilman sitä varjoa :) ,hyppy tuntemattomaan jopa.

• paranoidi

tänään. Krapulatta huomenna.

• Nocturna

Saatanan puliukot ja -akat, tarvii kännätä aina, perkele ei saa normaalit ihmiset (absolutistit) elää rauhassa kun aina vaan kuuluu "RRRRRRailiiii!!! Onks se RRRRaili??? Jakomäestä ?? kampaaja??".

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7320
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3594
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      371
      1978
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      165
      1816
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1459
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1401
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1290
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1257
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1164
    Aihe