Lauantai tipatonna 07.01.06

pörri1

Tässäpä tipattomille ystäville ketju valmiina,kun heräilette.
Pidetään toisistamme huoli,eikä anneta periksi.
Meille tipattomuus on iloinen asia,eikö vaan.t pörri

55

2101

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näin me mennä porskutamme tämänkin Lauantain ilman alkoholia

• pörri1

että sainkin sheriffin turvakseni tänne.Tuntuu niin turvattomalta tähän aikaan yöstä olla täällä palstalla,kun ei tiedä onko kaikki palstalla olevat selväpäisiä.t pörri

• pörri1 kirjoitti:

että sainkin sheriffin turvakseni tänne.Tuntuu niin turvattomalta tähän aikaan yöstä olla täällä palstalla,kun ei tiedä onko kaikki palstalla olevat selväpäisiä.t pörri

Olet!! ;) tuosta selväpäisyydestä en mene takuuseen itseni kohdalta mutta ilman päihteitä olen.

• pörri1
        raitis kirjoitti:

Olet!! ;) tuosta selväpäisyydestä en mene takuuseen itseni kohdalta mutta ilman päihteitä olen.

voinkin turvallisin mielin käydä vähäks aikaa nukkumaan,että olen pirtsakkana aamulla:)
        Hyvät Yöt sullekkin!t pörri

ps.ketjulaisille vielä:Yhdessä olemme vahvoja!

• Viinietikka
        raitis kirjoitti:

ainakin tunnustan sairastavani mielen sairautta, joku voi tehdä siitä yhdyssanan ja kaiku onkin sitten jo toinen. Mutta mutta, eipä haittaa, sillä parasta tässä on se, että minä itse tiedän missä menen ja miten sekopäinen milloinkin olen, muista viis... mutta ehdottomasti ilman päihteitä... eli tipaatta tämäkin lauantai.

Mukavaa päivää jokaiselle tasapuolisesti isoin halauksin toivottaa viinietikka, eikä tänäänkään isommasti hapan

• mussukka1
        Viinietikka kirjoitti:

ainakin tunnustan sairastavani mielen sairautta, joku voi tehdä siitä yhdyssanan ja kaiku onkin sitten jo toinen. Mutta mutta, eipä haittaa, sillä parasta tässä on se, että minä itse tiedän missä menen ja miten sekopäinen milloinkin olen, muista viis... mutta ehdottomasti ilman päihteitä... eli tipaatta tämäkin lauantai.

Mukavaa päivää jokaiselle tasapuolisesti isoin halauksin toivottaa viinietikka, eikä tänäänkään isommasti hapan

Halaukset kelpaa aina. Kiva huomata, että viestisi ovat muuttuneet paljon positiivisemmiksi ja ei mikään paremmaksi muutu juovuksissa.

• mussukka1
        pörri1 kirjoitti:

voinkin turvallisin mielin käydä vähäks aikaa nukkumaan,että olen pirtsakkana aamulla:)
        Hyvät Yöt sullekkin!t pörri

ps.ketjulaisille vielä:Yhdessä olemme vahvoja!

lasten oikeasta ilosta. Samaa mieltä, että ei me missään myrskyn silmässä olla. Pysytään vain samassa veneessä.

• Viinietikka
        mussukka1 kirjoitti:

Halaukset kelpaa aina. Kiva huomata, että viestisi ovat muuttuneet paljon positiivisemmiksi ja ei mikään paremmaksi muutu juovuksissa.

olin tosi pohjalla, mieli oli vielä sairaampi kuin tavallisesti ja sairaslomalla syyskuusta 2.1.06 asti. Elämä alkaa jo kantamaan ja kiitos siitä tukijoukkojen, joihin myös tipaton ketjun porukka kuuluu, näinpä saan uskoa! Kiitellen viinietikka

• pörri1
        mussukka1 kirjoitti:

lasten oikeasta ilosta. Samaa mieltä, että ei me missään myrskyn silmässä olla. Pysytään vain samassa veneessä.

on lasten ilosta:)Oli kuitenkin kiva palata oman kodin rauhaan.Ei kyllä kateeksi käy perhepäivähoitajat.
        Huomiselle sovittiin päivänsankarin kanssa pulkkamäkeen lähdöstä.t pörri

• pörri1
        Viinietikka kirjoitti:

olin tosi pohjalla, mieli oli vielä sairaampi kuin tavallisesti ja sairaslomalla syyskuusta 2.1.06 asti. Elämä alkaa jo kantamaan ja kiitos siitä tukijoukkojen, joihin myös tipaton ketjun porukka kuuluu, näinpä saan uskoa! Kiitellen viinietikka

että sinulle koittaisi nyt parempi ajanjakso elämässäsi.t pörri

• karbidi
        mussukka1 kirjoitti:

pätkä laulusta, olikohan Irviniä:
        "vaikka paremmaksi kaikki muuttuu, silti hyväksi ei milloinkaan", tai jotain siehen suuntaan!

• åpoi

ilman viinaa on aitoa riemua olotilastaan

• pörri1

saankin nauttia todella aidosta riemusta.Pääsen osallistumaan kekkereihin joissa suurin osa juhlijoista on 1v-4v ikäisiä:)
        Juomana siellä luultavasti on limsukkaa.Ehkä mummeleille sentään kahviakin:)t pörri

• paranoidi

Iloisuus on hyvä asia. Tipattomuus on nostanut elämästäni elämiseni tasoa, jatketaan siis tipatta.

• pörri1

ilmeisesti lähtenyt johonkin liikenteeseen,kun noin ajoissa olet ilmottautunut:)Jos näin on,niin muistappa illemalla ilmottautua kun kotiudut,ettei minun tarvitse olla huolissani:)
        Meillä se kisakin etenee jo aivan huomaamatta.
        Ja kohta koittaa kevät.
        Ajattele, kuinka hauskaa sinulla on sitten metsässä tallustella kevät auringossa ilman krapulaa ja laulella lintujen kanssa kilpaa:)Olen niin iloinen puolestasi.t pörri

• paranoidi
        pörri1 kirjoitti:

ilmeisesti lähtenyt johonkin liikenteeseen,kun noin ajoissa olet ilmottautunut:)Jos näin on,niin muistappa illemalla ilmottautua kun kotiudut,ettei minun tarvitse olla huolissani:)
        Meillä se kisakin etenee jo aivan huomaamatta.
        Ja kohta koittaa kevät.
        Ajattele, kuinka hauskaa sinulla on sitten metsässä tallustella kevät auringossa ilman krapulaa ja laulella lintujen kanssa kilpaa:)Olen niin iloinen puolestasi.t pörri

Oikein arvattu. Metsään mentiin vähän kauemmas kokeisiin. Raittiina oli mukava samoilla.

• pörri1
        paranoidi kirjoitti:

Oikein arvattu. Metsään mentiin vähän kauemmas kokeisiin. Raittiina oli mukava samoilla.

Sinäkin olet sitten vihdoinkin kotiutunut.Olehan varovainen,ettet saa raittiin ilman myrkytystä:)
        joko huomisen aiot levätä?t pörri

• paranoidi
        pörri1 kirjoitti:

Sinäkin olet sitten vihdoinkin kotiutunut.Olehan varovainen,ettet saa raittiin ilman myrkytystä:)
        joko huomisen aiot levätä?t pörri

Onpa tullut luvattua huomiseksikin jotain, joten huiloo jää toivelistalle. Raskas päivä oli tänään, Nyt toivotan kaikille hyvää yötä.

• Iloisin mielin täälläkin herättiin, eikä ole viinan himosta tietoakaan. Kyllä krapulaton aamu on hieno asia, nyt voi suunnitella mitä vapaapäivänä tekee. Yksin olen voimaton alkoholiin nähden.

• pörri1

mä olen tälle päivälle suunnitellut synttäreille menoa.Lastenkutsut joihin mummot pääsee mukaan:)
        Nautitaan hyvästä olosta.t pörri

• Mimmuli1

Kyllä hyvältä tuntuu herätä ilman krapulaa. Vetää mielen valoisemmaksi.

• pörri1

se huomattavasti mukavampi olo herätä pirtsakkana,kun valmiiksi väsyneenä.Sit saattais lisänä vielä olla armoton päänsärky ja oksetustauti:)
        Sellaista oloa en minä ainakaan halua.Etkä varmaan sinäkään.
        hauskaa tätä päivää sulle.t pörri

• Välillä tuntuu siltä, että sitä turhaan kirjoittelee joutavuuksia tänne, mutta huomaan, että ei se kovin helppoa ole muillakaan, kun epätoivoisesti koko päivän väsäilee juttuja palstalle ja saman tien ne menee roskiin. Meneehän se aika mukavasti niinkin ja yöunet pohtiessa missä vika. Näkyy olevan toinenkin avausketju vireillä, mutta se on ilmeisesti tarkoitettu väärällä jalalla heränneille.

Hyvää ja sopuisaa päivänjatkoa vaan kaikille.

• pörri1
        Mettäläinen kirjoitti:

Välillä tuntuu siltä, että sitä turhaan kirjoittelee joutavuuksia tänne, mutta huomaan, että ei se kovin helppoa ole muillakaan, kun epätoivoisesti koko päivän väsäilee juttuja palstalle ja saman tien ne menee roskiin. Meneehän se aika mukavasti niinkin ja yöunet pohtiessa missä vika. Näkyy olevan toinenkin avausketju vireillä, mutta se on ilmeisesti tarkoitettu väärällä jalalla heränneille.

Tässä ketjussa nautitaan hyvillä mielin tästä päivästä:)
        Toisessa ketjussa kirjoitelkoot jänkkääjät.
        eikähän meidän jutut mitään turhia ole.Nehän ovat auttaneet meitä monet kerrat pysymään erossa pullosta,vai mitä mieltä olet.Mulla ainakin viime vuonna näihin aikoihin.Nyt en enää viinipullojen perään haikaile.
        Hyvää päivänjatkoa myöskin sinulle.t pörri

• mussukka1

Pirteänä hakemaan aamun lehteä, ei ollut ilmestynyt, ei tarvinut silti ruveta kiviä potkimaan. Ulkoilullista ja raitistä päivää sinulle.

• mussukka1
        Mettäläinen kirjoitti:

Välillä tuntuu siltä, että sitä turhaan kirjoittelee joutavuuksia tänne, mutta huomaan, että ei se kovin helppoa ole muillakaan, kun epätoivoisesti koko päivän väsäilee juttuja palstalle ja saman tien ne menee roskiin. Meneehän se aika mukavasti niinkin ja yöunet pohtiessa missä vika. Näkyy olevan toinenkin avausketju vireillä, mutta se on ilmeisesti tarkoitettu väärällä jalalla heränneille.

Minulle sopii tällainen pikainen joutavuuksista kirjoittaminen, joka samalla muistuttaa alkottomuudesta. Syvälliset ja vaikeat asiat pohdin kyllä livessä. Jos nyt täällä rupeaisi kinastelemaan ja pahoittamaan mielensä, niin kun on riippuvuuksiin taipuvainen voisi tulla nettiriippuvaiseksi ja yöunet jäisi vähäiseksi.

• Mimmuli1
        mussukka1 kirjoitti:

Pirteänä hakemaan aamun lehteä, ei ollut ilmestynyt, ei tarvinut silti ruveta kiviä potkimaan. Ulkoilullista ja raitistä päivää sinulle.

Tosi mukavaa oli tämäkin raitis päivä: päivällä juomiselta säästyneitä rahoja tuhlaamassa vaatekaupoissa, illansuussa hiihtoladulle ja sitten saunaan.
        Ukko pentele vaan asettelee kiusauksia: kiskoo kaljaa. No, onneksi ei kalja ole lemppari juomaani.

• pörri1 kirjoitti:

Tässä ketjussa nautitaan hyvillä mielin tästä päivästä:)
        Toisessa ketjussa kirjoitelkoot jänkkääjät.
        eikähän meidän jutut mitään turhia ole.Nehän ovat auttaneet meitä monet kerrat pysymään erossa pullosta,vai mitä mieltä olet.Mulla ainakin viime vuonna näihin aikoihin.Nyt en enää viinipullojen perään haikaile.
        Hyvää päivänjatkoa myöskin sinulle.t pörri

onhan se niinkin, että mitäpä sitä enää tässä iässä välittää mistään mitään ja laukoo sitä mitä suusta tulee ulos. En tiedä, mutta nuoruuden ujous ja itsetutkiskelu on tipotiessään ja sitä elää keski-ikää omineen vikoineen.

Saattaapi olla näinkin, että jos näppikselle jää jumiin, niin ei se puteli houkuta, mutta eihän sitä puhdas pulmunen ole aina ja rehellinen täytyisi olla itselleen, koska näissä asioissa ei huijaa kuin itseään lopullisesti, mutta raittiuteen pyritään.

• Systeri

Raittius on iloinen asia! Päivä kerrallaan. Tänään korjataan joulu pois. Olo on rauhallinen, ei mitään hinkua alkon perään. Hyvä näin.

• pörri1

Minä korjasin eilen joulun pois.Kyntteliköt saavat olla.Ne luo pimeisiin iltoihin sitä lämpöä.Minulla kun ei takkaa ole,niin kynttilät korvaavat sen asian:)
        Hauskaa päivää sinulle ja kaikkea hyvää muutoinkin:)t pörri

• Systeri
        pörri1 kirjoitti:

Minä korjasin eilen joulun pois.Kyntteliköt saavat olla.Ne luo pimeisiin iltoihin sitä lämpöä.Minulla kun ei takkaa ole,niin kynttilät korvaavat sen asian:)
        Hauskaa päivää sinulle ja kaikkea hyvää muutoinkin:)t pörri

En minäkään kynttilöitä vielä laittanut pois, sitten vasta kun kevät vaalenee... Mukavaa viikonloppuA MYÖS Sinulle pörri!

• tippaeitapa

tipattomuus jatkukoon ja sitkeästi eteenpäin sanoivat vanhatpiiat lumihangessa :)

• pörri1

eikös se ollut niin että: etiäpäin etiäpäin sanoi mummo lumessa:)t pörri

• tippaeitapa

Niin ettei edes ole kankkusta tänään, osaa sitä iloita pienistä asioista elämässä :)

• pörri1

Katsos,sitten jos kasaantuu monta pikkuiloa samalle päivälle,niin sehän onkin jo sitten koko päivä pelkkää Onnea.Pikkumurheet uppoavat sinne jonnekkin.
        Ja vielä jos sitä iloa oppisi jakamaan toisillekkin.Riitelyllä ei saa aikaiseksi muuta kun kurttuja naamaan:)t pörri

• Cettuz!
        pörri1 kirjoitti:

Katsos,sitten jos kasaantuu monta pikkuiloa samalle päivälle,niin sehän onkin jo sitten koko päivä pelkkää Onnea.Pikkumurheet uppoavat sinne jonnekkin.
        Ja vielä jos sitä iloa oppisi jakamaan toisillekkin.Riitelyllä ei saa aikaiseksi muuta kun kurttuja naamaan:)t pörri

Päivä raittina. Ilman paineita.

• pörri1
        Cettuz! kirjoitti:

Päivä raittina. Ilman paineita.

on minullakin mennyt raittiina,menköön loppu-ilta samaansyssyyn selvinpäin.
        Osanottoni sinulle tosta eilen mainitsemastasi tuttavasi poismenon johdosta.t pörri

• cettuz!
        pörri1 kirjoitti:

on minullakin mennyt raittiina,menköön loppu-ilta samaansyssyyn selvinpäin.
        Osanottoni sinulle tosta eilen mainitsemastasi tuttavasi poismenon johdosta.t pörri

Näin elämä vie.

• karbidi
        pörri1 kirjoitti:

pistää väliin kysymys. Saati, jotta niitä pikkuiloja pääsis vallan kasaantuun, ni mistäköhän sais ees yhen semmosen loihdittuu esiin? Nimimerkillä "multa houkuttaa" !

• äimänä

2 tipattomien ketjua.

Onko jossain ohje kuka saa kirjoittaa mihinkin ketjuun?

• Ryyppymies

raitis päivä ollut tänään. Tänään oltu töissä - kyllä tää aika vaan menee nopeasti. Tosin eihän ne tunnit ja kuukaudet ole sen lyhyempiä, kuin aiemminkaan?

• pörri1

nopemmin menee mitä enempi ikää tulee.Odotas kun tulet minun ikääni.Ei meinaa perässä pysyä.
        Onneksi ei tule enää hukattua niitä päiviä ainakaan krapulaan:)
        Oletkos ehtinyt harrastusten pariin ollenkaan Dokaanin kanssa?t pörri

• tipaton

Tulin vielä kerran palstalle, vaikka täältä jo kerran lähdinkin. Mutta ajattelin toivottaa teille kaikille raitista jatkoa.

Olen tavallaan kasvanut ulos tästä ns. tipattomien ketjusta. Olen uusien haasteiden edessä enkä, jos totta puhun, enää oikein pidä palstan ilmapiiristä. Palstan sheriffi on muuttunut röyhkeäksi ja poistelee mielivaltaisesti viestejä.
      Toki ei täällä tipattomien ketjussa, mutta noissa muissa viestiketjuissa.

Minulle on myös selvinnyt, että olen alkoholisti ja siitä toipuminen edellyttää joitakin muitakin toimenpiteitä kuin chattailu.
      Hyvää raitista jatkoa pörrille ja kumppaneille. Pörri taisi olla niitä ensimmäisiä rekisteröityneitä tipattomia itseni lisäksi. Toki en jaksanut kirjoittaa, mutta lueskelin aikani kuluksi ketjut päivittäin läpi työpaikallani, jossa aloitin ennen joulua.

Mukavaa jatkoa päivä kerrallaan.
      t: tipaton1

• pörri1

viestistäsi.Minä toivotan sinun elämääsi myötätuulta.Ja tule toki palstalle silloin kun sinusta itsestä siltä tuntuu.t pörri

• Dibadonna

Tipatta on tämä päivä mennyt mutta menköön. Onkin mukava kirjoittaa tänne vanhojen ja viisaiden ketjuun. Tuo uusioporukka yököttää....

• mussukka1

Kotiuduin hetki sitten ja isolla tiellä oli oikein kunnon puhallusratsia. Molemmin puolin pysäyttivät kaikki. Olipa kiva hönkästä, puhalsin oikein pitkään ja arvaatte, mitä olisin sanonut, jos poliisisetä olisi sanonut, että viisari heilahti. Oli mukava tunne, kun ei tarvinnut ajatellakaan jämiä. Jollain kai oli ollut, kun muutama auto seisoi parkkipaikalla, ei heillä mukava ilta verikokeissa.

• tippaeitapa

Oli helppo päivä, ei tehnyt edes mieli.

• mussukka1

Etkös sinä pelännyt viikonloppua ja tulikin helppo päivä, näin se vaan menee. Minäkin jälkeenpäin huomasin pelänneeni aivan turhaan.
        Mutta täytyy sanoa, että puskista se paukku tuli joskus mieleen. Tästä on hyvä jatkaa.

• tippaeitapa
        mussukka1 kirjoitti:

Etkös sinä pelännyt viikonloppua ja tulikin helppo päivä, näin se vaan menee. Minäkin jälkeenpäin huomasin pelänneeni aivan turhaan.
        Mutta täytyy sanoa, että puskista se paukku tuli joskus mieleen. Tästä on hyvä jatkaa.

No eilen olikin vaikeampaa ja tänäänkin muutama kaveri yritti houkutella, mutta sitkeästi vaan.Arkipäivät meneekin sitten helpommin töissä ollessa, toivottavasti ei iske työholismi eli työhulluus :)

• tippaeitapa

Tulikin mieleen että täytyykin viedä kaikki alkoholipitoinen kellariin lukkojen taakse, pois näkyvistä - pois mielestä.Tai no ainakin harvemmin mielessä toivottavasti.

• pörri1

parempi jos annat pois kokonaan.Eipä olisi turhaan härnäämässä missään kellarissa:)t pörri

• karbidi
        pörri1 kirjoitti:

parempi jos annat pois kokonaan.Eipä olisi turhaan härnäämässä missään kellarissa:)t pörri

vasta hermo menis! Mää en vois aatellakkaan viina- tahi tupakkilakkoo, jos niitä ei ois kuitaskii varmasti kokoajan saatavilla; siinähän menis hermot ihan raunioille!

• pörri1

hetki nyt lyö,jo joutuvi yö.Pien armaani mun nuku lauleluhun.

Hyvää Yötä teille jotka nukkumaan olette jo menossa.t pörri

• karbidi

Meinaaks Sää viel koikkuu?

• karbidi

olleskaa tänään täällä. Eikai se turmellu mitään korvaamatonta sen tärpätti/öljy-jutskan tautte?
      Tosin on täs kyl kaikki lukemati sitte viimekerran, ku on ollunna muuta päänvaivaa. Tai ei siis päätä vaivaa, tai vaivaahan sitä, mut meinasin, et oli muuhalla kirjuuttelluu sevverran, jot nyvvasta kerkes kyytiin!

Tosin jos kaikki on jo oikosenaan, ni ei sit sen kummempaa. Palstan aiheeseen liittyen sanoisin ehkä että " I´m working on it " !

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7320
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3594
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      371
      1978
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      165
      1816
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1459
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1401
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1290
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1257
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1164
    Aihe