Ihminen pystyy muuttumaan, ihan varmasti jos sitä itse todella haluaa, Oli sitten kyseessä agressivinen mies tai viinan kanssa paljon läträävä mies.
Monta kertaa olen nähnyt miten ihmiset muuttuvat tosipaikan edessä ESIM jos nainen pistää suhteen poikki.
Vasta silloin moni ihminen alkaa vasta tajuamaan että minkälainen on ollut, tai että miten tyhmiä asioita on tullut tehtyä.
Jos on rakkautta on aina toivoa RAKKAUS muuttaa ihmisen.
Ihminen pystyy muuttumaan
10
1179
Vastaukset
- "vain minun rakkauteni...
pelastaa miehen alkoholismista. Kunhan vain minä jaksan ja tuen. Väkivaltaisuuskin loppuu, kunhan vain jaksan rakastaa. Minun rakkauteni pelastaa.
Antakaa sen ihmisen muuttua ensin, rakastakaa vasta sitten. Älkää ehdoin tahdoin lähtekö alkoholistin, peliriippuvaisen, nyrkkejä tai henkistä väkivaltaa käyttävän kelkkaan.
MINUN rakkauteni. Ja pah! - rakkaus korjaa kaiken
Ihminen ei ole kone, vaan erehtyväinen ja virheitä tekevä, Jokainen ihminen mielestäni antsaisee mahdollisuuden näyttää että pystyy muuttumaan. Muuttumiseen auttaa se että rakastaa toista ylikaiken, että itse myös todella haluaa muuttua sekä itsensä, että toisen takia.
- Kokemuksen kautta...
Väkivaltainen ei pysty muuttumaan, pettäjä ei pysty muuttumaan, mustasukkainen ei pysty muuttumaan, alkoholisti ei pysty muuttumaan ( tosin pystyy olemaan selvinpäin, mutta on silti alkoholisti ! )
- näin ikävä kyllä on ! Eikä kukaan pysty muuttumaan rakkauden tai toisen ihmisen takia. Ehkä itsensä takia voi yrittää ja saattaa jonkin aikaa kyetä muutokseen, mutta ei tuollainen ihminen muutu. Aina lähimmäiset joutuvat elämään pelossa, olemaan varuillaan...ikävä kyllä näin on ! - monenlaista kokenut
sinunkin on se oman kantapään kautta koettava ja lopulta käsitettävä että toiveajattelusi ei pidä paikkaansa. Sulla on sitten rankkoja kokemuksia tiedossa elämässä, jos aiot sinisilmäisesti uskoa aina vain pelkkää hyvää kaikista ihmisistä.
Nyt voin sulle kertoa, että minäkin ajattelin noin joskus, enkä suostunut muuttamaan mielipidettäni. Sen vuoksi annoin kaikille K__sipäille tilaisuuden elämässäni, ja toivoin ja uskoin, että rakkaus muuttaisi heidätkin ja parantaisi ties mistä.
Ei toimi. Jokainen ihminen tekee elämässään omat ratkaisunsa, ja muuttuu vain jos itse sitä tarpeeksi kovasti haluaa ja pystyy. Ei sinun rakkaudellasi ole sen asian kanssa mitään tekemistä. Kaikki eivät pysty tai halua muuttua ikinä. Kauan piti elää minunkin, ennen kuin tajusin, mutta opettihan se elämänkoulu sitten lopulta. Usko vain itseesi ja omaan kehitykseesi. Toista et voi muuttaa koskaan rakkaudella tai millään muullakaan, ellei hän itse sitä halua tai siihen kykene. Jotkut eivät edes koskaan huomaa tekevänsä jotain väärää, tai vahingoittavansa muita omilla tekemisillään. Toisen puolesta ei kannata uhrautua ja siinä sivussa omaa elämäänsä pilata. Sinun ajatuksesi johtaa juuri tähän ennen pitkää. Kannattaa ottaa neuvoista opikseen. samoilla linjoilla kuin muutkin vastaajat. ei ihminen noin vain muutu. ennemmin rakkauden loppuminen voi olla se muutoksen aiheuttava voima, ei itse rakkaus.
- ihminen
Minä sanoisin että kyllä ihminen pystyy muuttumaan, jos sitä itse tarpeeksi haluaa ja hakee apua ongelmiinsa, ja että itse todella haluaa muuttua.
Ja rakkaus ainakin kyllä saa monet ihmiset muuttumaan, jos todella toisesta välittää, ja itse sitä tarpeeksi haluaa eli muuttua.
Mutta moni ihminen käsittää varmaan vasta silloin kuinka tärkeä se toinen ihminen on ollut kun on suhde jo poikki. Esim kauan yhdessä olleet elävät normaali arkea, ja sitten jos suhde yhtäkkiä loppuu, niin varmasti alkaa jälleen tajuta, että miten tärkeä ja rakas se toinen ihminen on, ja että sen toisen eteen tekee ihan mitä vaan.
Toki arki varmasti jossain välissä tulisi vastaan mutta jos saa uuden mahdollisuuden näyttää että pystyy muuttumaan ne uskon että se arki on kuitenki erilaista koska on saanut sen rakkaan ihmisen takaisin - uskon
ihminen kirjoitti:
Minä sanoisin että kyllä ihminen pystyy muuttumaan, jos sitä itse tarpeeksi haluaa ja hakee apua ongelmiinsa, ja että itse todella haluaa muuttua.
Ja rakkaus ainakin kyllä saa monet ihmiset muuttumaan, jos todella toisesta välittää, ja itse sitä tarpeeksi haluaa eli muuttua.
Mutta moni ihminen käsittää varmaan vasta silloin kuinka tärkeä se toinen ihminen on ollut kun on suhde jo poikki. Esim kauan yhdessä olleet elävät normaali arkea, ja sitten jos suhde yhtäkkiä loppuu, niin varmasti alkaa jälleen tajuta, että miten tärkeä ja rakas se toinen ihminen on, ja että sen toisen eteen tekee ihan mitä vaan.
Toki arki varmasti jossain välissä tulisi vastaan mutta jos saa uuden mahdollisuuden näyttää että pystyy muuttumaan ne uskon että se arki on kuitenki erilaista koska on saanut sen rakkaan ihmisen takaisinettä, vähän aikaa tällaisen tilanteen jälkeen, kun on saanut sen rakkaansa takaisin kauniilla puheilla ja lupauksilla, tilanne palaa taas pikku hiljaa siihen entiseen malliin, eikä mitään pysyvää muutosta tapahdu. Kaikkihan on taas hyvin, miksi pitäisi enää itseään rasittaa ja yrittää muutosta. Kyllä kai sitä puoli vuotta pystyy pinnistelemään ja peittämään sitä todellista luontoaan toisen mieliksi, mutta siinä se, sama vanha laulu taas. Samat tavat ja tottumukset. En usko siihen, että toisen takia kukaan muuttuu, jos muuttuu niin itsensä takia. Silloin voi muutoksesta tulla pysyvä. Useinkaan ihminen ei muutu ilman pakkoa, vapaaehtoisesti. Täytyy olla todella hyvä motiivi, joka lähtee aina itsestä.
- Marie
ihminen kirjoitti:
Toki arki varmasti jossain välissä tulisi vastaan mutta jos saa uuden mahdollisuuden näyttää että pystyy muuttumaan ne uskon että se arki on kuitenki erilaista koska on saanut sen rakkaan ihmisen takaisinTätä olen miettinyt pitkään. Pystyykö ihminen muuttumaan? Uskon kyllä, että pystyy, mikäli itse tahtoo. Muut voivat tukea, mutta itsestä sen on lähdettävä. Omalla kohdallani toivon muutosta, jonka ehkä ero tuo tullessaan. Vai tuoko?! Kuinkahan pitkän eron se vaatii jotta tietää mikä on tärkeää...?
- -Angelheart_
Ei itsensä muuttaminen oo niin helppoa kuin luulisi. On vaikea myöntää "vikoja" itsessään saati että alkaisi toisen mieliksi itseään muuttamaan. Ei edes rakkaus siihen monesti riitä. Jos on jonkun asian tehnyt vuosikymmeniä samalla lailla, on aika mahdotonta asiaa yrittää parantaa, toki se varmasti voisi onnistua jos halua olisi.
Miksi toisaalta tarvitsisi muuttaa itseään eikö ihmistä pitäisi rakastaa sellaisena kun on? Jos löytää niin paljon vikoja toisesta, että on valmis sen vuoksi toisen jättämään, ei välittäminen/rakastaminen ole aitoa.
Olen itse sortunut siihen, että olen vaatinut suhteessa toista osapuolta muuttamaan tiettyjä ominaisuuksia/tapoja itsessään, sellaisia jotka ovat ärsyttäneet minua.
Toisen on helppo sanoa muuttuneensa mutta todellisuudessa kuoren alta yleensä paljastuu se sama muuttumaton ihminen ja se kuori murenee aika nopeasti. - neilikka
Ehkä myös pelimies voi muuttua. Tiesin meihen maineen jo ennestään ja silti olin kyllin hullu siihen että aloin seurustella tämän kanssa. Hyvin on mennyt. Pelottaa silti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1764757- 123306
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos402213Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly261984Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?471916Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo6661853- 1161816
- 1371737
- 451495
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101421