Masentaako arkeen siirtyminen?

Huoks ja huoksN

Pyhät on pidetty ja arki alkaa... Voi, että tuntuu vaikealta.

Mistä te saatte energiaa arkeen? Millä keinolla jaksatte vaikeuksien, esim. surujen yli? Mikä teitä kantaa?

Mulla hiukkasen pallo hukassa - ollut jo tosin pitempään. Ihmissuhteet on merkittävä tekijä meidän elämässä. Vai mitä? Ne huomaa ja niiden puutteen huomaa?

9

560

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alffi-06

..huomispäivä se on joka kantaa, piste.

• TiinaKº

Päivät joulun jälkeen ovat menneet kuin siivillä, onneksi juhlan aika on ohitse. Vuoden vaihtumisen jälkeen on kulunut jo 8 päivää, ajattelepa, lähes kolmannes tammikuusta on takana. Helmikuu on lyhyt kuukausi, maaliskuun pakkaset kun kestämme vielä, niin sen jälkeen alkaa kevät laulaa nurkissa. Vuoden vaihtuessa on hyvä aika muuttaa totuttuja rutiineja, keksiä jotain uutta mielekästä tekemistä. Aloittaa uusi harrastus, laittaa arki uuteen kuosiin.

Googlettamalla sanoja työväenopisto, kansalaisopisto, työväen sivistysliitto voit löytää sinulle sopivaa vaihtelua tulevaan, paikkakuntasi lehdessä on varmasti viimeisen viikon aikana ollut ilmoituksia erilaisista harrastusmahdollisuuksista. www-osoite kirjasto.fi voi olla myös ideapankkina.

Monet sanovat: "Olen kotona viihtyvä, en oikein pidä sellaisesta kimppa tekemisestä, en ole ehtinyt/jaksanut mitään vuosiin..." mutta ne kuullostavat selityksiltä, koska aina voi käydä katsomassa, tutustumassa ja haistella uusia tuulia :)

Jos tunnet itsesi yksinäiseksi, voit käydä ulkoiluttamassa tai jututtamassa naapurissasi asuvaa vanhusta kerran, kaksi viikossa. Se on sydämelle hyväksi, molemmille :)

• yksi meistä

Oletko sä täysin yksin ollut nämä kaikki pyhät ja vapaapäivät? Tällöin voi kuvitella, että alkaa ahdistamaan, ellei ketään ole jakamassa, tuomassa osaltaan elämää nurkkiin. Kyllä ihminen tietysti tarvitseekin yksinoloa, mutta ainakaan mä en ole niin itseriittoinen, etten kaipaisi aika-ajoin...
      Tuohon ihmissuhdeasiaan sanoisin, että osaltani elin henkisesti niin raskaan avioliiton, että vapautui äärettömät määrät energiaa ja elämäniloa pelkästään siitä, että kykenin irrottautumaan siitä liitosta. Itsen kuunteleminen on tärkeää -kaikki ei sovi kaikille. En ole koskaan koettanut mennä virran mukana.

Onnea on se, että on olemassa ihmisiä, jotka näkee, kun toinen tarvitsee tukea, ja nostavat ihan pienilläkin eleillä tarvitsevan jaloilleen. Tällöin tulee taas itselle sellainen tunne, etten taidakaan olla ihan turha...Välittäminen kantaa.

Mulla on lapsia, pieniä, nautin heistä suunnattomasti, heidän kasvustaan, matkastaan täällä. Vielä enemmän sen jälkeen, kun on läheisen menettänyt. osaa arvostaa elämää tässä ja nyt. Yhdeksi tärkeimmäksi evääksi lapsille heidän matkalleen koetan istuttaa riittävän hyvän itsetunnon, ja itsetuntemuksen. Toisten kautta eläminen vie voimia, keskitien kun löytää, löytyy onnikin...

• Omaasi

Eiköhän se elämä kulje kun jättä toiset ulkopuo-
      lelle eikä välitä niistä sen enempää. Omajuttu.

• arki alkaa.Kaksi viikkoa tuli pidettyä lomaa ja nyt on mukava palata töihin.
      Noiden surujen yli ei pääse kuin suremalla ne pois.Se saattaa olla aikaa vievä prosessi, mutta muuta keinoa ei ole.

Tietysti jos tuntee olonsa jatkuvasti surulliseksi, kannattaa käydä ihan lääkärissä, ettei ole kyse mistään masentuneisuudesta.Sitä on nykyajan ihmisillä niin usein.

Joskus nuo ihmissuhteetkaan ei riitä, vaan tuntee itsensä yksinäiseksi, vaikka ympärillä olisi paljonkin ihmisiä.Tuokin koettua...

Mutta olen iloinen tuosta arjen antamasta rytmistä elämään....:)

• Toki

Päin vastoin.
      Jos satun aamulla heräämään hyvin aikaisin niin saatan kuulla töihinlähtijöiden aamuaskareiden ääniä. =kylppäriin vessan pumppauksen.
      Siunattu tämä työttömän olotila.
      Muija nukkuu aina tuonne puoli yhdeksään.
      Sen jälkeen voikin hoidella ihmissuhdetta!

• voihan vietävä

palaa normaali elämä, työ ja harrastukset.
        Ja lähestyy kevät ja KESÄ.

• lintuinfluenssan takia huono
        voihan vietävä kirjoitti:

palaa normaali elämä, työ ja harrastukset.
        Ja lähestyy kevät ja KESÄ.

Onko kesä enää niin mukava, jos suomeenkin tulee muuttolintujen mukana lintuinfluenssaa.

• Animus

...mun elämässä kantava voima. Vaikka nautinkin vapaapäivistä tosi paljon, on ihana palata maanantaisin tai loman jälkeen arkeen. Jotenkin oon niin laiska, että ilman minkäänlaista aikataulua on vaikea saada mitään aikaiseksi ja arjen selkeä kuvio tuntuu mukavalta. Mun arjessa ei oo juurikaan mitään stressaavaa, illat kotona lasten ja elukoiden kanssa. Lapsilla ei oo sellasia harrastuksia mihin mun pitäs osallistua (tarkotuksella ja itsekkäästi).

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7360
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3634
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      374
      2019
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      165
      1826
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1489
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1401
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1300
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1267
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1164
    Aihe