Japanilaisten koirahulluus!

Katsoin eilen illalla japanilaista ohjelmaa japanilaisten lemmikkieläimestä, koirasta.
Monikaan nuori pari ei enää hanki lapsia, hankkivat mieluummin koiran. Jos eivät osta omaa, vuokraavat koiran viikonlopuksi.

Japanissa on erikoisia koirahotelleja, jonne koirat voivat mennä emäntineen ja isäntineen, esim. viettämään häitä (!!).
Koirillekin on puettu juhlavaatteet päälle, "morsiamelle" kimono ja "sulhaselle" myös japanilaisen miehen juhlapuku.
Vihkimistodistukseen painettiin tassunkuvat, hääkakkua syötiin asiaankuuluvasti.

Kun emäntä meni kampaajalle niin tietysti koirakin sai kampauksensa kuntoon.

Töissä käyvät voivat valvoa lemmikkejään web-kameran avulla. Koirien ruokinta tapahtui automaatin avulla, automaatin aukeamisesta koirien isäntä huolehti työpaikallaan netin välityksellä ja kamera välitti kuvat että ruokinta onnistui.

Kaiken huippu oli koirapesula. Pesulan edustaja tuli uimahousuissa ja sammakkomiehen lasit päässä ja meni pestävän koiran kanssa koppiin, missä oli lasiovi. Toinen mies hoiteli laitetta ulkopuolelta.
Hän painoi nappeja ja koppiin alkoi tulla vaahtoista vettä ja kopissa istuva mies pesi koiran, sitten kuivaus päälle ja puhdasta tuli!

Koiria varten oli erikoisia ravintoloita ja leipomoita, mistä voi hakea lemmikeilleen parasta mahdollista naposteltavaa.

Koirienkin elämä joskus loppuu. Siihen tarkoitukseen oli erikoisia hautaustoimistoja.
Hautaustoimistosta tuli iso rekka, jonka sisällä oli hautauskappeli ja krematorio.
Toimitus kesti n tunnin ja sen jälkeen koiran omistajat saivat lemmikkinsä tuhkan kauniiseen pakettiin kätkettynä...

17

1297

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Iili

Viime viikolla TV:ssä oli amerikkainen ohjelma eläinten kauneusleikkauksista. Se oli niin vastenmielistä katsottavaa, että TV piti sulkea.

Voiko Amerikassa todella olla sellaista hulluutta?

Tuo kuvaamasi ei vaikuttanut eläinrääkkäykseltä, mutta siinä amerikkalaisohjelmassa esimerkiksi nypittiin kissalta kynnet irti, leikattiin koiraa rumentavat korvat pois. Mainoksen mukaan ohjelmassa kerrottiin myös koirien kasvojenkohotusleikkauksista. En voinut katsoa ohelmaa loppuun.

Tottakai tällaiset ohjelmat, kuten tuo koirahulluus ja eläinten kauneusleikkaukset, ovat sensaatiohakuisia, eikä niillä liene sen kummempaa yleistä totuutta kerrottavana.

• sitroen.

itämailla tervettäkin suhtautumista koiriin. Niitä käytetään ruuaksi ja nahasta tehdään mitä tehdään. Elävältä nylkeminen ja muu kidutus ei kyllä tervettä ole.
        Ostaisin minäkin sellaiset pitkävartiset rakkikoiran nahasta tehdyt kinttaat kuin 50 v sitten oli, jos jossakin olisi myytävänä. Jos tiedätte, pankaapa tietoa tulemaan!

• vs. naapukansat

Syövät lähes kaikkea liikkuvaa. Japanilaiset norskit tosin
      eivät pärjää ilman valaan lihaa.

TV: Ainoa nelijaljainen, jota monet itämaalaiset eivät syö, on pöytä.

Minustakin monet eläimet ovat hellyttäviä.
      Taspainossa olevalle ihmiselle tulee niistä suojeluvaisto esiin.

• uzma-m

keta kaikkia tuolla tarkoitat,yleistat liikaa.
        japanilainen ruoka on terveellista,kiinalaiset syo melkein mita vaan,mutta ihmeen terveita ovat.

• uzma-m kirjoitti:

keta kaikkia tuolla tarkoitat,yleistat liikaa.
        japanilainen ruoka on terveellista,kiinalaiset syo melkein mita vaan,mutta ihmeen terveita ovat.

Kyseisessä TV-ohjelmassa näytettiin kuinka huolellisesti koira-asiakkaalle tehtiin ruokaa, tietenkin parhaista raaka-aineista.
        Kaikki ruoka-aineet laitettiin kauniisti matalille vadeille, koristeltiin niinkuin ihmis-asiakkaankin ruoka-annokset.
        Sitten katettiin ruoka vihreälle matolle ja koirien emännät syöttivät lemmikkejään puikoilla!

• Tuossa ohjelmassa tehtiin selväksi, että noille koiranomistajille koira oli samanarvoinen kuin ihminen. Jopa arvokkaampikin. Koira on uskollinen ja lojaali, mitä ihminen ei aina ole.

Kyllähän täällä meilläkin pidetään koiraa perheenjäsenenä, mutta luultavasti menee vielä aikaa ennenkuin aletaan rakentaa koira-Hilton-hotelleja, koirien gourmet-ravintoloita, kylpylöitä, pesuautomaatteja jne.

Japanilaisethan ovat myös ihastuneita kaikkeen tekniikkaan.
      Tietenkin he kehittelevät parhaillaan myös robottikoiraa, jolla voi leikkiä "interaktiivisesti" komentosanoja käyttämällä. :))

• Jotakin kertoo sekin, että Suomessa koiranomistajat (kaupunkilaiset) kutsuvat koiraansa puheissaan "hän" kun taas sama ihminen kertoessaan ihmisistä sanoo "se".
        Pitänee mennä Japaniin ihmettelemään... ;-)

• Hili(ma)kka

Kautta historian on kerrottu lemmikeistä, jotka ovat "häniä" omistajillen, palvelijat sentään vain "niitä".
        Lemmikki taitaa todella korvata ihmisystävän monille yksinäisille. Toisaalta esim. suloiseen talviasuun puettu pikkuchihuahua on hellyttävämpi kuin kadulla hortoileva laitapuolen likainen, haiseva ja pummaileva kulkija. Miten "heitä" nyt voisikaan mitenkään rinnastaa?!
        Ihminen on kuitenkin ihminen ja eläin on eläin; voivatko ne vaihtaa paikkoja?
        Oma suhtautumiseni eläimiin on neutraalin pidättyvä. Pelkään oikeasti "kilttejä" päälle hypähtäviä koiria, juuri niitäkin, mitkä omistajan mukaan ovat tosi ihmisystävällisiä. En halua, että kehooni tarttuu sen kummemmin eläin kuin ihminen, josta en välitä, haluan säilyttää kehoni reviirin.
        En myöskään itse säntäile tutun tai vieraan kimppuun, tunnen kirjoittamattoman rajan. Olen allerginen eläinpölylle, sekin tietysti rajoittaa kanssakäymistäni eläinten kanssa.
        Ihmisten kanssa yritän olla mahdollisimman neutraali, ehkä joskus liiaksikin. Pelkään oikeasti tilannetta, että olisin kovin kiinnostunut jostakin miehenpuolesta. Ja jos sitten olisinkin hänelle ihan ilmaa, niin kyllä pettymys olisi melkoinen. Ja taas toiselta kantilta ajatellen asia on niin, että jos et uskalla mitään, olet edelleen se sama yksinäinen, ikävystynyt ja turhautunut marmattaja! Voivoivoi kun se ei olisi oma kohtaloni!
        Huumorilla olen yrittänyt jaksaa ponnistella monien kinkkisten asioiden läpi. Aeti sano että "niin kaovan kun Sinä H ossoot naoroo, niin minä en ou Sinusta huolissaen. Elämässäni on ollut tosi paljon tilanteita, jolloin nauru ei ole helähdellyt.
        Uusi vuosi alkoi. Uskalsin tehdä sellaisen pienen lupauksen, että yritän liikkua ainakin vähän entistä enemmän. "Entiseen" verrattuna se tuntuu mahdolliselta toteuttaa. Uimahallikäynnit ovat ensimmäisenä mielessäni. Kotoani on sinne varttitunnin kävely, ainakin tänään jaksoin tehdä täyden tunnin rankkaa vesityötä yhtään välillä lepäämättä! MUTTA! Olisi niin mukavaa, kun olisi joku jonka kanssa lähteä.
        Lopettelen tähän. Jospa joku löytäisi tästä kirjoituksesta aihetta vastata minulle, rohkenen odottaa ihan vähän...

• Hili(ma)kka kirjoitti:

Kautta historian on kerrottu lemmikeistä, jotka ovat "häniä" omistajillen, palvelijat sentään vain "niitä".
        Lemmikki taitaa todella korvata ihmisystävän monille yksinäisille. Toisaalta esim. suloiseen talviasuun puettu pikkuchihuahua on hellyttävämpi kuin kadulla hortoileva laitapuolen likainen, haiseva ja pummaileva kulkija. Miten "heitä" nyt voisikaan mitenkään rinnastaa?!
        Oma suhtautumiseni eläimiin on neutraalin pidättyvä. Pelkään oikeasti "kilttejä" päälle hypähtäviä koiria, juuri niitäkin, mitkä omistajan mukaan ovat tosi ihmisystävällisiä. En halua, että kehooni tarttuu sen kummemmin eläin kuin ihminen, josta en välitä, haluan säilyttää kehoni reviirin.
        En myöskään itse säntäile tutun tai vieraan kimppuun, tunnen kirjoittamattoman rajan. Olen allerginen eläinpölylle, sekin tietysti rajoittaa kanssakäymistäni eläinten kanssa.
        Ihmisten kanssa yritän olla mahdollisimman neutraali, ehkä joskus liiaksikin. Pelkään oikeasti tilannetta, että olisin kovin kiinnostunut jostakin miehenpuolesta. Ja jos sitten olisinkin hänelle ihan ilmaa, niin kyllä pettymys olisi melkoinen. Ja taas toiselta kantilta ajatellen asia on niin, että jos et uskalla mitään, olet edelleen se sama yksinäinen, ikävystynyt ja turhautunut marmattaja! Voivoivoi kun se ei olisi oma kohtaloni!
        Huumorilla olen yrittänyt jaksaa ponnistella monien kinkkisten asioiden läpi. Aeti sano että "niin kaovan kun Sinä H ossoot naoroo, niin minä en ou Sinusta huolissaen. Elämässäni on ollut tosi paljon tilanteita, jolloin nauru ei ole helähdellyt.
        Uusi vuosi alkoi. Uskalsin tehdä sellaisen pienen lupauksen, että yritän liikkua ainakin vähän entistä enemmän. "Entiseen" verrattuna se tuntuu mahdolliselta toteuttaa. Uimahallikäynnit ovat ensimmäisenä mielessäni. Kotoani on sinne varttitunnin kävely, ainakin tänään jaksoin tehdä täyden tunnin rankkaa vesityötä yhtään välillä lepäämättä! MUTTA! Olisi niin mukavaa, kun olisi joku jonka kanssa lähteä.
        Lopettelen tähän. Jospa joku löytäisi tästä kirjoituksesta aihetta vastata minulle, rohkenen odottaa ihan vähän...

Kyllä ihminen on aikojen alusta keksinyt tapoja suunnata hellyyttä ja siksi kai kesyttänyt sen ensimmäisenkin koiran, lemmikikseen, jossain jopa jumalaiseen asemaan, kannettavaksi satiinityynyllä ylhäisörouvan varakkuutta osoittamassa.

Ihminen ohitetaan kadulla useammin ilman huomiota, kuin talutushihnan päässä kävelevä koira.
        Niin raadollisia me olemme. Voisimme joskus tervehtiä sitä yksinäistä vastaantulijaakin, pelkkä hyvän päivän toivotus tekee monet iloiseksi. Se voi olla hänen ainoa kontaktinsa muihin ihmisiin koko päivänä.... viikkonakin, sen olen kokenut, oma tilanteeni, kaikki kulkivat ohi... kun omat henkiset voimavarat eivät riittäneet sanomaan sitä ensimmäistä sanaa.

Yksin, kuinka yksin sitä joskus tunteekaan olevansa.
        Minulla oli koira, se oli syy mennä lenkille, ihmiset silittelivät koiraa, tervehtivät sitä.... mutta minähän olin ihminen hihnan päässä....arvoton lemmikkinä.

Pettymyksien pelossa, itsetunto hukassa, oli ne pitkiä vuosia!
        Yksin olen edelleenkin, kävelen metsän halki kulkevia polkuja, tai tuolla valtatielläkin, mutta yksin, sillä ei ole ketään jota pyytäisi mukaan. Eikä kuka tahansa voi olla se toivottu kumppani joka vetäisi vaikka sukan jalkaasi kun selkää kolottaa...ja sehän se syy... riskejä ei enää tässä iässä halua ottaa, pettymyksiltä haluaa suojella itseänsä ja siksi olisi kai parempi hankkia koira. Opettaa se vaikkapa juoksemaan naapuriin apua hakemaan kun itse sitä tarvitsisi eikä pääse liikkeelle.

Kuinka me arvojamme asetamme tasapainoon, otammeko lemmikin jolle kaikki huomio ja hellyys, vai kaipaammeko ihmisen joka on paljon enemmän kuin pelkkä karvakasa silitettävänä.

Kukin tietysti halunsa mukaan.

• Hili(ma)kka kirjoitti:

Kylläpä kirjoitit nätisti. Sinulla täytyy olla hyvä sydän, se pulppusi rivien välistä

Kyllähän lemmikit ihania ovat, varsinkin koira, se on kaikenlisäksi uskollinen.
        Mutta kyllä silti pidän ihanaa naista mieluummin lemmikkinä. Toivottavasti hän olisi vielä uskollinenkin.

• Pirka
        Hili(ma)kka kirjoitti:

mukavaa lukea lupsakkaa käsitystä ihemisen olemisesta

• Ihmiset ihmisinä.

-Sairasta asettaa elukkaa jalustalle.

-Nykyaika on sairas.

-Meillä piski saa napin päähänsä jos niin vaatii.

-Montaa ekee ei lekureihin törsätä.

-Lapset menee kyllä edelle ja muut ihmiset.

• Pääsky64

eläimet eläiminä.Siksikö ei ole vanhuksilla hoitajaa kun koirat ei vielä käy lähihoitajakolua.
        Parhaassa iässä oleva väki häärii koiren kanssa ,niin odottakoot myöskin heiltä vasta palveluksen vanhana.
        Ne jotka kuluttavat koko elämänsä perheen ja lasten hoitoon,ovat niitä joilta saadaan hoturitkin itselle.

• pirka

Niinpä. Tämäkin koirahulluus on omaksuttu USA:sta, mistä kaikki hienous tulee. Toisaalta minusta on parempi hoivata koiraa (järkevyyden rajoilla) kuin hankkia lapsia tähän mielettömään maailmaaan. Rahaa, rahaa, rahaa.. ei kiitos.

• sertifikate

Meillä on oikein todellista kokemusta amerikkalaisesta koirahoidosta,jo toisen kerran menemme sinne kuukaudeksi koiria hoitamaan.
      Heille ne on aivan kuin perheen jäseniä,ne on oltava hyvässä hoidossa ja kotona

• Pirka

a pappia siunaamnaan kuten USA:ssa tapahtuu.

• serti
        Pirka kirjoitti:

a pappia siunaamnaan kuten USA:ssa tapahtuu.

En ole kyllä kuullutkaan

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4850
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2255
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1434
    4. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      88
      1352
    5. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1346
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      130
      1141
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1075
    8. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      261
      980
    9. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      72
      967
    10. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      955
    Aihe