Tässä raamatun kohta jossa Jeesusta nimitetään enkeliksi.
1. Ja hän näytti minulle ylimmäisen papin Joosuan seisomassa Herran
enkelin edessä ja saatanan seisomassa hänen oikealla puolellaan, häntä syyttämässä.
2. Ja Herra sanoi saatanalle: "Herra nuhdelkoon sinua, saatana. Nuhdelkoon sinua Herra, joka on valinnut Jerusalemin. Eikö tämä ole kekäle, joka on tulesta temmattu?"
3. Ja Joosua oli puettu saastaisiin vaatteisiin, ja hän seisoi enkelin edessä.
4. Niin tämä lausui ja sanoi näin niille, jotka seisoivat hänen edessänsä: "Riisukaa pois saastaiset vaatteet hänen yltänsä". Ja hän sanoi hänelle: "Katso, minä olen ottanut sinulta pois pahat tekosi, ja minä puetan sinut juhlavaatteisiin".
5. Minä sanoin: "Pantakoon puhdas käärelakki hänen päähänsä". Niin he panivat puhtaan käärelakin hänen päähänsä ja pukivat hänet vaatteisiin. Ja Herran enkeli seisoi siinä.
6. Ja Herran enkeli todisti Joosualle sanoen:
7. "Näin sanoo Herra Sebaot: Jos sinä vaellat minun teilläni ja hoidat minun säätämäni tehtävät, saat sinä myös tuomita minun huonettani ja vartioida minun esikartanoitani, ja minä annan sinulle pääsyn näiden joukkoon, jotka tässä seisovat.
Jeesus on ainoa joka voi ottaa syntimme pois, myös Joosuan ja Joosua n hän puki omaan vanhurskauteensa. Näissä jakeissa on evankeliumi selvimmillään mitä se voi olla. Herran Enkeli = Mikael = Jeesus. Amen!
Herran enkeli
6
257
Vastaukset
- ...
Enkelit ovat luotuja.
Jeesus ei ole luotu, vaan ikuinen, aluton, loputon, iankaikkinen, ja kaiken luodun Luoja, Majesteetti, Kaikkivaltias, ja koko maailman syntien sovittaja.
Jeesuksen pitäminen vain yhtenä enkelinä on Hänen halventamistaan ja pilkkaamistaan!- Voitto Ramu
Jeesus ei tosiaankaan ole enkeli, (eikä edes Mikael) sillä enkelit ovat luotuja olentoja.
- vain sanansaattaaja
Jeesus ei ole ollut, eikä ole enkeli. Herran enkeli oli ja on vain Herran Jeesuksen sanansaattaja, mutta Herran Enkeli ei ollut, eikä ole Jeesus itse.
- Voitto Ramu
on perkeleen oppia väittää että Jeesus olisi enkeli taikka edes Mikael. Enkelit ovat KAIKKi luotuja olentoja, ja sitä Jeesus ei ole.
Saatana toimii todellakin laajalla sektorilla tässä lopussa.
Agetteja sillä on uskonnollisten ihmisten piirissä miljoonia, niitä se tarvitsee piakkoin nostattamaan antikristusta valtaan. - Voitto Ramu
Jeesus on JUMALA eikä enkeli:
Jes 9:5
"Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä JUMALA, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas."
-- VAI ETTÄ MUKA JEESUS OLISI ENKELI- KAIKKEA SITÄ KUULEEKAAN.
ei ole perkeleen röyhkeydellä mitään määrää.
Tuollaiset väitteet yrittävät saada JEESUSTA syrjäytetyksi Jumalan temppelistä jotta antikristus voisi astua Jeesuksen tilalle Jumalan temppeliin.
Valitettavasti saatanan suunnitelma tulee onnistumaan . antikristus tulee pitämään valtaa Jumalan temppelissä 3,5 vuotta,- eli Jeesus on silloin tilapäisesti syrjäytetty. mutta Kirstu ottaa lopulta vallan itselleen kuten esin Dan 7 luku kertoo:
"Hän puhuu sanoja Korkeinta vastaan ja hävittää Korkeimman pyhiä. Hän pyrkii muuttamaan ajat ja lain, ja ne annetaan hänen käteensä ajaksi ja kahdeksi ajaksi ja puoleksi ajaksi.
26. Sitten oikeus istuu tuomiolle, ja hänen valtansa otetaan pois ja hävitetään ja tuhotaan loppuun asti.
27. Ja valtakunta ja valta ja valtakuntien voima kaiken taivaan alla annetaan Korkeimman pyhien kansalle. Hänen valtakuntansa on iankaikkinen valtakunta, ja kaikki vallat palvelevat häntä ja ovat hänelle alamaiset."Kun sana enkeli määritellään niinkuin sen teet sanon tietenkin "Aamen" - Jeesus ei todellakaan ole luotu, vaan, niinkuin toteat, "Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas..."
Mutta mikäli joskus haluat opiskella teologiaa niin voit joutua pohtimaan sitä, on tällä tai muillakin sanoilla Raamatun kielissä laajempi merkitys.
Esim. katsomalla teologisia sanakirjoja kreikan angelos ja heprean malak sanojen kohdalta ja todeta, että sanojen merkityskenttä saattaa olla laajempi kuin se, minkä sinä niiden suomalaiselle vastikkeelle annat.
Kittelin massiivinen Theological Dictionary of the New Testament osoittaa että kreikkalaisten mielissä sanalla "logos" (alussa oli sana...) oli yhtymäkohta sanaan "angelos". (Tämä yhtymäkohta ei kuitenkaan tarkoita sitä, että sanoilla olisi sama merkitys tai että UTssä sanaa "angelos" välttämättä käytettäisiin Kristuksesta.)
No sanakirjaa kevyempi juttu voisi olla katsoa vaikkapa Toisen Mooseksen kirjan lukua 3. Moosekselle ilmestyy Herran enkeli, joka jakeessa 4 onkin yllättäen itse Herra (YHWH).
No selitellähän aina voi ja mitä enemmän erimerkityksellisiä sanoja käytämme sitä enemmän selityksiä tarvitaan.
Asioilla on kuitenkin tärkeysjärjestys ja se, että Jeesus on iankaikkinen Jumala on tietenkin paljon tärkeämpää kuin määritelmämme enkeli sanalle. Ja siksi edelleenkin sellaiselle, joille mainitsemani esimerkit ovat hepreaa ja joille enkelin määritelmä on vain luotu olento, on ilman muuta oltava ehdottoman selvää, ettei Jeesus voi olla luotu eikä siten enkeli.
Tässä on tietenkin näkökohta, joka palstalle kirjoittavien adventistienveljienikin kannattaisi ottaa huomioon. On turha jankata asioista ilman, että käytetään keskustelukumppanien kanssa samaa merkitseviä sanoja ja yhteistä kieltä.
Esimerkiksi Raamatun enkeli ja Miikael tekstit ovat sen verran moniselitteisiä, ettei niillä kannata iskeä päätään seinään varsinkaan jos se saa lukijat kuvittelemaan, ettette usko enää Jeesukseen täyteen jumaluuteen. Eikä tämä liene ainoa aihepiiri, jossa tutut hurskaalta kuulostavat sanat ovat kommunikaation este, ei sen välikappale.
Kai A
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496385Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6512679Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831219- 841145
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.841124Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä601088Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2901080- 871072
- 70971
- 228864