Näin maanantaiaamun kunniaksi huomenta vaan kaikille. Olen tässä miettinyt asioita kohtuullisen identiteettikriisin jälkeen. Raittiina sain herätä ja toivottavasti niin myös käydä illalla nukkumaan. Kaksi sairauttani ovat saaneet minut viime aikoina ajattelemaan oudosti ja käytökseni (hiljattain tapahtunut juominen) ei ole sitä yhtään parantanut. Kaikesta huolimatta sain tänä aamuna uuden, mielestäni hyvän, idean.
Miksi ihmeessä odottaisin AAssa muiden uskovan selviytymiseeni? Kyllähän sellainen tietysti mieltä lämmittää ja kannustaa, mutta itse minun on kaikista eniten uskottava. Löydettävä toipumisusko omasta itsestäni siis, ei muista. Koska mitä ilmeisimmin olen ominaisuuksiltani mahdoton, niin ihan turhaan kaipailen, että AAsta saisin ystäviäkin. Tänään et ole yksin, ei tarkoita kohdallani sitä, vaan vain ja ainoastaan siinä määrin, että jos menen palaveriin, niin siellä on muita kohtalotovereita. Mutta kun palzun oven pistän kiinni takanani, niin sinne jäävät - tai paremminkin poistuvat tahoilleen. Ei siinä sen kummempaa. Itse asiassa juuri noin kolme ja puoli vuotta sitten raitistuin. On näemmä aika palata lähtöpisteeseen ihan kaikin puolin. Sen verran helpompi tilanne on nyt kuitenkin, että nykyisin minulla ei ole parisuhdettakaan, joka kieltäisi palavereissa käynnin. Silloin oli.
Täytyy siis yrittää ihan itsekseen pysyä raittiina ja kenties sittenkin palaan AAhan, sillä kokemuksesta tiedän, että ohjelmasta voin toipumisuskooni saada vahvistusta. En siis ihmisistä. Toki muiden toipumiskokemukset asiassa auttavat elämään päivän kerrallaan raittiina.
Mutta nyt töihin. Katsotaan sitten, jos vaikka illalla suuntaisin pitkästä aikaa palzuun. Ja pakko vielä todeta tähän, että tämänaamuinen aatokseni, jonka ylle kirjoitin, lämmittää mieltäni. Näin se lähtee. Raittius kohdallani, uskon.
Olen tässä tuumaillut
3
333
Vastaukset
"On näemmä aika palata lähtöpisteeseen ihan kaikin puolin."
- Ei ihan niinkään, edistystä on tapahtunut monessa mielessä: olet päässyt niskan päälle suhteessasi alkoholiin ja tiedät mitä tarvitset ja haluat. Tiedät myös sen, että perimmältään ihmisen on tehtävä kaikki yksin.
Erilaisissa kriisitiloissaan ihminen rakentaa itse itselleen muurin eikä pysty sitä sitten ylittämään; esimerkiksi ihmissuhteissa otetaan yhdeltä ihmiseltä yksi ominaisuus, toiselta toinen ja kolmannelta kolmas ja neljäs... Näistä sitten yhdistellään mielikuva ihanneihmisestä ja verrataan sitä omaan itseen, eikä luonnollisestikaan pärjätä. Mutta ei sellaista ihanneihmistä ole olemassakaan, eikä tule, täällä saa siipeensä järjestään jokainen.- Työ&Toimi
Tänään sinulla on kaikki mitä tarvitset.
Siunattua päivän jatkoa!
Kirjoitit:
>>Löydettävä toipumisusko omasta itsestäni siis, ei muista.>>
- Sieltä se todellakin löytyy. Syvällä sisimmässä jokaisella meistä on tunto Jumalasta.
"Jokaisen alkoholistin päähän on juurrutettava ajatus, että hän voi toipua riippumatta kenestäkään ihmisestä. Edellytys on luottaa Korkeampaan Voimaansa, siivota talo ja auttaa toisia". - ryhmiin
palaaminen. Raittius on luja pohja, jolta alkoholisti voi ponnistaa ylöspäin. Tänään et ole yksin ja voit auttaa toista alkoholistia pysymään raittiina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496275Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6422594Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831209- 821113
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3121065Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.751064Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä591064- 65942
- 69923
- 228854