Tulin tänään töistä normaalia reittä ja normaaliin aikaan. Nopeusrajoitus oli tottakai 80 km/h ja liikennevirta sujui tasaisesti noin 85-90 km/h niin kuin aina ennenkin sillä paikalla talvinopeusrajoituksien aikaan.
Ajoin yhdistelmän (valtakunnallisesti hyvinkin tunnettu, jos oikein kääntyessäni näin) perässä ja kun tuli pitkä suora niin yhdistelmä lähti ohittamaan sen edessä ajanutta autoa. Suora oli pitkä ja vastaantulevan auton valot näkyivät. Melko kaukaa kylläkin.
Eli ohitettava ajoneuvo ajoi melko tarkkaan sallittua nopeutta eikä ainakaan alinopeutta niin yksi 5 tähden idiootti lähtee ohittamaan 10 km/h nopeammalla raketilla henkilöautoa.
Kun olen näitä "teiden kuninkaita" nyt toistakymmentä vuotta katsellut niin minullakin meni niin sanotusti päreet.
Soitin hälytyskeskukseen ja kerroin tapahtumista ja siitä missä päin ollaan menossa. No. Hälytyskeskuksessa sanottiin, että ota r:no ylös (no sehän oli helppoa kun edessä oli kärryn perä joka oli muurattu lumella)ja että lähin partio on kaukana (ei sanottu etäisyyttä).
Roin pohjoispuolella sitten käännyin mutta rekka jatkoi pohjoiseen.
Todella ritarillista käytöstä. Mitäs jos ohitushetkellä vastaan tulevakin olisi ajanut ylinopeutta,
Rekkamieshän olisi saanut kertoa oman tarinan. Muita kertojia ei luultavasti olisi ollut enään siinä vaiheessa.
Nyt kyssäri rahtareille. Kun ohi pitää päästä niin teettekö 60 tonnin massalla tilaa ??????
Olisipa noloa olla rahtarina
48
7011
Vastaukset
- oikeesti
soitit hälytyskeskukseen, kun rekka ohitti edelläajavan henkilöauton eikä ollut todellista vaaratilannetta. Ei se ole helppoa sullakaan, kun skitsot painaa päälle..
- f-16
Ainakin vastaantulijana olisi ekana tullut mieleeni soittaa lapsille ja vaimolle vaikka siihen ei aikaa oli välttämättä ollutkaan.
- 270 cdi
Ymmärsin liikennesääntöjen koskevan raskasta liikennettä samoin kuin muitakin tielläliikkujiakin.
Pyydän syvästi anteeksi tyhmyyttäni ja samalla harmittelen, että uravalintani on mennyt metsään. Olisi pitänyt opetella lukemaan edes jotenkin. Nyt olisi kivaa kurvailla yhdistelmällä ja ahdistella pikkufiiatteja.- 270 cdi
Piti vastata tuolle "oikeestille" mutta toivottavasti meni kaikilla perille vaikka rekkamiehiä täällä pääosin kirjoitteleekin.
- pyrsk
270 cdi kirjoitti:
Piti vastata tuolle "oikeestille" mutta toivottavasti meni kaikilla perille vaikka rekkamiehiä täällä pääosin kirjoitteleekin.
*repee*
- ilmeisemmin
olet raskaan kaluston vastustaja...no siinähä olet...mutta vieläpä lapsellinen semmoinen. aikuistu välil...tuossa tarinassasi ei ollut toden tuntua juuri nimeksikään.
- sinivilkku
Kun luin tarinasi, ensireaktio oli makea nauru :D
Sitten aloin ajatella, että taisit tarkoittaakin totta. Että siis oikein soitit hälytysnumeroon?
Se rekka ilmeisesti klaarasi ohituksen kaikella kunnialla, mitä nyt Sinulle tuli joku ihme henkinen kolhu. En tosin ymmärrä kolhun syytä.
Oletko sitä mieltä, ettei vastaantulevan auton valoja saa näkyä ohitukseen lähdettäessä, vaikka olisi kilometrien mittainen suora?
Rekalla oli varmasti aikataulu ja siksi halusi matkan edistyvän.
>>Kun olen näitä "teiden kuninkaita" nyt toistakymmentä vuotta katsellut niin minullakin meni niin sanotusti päreet.- 270 cdi
No varmaankin "klaarasi" ohituksen kunnialla. Muutenhan se olisi lööpeissä huomenna.
"Viisi menehtyi yhteentörmäyksessä, rekan nosto katkaisi nelostien liikenteen kahdeksi tunniksi, rekan kuljettajaa epäillään alustavissa kuulusteluissa rekkamieheksi".
Jos pienemmän vastaantulijan pientareelle ajolla ja pitkien vilkuttelulla rekkamiehet tuntee itsensä sankariksi ja oikein karaokebaarien liivikuninkaaksi niin en ymmärrä, mutta tapansa kullakin.
Ps. Tarkistin asian ja suoran pituus on noin 2.1 km ja siinä vaiheessa kun rekka"miehellä" paloi hihat niin suoraa oli jäljellä 500-700 m. - hei
270 cdi kirjoitti:
No varmaankin "klaarasi" ohituksen kunnialla. Muutenhan se olisi lööpeissä huomenna.
"Viisi menehtyi yhteentörmäyksessä, rekan nosto katkaisi nelostien liikenteen kahdeksi tunniksi, rekan kuljettajaa epäillään alustavissa kuulusteluissa rekkamieheksi".
Jos pienemmän vastaantulijan pientareelle ajolla ja pitkien vilkuttelulla rekkamiehet tuntee itsensä sankariksi ja oikein karaokebaarien liivikuninkaaksi niin en ymmärrä, mutta tapansa kullakin.
Ps. Tarkistin asian ja suoran pituus on noin 2.1 km ja siinä vaiheessa kun rekka"miehellä" paloi hihat niin suoraa oli jäljellä 500-700 m.Minkäs lainen ihmemies se sinä olet, kun "tiedät" rekkamiehen hihojen palaneen..? Kenties ajatusten lukija? Älä kuule naurata. Avaa seuraava keskustelu siitä kun henkilöautoilijat lähtee ohittamaan vasta sitten kun tulee ensimmäinen kaista päättyy kyltti. Sitä tapahtuu useimmin kuin rekkojen vastaavia (vaikka tässä tapauksessa ei kylttiä ollu)
- sinivilkku
270 cdi kirjoitti:
Ps. Tarkistin asian ja suoran pituus on noin 2.1 km ja siinä vaiheessa kun rekka"miehellä" paloi hihat niin suoraa oli jäljellä 500-700 m.tulkitsin tarinasi. Se tosiaankin oli tarinaa, sen todistaa lopullisesti tämä viestisi.
Ihan noin ohimennen vaan, mitä pahaa Rahtarit ovat Sinulle tehneet? Ohittaneet ehkä kun olit mopoilemassa?
- Oppimaton idiootti...
OLET!
- Rekkanainen
...otetaas alusta. Liikennevirta siis sujui tasaisesti 85-90km/h. Silti ohitettava auto ajoi sallittua eli siis 80...??!! Siis täh?
Ja rekka ajoi ohi 10km/h:ssa ylinopeutta. Putosinko nyt jotenkin kärryiltä?
Jos nopeus oli 85-90, niin rekka ei voi ajaa 10km/h nopeampaa ohi, koska se ei kulje kuin 90, max.91, koska käsitykseni mukaan oli pitkä suora, ei kuitenkaan alamäki.
Jos sen sijaan se nopeus oli sen 80, niin kyllähän se rekka sitten on voinut ajaa sitä 90ä ohi.
Tekstisi nyt oli hieman sekalainen salaatti.
Kaiken kaikkiaan en tiedä, oliko juttusi nyt ihan keksitty provo vai totta.
Jos totta, niin eihän tietysti ole perusteltua yhdistelmällä lähteä ohi,kun jo ajetaan sallitun rajan max.puitteissa. Ellei sitten ohitettava henkilöauto tarkoituksellisesti päästänyt yhdistelmää ohi, niinkin joskus käy.
En tiedä, mutta jotenkin juttusi nyt haiskahtaa keksityltä.....- 270 cdi
No joo. Anteeksi. Rautalankaa kun ei ole ottaa aina niin yritän tehdä tästä mahdollisimman yksinkertaista.
Huomioin kuitenkin sen, että työskentelet luultavasti kuljetusalalla ja nimimerkistä päätellen olet vielä nainen joten yritän oikoa sikäli kun se ei vaikuta viestin sisältöön.
"Putosinko nyt jotenkin kärryiltä?"
V: kyllä mutta syytä siitä ainoastaan vanhempiasi"
"Liikennevirta siis sujui tasaisesti 85-90km/h"
V: niin sujui
"Jos nopeus oli 85-90, niin rekka ei voi ajaa 10km/h nopeampaa ohi, koska se ei kulje kuin 90, max.91, koska käsitykseni mukaan oli pitkä suora, ei kuitenkaan alamäki."
V: Anteeksi. Puhuin todellisista nopeuksista arvioiden yleisen laskennallisen mittarivirheen 5% pois. Keskustelukumppanin äo huomioiden tämä olisi ollut fiksua tuoda esiin. Anteeksi. Ei tule toistumaan.
"Jos sen sijaan se nopeus oli sen 80, niin kyllähän se rekka sitten on voinut ajaa sitä 90ä ohi"
V: Ei todellakaan voi. Nopeusrajoitukset koskevat polkupyöriä ja rullalautoja rekoista puhumattakaan vaan voiko arvoisa paskahaalareissa kulkeva "kauniimman sukupuolen edustaja" väittää vastaan.
Rekat ovat pääosin hyödyllisiä, mutta niiden kuljettajia tulisi jotenkin poistaa kuljeksimasta tai jonkinlaisia pääsyvaatimuksia tulisi asettaa.
Muutakin kuin peruutuskoe. - sinivilkku
270 cdi kirjoitti:
No joo. Anteeksi. Rautalankaa kun ei ole ottaa aina niin yritän tehdä tästä mahdollisimman yksinkertaista.
Huomioin kuitenkin sen, että työskentelet luultavasti kuljetusalalla ja nimimerkistä päätellen olet vielä nainen joten yritän oikoa sikäli kun se ei vaikuta viestin sisältöön.
"Jos nopeus oli 85-90, niin rekka ei voi ajaa 10km/h nopeampaa ohi, koska se ei kulje kuin 90, max.91, koska käsitykseni mukaan oli pitkä suora, ei kuitenkaan alamäki."
V: Anteeksi. Puhuin todellisista nopeuksista arvioiden yleisen laskennallisen mittarivirheen 5% pois. Keskustelukumppanin äo huomioiden tämä olisi ollut fiksua tuoda esiin. Anteeksi. Ei tule toistumaan.
"Jos sen sijaan se nopeus oli sen 80, niin kyllähän se rekka sitten on voinut ajaa sitä 90ä ohi"
V: Ei todellakaan voi. Nopeusrajoitukset koskevat polkupyöriä ja rullalautoja rekoista puhumattakaan vaan voiko arvoisa paskahaalareissa kulkeva "kauniimman sukupuolen edustaja" väittää vastaan.
Rekat ovat pääosin hyödyllisiä, mutta niiden kuljettajia tulisi jotenkin poistaa kuljeksimasta tai jonkinlaisia pääsyvaatimuksia tulisi asettaa.
Muutakin kuin peruutuskoe.viesti, jonka kirjoitat, tuo aina vaan paremmin esille oman tyhmyytesi.
Olen varma, että jos "Rekkanainen", Sinä ja minä suorittaisimme testin, saisit Sinä sen pienimmän luvun. Itse olen suorittanutkin ja tiedän siten omat kykyni, Rekkanaisen olen "oppinut tuntemaan" tämän palstan kautta ja hänen kirjoituksensa ovat "täyspäisiä", toisin kuin Sinun.
Nickisi jo näyttää Sinun ÄO:n tason. Mutta jotakinhan sitä pitää (vähäisen) älyn lisäksi tietysti yrittää esittää ;D
Nopeuksista puhuessasi puhuit itsesi vaan syvemmälle suohon kun yritit olla fiksumpi kuin oletkaan :D
Tuo viitteesi työvaatetukseen taas. Työvaatteissa on välillä likaa, entäs sitten? Vesi on paskan lääke, sillä sen saa pois....kaikkialta muualta, mutta ei Sinunlaisesi päästä, siihen eivät vesi ja saippua auta. - Kukkahattutäti2
270 cdi kirjoitti:
Muutakin kuin peruutuskoe.>>>V: Ei todellakaan voi. Nopeusrajoitukset koskevat polkupyöriä ja rullalautoja rekoista puhumattakaan vaan voiko arvoisa paskahaalareissa kulkeva "kauniimman sukupuolen edustaja" väittää vastaan.
- 270 cdi
Kukkahattutäti2 kirjoitti:
>>>V: Ei todellakaan voi. Nopeusrajoitukset koskevat polkupyöriä ja rullalautoja rekoista puhumattakaan vaan voiko arvoisa paskahaalareissa kulkeva "kauniimman sukupuolen edustaja" väittää vastaan.
En ala tarkistamaan, mutta voi olla totta. Tunnetko olosi nyt sankariksi?
- idc 027
sinivilkku kirjoitti:
viesti, jonka kirjoitat, tuo aina vaan paremmin esille oman tyhmyytesi.
Olen varma, että jos "Rekkanainen", Sinä ja minä suorittaisimme testin, saisit Sinä sen pienimmän luvun. Itse olen suorittanutkin ja tiedän siten omat kykyni, Rekkanaisen olen "oppinut tuntemaan" tämän palstan kautta ja hänen kirjoituksensa ovat "täyspäisiä", toisin kuin Sinun.
Nickisi jo näyttää Sinun ÄO:n tason. Mutta jotakinhan sitä pitää (vähäisen) älyn lisäksi tietysti yrittää esittää ;D
Nopeuksista puhuessasi puhuit itsesi vaan syvemmälle suohon kun yritit olla fiksumpi kuin oletkaan :D
Tuo viitteesi työvaatetukseen taas. Työvaatteissa on välillä likaa, entäs sitten? Vesi on paskan lääke, sillä sen saa pois....kaikkialta muualta, mutta ei Sinunlaisesi päästä, siihen eivät vesi ja saippua auta.Mitä ihmeen höpinää? Mikä ihmeen testi? Minkä ihmeen luvun?
Heh. Jatkakaapas vain keskenänne. Heippa ja kiitos.
Toivottavasti ei törmäillä. - Nimetön
270 cdi kirjoitti:
Muutakin kuin peruutuskoe....puolin ja toisin sitten :)
Jos nopeus on 80, niin rekka voi mennä ohitse,vaikka 10km/h :ssa nopeammin, koska nopeudenrajoitin ei estä sitä. Kyseessä oli siis tekninen asia, ei lainsäädännöllinen. Ja lisäsin itse jo aiempaan tekstiini, ettei se ohitus kuitenkaan ole perusteltua.
Olen kuljetusalalla ja nimimerkkini kertoo kirjaimellisesti, mitä työkseni teen. Ajan puoliperäyhdistelmää, mitä myös rekaksi kutsutaan. En siis täyspitkää (paitsi satunnaisesti), mitä sitäkin VIRHEELLISESTI rekaksi kutsutaan.
Koulutukseni tosin yo:n jälk. tietokoneala eli binäärit, heksadesimaalit jne aivan tuttua. Trivialin pelaajille yhä tiedoksi, että 1kB ei ole 1000bittiä, vaikka vastaus niin kertookin. Oikea vastaus on 1028bittiä :)
Mitä tulee peruutukseen, niin ei se ole kyllä ainoa kriteeri korttia saada. Pelkkä inssiajo teknisen käsittelyn (peruutus, kytkentä irti/kiinni)jälk. on 45min. Ongelma vain se, että yksikään asennevammainen kuljettaja ei näytä inssiajossa todellista minäänsä.
Ja yhä edelleen olen vastaan, kuten jo sata kertaa aikaisemmin olen kirjoittanut, että yhdistelmillä mennään päin nopeudenrajoitinta, roikutaan takapuskurissa tai ohitellaan, miten sattuu. Vaikka tekninen puoli antaa lievään ylinopeuteen mahdollisuuden... - Rekkanainen
Nimetön kirjoitti:
...puolin ja toisin sitten :)
Jos nopeus on 80, niin rekka voi mennä ohitse,vaikka 10km/h :ssa nopeammin, koska nopeudenrajoitin ei estä sitä. Kyseessä oli siis tekninen asia, ei lainsäädännöllinen. Ja lisäsin itse jo aiempaan tekstiini, ettei se ohitus kuitenkaan ole perusteltua.
Olen kuljetusalalla ja nimimerkkini kertoo kirjaimellisesti, mitä työkseni teen. Ajan puoliperäyhdistelmää, mitä myös rekaksi kutsutaan. En siis täyspitkää (paitsi satunnaisesti), mitä sitäkin VIRHEELLISESTI rekaksi kutsutaan.
Koulutukseni tosin yo:n jälk. tietokoneala eli binäärit, heksadesimaalit jne aivan tuttua. Trivialin pelaajille yhä tiedoksi, että 1kB ei ole 1000bittiä, vaikka vastaus niin kertookin. Oikea vastaus on 1028bittiä :)
Mitä tulee peruutukseen, niin ei se ole kyllä ainoa kriteeri korttia saada. Pelkkä inssiajo teknisen käsittelyn (peruutus, kytkentä irti/kiinni)jälk. on 45min. Ongelma vain se, että yksikään asennevammainen kuljettaja ei näytä inssiajossa todellista minäänsä.
Ja yhä edelleen olen vastaan, kuten jo sata kertaa aikaisemmin olen kirjoittanut, että yhdistelmillä mennään päin nopeudenrajoitinta, roikutaan takapuskurissa tai ohitellaan, miten sattuu. Vaikka tekninen puoli antaa lievään ylinopeuteen mahdollisuuden......tietokonealan nero vauhdissa.... tuo yllä oleva on ihan meikäläisen vastaus, unohdin vaan kirjautua sisälle. Zorke :)
- Reippis
Nimetön kirjoitti:
...puolin ja toisin sitten :)
Ja yhä edelleen olen vastaan, kuten jo sata kertaa aikaisemmin olen kirjoittanut, että yhdistelmillä mennään päin nopeudenrajoitinta, roikutaan takapuskurissa tai ohitellaan, miten sattuu. Vaikka tekninen puoli antaa lievään ylinopeuteen mahdollisuuden...että 1Kb = 1024 bittiä.. ei siis 1028 kuten mainitsit. Ammattilaisena kuitenkin tulkitsen tuo 1028:n typoksi :)
Eli koulstahan sinulle on varmaan tuttua 1,2,4,8,16,32,64,128,256,512,1024 jne jne.
Mitä noihin nopeuksiin tulee, niin minulla Golfin mittari heittää 100km/h nopeudessa kesärenkailla 1-2% (riippuu tietenkin renkaasta merkistä/mallista/koosta) joka on viime alkukesästä mitattu poliisitutkalla eräässä autoilijoille tarkoitetussa tilaisuudessa.
Monta kertaa kun olen huomannut että iso ajoneuvoyhdistelmä on mielestäni mennyt kovaa, olen lähtenyt ajamaan samaa nopeutta yhdistelmän kanssa. Ja niin se vain on että on menty välillä toistasataa Golfin mittarin mukaan. Että se siitä että isoilla ajoneuvoyhdistelmillä pääsisi muka vain 90km/h - Rekkanainen
Reippis kirjoitti:
että 1Kb = 1024 bittiä.. ei siis 1028 kuten mainitsit. Ammattilaisena kuitenkin tulkitsen tuo 1028:n typoksi :)
Eli koulstahan sinulle on varmaan tuttua 1,2,4,8,16,32,64,128,256,512,1024 jne jne.
Mitä noihin nopeuksiin tulee, niin minulla Golfin mittari heittää 100km/h nopeudessa kesärenkailla 1-2% (riippuu tietenkin renkaasta merkistä/mallista/koosta) joka on viime alkukesästä mitattu poliisitutkalla eräässä autoilijoille tarkoitetussa tilaisuudessa.
Monta kertaa kun olen huomannut että iso ajoneuvoyhdistelmä on mielestäni mennyt kovaa, olen lähtenyt ajamaan samaa nopeutta yhdistelmän kanssa. Ja niin se vain on että on menty välillä toistasataa Golfin mittarin mukaan. Että se siitä että isoilla ajoneuvoyhdistelmillä pääsisi muka vain 90km/h...myönnän mokani...pistetään nyt sit vaikka sen tiliin,että olen ollut kauan alalta pois...... ;->
Nyt muuten oikeasti aloin laskea,mistä hiivatista eilen 1028 sain,nooh...mitäs pienistä,kun ei pienetkään meistä =)
Teoriassa asian pitäisi olla mahdoton nykyisillä rekanvetäjillä/kuorma-autoilla. Rajoitin saa joustaa nopeuteen n.91, yleensä haarukka 86-92. Tosin esim.öljy-yhtiöt eivät salli edes 85 nopeutta kuljettajiltaan tänä päivänä - edes alamäessä siis.
Alamäessä kun yhdistelmät menevät omalla painollaan ja silloin ei edes rajoitin estä.
Jos kyseessä ei ole ollut alamäki, uskallan väittää vetoauton olleen hieman vanhempaa vuosimallia eli siis ainakin 10v.vanha. Niitten tekniikka oli vielä helpommin ohitettavissa kuin nykyisten. Uusien nopeudenrajoittimia kun menee itse räpeltämään, niin ei kyllä hyvä heilu. Nykyisissä autoissa kun periaatteessa lähes joka vika vaatii piuhojen kiinni laiton merkkihuollossa, kun auto ilmoittaa vain vikakoodi-valoa.
Nopeudenrajoittimen toimintakin tarkastetaan katsastuksen yhteydessä. Että siinä mielessä aika ihmeelliseltä väitteesi äkkiseltään kuullostaa. Sen tiedän, ikävä kyllä, että kun itse ajan rekalla nopeutta 83, niin aivan varmasti matkan aikana väh.3 kollegaa ohittaa. Ikävää,mutta totta. - a-siantuntija
Rekkanainen kirjoitti:
...myönnän mokani...pistetään nyt sit vaikka sen tiliin,että olen ollut kauan alalta pois...... ;->
Nyt muuten oikeasti aloin laskea,mistä hiivatista eilen 1028 sain,nooh...mitäs pienistä,kun ei pienetkään meistä =)
Teoriassa asian pitäisi olla mahdoton nykyisillä rekanvetäjillä/kuorma-autoilla. Rajoitin saa joustaa nopeuteen n.91, yleensä haarukka 86-92. Tosin esim.öljy-yhtiöt eivät salli edes 85 nopeutta kuljettajiltaan tänä päivänä - edes alamäessä siis.
Alamäessä kun yhdistelmät menevät omalla painollaan ja silloin ei edes rajoitin estä.
Jos kyseessä ei ole ollut alamäki, uskallan väittää vetoauton olleen hieman vanhempaa vuosimallia eli siis ainakin 10v.vanha. Niitten tekniikka oli vielä helpommin ohitettavissa kuin nykyisten. Uusien nopeudenrajoittimia kun menee itse räpeltämään, niin ei kyllä hyvä heilu. Nykyisissä autoissa kun periaatteessa lähes joka vika vaatii piuhojen kiinni laiton merkkihuollossa, kun auto ilmoittaa vain vikakoodi-valoa.
Nopeudenrajoittimen toimintakin tarkastetaan katsastuksen yhteydessä. Että siinä mielessä aika ihmeelliseltä väitteesi äkkiseltään kuullostaa. Sen tiedän, ikävä kyllä, että kun itse ajan rekalla nopeutta 83, niin aivan varmasti matkan aikana väh.3 kollegaa ohittaa. Ikävää,mutta totta.tulla sohaisemaan tähänkin kusiaispesään.
Rekkanainen, sinulla ei näytä olevan oikeaa tietoa nopeudenrajoittimen eikä ajopiirturin määräyksistä.Tarkista tietosi tai kysy minulta. - nähtiin
270 cdi kirjoitti:
Muutakin kuin peruutuskoe.toivottavasti et ole kovin monia yöunias menettäny ku olet juttua keksinyt! kun jo perusteet alkaa olla noinkin hyviä, et mittarivirheet yms! iha vain seuraavaa ongelmaasi varten voinen kertoa että kuorma-autojen, joita myös rekka-autojen "vetoautot" (siis se joka vetää perävaunua) on mittarivirhe max 1kmh, ja kalibroidaan joka toinen vuosi nollille!
- Rekkanainen
a-siantuntija kirjoitti:
tulla sohaisemaan tähänkin kusiaispesään.
Rekkanainen, sinulla ei näytä olevan oikeaa tietoa nopeudenrajoittimen eikä ajopiirturin määräyksistä.Tarkista tietosi tai kysy minulta....omaa tietämättömyyttäsi, nimittäin minun on PAKKO tietää ko.määräykset, halusin tai en!!!!
- a-siantuntija
Rekkanainen kirjoitti:
...omaa tietämättömyyttäsi, nimittäin minun on PAKKO tietää ko.määräykset, halusin tai en!!!!
Kirjoitat, että rajoitin saa joustaa 91km/h asti. Et näköjään paljon tiedä, se on 90km/h ja piste.
- CoB_666
Mietippä sitä että sinulla on 60 tonnia yhdistelmän kokonaismassa, niin kestääkö piennar ja jos ohitustilanteessa rupeat hidastamaan, niin kauanko kestää kiihdytys ja paljonko siinä palaa poltto-ainetta.
Ja onko se kuljettajan vika jos tavaran lähettäjä ja vastaanottaja sopivat äärettömän kireät aikataulut, joiden noudattaminen on mahdollista vain hyvissä keliolosuhteissa (kesällä) ja jos hän ei onnistu siinä niin hän on työtön. - minävain..
Mitähän ihmettä joillakin autoilijoilla on rahtareita vastaan? Tunnen paljon rekkakuskeja, usein he kertovat henkilöautoilijoiden "rekkavihasta", kannataako sen kokoiselle autolle yrittää "vittuilla"? iso rekka ei pysähdy samallalailla kuin henkilöauto eikä myöskään kiihdy niinkuin henkilöauto. on tosi hyvä pila kiilata eteen.voishan ne rekat poistaa liikenteestä ja alkaa kuljettaa kaiken vaikka pakettiautolla, seurataan sitten hintojen nousua. ja valitetaan siitä sitten. enemmän henkilöautoilla tapetaan ihmisiä. ajetaan ja OHITELLAAN holtittomasti kuin rekoilla.
- cat70
sait siitä että soitit? tuliko hyvin?
- Reippis
...useaan otteeseen että jos liikennevirta kulkee sallitulla nopeudella, niin mitä hemmettiä raskas kalusto oikein tekee ohituskaistalla? Suomessa pitäisi ottaa sama käytäntö kuin Saksassakin, että kun ohittelet rekalla selvästikkin aiheettomasti, niin kunnon sakot vaan kuskille.
- kuuluu ne
sakot mitäs on niin tiukat aika taulut.
- Reippis
kuuluu ne kirjoitti:
sakot mitäs on niin tiukat aika taulut.
Miksi aina ammattikuskit puolustelee sitä että pitää ajaa ylinopeutta kun on tiukat aikataulut jne jne. Ja sitten sysätään vastuu työnantajalle ja ties kenelle aikataulujen laatijoille. Kyllä se vaan niin on että kun se auto on liikenteessä sen kuljettamisesta vastuu on 100% sillä kuskilla joka istuu sen ratin takana. Ja jos kuski ajaa ylinopeutta niin ei se työnantaja sitä aja vaan kuski itse.
Tulipa tuossa mieleeni se Bussi/Rekka kolari sillä Äänekoskella. Luin jostain näiltä palstoilta sitten kommentteja asiasta ammattikuskit vastaan muut. Asiallisia ja asiattomia kommentteja tietenkin, mutta se mikä jäi mieleeni, oli erään "ammattikuskin" kommentti, että kun perävaunu yhdistelmällä ajaa niin perävaunu elää siellä takana omaa elämäänsä. Minä en käsitä lainkaan tuollaista?! Kuinka meillä voi olla tieliikenteessä ajoneuvoja joissa jokin osa elää omaa elämäänsä. Eikös ajoneuvo pitäisi olla kokonaan kuljettajan hallittavissa? - Lize
Reippis kirjoitti:
Miksi aina ammattikuskit puolustelee sitä että pitää ajaa ylinopeutta kun on tiukat aikataulut jne jne. Ja sitten sysätään vastuu työnantajalle ja ties kenelle aikataulujen laatijoille. Kyllä se vaan niin on että kun se auto on liikenteessä sen kuljettamisesta vastuu on 100% sillä kuskilla joka istuu sen ratin takana. Ja jos kuski ajaa ylinopeutta niin ei se työnantaja sitä aja vaan kuski itse.
Tulipa tuossa mieleeni se Bussi/Rekka kolari sillä Äänekoskella. Luin jostain näiltä palstoilta sitten kommentteja asiasta ammattikuskit vastaan muut. Asiallisia ja asiattomia kommentteja tietenkin, mutta se mikä jäi mieleeni, oli erään "ammattikuskin" kommentti, että kun perävaunu yhdistelmällä ajaa niin perävaunu elää siellä takana omaa elämäänsä. Minä en käsitä lainkaan tuollaista?! Kuinka meillä voi olla tieliikenteessä ajoneuvoja joissa jokin osa elää omaa elämäänsä. Eikös ajoneuvo pitäisi olla kokonaan kuljettajan hallittavissa?Olen samaa mieltä kanssasi siitä että rekkakuskilla on 100%:n vastuu kuljettamisesta. Aikataulujen tekemiseen kuskilla ei ole osaa eikä arpaa, sen tekevät aivan muut henkilöt. Luehan myös keskusteluja aikatauluista, niistä on puhuttu täällä monet kerrat.
Jos sinulla on mielenkiintoa käsittää miten on mahdollista perävaunun elää omaa elämäänsä, pyydä päästä jonkun rekan kyytiin. Rekkakuskin kanssa keskustellen ja omin havainnoin tämä selvinnee melko nopeasti. - Reippis
Lize kirjoitti:
Olen samaa mieltä kanssasi siitä että rekkakuskilla on 100%:n vastuu kuljettamisesta. Aikataulujen tekemiseen kuskilla ei ole osaa eikä arpaa, sen tekevät aivan muut henkilöt. Luehan myös keskusteluja aikatauluista, niistä on puhuttu täällä monet kerrat.
Jos sinulla on mielenkiintoa käsittää miten on mahdollista perävaunun elää omaa elämäänsä, pyydä päästä jonkun rekan kyytiin. Rekkakuskin kanssa keskustellen ja omin havainnoin tämä selvinnee melko nopeasti.En ole väittänytkään että kuskilla olisi aikataulun tekemiseen osaa eikä arpaa. Ja toki olen lukenut mielenkinnolla täällä olleita artikkeleita aikatauluista ja ylinopeuksista.
Ja jos niihin on uskominen niin silloin ei voi päätellä muuta kuin sen että ne henkilöt jotka luovat, ovat tieliikennelain yläpuolella määrävässä asemassa ja näin ollen voivat antaa kuljettajille eri vapauden rikkoa nopeusrajoituksia. Ei se anna oikeutta kuljettajalle ajaa ylinopeutta vaikka aikatauluntekijä niin käskee.
Olen päässyt toki istumaan yhdistelmän kyytiin ja siellähän on mukava korkealla köllötellä, ei tarvitse pelätä pikkuautoja silleen kuin pikkuautossa tarvitsee pelätä rekkoja. Ja jos oikeasti perävaunu elää omaa elämäänsä perässä, hallitsemattomasti, ilman että kuljettaja siihen pystyy vaikuttamaan, ei sellaisia ajoneuvoja edes saisi päästää liikenteeseen tai sitten kaikki täysperävaunu ajoneuvoyhdistelmät tai vastaavat pitäisi pitäisi muuttaa puoliperävaunuiksi. - Lize
Reippis kirjoitti:
En ole väittänytkään että kuskilla olisi aikataulun tekemiseen osaa eikä arpaa. Ja toki olen lukenut mielenkinnolla täällä olleita artikkeleita aikatauluista ja ylinopeuksista.
Ja jos niihin on uskominen niin silloin ei voi päätellä muuta kuin sen että ne henkilöt jotka luovat, ovat tieliikennelain yläpuolella määrävässä asemassa ja näin ollen voivat antaa kuljettajille eri vapauden rikkoa nopeusrajoituksia. Ei se anna oikeutta kuljettajalle ajaa ylinopeutta vaikka aikatauluntekijä niin käskee.
Olen päässyt toki istumaan yhdistelmän kyytiin ja siellähän on mukava korkealla köllötellä, ei tarvitse pelätä pikkuautoja silleen kuin pikkuautossa tarvitsee pelätä rekkoja. Ja jos oikeasti perävaunu elää omaa elämäänsä perässä, hallitsemattomasti, ilman että kuljettaja siihen pystyy vaikuttamaan, ei sellaisia ajoneuvoja edes saisi päästää liikenteeseen tai sitten kaikki täysperävaunu ajoneuvoyhdistelmät tai vastaavat pitäisi pitäisi muuttaa puoliperävaunuiksi.Sain sen käsityksen kommentistasi ettei välttämättä ole tiedossa kuski-aikataulu-ajojärjestelijä systeemi. Kuski on siellä viimeisimpänä eli hänen on ajettava annetun aikataulun mukaan. Joltain osin kuskia joka ajaa aikataulun mukaan, voisi verrata opettajaan. Opettajankin pitää pysyä aikataulussa eikä opettaa silloin kuin häntä huvittaa. Niin on myös kuskin pysyttävä aikataulussa jotta tavaran vastaanottaja saa tilauksensa haluamaansa aikaan, eli käytännössä kuluttajat. Ei aikataulut toki anna oikeutta ajaa ylinopeutta, mutta kuski joka on jatkuvasti myöhässä vain koska ajaa rajoitusten mukaan, siirretään hyvin äkkiä toisiin tehtäviin, niihin p*skahommiin.
Laittaisitko linkin keskusteluun josta mainitsit näin: "erään "ammattikuskin" kommentti, että kun perävaunu yhdistelmällä ajaa niin perävaunu elää siellä takana omaa elämäänsä."
sentään. Mikä ihmeen ongelma tässä nyt olikaan? Jurpo soitti HÄLYTYSkeskukseen kun raskas kalusto ohittaa... Stupid you.
- Hangosta Nuorgamiin
Rekkamulkkuja ei koske normaalit tieliikennesäännöt.
Liikun paljon ja havaintoni on se, että aika röyhkeää porukkaa ajelee isoilla ja vaarallisilla yhdistelmillä.- Sinä
kyrpä olet toisia haukkumaan?
- TOI OO..
Mitään uutta!!!Viimekesänä rekat ottivat kisaa ohituskaistalla kumpi on hitaampi,vai mahtoivatkohan näyttää toisillensa kummalla on isompi maha??Iso kokoinen,hyvä tapainen tarkoittaa tietysti vatsan kokoa,tapaisuus taas sitä,että elvistellään raflassa rahtari-takki päällä ja farkuissa(likaiset)pölykapselinkokoinen vyösolki.No,ääliöotä riittää moneen junaan ja rekkakuskit jää laiturille....
- laiturille
nii sinä se et oo ees laiturille päässy. Olet 99,9 %:sti topicin alottaja, sen näkee sokee kepilläänkin...
- hanttitytto
Munst olis tosi noloa olla sinä...
En nyt tiedä jos se rekankaan tekemiset oli niin fiksua mutta toi veti kyllä ihan pohjalle kun soitit hälytyskeskukseen. Sinnehän soitetaan kun on hätä. Oliko sulla hätä kun oli rekka edessä ja takana? =) hälytyskeskukseen. Vitti ei varmaan niilläkään ole mitään muuta tärkeämpää tekemistä kuin kuunnella jonkin ressukan avautumista.
Vaan enpä kyllä ole rahtarikaan. Siksiköhän en ymmärrä tätä sinun kirjoitustasi ja sen pointtia?- sinivilkku
mikä minua nauratti tuossa hälytysnumeroon soittamisessa. Kyllä niitä riittää ;)
Olipa kerran ambulanssilla hieman kiireisemmän puoleinen keikka. Paikka josta potilas haettiin oli todella pimeä ja sokkeloinen. Peruutusvalon turvin ei nähnyt peruuttaa ja siksi kytkivät työvalon taakse.
Valmistelivat sitten potilaan kuljetusta varten ja kun saivat hänet autoon, elintoiminnot romahtivat. Toinen hoitajista jäi tietty taakse hoitamaan ja toinen puikkoihin ja sitten isoa kovaa pitkin motaria. Se työvalo unohtui sammuttaa. Katkaisin oli takana.
Takana ajoi auto, tottakai se valo loisti silmiin. Hän soitti hälytyskeskukseen ja ilmoitti lanssin numeron sinne ja pauhasi kuulemma puhelimeen kovasti.
Hälytyskeskuksesta ottivat yhteyttä lanssiin, lanssin kuljettaja vastasi, että sairaalassa sammutetaan, olisi vähän kiire nyt.
Hälytyskeskuksesta ottivat yhteyttä poliisipartioon ja poliisit kävivät sitten antamassa soittajalle pienen "pikavoiton". Oli sitä vauhtia sen verran liikaa :)
Että kannattihan sen kaverin hälytysnumeroon soittaa :D sinivilkku kirjoitti:
mikä minua nauratti tuossa hälytysnumeroon soittamisessa. Kyllä niitä riittää ;)
Olipa kerran ambulanssilla hieman kiireisemmän puoleinen keikka. Paikka josta potilas haettiin oli todella pimeä ja sokkeloinen. Peruutusvalon turvin ei nähnyt peruuttaa ja siksi kytkivät työvalon taakse.
Valmistelivat sitten potilaan kuljetusta varten ja kun saivat hänet autoon, elintoiminnot romahtivat. Toinen hoitajista jäi tietty taakse hoitamaan ja toinen puikkoihin ja sitten isoa kovaa pitkin motaria. Se työvalo unohtui sammuttaa. Katkaisin oli takana.
Takana ajoi auto, tottakai se valo loisti silmiin. Hän soitti hälytyskeskukseen ja ilmoitti lanssin numeron sinne ja pauhasi kuulemma puhelimeen kovasti.
Hälytyskeskuksesta ottivat yhteyttä lanssiin, lanssin kuljettaja vastasi, että sairaalassa sammutetaan, olisi vähän kiire nyt.
Hälytyskeskuksesta ottivat yhteyttä poliisipartioon ja poliisit kävivät sitten antamassa soittajalle pienen "pikavoiton". Oli sitä vauhtia sen verran liikaa :)
Että kannattihan sen kaverin hälytysnumeroon soittaa :DNoin sitä pitää. Oman järjen käyttö sallittu, jopa suotavaa :)
- Säiliöajoneuvon kuljettaja
Taidat olla varsinainen vatipää...
Nimimerkistäsi päätellen ajelet oikein mersulla??
No niin minäkin, vaikka rekkakuski olenkin, mutta sillä erolla että minulla ei ole noussut kusi niin paljoa päähän että pitäisi leikkiä kyläpoliisia....
Ja sitten kehottaisin olla aliarvioimatta ammattikuntaamme, pukeudummepa sitten paskasiin haalareihin tai farkkuihin, jotkut meistä käyttää jopa puhtaita ns pyhä vetimiä töissä, työn luonteesta riippuen, toiset taasen puukenkiä, toiset taas turvakenkiä....!!!!Itse esim käytän antistaattista suojavaatetusta, turvakenkiä, ja sekä auton että miehen erottaa liikenteessä selvästi, ja ei ole kukaan soitellut koskaan perään että olis hölmöilty liikenteessä... että jos näet minut hölmöilemässä niin voit luntata puhelinnumeron kärrin takapuntista ja soittaa öljy-yhtiön tilauskeskukseen Helsinkiin!!! Nii ja soita ihmees sinne hätäkeskukseen, nii ja äläkkä unoha iltalehtee!!!
Sitten se mitä tulee niihin pääsyvaatimuksiin ilkeän väittää että välttämättä sinäkään tai moni muukaan ei läpäise kyseistä peruutustestiä, ja monelta jäisi eteenpäin ajaminenkin yrittämisen asteelle.... varsinkin kun laitetaan vähän suomen talvisia kelioloja peliin mukaan niin siitä se riemu alkaa....!!! - Rattimatti
Rekka-autolla ohittaminen on siis kiellettyä. Ymmärrän kyllä, että järjettömät ohitukset tulisi saada pois, mutta kun tuolla tiellä kun on niin monennäköistä kuminkuluttajaa. Itse ajan työkseni polttonesteitä ja toimeksiantajan eli öljy-yhtiön vaatimuksesta rajoitin on asetettu 80 km/h:ssa. Siitäkin huolimatta joskus tulee tilanteita eteen, kun rassukka edellä ei pääse edes normaalia talvinopeusrajoitusta menemään ja itse joutuu kuitenkin sen verran ylläpitämään vauhtia, että liikkuminen vastamäissä olisi mahdollista, niin jossakin on ohitettava ja tietysti turvallisin perustein. Mahdollisimman tasainen ajaminen säästää polttoainekuluja, joten turha siihen taakse on jäädä asumaan. Ja tuohon loppukysymykseesi vastaus, että tilaa tulee varmasti, mutta vain turvallisessa paikassa.
- jokuvain..
mikään ei oo hyvä, ohittaa ei saa. edessä ei saa olla, sitte vasta kauhia poru alkaa jos rekka jää henkilöauton taa ajelemaan
- Rattimatti
jokuvain.. kirjoitti:
mikään ei oo hyvä, ohittaa ei saa. edessä ei saa olla, sitte vasta kauhia poru alkaa jos rekka jää henkilöauton taa ajelemaan
Takana tulevan on syytä ymmärtää, että edessä voi olla arka kuljettaja, jota ei kannattaisi enempää pelotella. Samoin edessä menevän olisi syytä miettiä, jos ajelee normaalia hitaammin, voisiko hän helpottaa omalla toiminnallaan muiden kulkemista eli antaa tilaa tarvittaessa. Kannattaisi kuule käydä ottamassa talvikeleillä rekka-auton kyytiä, niin huomaisit, ettei se niin yksinkertaista menemistä olekaan kuin henkilöautolla. Liikkuminen pitää ajatella vähän toisella tapaa.
- J.L.L
sano yksi esimerkki missä rekka on jyrännyt edellä ajavan yli koska on huomannut sen helpommaksi tavaksi ohittaa? Taidat olla rekkoja pelkäävä työkseen kippoja myyvä jänishousu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1363787- 122546
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371995Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211741Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?311526- 1251501
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101321- 141266
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4881265- 801235