10.1-06 Tipatonta

Tiistaita aattelin viettää kun ei viinakset maistu eikä tee mieli.

39

2225

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aahoohoo

sattu yks mielenkiintonen juttu.

Käytiin tähtikerholla ja sinne tulla pouhotti yks mies sixpackin kanssa ja sano et tästä saa sit ottaa kuka haluu. Ite se riuhtas siitä tietysti ensimmäisen ja kaks muuta ihmistä otti pullot kans. Siinä ne loput täydet pullot sitte seistä jökötti mun nenän edessä.

Ei ne mitenkään häirinny et ois ruvennu suu napsumaan - mä vaan ajattelin sitä et yllättävissäki paikoissa sitä joutuu nenätysten kaljojen kanssa.

Kun tää kaljamies oli lähteny arvatenki autolla menemään niin yks nuori mies otti kunnon rimpulat ja oli sitä mieltä et kaljat pitäis kieltää niistä kerhoilloista sillä perusteella et jos uusia jäseniä tulee mukaan niin se ei anna hyvää kuvaa siitä touhusta.

Mä oon sen suhteen vähän kahen vaiheilla. Kaljojen tuoja grillas takassa makkaroita ja se kyllä tarjos niitäki muille ja onhan se tosiasia et jotkut ei saa viittätoista senttii HK:n sinistä menemään ilman sitä kaljapullollista. Mun mielestä se on ihan luonnollista - toisille se on ruokajuoma. Mulle se ei oo ollu sitä koskaan.

Mut kaikkein mielenkiintosinta tuossa eilisessä oli se, et mä oon todella sisäistäny sen, et vaikka ois kahen metrin torni kaljakoppia mun vieressä, niin ne ei oo minuu varten ja yhtäkään pullollista en haluu avata.

Perkule kun mun jutut loppuu - en kykene tikistämään enää mitään muuta. Kai se on vaan sit lähettävä laskemaan nappeja. Tietäkäätte, et ku viimenen nappi on laskettu, niin mä pidän toipumisvapaapäivän.

• åpoi

MUKAAN: olen raittiina tänään

• ottaa

kupoliin kun itte ei saa poikki vaikka tietää tai tunnistaa että on alkoholisti.AA.ssa sanotaan että on löydetävä pohja mut välillä tunttuu että menee pohjan läpi.En tiekään haluu mennä sen taakse etä oon alkoholisti mut tää viina vetää puoleensa ja kun on kyseessä oma halu niin halua löytyy.On vain se että pelkää kramppeja ja niitä pikku ukkoja.Mitä mieltä ootte siitä kun vetäis ns,kylmän kallkusen ja sanois stop johan se pelottaa.Sitten puhutaan kv,n armosta että se ottaa viinan himon pois.Okei.Olen rukkoilut tuhannent kerrat että mun kv ottais tän "anteeksi"paskamaisen sairauden pois.Ymmärrän että on tehtävä oma osuus,ei rukoilemalla tuu humalaan.Mullla on kumppani joka sairastaa samaa tautii,yhess ollaaan törpötelty ja tsiiffi tiedät misstä puhun.Kertokaa mulle miten kaksi ahoota voi pärjätä.Toista kun alkaa janottaa niin toinen on leikissä mukana hyvin pian-Mä vaihdan pian maata mut toivottavasti en ylä kertaan tai onhan myös vaihto ehtona ala kerta vai onko se sitten stapiili olotila.Ei muuta kuin rinki keirtää.TO_DEI

• Viinietikka

varmasti on vaikeaa ja sinulla on myös paljon kysymyksiä. Jotta ymmärtäisit tai paremmin, että uskoisit myötätuntoni sinua kohtaan vastaan sinulle ainaski yhteen kysymykseen omakohtainen kokemus kun on takana.

Minä itse rukoilin 22 vuotta, että pääsisin viinasta. Tuli sitten se päivä, jolloin himo otettiin pois ja pääsin toipumisen alkuun kahdesta hyvin vaarallisesta riippuvuudesta.
        Mutta ennen tätä, oli kuljettava se juova tie, joka paheni päivä päivältä ja loppui kun nöyrryin ja lähdin tekemään asialle jotain. Ja se mun tekeminen oli totista totta. En epäillyt yhtään kanssatoipujien kertomuksia ja uskoin heidän neuvoihin ja siihen, että on OLTAVA todella REHELLINEN kaikkien asioiden kanssa pysyäkseen erossa viinasta.

Uskon, että sinäkin toivut ja pistän iltarukouksen perään sinun asiasi jos haluat.

Hyvää tipatonta päivää kaikille tasapuolisesti toivoo viinietikka, eikä enää yhtä hapan kuin ennen

• Mun poika?

Kyllä merkit viittaa siihen...no olit tai et, niin kehoittaisin nöyrtymään tuon kuningas-alkoholin edessä.
        Eipä ole vieraassa maassa mukavaa taiteilla viinan kanssa.
        Sitä kun on voimaton viinan suhteen, niin miksi lyödä päätään seinään jatkuvasti...
        Elämä kulkee ilman viinaakin ihan mallikkaasti!
        Terveisiä vaan molemmille ja pärjäilkää...
        Toivoo yx raitis äiti

• päässä
        Viinietikka kirjoitti:

varmasti on vaikeaa ja sinulla on myös paljon kysymyksiä. Jotta ymmärtäisit tai paremmin, että uskoisit myötätuntoni sinua kohtaan vastaan sinulle ainaski yhteen kysymykseen omakohtainen kokemus kun on takana.

Minä itse rukoilin 22 vuotta, että pääsisin viinasta. Tuli sitten se päivä, jolloin himo otettiin pois ja pääsin toipumisen alkuun kahdesta hyvin vaarallisesta riippuvuudesta.
        Mutta ennen tätä, oli kuljettava se juova tie, joka paheni päivä päivältä ja loppui kun nöyrryin ja lähdin tekemään asialle jotain. Ja se mun tekeminen oli totista totta. En epäillyt yhtään kanssatoipujien kertomuksia ja uskoin heidän neuvoihin ja siihen, että on OLTAVA todella REHELLINEN kaikkien asioiden kanssa pysyäkseen erossa viinasta.

Uskon, että sinäkin toivut ja pistän iltarukouksen perään sinun asiasi jos haluat.

Hyvää tipatonta päivää kaikille tasapuolisesti toivoo viinietikka, eikä enää yhtä hapan kuin ennen

kiitos kannuksetta.Ei kannutukseta.Viekas ja savala kavavala tauti on.Mikä on se pohja jonka läpi on mentävä.Myöntäminen on helppoo mut oivaltaminen on taas eri asia.Mä oon käynny myllyt ja pyllyt ja kaikki ridikset,kankaanpään.Mikään laits ei raitsta vaanoma halu,kommmentteja kiitos

• poikasi
        Mun poika? kirjoitti:

Kyllä merkit viittaa siihen...no olit tai et, niin kehoittaisin nöyrtymään tuon kuningas-alkoholin edessä.
        Eipä ole vieraassa maassa mukavaa taiteilla viinan kanssa.
        Sitä kun on voimaton viinan suhteen, niin miksi lyödä päätään seinään jatkuvasti...
        Elämä kulkee ilman viinaakin ihan mallikkaasti!
        Terveisiä vaan molemmille ja pärjäilkää...
        Toivoo yx raitis äiti

kasissa sanotaan että elä ole katkera vaan anna anteeks mut miten voit antaa se anteeks kun ei saanu rakkautta kun sitä olisi eniten tarvinnu,laitetiin suljettuun huonesen,siskon kaa joka yritti pitää huolta pikkuveljestä.Olen antannu anteeksi äipälle mutta kuinka voisin antaa itselleni anteeks.Mulla on mailman paras äippä joka on käyny helvetin läpi,Tänään äippä on raitis,jo neljättä vuotta,siitä kiitos kuuluu kv,lle.Kunpa raitistuisin itekin.Onko holismi kasvatuksen tulo vai niin sanotusti geeni perimä joka puhkee kolmannessa polvessa.En usko siihen että se on joku Geeni joka vie miehen tieltä vaan uskon siihen että pohja,jonka on löydttävä,jos löytyy.Vedä sit siihen geenit kun on geeni niin silloihan on helppo piiloutua.E imuuta kuin raittuta kaikille.

• aahoohoo
        poikasi kirjoitti:

kasissa sanotaan että elä ole katkera vaan anna anteeks mut miten voit antaa se anteeks kun ei saanu rakkautta kun sitä olisi eniten tarvinnu,laitetiin suljettuun huonesen,siskon kaa joka yritti pitää huolta pikkuveljestä.Olen antannu anteeksi äipälle mutta kuinka voisin antaa itselleni anteeks.Mulla on mailman paras äippä joka on käyny helvetin läpi,Tänään äippä on raitis,jo neljättä vuotta,siitä kiitos kuuluu kv,lle.Kunpa raitistuisin itekin.Onko holismi kasvatuksen tulo vai niin sanotusti geeni perimä joka puhkee kolmannessa polvessa.En usko siihen että se on joku Geeni joka vie miehen tieltä vaan uskon siihen että pohja,jonka on löydttävä,jos löytyy.Vedä sit siihen geenit kun on geeni niin silloihan on helppo piiloutua.E imuuta kuin raittuta kaikille.

on niin pikkuruinen ettei sen taakse mahu piiloutumaan. Ympäristötekijät varmaanki on ratkasevammat - luulisin.

Mut yritä aina uudestaan ja vielä uudestaan, kompastu ja eiku taas ylös. Niiden lyhyidenki raittiuksien aikana tarttuu jotain hyvää kalloon.

Ja rustaa itelles huoneen taulu. Kirjota siihen mitä haluut elämältä ja naulaa se sänkys viereen silleen et joka aamu herätessäs sen näät.

• Viinietikka
        poikasi kirjoitti:

tutkimukset ovat osoittaneet, että taipumus alkoholismiin periytyy,mutta ympäristötekijöillä on merkittävä osuus sairauden kehittymisessä.
        Näinpä sanoo viisaaat. Ote Päihdeongelmainen potilas ohjekirjasta.

Näitä asioita mietin minäkin aikoinaan, mut en ruvennut vanhempiani syyttämään niin kun et syytä sinäkään, et ainakaan äitiäsi. Näinhän se riippuvuus menee, sukupolvelta toiselle ja mistä se on alkunsa saanut, vissiin Eevasta ja Aatamista jos niin pitkälle taaksepäin on tarvis mennä.

Mutta siitä anteeksiantamisesta. Olipa kysymys sitten anteeksiantamisesta itselle tai toiselle, olen saanut oppia sellaisen yksinkertaisen asian kuin että. Täytyy sanoa ääneen: Minä annan anteeksi... ei minä tahdon tai haluan antaa anteeksi, niin silloin tämä anteeksiantaminen rupeaa toimimaan. Anteeksi annettava asia ei välttämättä unohdu koskaan, mutta jos sen antaa anteeksi, se on silloin annettu eikä se enää tule kummittelemaan mieleen ja jos tulee saa sen käskeä pois.
        Voimia sinulle ja kumppanillesi! Olet saanut paljon tukea tällä palstalla ja myös hyviä neuvoja tän päivän aikana ja näin on hyvä. Yritä ottaa ne neuvoiksi ja opiksi, näin on pitänyt itse kunkin tehdä, ainakin minun ja vihdoin tuli päivä, jolloin juominen jäi.

• himo
        Viinietikka kirjoitti:

tutkimukset ovat osoittaneet, että taipumus alkoholismiin periytyy,mutta ympäristötekijöillä on merkittävä osuus sairauden kehittymisessä.
        Näinpä sanoo viisaaat. Ote Päihdeongelmainen potilas ohjekirjasta.

Näitä asioita mietin minäkin aikoinaan, mut en ruvennut vanhempiani syyttämään niin kun et syytä sinäkään, et ainakaan äitiäsi. Näinhän se riippuvuus menee, sukupolvelta toiselle ja mistä se on alkunsa saanut, vissiin Eevasta ja Aatamista jos niin pitkälle taaksepäin on tarvis mennä.

Mutta siitä anteeksiantamisesta. Olipa kysymys sitten anteeksiantamisesta itselle tai toiselle, olen saanut oppia sellaisen yksinkertaisen asian kuin että. Täytyy sanoa ääneen: Minä annan anteeksi... ei minä tahdon tai haluan antaa anteeksi, niin silloin tämä anteeksiantaminen rupeaa toimimaan. Anteeksi annettava asia ei välttämättä unohdu koskaan, mutta jos sen antaa anteeksi, se on silloin annettu eikä se enää tule kummittelemaan mieleen ja jos tulee saa sen käskeä pois.
        Voimia sinulle ja kumppanillesi! Olet saanut paljon tukea tällä palstalla ja myös hyviä neuvoja tän päivän aikana ja näin on hyvä. Yritä ottaa ne neuvoiksi ja opiksi, näin on pitänyt itse kunkin tehdä, ainakin minun ja vihdoin tuli päivä, jolloin juominen jäi.

olet varmaan oikeessa vaan kusipäine kaveri vierrellä niin minkäs teet seuraa,en tarkoita kumppaniani vaan sitä jonka itse olet varmaan kokenut.Ihan kiva että tällä palstalla on ihmisii jotka tietää taudin kuvan.Jumalan siunusta,kuka sitä hluaa.Mulla alkaa voimat loppuu mut laitan silti liittimet yhteen ja rukoilen,meijän molenpien puolesta.

• Systerillä

joka aikoo valvoa silloin kun valvottaa ja nukkua kun nukuttaa...

• Oli "miehen" puhetta..huomenta kaikille.

• tippaeitapa

Viinatta tänään, eli ilman tuota kaikkivoipaa jumalaista eliksiiriä.
      Eilen jo ajatteli että paskat väliä,mutta onneksi järki voitti tai sitten se oli se suomalainen sisu.

• Cettuz!

Tänne, ilman ollaan, toimeen tullaan, paremmin, kuin konsanaan päihdyttävien kanssa.

• Ryyppymies

eipä tee mieli viinaksia yhtään. Eikä oo kankkusta

• aivoni ajattelevi.

Huomenta!

Tuli mieleen näistä viesteistä se, että ei edes tee mieli ottaa alkoholia. Omasta kokemuksesta voin sanoa sen, että pahin alkoholin himo on vähentynyt huomattavasti, vaikka vajaan vuoden on tullut harjoiteltua raittiutta, olen sortunutkin välillä, mutta ne on ollut lyhyt kestoisia pätkiä ja tavallaan pakkomielteitä, joista on selvinnyt yli. Ehkä alkoholistin mieleen tulee näitä ihmeellisyyksiä ja vastoinkäymistekijöitä mitkä laukaisevat hanan auki. En tiedä mistä johtuu, että ei ole nykyisin alkoholin himoa ja poltetta, joka ennen riivasi voimakkaana. Moni AA- lainen saa avun Korkeammasta voimasta ja hyvä niin, mutta itsellä on käynyt mielessä myös sekin seikka, että mitä pitempään pystyy olemaan yhtä jaksoisesti raittiina, niin tavallaan viinapiru loittonee ja ei tee mielikään ottaa kuppia.

Tälläistä tänään t. Mettäläinen

• mussukka1
        Mettäläinen kirjoitti:

aivoni ajattelevi.

Huomenta!

Tuli mieleen näistä viesteistä se, että ei edes tee mieli ottaa alkoholia. Omasta kokemuksesta voin sanoa sen, että pahin alkoholin himo on vähentynyt huomattavasti, vaikka vajaan vuoden on tullut harjoiteltua raittiutta, olen sortunutkin välillä, mutta ne on ollut lyhyt kestoisia pätkiä ja tavallaan pakkomielteitä, joista on selvinnyt yli. Ehkä alkoholistin mieleen tulee näitä ihmeellisyyksiä ja vastoinkäymistekijöitä mitkä laukaisevat hanan auki. En tiedä mistä johtuu, että ei ole nykyisin alkoholin himoa ja poltetta, joka ennen riivasi voimakkaana. Moni AA- lainen saa avun Korkeammasta voimasta ja hyvä niin, mutta itsellä on käynyt mielessä myös sekin seikka, että mitä pitempään pystyy olemaan yhtä jaksoisesti raittiina, niin tavallaan viinapiru loittonee ja ei tee mielikään ottaa kuppia.

Tälläistä tänään t. Mettäläinen

Olen myös miettinyt, että onko sitä aina vaan vahvemmilla mitä pidempään on raittiina. Tiedän, että se on vain yhden ryypyn päässä. Mutta loittoneeko se ensimmäinen ryyppy kauemmas, miettiikö sen ottamista tarkemmin jos on pitkähkö raittius takana.

• Hamara

Katotaan kuinka "pojan" nyt käy.

• uudelleen, uusi vuosi uudet kujeet, mutta menestystä yritykselle.

• mussukka1

Ei se ainakaan kannustuksesta täällä kiinni jää.
        Tervetuloa joukkoon takaisin.

• aahoohoo

Kuule kyllä sä mun mielestä oot mies ku pusket tänne takasi.
        Onki ollu ikävä.

• karbidi

takas. Onks tää sit jotain huumetta, johka ollaan jäätynnä koukkuun?

• papio

Meni niin myöhään mp3-soittimen kanssa, että piti ihan laittaa kello soimaan. Nyt espresso pannu porisee ja pitää lähteä kaverin verstaalle puutöihin. Niitä en ole tehnyt kuin oppikoulussa aikanaan. Enemmän aika kulunut kirjoituskoneen ääressä. Ei tällaisiin herätyksiin pystyisi, jos viinaa ottaisi. Tipatonna menee tämäkin päivä ja pian puoli vuotta alkoholitta täynnä. Päivän jatkoa!

• aahoohoo

tehtailette. En varsinaisesti oo utelias - tiedonhalunen vaan:) (äh, ei tuota usko kukaan)

• papio
        aahoohoo kirjoitti:

tehtailette. En varsinaisesti oo utelias - tiedonhalunen vaan:) (äh, ei tuota usko kukaan)

Minun tehtäväni oli porata reikiä -siis yksi reikä- parikymmentä senttiseen punapyökkitappeihin. En tiedä mitä kaveri niistä väsäilee, mutta minulla tuli selkä kipeäksi siitä yksipuolisesta asennosta porailla. Kyllä kirjoituskoneen takana on aina lutvikkaampi istua ja naputella tekstiä :)

• aahoohoo
        papio kirjoitti:

Minun tehtäväni oli porata reikiä -siis yksi reikä- parikymmentä senttiseen punapyökkitappeihin. En tiedä mitä kaveri niistä väsäilee, mutta minulla tuli selkä kipeäksi siitä yksipuolisesta asennosta porailla. Kyllä kirjoituskoneen takana on aina lutvikkaampi istua ja naputella tekstiä :)

siis ne reijät? Kummallisia teetättää sulla. Oisit kysyny mitä tekee nii ois ollu toisensorttista motivaatioo tehäkki niitä reikiä.

Päihin jos jouduit poraamaan nii ihan järjetöntä hommaa oot tenhy. Se tietenki laittaa liiman kanssa niihin puutapit ja liittää ne pätkät yhteen - semmoseks pitkäks roikoks. Vaan mitä helekuttia se semmosella tekis?

• papio
        aahoohoo kirjoitti:

siis ne reijät? Kummallisia teetättää sulla. Oisit kysyny mitä tekee nii ois ollu toisensorttista motivaatioo tehäkki niitä reikiä.

Päihin jos jouduit poraamaan nii ihan järjetöntä hommaa oot tenhy. Se tietenki laittaa liiman kanssa niihin puutapit ja liittää ne pätkät yhteen - semmoseks pitkäks roikoks. Vaan mitä helekuttia se semmosella tekis?

Mitä lie härveleitä niistä kasaa. Torstaina menen taas "pajalle" ja poraan niihin tappeihin toiset reiät, vähän pienemmät ja tietenkin eri paikkaan.

Minusta se oli terapeuttista ja opettavainen muistuksen tapainen siitä, minkälaista työtä monet tässä maassa tekevät ihan oikeasti, kahdeksan tuntia päivässä ja seitsemän viikossa ja läpi vuoden lomia lukuunottamatta.

Luoja antoi minulle tämän sanankäytön lahjan, joten olen onnellinen, että olen sillä pystynyt itseni elättämään.

• papio
        aahoohoo kirjoitti:

Oho, unohtui vastata varsinaiseen kysymykseen! Ne reiät tuli niihin tappien kylkeen.

• Vietän raittiin alkoholitoman päivän.!

• Tärkeintä säilyttää tasapaino ja mielenrauha. Kireys, ärtymys, tympääntyminen ovat tuttuja ryypätessä, siksi niistä pyrin olemaan erossa. Nämäkö minä muistan, tulee tästäkin päivästä viinaton.

• Mimmuli1

raittiina sinnitellään. Tosin tuo sinnittely on huomattavasti helpompaa näin viikolla.

• tarinan

Eräs ystäväni muutamia vuosia sitten päätti lopettaa tissuttelun. Pisti joka päivä 5€ possuun, ei tinkinyt siitä vaikka joskus ilmoitti, että kuinkahan sitä rahaa oli ostaa joka päivä viinipullo. Nykyään tekee hulppean matkan kerran vuodessa tai ostaa itselleen jotain mukavaa, kuten tauluteeveen. Minulla ei tilillä näy yhtään enempää, mutta kyllä laatu on elämässä parantunut.
        Hyvin olet pärjännyt ja nyt pistät vaakakuppiin myös viikonlopun hyvät ja huonot puolet.
        ps. nyt unohtui rekisteröinti eli Mussukka

• tänään

sinnitellä. Raittiudesta on muodostunut elämäntapa!
        Toki arvostan kaikkia tipattomia...sinnillä tai ilman!!!!!

• Mimmuli1
        tarinan kirjoitti:

Eräs ystäväni muutamia vuosia sitten päätti lopettaa tissuttelun. Pisti joka päivä 5€ possuun, ei tinkinyt siitä vaikka joskus ilmoitti, että kuinkahan sitä rahaa oli ostaa joka päivä viinipullo. Nykyään tekee hulppean matkan kerran vuodessa tai ostaa itselleen jotain mukavaa, kuten tauluteeveen. Minulla ei tilillä näy yhtään enempää, mutta kyllä laatu on elämässä parantunut.
        Hyvin olet pärjännyt ja nyt pistät vaakakuppiin myös viikonlopun hyvät ja huonot puolet.
        ps. nyt unohtui rekisteröinti eli Mussukka

Taidankin suurinpiirtein laskea paljonko viikonloppuisin meni viineihin, ravintolaan, takseihin ja pistää säästöön vastaava summa. Siinä on kyllä se vaara, että alkaa ahdistamaan summa, joka on mennyt kankkulan kaivoon...

• mussukka1
        Mimmuli1 kirjoitti:

Taidankin suurinpiirtein laskea paljonko viikonloppuisin meni viineihin, ravintolaan, takseihin ja pistää säästöön vastaava summa. Siinä on kyllä se vaara, että alkaa ahdistamaan summa, joka on mennyt kankkulan kaivoon...

Älä nyt mieti menneitä. Tulevaisuus on se mitä pitää ajatella. Minulle onnistui yksi kuukausi säästää, oli vaikeampaa kuin raittius, ei ollut sopivaa rahaa, pistän huomenna jne. Kävin muuten sen kuukauden säästöillä ostamassa kunnon vetimet kesäksi. Ei vain ole ollut päättäväisyyttä jatkaa. Hyvä olo siitä tuli ja nyt kun taas ajattelen asiaa, taidan ruveta pistämään euroja tuonne maljakkoon.

• karbidi
        mussukka1 kirjoitti:

Älä nyt mieti menneitä. Tulevaisuus on se mitä pitää ajatella. Minulle onnistui yksi kuukausi säästää, oli vaikeampaa kuin raittius, ei ollut sopivaa rahaa, pistän huomenna jne. Kävin muuten sen kuukauden säästöillä ostamassa kunnon vetimet kesäksi. Ei vain ole ollut päättäväisyyttä jatkaa. Hyvä olo siitä tuli ja nyt kun taas ajattelen asiaa, taidan ruveta pistämään euroja tuonne maljakkoon.

oon huomannu säästäneeni tupakeissa suht lyhvessä ajassa. Viunaksista ei oikeen voi laskee, kus ovat nii satunnaisii. Autonki käytin eilen huollossa ja viel piisaa rahnaa!

• åpoi

terapiaa oli kaveri ottanu pyhänaikana, naama
      ruvella ja ohtassa musta pahkura ja oli muka ollu mukavaa
      salaa hihitin

• tippaeitapa

Oikeastaan tänään ollut helpoinpäivä raittiina tänävuonna.Ei edes pullot ole seireeneinä houkutelleet synnin tielle :)

• paranoidi

Noudattaen Sheriffin ajatusta päivä on mennyt. Pitkäksi työpäivät välillä venyy, mutta onpa ajankulua.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7360
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3634
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      374
      2019
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      165
      1826
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1489
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1401
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1300
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1267
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1164
    Aihe