AIKA ON

suhteellinen käsite

"Hei, mä käväisen vaan viemässä ton kuorman pois": tokaisen viikonloppuna vaimolleni.
Palattuani 6-7 tunnin kuluttua kotiin kahville, pohdimme kylään tulleitten vieraitten kanssa, että moni tekee koko työuransa lyhyempää päivää, kuin mitä oli tuo minun `käväisyni´.

8

2391

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ScaniaR

Näinhän se menee. Ja muut kattoo pitkään kun sanoo että oli lyhyt työpäivä tänään (12h) =D

• Yökuski

6-7 tuntia.. Se on aika lyhyt päivä, mutta näinhän se on.. Itse ajan vähintään 9-10 tuntia päivässä ja yleensä vielä pidempään..

• ja muutamat valittavat jos joutuvat tekemään töitä 8h päivässä, puhumattakaan jos sinne töihin pitää mennä JO yhdeksäksi ja herätys on vaikka klo. 8.

Henkilökohtaisesti en ilkeäisi valittaa tuollaisista työajoista.

Mutta nämä on niitä ammatinvalintakysymyksiä.

• Ajuri

en ees jaksais sellasta... kaheksalta töihi ja neljältä kotiin

• päivät alkaa
        Ajuri kirjoitti:

aina siinä puol kuudelta ylös, päivä päättyy aikaisintaan 18-22, siis kiireisimpään aikaan, tämähän on vain tottumiskysymys ja enkä valita

• Ajuri kirjoitti:

Melkoista totuttelua varmasti vaatisi työskennellä 8-16 tai 9-17. Jos työ olisi mielenkiintoista ja tulot olisi vähintää samat kuin nyt, niin kai sitä siihenkin tottuisi.

• Kallonkutistaja
        päivät alkaa kirjoitti:

aina siinä puol kuudelta ylös, päivä päättyy aikaisintaan 18-22, siis kiireisimpään aikaan, tämähän on vain tottumiskysymys ja enkä valita

Mielestäni onkin vähän erikoista, että esim sairaaloissa hoitajat saa tehdä pitkää päivää eli esim 7-22. Pääasiahan on, että työaika tasoittuu kolmessa viikossa, joten ylityökorvauksiakaan ei tarvitse maksaa. Mutta luulisi, että paras vire on jo poissa iltakuuden jälkeen, kun on töihin tullut aamuseitsemän aikoihin. "Oikea pilleri oikealle potilaalle" lienee siinä tilanteessa sitä oikeaa ammattitaitoa.

Mutta siis se on ihmeellistä, että laissa ei ole tuota rajoitettu, vaan päinvastoin mitään ruokataukojakaan ei kuulu tuohon työaikaan.

• Antti

Se tuntu alussa kanssa oudolta, kun aamulla 9-10 välillä meni vaikka kaupassa käymään ja kaikki sanoo huomenta vaikka ite ollu töissä jo 6-7 tuntia.
      Toisaalta hieno seurata kuinka illalla maa hiljenee ja valot sammuu taloista ja sitten aamulla alkaa taas heräillä ja liikenne vilkastua pikkuhiljaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      104
      3558
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3207
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      434
      2704
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      82
      2507
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      85
      2458
    6. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      42
      2134
    7. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      97
      2103
    8. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      50
      1752
    9. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      22
      1730
    10. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1706
    Aihe