"Hei, mä käväisen vaan viemässä ton kuorman pois": tokaisen viikonloppuna vaimolleni.
Palattuani 6-7 tunnin kuluttua kotiin kahville, pohdimme kylään tulleitten vieraitten kanssa, että moni tekee koko työuransa lyhyempää päivää, kuin mitä oli tuo minun `käväisyni´.
AIKA ON
8
2391
Vastaukset
- ScaniaR
Näinhän se menee. Ja muut kattoo pitkään kun sanoo että oli lyhyt työpäivä tänään (12h) =D
- Yökuski
6-7 tuntia.. Se on aika lyhyt päivä, mutta näinhän se on.. Itse ajan vähintään 9-10 tuntia päivässä ja yleensä vielä pidempään..
ja muutamat valittavat jos joutuvat tekemään töitä 8h päivässä, puhumattakaan jos sinne töihin pitää mennä JO yhdeksäksi ja herätys on vaikka klo. 8.
Henkilökohtaisesti en ilkeäisi valittaa tuollaisista työajoista.
Mutta nämä on niitä ammatinvalintakysymyksiä.- Ajuri
en ees jaksais sellasta... kaheksalta töihi ja neljältä kotiin
- päivät alkaa
Ajuri kirjoitti:
aina siinä puol kuudelta ylös, päivä päättyy aikaisintaan 18-22, siis kiireisimpään aikaan, tämähän on vain tottumiskysymys ja enkä valita
Ajuri kirjoitti:
Melkoista totuttelua varmasti vaatisi työskennellä 8-16 tai 9-17. Jos työ olisi mielenkiintoista ja tulot olisi vähintää samat kuin nyt, niin kai sitä siihenkin tottuisi.
- Kallonkutistaja
päivät alkaa kirjoitti:
aina siinä puol kuudelta ylös, päivä päättyy aikaisintaan 18-22, siis kiireisimpään aikaan, tämähän on vain tottumiskysymys ja enkä valita
Mielestäni onkin vähän erikoista, että esim sairaaloissa hoitajat saa tehdä pitkää päivää eli esim 7-22. Pääasiahan on, että työaika tasoittuu kolmessa viikossa, joten ylityökorvauksiakaan ei tarvitse maksaa. Mutta luulisi, että paras vire on jo poissa iltakuuden jälkeen, kun on töihin tullut aamuseitsemän aikoihin. "Oikea pilleri oikealle potilaalle" lienee siinä tilanteessa sitä oikeaa ammattitaitoa.
Mutta siis se on ihmeellistä, että laissa ei ole tuota rajoitettu, vaan päinvastoin mitään ruokataukojakaan ei kuulu tuohon työaikaan.
- Antti
Se tuntu alussa kanssa oudolta, kun aamulla 9-10 välillä meni vaikka kaupassa käymään ja kaikki sanoo huomenta vaikka ite ollu töissä jo 6-7 tuntia.
Toisaalta hieno seurata kuinka illalla maa hiljenee ja valot sammuu taloista ja sitten aamulla alkaa taas heräillä ja liikenne vilkastua pikkuhiljaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1043558
- 623207
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342704- 822507
- 852458
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422134- 972103
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil501752Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221730- 121706