judoa tai jiujitsua 30v iässä

onnistuuko aloitella

olen ketterä ja voimapuolta ja kestävyyttä harrastanu aika hyvin

onnistuuk tossa iässä tako päähän liikkeet noilla tunneilla?

5

1456

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • diablo

Lyhyestä virsi kaunis: onnistuu.

• Nyrkki

Onnistuuhan tuo.

Minä aloitin BJJn vuosi sitten 32v ikäisenä ja notkeana kuin rautakanki.

Nyt on kuntoa tullut hiukan lisää ja jotakin tekniikkaakin olen oppinut vaikka notkeus ei olekaan parantunut.

Kyllä sitä vielä kolmikymppinenkin oppii, vaikka ei ihan yhtä nopeasti kuni kymmenen vuotta nuorempi.

• Ollie
        Nyrkki kirjoitti:

Onnistuuhan tuo.

Minä aloitin BJJn vuosi sitten 32v ikäisenä ja notkeana kuin rautakanki.

Nyt on kuntoa tullut hiukan lisää ja jotakin tekniikkaakin olen oppinut vaikka notkeus ei olekaan parantunut.

Kyllä sitä vielä kolmikymppinenkin oppii, vaikka ei ihan yhtä nopeasti kuni kymmenen vuotta nuorempi.

Ei lajien aloittamiselle yläikärajaa ole. Väitän jopa että vanhempana oppii tekniikat nopeammin kuin nuorempana, kun on tuota malttia ja kokemusta jo ennestään.

Monesta notkeasta kaksikymppisestä ei välttämättä tule koskaan hyviä kun heillä ei ole pitkäjännitteisyyttä, kun taas vanhemmat ukot ja akat ne vaan porskuttaa viikosta toiseen salilla. Notkeudella ei opita tekniikoita, vaan aivoilla.

Yli 30-v henkilöillä on yleensä myös nuo opiskelut ja mopokortin hankkimiset jo takana joten ehtii keskittymään olennaiseen, eli treeneihin. Ja kun ei hormonit hyrrää kahtasataa, voi keskittyä siihen mitä ohjaaja sanoo eikä tarvitse vilkuilla vastakkaisen sukupuolen edustajia.

Itsellä ikää 36v ja aloitin viime viikolla Krav Magan.

• toinen samanlainen

Aloitin ju-jutsun muutama vuosi sitten 31-vuotiaana rautakankena, ja se oli parhaita päätöksiä vuosikausiin. Notkeuden puute "ketuttaa" välillä, mutta ju-jutsu on niin monipuolista että se ei lopputuloksessa ratkaisevasti haittaa. Nuoremmat ovat yleensä notkeampia, mutta vanhempi voi korvata sen mm. paremmalla keskittymiskyvyllä (ohjeiden kuuntelemisen jalo taito jne.) ja iän tuomalla viisaudella/oveluudella. Lyönnit, heitot, lukot jne. sujuvat ilman spagaattiakin!

• aikamies

ihmettelen vallan kauheasti ihmisten luuloa, että kaikki jutut pitäis tehdä kaksikymppisenä. Uskokaa jo, että ette pysy 20-vuotiaana kuin yhden päivän elämässänne ja sinä päivänä ette ehdi tekemään kaikkea mitä elämässä voi tehdä. Lopettakaa almanakkaan tuijottaminen ja tehkää just sitä, mitä just silloin huvittaa. Ja varmasti onnistuu

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      192
      1331
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1148
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      870
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      864
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      790
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      745
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      712
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33